hier trouwens ook een hond die niet te veel prikkels nodig heeft hoor, hier word er alleen gekieteld bij de honden die het nodig hebben, genoeg rottjes die echt niet te veel opgejut moeten worden
je merkt het al met appél, ga je iets te enthousiast te werk bij de schutting bijvoorbeeld, dan katapulteert hij zich over de top heen , en gaat dan 2 meter vrije val tegen de vlakte
" o ja, ik moest naar beneden lopen" en hij stuitert net zo hard weer er over heen terug naar de baas

met pakwerk zijn we altijd al heel mild geweest met jutten, vooral appél tijdens manwerk er op en rust er in zien te krijgen...
(tegen de tijd dat ie 6 is heeft ie rondom nieuwe poten nodig vrees ik)
denk dat het verschil tussen rottweiler en herders niet echt de mate van kietelen is
maar meer de manier van hoe je ze kietelt zeg maar
bij ons sta ik altijd wel te kijken van het verschil tussen de rottjes en de enige niet rottweiler bij ons op de club trouwens,
de niet rottweiler is een witte herder, geloof dat dat ook nog niet hele veel voor komt

weet nog steeds niet of ik er gecharmeerd van ben hoor, ik zie liever de rottweilers werken dan die witte, maar of dat dan ras of puur die hond is weet ik niet

de verschillende duitsers, hollanders en mechelaars die ik heb zien werken kan ik ook meer waarderen trouwens