Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:52

Ik raak altijd in paniek als er een vis op de grond ligt/valt. En dan krijg ik hem ook moeilijk te pakken en dan begin ik altijd tegen de vis te praten dat hij normaal moet doen en of hij graag dood wilt ofzo.... 8)7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:53

Ik heb dat een keer gehad met mijn Beaufortia Leveretti, hele bak doorzocht en NERGENS te vinden. Verdomme. Ik onder het tafeltje gekeken lag ie daar :oo en niet 1 minuut maar miss wel een uur. Terug in het aquarium was ie helemaal van de leg....en na een uur deed ie t weer :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:56

Sappos schreef:
Ik heb dat een keer gehad met mijn Beaufortia Leveretti, hele bak doorzocht en NERGENS te vinden. Verdomme. Ik onder het tafeltje gekeken lag ie daar :oo en niet 1 minuut maar miss wel een uur. Terug in het aquarium was ie helemaal van de leg....en na een uur deed ie t weer :')

wow..... Ik heb een keer in de ochtend een bijlzalmpje op de grond gevonden. Bak stond op bureau dus gesparteld op het bureau en op de grond gevallen. Die stomme spring grage vissen. Ik was er te laat bij ;( Ik zocht m 's ochtends toen keek ik onder het bureau met de gedachte nee joh echnie! Ja hoor....... lagtie!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:56

Ik vond gisterochtend een dode garnaal op het aanrecht..
We hadden ze woensdagavond opgehaald en hebben de garnalen toen ik een andere bak gedaan.
We hebben toen nog gekeken maar zagen niks (was ook een kleine) gisteren zag ik hem opeens liggen :|

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:59

Totaal niet relevant, maar vandaag vond ik het tegenovergestelde. Een dooie muis in de waterbak van mijn paard :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:00

Heb ook ong 5 dode garnalen naast de bak gehad, zo gek. Zit geen deksel op maar die beesten zijn toch niet zo dom dat ze eruit springen. Heb een stukje plexiglas boven de uitstroom van het sponsfilter zodat ze er niet uitgeblazen kunnen worden

Batlow ik heb een keer 2 grote dode ratten gehad :r :r zo vreemd

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:05

Ja bij ons gebeurd het vaker. Er zitten veel muizen, maar ik vind het toch best zielig... De bakken staan in de hoek dus met naar beneden lopen zullen ze er vast in vallen. Ik zit te bedenken hoe ik dit op kan lossen. Ook niet erg fris als mijn paardje dan de rest van de nacht uit een bak moet drinken met een dooie muis, YEK!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:15

Weten jullie nog goede plantjes toevallig?
Ik ga bij deze site bestellen: http://www.aquarium-planten.com/index.php?page=home
Die heeft een klasgenoot doorgestuurd, en ook wat tips gegeven.
Maar ga 1 plant niet nemen omdat ze alleen nog maar de moederplant ervan hebben (van bijna 10 euro).
Heb een aquarium van 80 cm lang, dus moet denk wel wat plantjes hebben :P

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:20

Leorah schreef:
bakje 1 60 cm (gezelschap):
[ Afbeelding ]

bakje 2 100 cm (begin van mijn malawi-liefde + eerste zelfgemaakte achterwand)
[ Afbeelding ]

mijn lieveling destijds (Loulou, de zwaar aggressieve demasoni)
[ Afbeelding ]

mn eerste kweekbakje met inhoud
[ Afbeelding ]

bakje 3 130 cm (malawi avontuur continues)
[ Afbeelding ]

dwergkogel-speciaalbakje
[ Afbeelding ]

andere kogel uit brakbakkie
[ Afbeelding ]

bakje 4 200 cm (malawi)
[ Afbeelding ]

zeebakje
[ Afbeelding ]

Discusbak
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

*** zou iemand een deel van deze foto's in een link willen zetten? Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen namelijk. Sorry en alvast bedankt!***

moooii zeker.
mijn vader heeft ook malawi ciclidus
erg agresieve vissen soms :')
ik schreeuw vaak door de kamer ''PAP DE VISSEN ZIJN AAN HET ZOENEN!''
ik had zelf 2 discussen :) maar die heb ik aan een vriend van mijn vader gegeven omdat ik uit huis ging
die vriend heeft zijn heele bak vol met discussen

volgens mij is dat zee water egt moeilijk te kunnen onderhouden.
later als ik een eigen huisje heb wil ik ook van die nemo visjes :)

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:20

Batlow schreef:
Ik raak altijd in paniek als er een vis op de grond ligt/valt. En dan krijg ik hem ook moeilijk te pakken en dan begin ik altijd tegen de vis te praten dat hij normaal moet doen en of hij graag dood wilt ofzo.... 8)7

herkenbaar :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:24

Sappos schreef:

Kunnen ze zo lang zonder water? :oo

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:33

Nee :') Maar hij deed t toch, hij was wel wat droogig. Had wel echt heeeeel veel tijd nodig maar is nu happy de garnalen aan t pesten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:36

Wat een sterk ding dan :') Ik ben al bang dat ze stikken als ik ze met een netje overzet.. :+

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:45

Ik liet laatst ook mijn goudvis vallen :') Die beesten zijn de hele dag niet vooruit te fikken maar probeer ik ze te pakken dan gebruiken ze ineens die 120 cm zwemruimte :z

Mijn Betta eet uit mn hand <3 <3 <3

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:38

Geweldige betta. Mooie kleuren zeg. Ik heb een betta splendens man, blauw met een tikkie rood, erg standaard. Dan is dit weer even wat anders.

