Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:18

Whaha! geniaal! Misschien omdat er een kazig geurtje aan zit?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:23

Hmmm....misschien eens wat vaker wassen dus :D .
Nee hoor, slechte gewoonte hier om sokken overal te laten slingeren :o . Maar nu worden ze opgeruimd in ieder geval, grondig :+ .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:24

haha kijk, je wordt gewoon opgevoed door je honden! helemaal goed!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:25

Veel sterkte Sassy met het verlies.. Maar ze heeft tenminste nog wel 5 weken gehad. Beter dan niets.

gerban: Och gossie, wat een schattig ding op de filmpjes

merrieveulen: Ik heb ook niet bewust voor een buitenland hond gekozen. De vorige eigenaren hebben Szia uit Hongarije gehaald en ik haar van hun :). Ik weet niet of ik perse weer een hond uit het buitenland wil. Ik kies gewoon een hond die bij ons past en of dat nou één is uit Spanje of één uit het asiel hier in de buurt, dat doet mij er dan niet zo toe.

Szia heeft trouwens gisteren op stal een muis gevangen.. En opgegeten..

Dat is de laatste keer dat ze mij ooit een lik op mijn wang geeft :') Brrrr

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:40

LDRD zo herkenbaar. Sommige honden leren de bazen nog wat manieren!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:46

Jonas is ook een sokkenfreak. Hij steelt ze altijd uit de wasmand haha. Schoon of vies maakt hem niet uit.
We zijn net thuis van de eerste proefles sport en spel. Het concept was leuk maar ik weet niet of de manier waarop getraind word echt iets voor mij is. We hebben nog 2 proeflessen en daarna hoeven de pas te beslissen dus we kijken het nog even aan.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:49

stef schreef:
Ipv een los topic te openen hier even de vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor een pup, en wil absoluut geen buitenland hondje. Ik sta hier gewoon niet achter, maar goed, dan zit ik hier in het verkeerde topic ;) (maar even voordat jullie met allemaal suggesties komen ;))

Wat me nu opvalt is dat buitenland hondjes kennelijk booming business zijn? Mp staat er letterlijk vol mee, geen tientallen honden, maar honderden. Zie diverse namen steeds langs komen (zoals ace), maar mij bekruipt toch het gevoel dat dit niet helemaal sjofel is. Ik vraag me af of er in het buitenland niet gewoon mensen achter zitten, die deze beestjes zeer bewust fokken, want "die Hollanders" kopen ze toch wel.
Nogmaals, ik wil hier niemand op zijn ziel trappen, ik geloof direct dat jullie blij zijn met jullie honden, maar dit is iets wat me opvalt. Steeds als ik een leuk hondje zie en verder ga kijken, komt ie weer uit Bulgarije of Spanje en kan ik de advertentie weer sluiten.
Ik ben hierdoor nieuwsgierig geworden hoe dit werkt. Er zullen ongetwijfeld cht zielige stumperds tussen zitten, maar hoe weet je of je hier ook niet doodgewoon met een broodfokker te maken hebt?

Maar als je het dan zo erg vindt dat er hier honden in het asiel zitten, waarom neem je dan niet ipv een pup een leuke langzitter uit een Nederlands asiel? :P
http://www.dierendaglijst.com/

Er zullen ook vast stichtingen zijn die niet helemaal 'eerlijk' werken, helaas moet je dus ook een beetje opletten waar je ze vandaan haalt. Bij sommige honden denk ik ook dat het beter was als ze gewoon teruggezet werden na het steriliseren, maarja dan zit je wel nog steeds met al die honden op straat, die ook nog eens constant onder auto's rennen :\ .
Nouja anyway, als zo'n dier netjes geent, ontwormd, gechipt, gecheckt (bloedtesten), en vervoerd is, is die 250 euro gewoon kostendekkend volgens mij.

Die van mij heeft trouwens niks gekost daar niet van :o , maar die stichting waar zij vandaan komt is dus ook zeker niet uit op geld.
En ach, ik vind dan weer dat er ook meer is buiten Nederland, voor de jack russel, herder, rottweiler en pitbull fans zijn er genoeg in nederlandse asielen, maar ik heb weinig met deze rassen. Dus als ik per ongeluk val op een buitenlander, dan wordt het een buitenlander. Is het een Nederlander, dan wordt het een Nederlander. Maar ik ga niet perse een hond in huis nemen die niet bij me past omdat hij perse uit een Nederlands (of buitenlands) asiel moet komen.

