veel mensen kunnen dat niet.Grappig Annabell8, zo zie je maar, ieder (gelukkig!!) z'n eigen mening. Moet er niet aan denken dat iedereen hetzelfde denkt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veel mensen kunnen dat niet.Paintless schreef:zelf hebben we (nog) geen hond maar zelf kijk ik liever naar CM dan naar MG. CM ziet er beter uit met zijn doordringende mexicaanse blik en ik hou niet van haar op gezicht.
MG ben ik ook niet op tegen, alleen ben ik wel van mening dat clicker niet overal en altijd werkt. zo zal CM ook niet altijd en overal werken.
wel weet ik dat een hondenroedel, net als een wolvenroedel, vossenklucht etc werken met een alfaman/vrouw. dat stel krijgt de jongen, dat stel is de baas. uitgaande van dat gegeven lijkt het mij dat jij dus dat alfabeest moet worden. anders luisteren ze gewoon niet naar je. de ene hond is de andere niet. de een zal sneller luisteren en de ander zal je uitdagen een leidende positie in te nemen.
En kunnen dit dus ook niet nabootsen, heeft ook geen effect.

? Lezen blijft echt heel moeilijk he?
Een hond een rotschop verkopen als hij iets doet wat niet mag, zal hij uiteindelijk wel stoppen. Maar is dat de manier? Het werkt vast wel. Nikki__ schreef:Er is toch niemand die zegt dat het niet werkt of wel? Lezen blijft echt heel moeilijk he?
Hij WERKT volgens de dominantietheorie. Die methode geloven een aantal bokkers niet in, omdat hij achterhaald is. Omdat CM werkt volgens de dominantiemethode, staan wij daar niet achter. Wil niet zeggen dat het niet werktEen hond een rotschop verkopen als hij iets doet wat niet mag, zal hij uiteindelijk wel stoppen. Maar is dat de manier? Het werkt vast wel.
Alle methodes die hij voert, zijn gebaseerd op de dominantietheorie.
En ik maak me niet druk hoor
Zeker niet om jouw. Sommige mensen hebben blijkbaar zo'n groot bord voor hun kop dat ze het toch nooit willen begrijpen.
Ipv mensen (al is dat ook niet je sterkste kant geloof ik).
Nikki__ schreef:Er is toch niemand die zegt dat het niet werkt of wel? Lezen blijft echt heel moeilijk he?
Hij WERKT volgens de dominantietheorie. Die methode geloven een aantal bokkers niet in, omdat hij achterhaald is. Omdat CM werkt volgens de dominantiemethode, staan wij daar niet achter. Wil niet zeggen dat het niet werktEen hond een rotschop verkopen als hij iets doet wat niet mag, zal hij uiteindelijk wel stoppen. Maar is dat de manier? Het werkt vast wel.
Linea schreef:Nikki__ schreef:Er is toch niemand die zegt dat het niet werkt of wel? Lezen blijft echt heel moeilijk he?
Ik zie hier nu enkele mensen continu noemen dat Cesar Millan volgens de dominantietheorie werkt. Nu ben ik ook geen voorstander van de dominantietheorie maar ik zie die dominantietheorie bij CM helemaal niet zo nadrukkelijk naar voren komen als je hier aangeeft. Zou je eens wat 'specifieke' methoden volgens de dominantie theorie van CM kunnen noemen?
Ik geloof dat 99% van de honden gemaakt zijn om te volgen, op zoek zijn naar een leider. En dat jij als baas regels en grenzen moet stellen zodat je hond goed kan functioneren. Een hond die de leiding pakt doet dit niet omdat hij hogerop wil komen, maar omdat de hond niemand om zich heen heeft die leiding geeft.
Onder de dominantietheorie zie ik de theorie dat honden continu uit zijn op een hogere rang, dat je nooit je hond als eerste door de deur moet laten gaan omdat hij dan de leiding neemt, dat je hond niet op je bed mag liggen omdat je je dan lager in de rang plaatst enz.