Oef een springende platy. Zijn trouwens leuk zo met dat geel wat overloopt.

Mooie meterbak de Juwel.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 13:26

Lieszje schreef:
Weten jullie nog goede plantjes toevallig?
Ik ga bij deze site bestellen: http://www.aquarium-planten.com/index.php?page=home
Die heeft een klasgenoot doorgestuurd, en ook wat tips gegeven.
Maar ga 1 plant niet nemen omdat ze alleen nog maar de moederplant ervan hebben (van bijna 10 euro).
Heb een aquarium van 80 cm lang, dus moet denk wel wat plantjes hebben :P

Gewoon even je eigen waterwaardes meten en dan kijken welke planten daar bij passen. Overigens wel de planten die je leuk vind google-en, aangezien er ook vaak planten verkocht worden die helemaal niet onder water kunnen groeien... :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:42

Nou misschien toch nog een meter aqua :)
ik had toen 2 aqua's waarvan de eerste de beste qua prijs was maar ja die was aan een ander meegegeven. Dus nu de ander weer gemaild en die heeft het aqua nog, gezegd dat ik em voor 40euro wil overnemen maar liefst met de verwarming erbij.
Krijg net een mail terug dat ze de verwarming na het weekend even op moet zoeken en dan hoor ik nog van haar. Ben benieuwd :)
Dan hoeft er alleen nog een filter bij....
vissen houden is gewoon niet goedkoop :=

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:48

Hoi allemaal, heb al een tijdje niks meer neer gezet maar heb vandaag ff een zooi visjes gehaald die ik even wil showen.
Meet mijn bijlzalmpjes:
Afbeelding
Heb er nog een stel maar die zijn verstopt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:06

Leuk die bijltjes. Wat voor soort visjes heb je nog meer?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:33

Ik weet wel dat vissen houden een stuk goedkoper is dan 2 paarden! :p

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:34

Ik heb vandaag mijn 2de babyplaatje weer gevonden.
Had hem sinds ik de ene gevangen had niet meer gezien en nu zag ik hem onderaan bij de plantjes zwemmen.

Ze zijn nu gok een mm of 7/8 en hoop dat deze het ook gewoon overleefd maar dat gok ik wel.
Niet echt grote vissen erin zitten en hij zit nog lekker verstopt veel.

Dat zijn leuke visjes die bijlzalmpjes, nooit geweten dat dat nou bijlzalmpjes zijn, zag de naam vaker langskomen hier, en heb de visjes zelf bij een vriendin eens gezien en vind ze echt grappig uitzien, zo drijvend

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:37

Horse_, ja leuk hè! Hebben jullie ook dat als jullie wat nieuws hebben dat je er dan uren naar kan kijken?
ik heb ook nog bodemvissen,weet even uit mijn hoofd de naam niet meer,ze zijn zilver met zwarte vlekken.Verder heb ik zebraslakken (echt een aanrader voor om het alg weg te werken) en een gezinnetje guppen en marmerkreeftjes (uiteraard niet in dezelfde bak).

Even nog een vraagje: heeft er iemand hier modderkruipers? Ik vind ze zo leuk. Met wat voor vissen kunnen ze samen?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:20

ik heb modderkruipertjes, 4stuks. bij mij zitten ze samen met van alles; platys, gupjes, parel danios, blackmolly's..

Ik denk dat het enige waar je mee uit moet kijken, zijn andere grond visjes. want ze zijn op de grond erg druk, en vooral met voeren merk ik dat de vissen die naar beneden duiken voor het voer, nog wel eens weggejaagd worden door de kuhlii's.
verder moet je met de kuhlii's erg rekening houden met de indeling van je bak; donker, heel klein grind, en genoeg verstopplekken (van die garnalen buisjes, snap je wat ik bedoel, die doen het hier erg goed.) bij mij werden namelijk eerst alle planten verpest, voor ze goede verstopplekken hadden. daarom nu 2 huisjes er in staan, en grote planten waar ze altijd tussen verstoppen..

verder moet ik zeggen, je hoort vaak dat het 'nacht' vissen zijn, maar die van mij zijn ook overdag behoorlijk actief, leuk om naar te kijken!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:23

Oke,dankjewel voor de informatie. Daar heb ik wat aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:37

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een zoutwateraquarium!
We hebben enkele uren in de winkel gelopen, zijn nog wat gaan drinken enz. Enz. Maar uiteindelijk toch meegenomen en hij staat nu net te draaien met zoetwater. Ergens volgende week gaan we zoutwater er in zetten en levend steen ed...