Deze zou ik bijvoorbeeld ook leuk vinden, helaas geen plek voor meer.. :P
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=279256

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:04

@ Merrieveulen, wat leuk dat je puppie foto's en filmpjes hebt gevonden, vet lief. <3

@elineS, dat filmpje met het kind haha vet schattig, een echte kindermoordenaar zo te zien.. :D

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 00:33

Net mail gehad van Straydogs, ze wisten bij onze mails al dat de kinderen erg jong waren 15 mnd en 4,5mnd oud, kwamen toch op huisbezoek, zeiden dat we bij LAra mochten kijken, afspraak en alles was er al en dan besluiten ze 3 dagen van te voren dat het niet door gaat omdat de kinderen te jong zijn en ze pas bij kinderen vanaf 5 jaar willen plaatsen.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 03:49

Ook onze stichting haalt de dieren uit een dodingstation of van de straat .
Eerst gaat er een vrijwilliger naar toe om te kijken of de honden die daar zitten nog in nederland geplaatst kunnen worden ( er word dan gekeken naar het karakter gezondheid enz) dan worden die hondjes geplaatst op de site waarbij vermeld staat dat ze nog in een ander land zitten en pas over kunnen komen als er iemand is die ze een goed tehuis kunnen bieden. Daarna moeten ze nog nagekeken worden door een dieren arts en worden ze gecheckt op alle mogelijke ziektes zoals leishmania giardia enz ook worden ze bij goedkeuring geent en gechipt en eventueel gestereliseerd of gecastreerd dus dat zijn al een aantal kosten . En dan moeten ze nog vervoerd worden per bakwagen of vliegtuig en ook die kosten komen er dan nog bij.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:48

@ ElineS, wat goed van Szia! Idd misschien een tikje onsmakelijk voor menselijke begrippen maar ja, zo kom je wel van je muizen af, haha!

@ Silverbolly, waar twijfel je over vwb de trainingsmethoden?

@ lepeltje, dat is idd een leuk hondje. Doet me een beetje denken aan mijn vorige hondje, qua omschrijving hihi!
Mijn hond was trouwens ook niet duur, dat is het voordeel van een 'tweedehands' hond haha!

@ Cariena1, aha dus daar ging het om? dat de kinderen minimaal 5 jaar moeten zijn? dat hadden ze dan toch ook wel gelijk kunnen vertellen, iig er eerlijk over kunnen zijn. Het blijft een beetje eigenaardig.

@ mepril ik denk dat er ook wel onderschat wordt wat het kost om straathondjes 'gezinsklaar' te maken zeg maar, qua entingen, ontwormen en noem het allemaal maar. Wat dat betreft vind ik de bedragen rond 240 Euro die je vaak ziet hartstikke redelijk.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:43

@LDRD, opgevoed worden door de hond, dat is weer wat nieuws!

@ElineS, jakkes... zou die knapperd denken dat ze kat is?

240-260€ is geen verkeerd bedrag voor een adoptiehond, Nina is nog niet gesteriliseerd maar dat maakt niet uit, het "teveel" dat we voor haar zouden betaald hebben daar kan weer een andere stakker voor geholpen worden!
Als je ziet welke sukkelaartjes er soms binnen komen, met medische problemen, dan komen ze vaak nog niet uit de kosten met dit adoptiebedrag lijkt mij.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:53

@merrieveulen: Ze werken hier met een clicker. Ik weet niet of dit de manier is voor mij.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:40

Vind 240 ook redelijk voor een adoptiehond.
Voor clyde heb ik toendertijd 175 voor betaald.Is nu ook meer geworden.
Hij zat al bijna 1jaar in het asiel van he geent gecastreerd en hier heen vervoert.Hebben ze echt geen winst op gemaakt.

even een foto van mijn levensgevaarlijke clyde met caithlynn
Afbeelding
Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:17

Ik vind een 'goede stichting' helemaal niet per sé eentje die honden uit dodingsstations haalt, eerlijk gezegd. Maakt verder niet uit, maar ik zou dat niet als criterium willen noemen. :)

