Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:40

Natuurlijk kan er van alles gebeuren met Beans (loslopende honden in het algemeen). En hoe naar dat ook is......... nu is het zoeken, piekeren, zoeken, hoop, valse hoop, zoeken. Want er zijn geen meldingen van aangereden, doodgeschoten honden in dat gebied ( zover mij bekend).
Zo als het nu loopt is het voor de betrokkenen behoorlijk frustrerend.
En achteraf komt er altijd wel weer: van hadden we maar dit...........of dat. En als...........

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:11

ThreeFingers schreef:
Natuurlijk kan er van alles gebeuren met Beans (loslopende honden in het algemeen). En hoe naar dat ook is......... nu is het zoeken, piekeren, zoeken, hoop, valse hoop, zoeken. Want er zijn geen meldingen van aangereden, doodgeschoten honden in dat gebied ( zover mij bekend).
Zo als het nu loopt is het voor de betrokkenen behoorlijk frustrerend.
En achteraf komt er altijd wel weer: van hadden we maar dit...........of dat. En als...........

anderhalf jaar geleden is mijn hond aangereden en de bestuurder is gewoon doorgereden, mijn hond is een dag later overleden, was dat ergens achteraf gebeurd had hij zioch waarschijnlijk verstopt en hadden we hem nooit weer gevonden.

Zelfs de NS of DB maken geen melding als ze een dier hebben aangereden, zul je zelf moeten navragen of er ergens op een traject in een bepaalde periode een dier is aangereden en dan weet je nog niet zeker of het je hond is of niet.

Een aantal jaar geleden (ca 12 a 13jaar) is mijn hond weggelopen, internet was toen nog niet zo'n medium als nu, ze had nummers in haar oren (chippen van honden werd toen niet of nauwelijks gedaan) en was een allermans vriend, is in de vakantieperiode aan de wandel gegaan, en ik heb gebeld van Amsterdam tot aan Berlijn, en van Groningen tot aan Maastricht, brandweer, politie, jagers en jachtopzieners, fokkers en kenners, verenigingen en DA's, paragnosten etc, zelfs in tijdschriften en op tv hebben we oproepen gedaan maar nooit geen spoor van haar terug gevonden of gehoord, inmiddels zou ze nu ca 19 jaar zijn en pas nu kan ik het afsluiten en alleen maar hopen dat ze verder een goed leven heeft gehad of een snelle dood, ik ga ervan uit dat ze nu niet meer leeft.

jentel

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:15

lekkere opbeurende berichtjes dames!
Niet echt leuk om te lezen voor niek...

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:18

Nee, maar als de hond al zo lang weg is.. en nog steeds niet is gevonden moet je daar misschien wel rekening mee gaan houden. hoe hard het ook is..

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:37

NienkeNiels schreef:
Nee, maar als de hond al zo lang weg is.. en nog steeds niet is gevonden moet je daar misschien wel rekening mee gaan houden. hoe hard het ook is..

zelfde gedachten hier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:30

jentel schreef:
lekkere opbeurende berichtjes dames!
Niet echt leuk om te lezen voor niek...

Misschien niet nee, maar wel iets om over na te denken.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:35

En hoelanger beans alleen is en zonder eten zit.. hoe meer hij de neiging krijgt om wild te vangen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:38

Dan nog, als een jager hem afschiet zal ook dat gemeld worden neem ik aan.
Dus vooralsnog ga ik er vanuit dat dát niet gebeurd is.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:40

Pauline schreef:

Waarom moet dat gemeld worden?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:50

Omdat zij weten dat Beans gezocht wordt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:54

Kelly_Taco schreef:
Pauline schreef:

Waarom moet dat gemeld worden?

en vooral waar en aan wie...
met een tatoo willen men nog wel eens de moeite nemen, maar een chipreader hebben ze niet bij zich.
En of ze een hondelijk meenemen... geloof het niet.

@Pauline: enig idee hoeveel jagers er zijn en waar die overal jagen?
Mijn buurman bijv. heeft een jacht ruim 100 km van hier, geloof maar niet dat hij weet of er daar ergens een hond vermist wordt.
Wordt regelmatig uitgenodgd elders voor jacht etc..
En hoeveel retrievers er rondstruinen....

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:59

Lijkt me toch vreemd dat als je een hond met halsband afschiet, je dat niet meldt. Bij een jachtopziener.
Maar goed, dat is dan mijn mening.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:00

Pauline schreef:
Omdat zij weten dat Beans gezocht wordt.

toch niet iedereen weet dat Beans gezocht wordt ;)
In dat geval was de hond wel al terug geweest.
En als ze dan nog niet terug is dan is de kans dat de hond niet meer leeft helemaal zeer groot.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 13:00

Wie zegt dat die halsband nog om zit?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:11

Pff ook goed, dan is hij afgeschoten en is zoeken zinloos, wat is het doel van deze discussie?
Ik weet dat er wijd verspreid is dat Beans zoek is, en als het klopt dat jagers betrokken zijn bij hun jachtgebied kan het zijn dat ze dus ook weten dat er een hond zoek is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:17

Pauline schreef:
Pff ook goed, dan is hij afgeschoten en is zoeken zinloos, wat is het doel van deze discussie?
Ik weet dat er wijd verspreid is dat Beans zoek is, en als het klopt dat jagers betrokken zijn bij hun jachtgebied kan het zijn dat ze dus ook weten dat er een hond zoek is.

