Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Ipv een los topic te openen hier even de vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor een pup, en wil absoluut geen buitenland hondje. Ik sta hier gewoon niet achter, maar goed, dan zit ik hier in het verkeerde topic(maar even voordat jullie met allemaal suggesties komen
)
Wat me nu opvalt is dat buitenland hondjes kennelijk booming business zijn? Mp staat er letterlijk vol mee, geen tientallen honden, maar honderden. Zie diverse namen steeds langs komen (zoals ace), maar mij bekruipt toch het gevoel dat dit niet helemaal sjofel is. Ik vraag me af of er in het buitenland niet gewoon mensen achter zitten, die deze beestjes zeer bewust fokken, want "die Hollanders" kopen ze toch wel.
Nogmaals, ik wil hier niemand op zijn ziel trappen, ik geloof direct dat jullie blij zijn met jullie honden, maar dit is iets wat me opvalt. Steeds als ik een leuk hondje zie en verder ga kijken, komt ie weer uit Bulgarije of Spanje en kan ik de advertentie weer sluiten.
Ik ben hierdoor nieuwsgierig geworden hoe dit werkt. Er zullen ongetwijfeld cht zielige stumperds tussen zitten, maar hoe weet je of je hier ook niet doodgewoon met een broodfokker te maken hebt?