Ik denk niet dat er broodfokkers mee bezig zijn. Die verkopen hun hondjes niet als zielig buitenlandertje maar als rashond-zonder-stamboom en willen er flink geld voor zien. Het kan natuurlijk wel dat broodfokkerteven en onverkochte pups op straat belanden en vervolgens worden opgevangen, maar die broodfokker wint daar zelf niets mee.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:30

Heb het een en ander in dit forum gelezen over stichtingen,

Wij hebben zelf twee hondjes geadopteerd eentje oorspronkelijk uit Spanje maar die was al in Nederland waardoor de stichting dus niet meer de kosten van transport had enz, de hond was namelijk al geadopteerd alleen kon de familie niet goed meer voor de dieren zorgen ivm werktijden enz.. Toch hebben wij het volledige bedrag betaald, dit gaat dan naar het medische potje en daar kunnen andere honden dan weer van geholpen worden! Ons andere hondje komt uit Roemenië en ons opvangertje die we erbij hadden is net geadopteerd kwam ook van straydogs NL..
Nou heb ik gelezen ergens dat iemand suggereerde dat het hondje "Lara als lokkertje gebruikt zou worden" er lopen ook honden daar die altijd in het asiel zullen blijven omdat ze gewoon niet geplaatst kunnen worden omdat ze "onhandelbaar" zijn door alle ellende die deze dieren meegemaakt hebben!
Vind het gewoon misselijk dat je zo klakkeloos over een stichting kan oordelen die je verder niet goed kent.. ( Naar mijn mening anders plaats je zoiets niet )Ben benieuwd of diegene (net als wij) contacten in Roemenië hebben.. Heb er namelijk ook twee katten weg niet via een stichting maar gewoon zo via mail contact.. En krijg bijna dagelijks misselijk makende foto's onder m'n neus van honden die dringend een liefdevol thuis nodig hebben.. Wat daar gebeurt en hoe mensen daar met dieren omgaan is werkelijk verschrikkelijk!!
Ik vind het nogal logisch dat ze honden bij oudere kinderen wel willen plaatsen het blijven toch honden met een rugzakje die ik weet niet wat meegemaakt hebben.. Geloof me je wil het eigenlijk bij negen van de tien niet ineens weten!! Uiteindelijk blijf je ergens (vind ik) als stichting mede verantwoordelijk voor de hond en wat nou als de hond de baby grijpt?! Dan is het vast niet normaal meer dat de stichting de hond toch geplaatst heeft.. Zo is er altijd wel wat...
En broodfokkers in de landen zodat de stichting hier zijn geld aan kan verdienen??? Vind ik nog misselijker om zoiets te zeggen.. Want die domme Hollanders kopen toch wel?? Daarom zouden ze dat zo doen..
Je zou je er eens in moeten verdiepen dan piep je wel anders!!

Kan me er best een beetje pissig om maken om mensen die zich zo voor deze dieren in zetten compleet af te branden (mijn mening) die mensen zien dagelijks genoeg ellende en dit maakt het helpen van de dieren het er zeker niet leuker op.. Maar dat nemen ze dan maar voor lief is toch iemand die voor de beestjes op moeten komen zelf kunnen ze het namelijk niet..

We hebben zelf ook een huisbezoek gehad voordat we mochten adopteren/opvangen en mijn ervaring is bij alle stichtingen waarbij wij te maken hebben gehad het heel normaal is dat het eerst binnen de organisatie word overlegd alvorens het word goed gekeurd.. Maar daarom is het niet zo dat er niet gepraat is over eventuele ophaal afspraken en dergelijke mocht het door kunnen gaan..
Ben ook zeker van mening dat dit alleen maar goed is huisbezoek en alle andere regeltjes die er aan vast zitten want niet alleen in het buitenland maar ook in ons eigen land is genoeg ellende qua dieren te zien.. Deze mensen hebben er een hart voor en willen enkel het beste! E ik wil dus gewoon maar even kwijt dat ik het dus ronduit belachelijk vind dat dit soort dingen zo op een forum geplaatst worden! En op deze manier slechte reclame de ronde gaat.. Over welke stichting dan ook..

