Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:07

Zo zo.. mooi hoor!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:44

Zeker heel erg mooi! :D
Kan zo mooi ideetjes opdoen voor de inrichting van mijn 2e aquarium :j
Ik ga morgen voor dat aquarium plantjes halen, stond iemand op marktplaats die bij mij in de buurt woont die mooie plantjes heeft voor een euro, scheelt zoveel met wat je in de dierenwinkel koopt!
Kan ik in elk geval beginnen met inrichten en kijken of de pomp en thermometer die ik er bij kreeg echt goed werken :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:14

Zo ga ik ook mijn grote bak aanpassen.. ik wil ipv die cabomba wat wortelhout hebben, met plantjes erop bevestigd..
Vind ik mooi.. en bovendien kunnen de pleco en ancistrussen dan mooi kuilen graven, zonder mijn planten te verzieken.. :+

Net even wat zwaarddragers gevangen.. ik had teveel mannen en te weinig vrouwen in die bak, dus de vrouwen zijn naar mijn buurvrouw.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:48

Gave inrichting! :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:53

Gisteren avond was ik bang dat mijn labeo het loodje zou leggen..
Hij was heel vaal van kleur, zwom weinig en langzaam, hing vaak opzij tegen mijn planten, en had geen honger..
Het was dus even spannend wat ik vanmorgen aan ging treffen..

Maar vanmorgen was hij gelukkig weer helemaal de oude.. _/-\o_
Gevalletje 'koliek' geweest??

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:52

kan soms verstopping zijn :) Dan moeten ze de energie steken in die verstopping eruit te werken en erna zijn ze weer de oude haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:56

Druppel laxeermiddel in de bak :P Hier zijn de vissen nog steeds niet weg.. heb een aantal dierenwinkels gebeld en 1 winkel wil ze wrl opnemen :) die kunnen er woensdag heen en dan kan ik na het scoren van plantjes bezig met de bak :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:58

Een verstopping zou me niets verbazen.. :n
Hij hapt wel eens van de bodem, om het vervolgens te filteren in zijn bek, en het zand er weer uit te spugen..

Wist niet dat een vis ook last kon hebben van verstoppingskoliek.. :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:00

ja hoor kan prima ! mijn discus had het ook van de runderhart, was vettig en had er teveel van op. Dagje apart en hoppakeee kwam alles eruit en hij was zichzelf weer :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:15

Oehh ik keek vanmorgen in mijn bak en 2 dikke Zwaarddrager vrouwtjes hebben zich in de plantjes verstopt ^^
Hoop nu toch eindelijk wel weer eens een lading gevlekte / gestipte kleintjes te krijgen die ook echt de volwassenheid halen :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:16

Hier zijn de betta 21 dagen oud :D spons filter er gisteren in gedaan en krijgen nu ook levend voer ! Leuk om te zien hoe ze erachteraan zwemmen, mini zwemt achter ienieminie hahaha

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:21

fijn dat ie weer is opgeladen (de labeo)

Hier echt een baby boom van garnaaltjes.. zoo leuk! Gister de bakken weer een lading vers water gedaan. Blijken in de bak van mn zoontje de Cambarellus Diminutus (dwergkreeftjes) gejonkt te hebben.. 3 stuks hebben we gezien. *\o/* (oftewel gered van het verversen haha) Dacht dat ze namelijk alles verworpen had want ze was dragend toen we haar kochten.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:17

Alles fokt lekker door hier in het topic..;)
Ook in mijn bak net weer jonge zwaarddragers gespot, van een dag of 2-3 oud.
Denk dat ik het mannetje er maar eens uit ga halen en in de mannenbak neer zet.. voordat ik straks weer een legioen heb..

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:10

Casarell schreef:
Alles fokt lekker door hier in het topic..;)
Ook in mijn bak net weer jonge zwaarddragers gespot, van een dag of 2-3 oud.
Denk dat ik het mannetje er maar eens uit ga halen en in de mannenbak neer zet.. voordat ik straks weer een legioen heb..