Bij CM zie ik eigenlijk alleen het eerste, regels en grenzen stellen waardoor een hond zich lekker voelt en goed kan functioneren als een hond dat hoort te doen.
En vindt dat ik daarin al het recht heb om dat te ontkrachten. Is immers niet waar wat er wordt gezegd
Linea schreef:Nikki__ schreef:
Ik zie hier nu enkele mensen continu noemen dat Cesar Millan volgens de dominantietheorie werkt. Nu ben ik ook geen voorstander van de dominantietheorie maar ik zie die dominantietheorie bij CM helemaal niet zo nadrukkelijk naar voren komen als je hier aangeeft. Zou je eens wat 'specifieke' methoden volgens de dominantie theorie van CM kunnen noemen?
Ik geloof dat 99% van de honden gemaakt zijn om te volgen, op zoek zijn naar een leider. En dat jij als baas regels en grenzen moet stellen zodat je hond goed kan functioneren. Een hond die de leiding pakt doet dit niet omdat hij hogerop wil komen, maar omdat de hond niemand om zich heen heeft die leiding geeft.
Onder de dominantietheorie zie ik de theorie dat honden continu uit zijn op een hogere rang, dat je nooit je hond als eerste door de deur moet laten gaan omdat hij dan de leiding neemt, dat je hond niet op je bed mag liggen omdat je je dan lager in de rang plaatst enz.
Bij CM zie ik eigenlijk alleen het eerste, regels en grenzen stellen waardoor een hond zich lekker voelt en goed kan functioneren als een hond dat hoort te doen.
Paintless schreef:en ook omdat pitbull gewoon een slechte reputatie hebben gekregen (door de mens!!! ) en de mensen zo zien dat elke hond braaf kan zijn, zelfs een pitbull. terwijl het normaal gesproken juist hele trouwe honden zijn. net zoals herders. maar dat is een menselijke fout.. het dier niet te willen zien voor wie hij is, maar meer voor wat ie is.
Nikki__ schreef:Nogal gek dat ik me aangesproken voel, als ik net een post boven jouw een groot deel van de dominantietheorie uitleg, vind je nietEn ik maak me niet druk hoor
Zeker niet om jouw. Sommige mensen hebben blijkbaar zo'n groot bord voor hun kop dat ze het toch nooit willen begrijpen.
En ik begrijp CM heel goed hoor, misschien dat jij je wat meer in de honden moet verdiepenIpv mensen (al is dat ook niet je sterkste kant geloof ik).
Ik bepaal altijd zelf nog wanneer ik wel of niet op jouw reageer sallandval, helaas

dierenfan schreef:de enigste training die goed werkt is de training die je als baas aan je hond geeft en de leiding die je zijn hele leven geeft. Een CM of MG kan helpen maar de beste methode is toch per dier/hond verschillend.
Als ik met 3 honden train dan train ik op 3 verschillende manieren. Mijn ene eigen hond traint goed met clicker mijn andere hond alleen op stem en aaien (vind niets aan koekjes en speeltjes) train nog een asielhond en die werkt weer met stem en koekjes.
Alle 3 andere methode omdat het andere honden zijn met andere karakters, gewoonten en dingen die ze leuk vinden. Soms pas ik iets toe van CM soms van MG soms een combi van hun en soms iets wat hun beiden niet doen. Ben geen fan van een bepaalde trainer. Ben wel fan van mensen die duidelijk zijn naar elke hond en elke hond trainen met de methode waar die hond zich het fijnst bij voelt.

Dat vindt ik alleen maar goed. Dus dat het niet prettig binnen komt, is niet zo van belang. Het is tenslotte iemand zijn mening, die dien je te respecteren.
Linea schreef:Nikki__ schreef:Er is toch niemand die zegt dat het niet werkt of wel? Lezen blijft echt heel moeilijk he?