Zo dat zijn we kwijt.. En jullie hoeven het niet met me eens te zijn maar wou het toch even gezegd hebben..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:53

Patries je gaat over de kern van de klacht heen dus het is schieten naar de verkeerde hoek
het zou slimmer zijn om eens bij de stichting na te vragen wat er mis ging

als er gezegd wordt dat je als gezin/persoon goed gekeurd bent om een hond te krijgen en je vervolgens ook de goedkeuring krijgt voor een bepaalde hond, moet je als organisatie in ieder geval heel goed comeniseren als je dan toch nee zegt

misschien is de consulente te makkelijk geweest
misschien heeft ze niet face to face durven zeggen dat ze het geen goed idee vond met 2 zulke jonge kinderen
misschien is ze terug gefloten door anderen van de organisatie

kan allemaal,
maar om dan bot de verheugende toekomstige adoptant een koude douche te geven is gewoon diep triest
geef dan uitgebreid en duidelijke uitleg
ga desnoods nog eens langs bij die mensen om het ze op een nette manier uit te leggen

dat de organisaties goed werk verrichten(de meeste dan, er zijn ook stichtingen die hun zakken vullen) wil niet zeggen dat ze maar slordig mogen werken

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:02

Ben ik ergens helemaal met je eens er zullen goeie en slechte stichtingen zijn.. Zeker zullen er mensen zijn die hun eigen zakken willen vullen.. Dat maak je overal mee..
Maar goed we kennen hier eigenlijk een kant van het verhaal..dus weet eigenlijk niemand behalve de consulente en adoptant hoe de vork werkelijk in de steel zit elk verhaal heeft twee kanten.. Vind het nog al wat dat er mensen zijn die het klakkeloos aannemen en dus de stichting afbranden (naar mijn mening dan) en dat er gesuggereerd word dat er honden gebruikt worden als lokkertje of dat er broodfokkers bij betrokken zijn.. Vind het nogal wat om het zo te plaatsen.. Zijn genoeg mensen die hier en op andere sites hun info over stichtingen. Naam halen en de slechte info word dan altijd onthouden.. En zal vaak met elkaar in verband worden gebracht en dat gaat dan toch weer mond tot mond.. En dat is nu net de meest slechtste of juist de beste reclame die je hebben kunt..

Zoals ik al zei er zijn ongetwijfeld mensen die het niet eens zijn met mijn reactie.. Maar van het lokkertje, het zakkenvullen en de broodfokkers zijn reacties op de stichting straydogs en ik vind het gewoon misselijk dat dat op deze manier geplaatst word

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:24

wat ik persoonlijk heel misleidend vind aan deze stichting is dat ze hun naam bijna gelijk hebben aan SOS Strays
een veel grotere nette organisatie
kies een naam die niet verwarrend is en niet het idee wekt dat het om een andere stichting gaat

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:27

Het zakkenvullen en broodfokkers verhaal ging niet over die stichting volgens mij hoor, daar had stef een vraag over.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:04

MIjn vorige hond was ook traumatisch, kwam uit Spanje had al enkele adressen gehad, voordat ik m kreeg, hij was er eerder als de kinderen en heeft zich keurig aangepast na de geboortes. We zaten met zijn allen op de bank met hond en kinderen en ze kon er alles mee uitvreten. Hert enige dat ie had was dingen kapotvreten op zijn tijd. We hopen dat het goed komt met nieuwe hondje en inmiddels is het uitgepraat met de stichting

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:31

Ik betaal trouwens voor het nieuwe hondje 150€ maar ze is nog niet geholpen ik laat dit zeker wel doen omdat ze voor d'r eerste jaar al 7 pups heeft gehad!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:36

Waarom is ze nog niet geholpen? Ik vind het heel kwalijk dat een stichting een ongeholpen teef plaatst

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:45

Ja, dat is ook heel vreemd, nog nooit gehoord dat dat gebeurd.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:50

Mevrouw heeft m vanaf December in de opvang, ze is net van d'r pups af en ik heb beloofd r te laten helpen. Heb ook geen zin in bloederige toestanden in huis. Ze komt later nog wel op huisbezoek en ik moet rekenig van de dierenarts laten zien dat ze is geholpen.
Mijn reu uit Spanje had ingegroeide hechtingen waar zijn testikels hadden gezeten leek mij ook pijnlijk! En als je r laat helpen is de kans op kanker en tumoren minder schijnt het?