Mijn mannetje heeft een voorkeur voor 1 vrouwtje...en zij vind het wel best :P
Elke keer kweken ze, en mijn andere vrouwtje gebeurd maar niets mee :')

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:13

Nou.. heb geprobeerd het mannetje te vangen, maar dat valt nog niet mee in zo'n grote bak met allemaal planten..
Straks herkansing.. :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:21

gek he.. je wil m eenzame opsluiting aanbieden.. dan zou ik ook niet in je netje zwemmen haha
Doe ik ook met mijn mannengarnalen hoor. Anders is t strakjes 1 brok inteelt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:29

Nee nee nee... hij mag naar zijn vriendjes.. maar maak em dat maar eens wijs.. :+

Edit: het is gelukt hoor..
Gewoon creatief zijn, en dan bedenk je vanzelf dat je in het netje een voedertablet doet en die laat rusten op een blok hout.. :)*
Alle zwaarddragers en molly's komen daar op af, het is alleen afwachten op het juiste moment met omhoog halen..
En dat was binnen een minuut.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:56

Haha, vreetzakken :P dat vond ik het mooie vd corydoras die nu bij Westernfreak zijn, die zwommen zelf het netje in!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:14

Hmm.. net was er nog niks aan de hand, maar nu is de labeo weer zo traag en hangend.. al is het niet zo erg als gisteren.
Zijn kleur is nu nog wel mooi..

Maar.. ze hebben een half uur geleden een voedertablet gehad..
Wellicht vreet hij gewoon teveel; hij is immers ook gegroeid in omvang.
Denk dat ik ze morgen alleen bloedwormpjes geef.. die eet hij doorgaans niet, maar de anderen wel.
En de pleco heeft zijn eigen tabletten die hij ook claimt.

Hij moet maar even een dagje vasten vrees ik.. :o

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:29

Hopelijk knapt je Labeo snel weer op, ik denk dat een dagje vasten niet verkeerd zal zijn! :=

Wat voor vissen heb jij bij je Labeo in de bak? Issie agressief naar de rest toe?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:31

Ik ben gisteren begonnen om mijn 2e bak in te richten :j

Via marktplaats bij iemand eikebladvaren, sterrenkruid en ammania bonsai gekocht. En vanmorgen naar de dierenwinkel hier geweest voor een blok hout, een anubis en een echinodorus harbii.

Al die namen :+

Dat er in gezet, en uit mijn andere aquarium stekje anubis gehaald en plukje mos en nog een deel van een ander plantje waar ik de naam niet van weet, ik onthou dat niet zo goed :o
Ik wil er nog een stuk hout bij hebben,maar heb nog niks leuks gezien en ik denk nog wat gras,maar eerst maar es kijken hoe dit allemaal gaat, kost me al genoeg geld haha :D

Achterwand moet nog,zit nog te twijfelen of ik ook gewoon zwart doe of toch een poster.
Maar goed, het draait en eerst maar es kijken hoe dit gaat :)

Afbeelding

Niet heel duidelijke foto,sorry

Bovenin drijft nog wat eikebladvaren, die zou mijn vriend nog komen op halen voor in zijn aquarium :j

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:39

Mooi zeg! Ik vind die ammania bonsai altijd zo mooi!! :))

Ik overweeg om eens planten online te bestellen, iemand ervaring met een van de webshops? Er staat vaak bijv €2,95 per potje, hoe weet ik hoe groot zo'n potje is? :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:58

Ik denk gewoon zo'n potje die je in de dierenwinkel ook krijgt?
Og anders mail of bel ze om te vragen

Hier in de buurt word veel via marktplaats aangeboden,dat scheelt ook heb nu een euro per varen betaald en die bonsai waren 5 voor 1,50 :D
En een vriend van die man waar ik gister plantjes heb gekocht had nog weer ander spul te koop,dus daar ga ik later ook nog heen :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:13

linnnh schreef:
Hopelijk knapt je Labeo snel weer op, ik denk dat een dagje vasten niet verkeerd zal zijn! :=

Wat voor vissen heb jij bij je Labeo in de bak? Issie agressief naar de rest toe?

Hij is alleen agressief naar de zwaarddragers en de molly's toe als er wat te eten is.. verder laat hij ze met rust.
Alleen voor de pleco heeft hij ontzag.. maarja.. die is ook 3x zo groot.. :')

Vanmiddag weer even water verversen, en daarna eens eea bestellen voor in de grote bak..
Ben op die cabomba wel uitgekeken; en een andere plant is blijkbaar zo lekker dat hij van onder af opgevreten wordt.. tijd om wat aan te passen dus.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:27

Ellepel, heel mooi begin! Zitten de vissen er al in of zit ie nog in de opstartfase?

Cabomba vind ik zelf best tegenvallen, groeit hier helemaal niet zo snel in de bak en het schijnt ook niet goed te zijn voor de garnalen als de cabomba afbreekt. Maar dat het niet goed groeide kan ook komen omdat ik er een standaard planten TL buisje boven heb hangen met niet teveel W :)