Wat heet discussie, zijn gewoon feiten en geen fabels. Er komen ook gastjagers, jachtopzieners hoeven niet altijd in het gebied te wonen en kunnen het verpachten.

Ja en dan is er ergens een hond zoek, en dan zien ze in hun gebied een hond ree jagen, die zijn drachtig en belangrijk voor hun bestand, dan gaan ze niet die hond proberen te vangen.... het wild bestand is belangrijker en de kans op vangsucces klein waardoor het aannemelijker zal zijn dat de hond doorgaat met stropen en dat is niet zo goed voor al het wild omdat, zoals eerder geschreven, dadelijk het gehele buitengebied een grote kraamkamer/peuterspeelzaal/kleuterschool zal zijn van jonge dieren, konijntjes, hazen, reekalfjes, fazantebaby's etc... nog maar te zwijgen over de schaapskuddes die je hier veel ziet en waar nu ook lammetjes bij lopen, die eigenaren zitten evenmin te wachten op een stropende hond of dat nu Beans is of niet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:19

Nee ik snap wel dat ze die hond afschieten maar ik snap niet dat zoiets niet gemeld zou moeten worden.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:24

en wat denk je inderdaad van boerderijen inderdaad met loslopende kippen, schapen etc.?
die boeren zijn niet bang hoor om wat gif te strooien, of zelfs af te schieten.

Maargoed alle respect voor het baasje..ik hoop natuurlijk dat beans veilig thuis komt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:39

Pauline schreef:
Nee ik snap wel dat ze die hond afschieten maar ik snap niet dat zoiets niet gemeld zou moeten worden.

Waar dan? politie? En denk je dat die geheel internet afstruinen om te kijken of er ergens een hond vermist wordt die aan de beschrijving zou kunnen voldoen?
Neem nu Beans... die zit bij een 3 landen punt, Nederland Niedersachsen en Nordrein Westfalen...
Dat betekend dat de jager of wie dan ook alle databases moet gaan afspeuren.
En het de vraag is hoe en of de hond als vermist is opgegeven. Geloof het niet dat men zoveel moeite doet als ze een stroper afschieten of een hond dood wordt gevonden.
en dan kom ik bijv. bij Tasso.net geen Beans tegen.... niet in Nieder Sachsen, niet in NRW en niet in AUSland (buitenland)

Duitse spoorwegen moet je zelf benaderen om te vragen om er een aanrijding is geweest met een hond, met een tatoo willen ze nog wel eens enige moeite doen, zo ook de jagers.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:47

Zo kun je wel van alles op gaan noemen wat er kán gebeuren...............
Het kán ook dat ze heerlijk van haar vrijheid geniet, zich tegoed doet aan allerlei klein wild en ze véél sterker is dan misschien gedacht }:0

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:49

Er zijn gewoon veel onzekerheden, en je weet pas dingen zeker als je haar vind, dood of levend. En tot die tijd schiet je met speculeren niets op...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:51

NienkeNiels schreef:

zelfde gedachte hier.
ik lees al mee van het begin af aan.
ik weet het niet.

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:28

Ik heb anderhalve dag niet gelezen en sta versteld over bepaalde uitspraken.

Vooral dat Beans liever als "wilde hond alleen leeft", en dat ze dat "liever wil dan als huishond te leven, en "vrij" is doet mijn nekharen rijzen.
Een hond is een roedeldier, en een roedel bestaat uit meer als 1 hond. Een hond heeft een plaats nodig in een bepaalde roedel, de rangorde moet bepaald zijn en die roedel is voor dit soort honden het gezin waar die in leeft.

Kom zeg!! Beans ligt echt liever in de mand thuis bij Niek, krijgt daar heerlijke brokken en vers water elke dag.

We hebben het hier over en Golden Retriever, een hond met een oneindige "will to please".

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:45

:n Er werd alleen maar gepraat over eventueel 'afgeschoten', 'vergiftigd' e.d., vandaar alleen maar om aan te geven dat het misschien wél goed gaat met beans en absoluut niét om het idee te geven dat ze het nu beter heeft dan bij Niek!!!!!!!!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:48

Kentaro schreef:
:n Er werd alleen maar gepraat over eventueel 'afgeschoten', 'vergiftigd' e.d., vandaar alleen maar om aan te geven dat het misschien wél goed gaat met beans en absoluut niét om het idee te geven dat ze het nu beter heeft dan bij Niek!!!!!!!!

:j lees even gisteren 12.21 uur wat daar word geschreven dan weet je waar ik op doel.