Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:51

Chiqa schreef:
Renske zou ik idd laten, je heb niets aan dat doodgekookte vlees waar de geode bacterien in overleden zijn, kan je net zo goed blikvoer geven als je dan toch niet zo voor kwaliteit gaat...

Je draaft weer een beetje door Chiqa, er is niks mis met renske, en al helemaal niet vergelijkbaar met blikvoeding. En gestoomd is nog lang niet doodgekookt. Kwalitatief goed voer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:52

Ik vroeg mij af of hier een bepaalde gezondheids gedachte achter zat, vandaar mijn vraag.
Mijn hond vind mayonaise ook lekker maar dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Laika ik draaf niet door ik geef alleen mijn mening. Als ik door zou draven zou ik nooit een brok aanraden ;)

Ik vind het doodgekookt, vind rauw beter :) Omdat de gezonde mineralen en bacterien nog heel zijn.
Die vlees zo waardevol maken.
Renske is gewoon vergelijkbaar met blikvoer.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:54

Oh, maar ik vind rauw ook beter, maar renske nog altijd beter dan welke brok dan ook :j Dus als je om welke reden dan ook geen rauw kan of wil geven, is renske een heel goed alternatief.
Mijn york eet momenteel niets anders :roll:

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:01

Ik geef liever een goede premium brok dan Renske.:) Ik heb namelijk niets met blikvoer.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:04

Ik ook niet, want het is helemaal geen blikvoer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:07

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:18

Chiqa schreef:
Waarom wortelsap?

Waarom niet :) ?

Het is gewoon een groente produkt en ze vindt het hardstikke lekker.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:34

Chiqa schreef:
Ik vroeg mij af of hier een bepaalde gezondheids gedachte achter zat, vandaar mijn vraag.
Mijn hond vind mayonaise ook lekker maar dat heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Laika ik draaf niet door ik geef alleen mijn mening. Als ik door zou draven zou ik nooit een brok aanraden ;)

Ik vind het doodgekookt, vind rauw beter :) Omdat de gezonde mineralen en bacterien nog heel zijn.
Die vlees zo waardevol maken.
Renske is gewoon vergelijkbaar met blikvoer.

Oke ik las wortelsap als in om het lekker te maken zodat ze het eet.
Vandaar dat ik dacht wat is er mis met wortelsap. (pure bedoel ik dan he van de niet vieze wortelsap snap ik dat het slecht is want daar gaat heel veel suiker in om het eenigzinds drinkbaar te maken)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 00:36

Die van mij krijgt idd 100% wortelsap, zonder toevoegingen van wat dan ook :) .

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:25

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:23

Laika schreef:
Chiqa schreef:
Ik vind het wel blikvoer, nog dure ook.
Hier http://www.pedigree.nl/voeding-en-verzo ... style.aspx

Soort Renske, ook gestoomd }>

Ja hoor, 4% vlees of 80% vlees, het is allemaal hetzelfde want het is gestoomd 8)7

80% vlees.
Dus 20% rommel en vergif.

Wie geeft dat nu vrijwillig aan zijn hond?
Geen hond nemen als je er niet voor wilt zorgen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:26

@Moontje, die 20% is groenten. We hebben het toch nog steeds over Renske toch? Pedigree 4% vlees, Renske 80% vlees. Zit geen enkele vorm van vergif in, in tegenstelling tot pedigree.
En wie ben jij om te oordelen of ik wel of niet goed voor mijn hond zorg?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:34

Laika schreef:
@Moontje, die 20% is groenten. We hebben het toch nog steeds over Renske toch? Pedigree 4% vlees, Renske 80% vlees. Zit geen enkele vorm van vergif in, in tegenstelling tot pedigree.

Waar zeg ik dat jij niet goed voor je hond zorgt?
Ik zeg dat als mensen niet goed voor hun hond willen zorgen ze er ook geen moeten nemen.
Dat jij je blijkbaar aangevallen voelt is niet mijn schuld.
Ik had ook kunnen zeggen als mensen niet goed voor een olifant willen zorgen moeten ze er geen nemen maar dit topic gaat nou eenmaal over honden en niet over olifanten.

Wel leuk dat de website alleen maar zegt 100% natuurlijk 100% natuurlijk 80% vlees en nergens de precieze percentages vermeld van wat er nu daadwerkelijk inzit want tja vlees kan zoveel zijn en waar maak jij uit op dat de rest groente is?
En ik zie ook niks over de voedingsstoffen die erin zitten?
Waarom zou dat toch zijn he.

Ach ik zie het al de voedingswaarde voldoen aan die voor een complete maaltijd voor menselijke consumptie.
Alleen wel jammer dat het dan voor honden is en niet voor mensen
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 03-07-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:38

Ik geef mijn honden ook vers. Vooral smuldier en duck.
Daartussendoor eendennekken en kippenekken en andere verse dingen.
Ze doen het er gewoon goed op.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 10:15

Moontje1991 schreef:
Laika schreef:

Waar zeg ik dat jij niet goed voor je hond zorgt?
Ik zeg dat als mensen niet goed voor hun hond willen zorgen ze er ook geen moeten nemen.
Dat jij je blijkbaar aangevallen voelt is niet mijn schuld.
Ik had ook kunnen zeggen als mensen niet goed voor een olifant willen zorgen moeten ze er geen nemen maar dit topic gaat nou eenmaal over honden en niet over olifanten.

Wel leuk dat de website alleen maar zegt 100% natuurlijk 100% natuurlijk 80% vlees en nergens de precieze percentages vermeld van wat er nu daadwerkelijk inzit want tja vlees kan zoveel zijn en waar maak jij uit op dat de rest groente is?
En ik zie ook niks over de voedingsstoffen die erin zitten?
Waarom zou dat toch zijn he.

Ach ik zie het al de voedingswaarde voldoen aan die voor een complete maaltijd voor menselijke consumptie.
Alleen wel jammer dat het dan voor honden is en niet voor mensen

Je zet onder een quote van mij dat 80% vlees nog altijd 20% rommel is, wie geeft dat nou aan een hond en dat je geen hond moet nemen als je er niet voor wilt zorgen. Ja, dan voel ik mij aangevallen. Ik heb een hond hier die bijna net zo oud is als jij, dus ik weet er echt wel voor te zorgen.

Wat de samenstelling betreft staat duidelijk op de site hoor, als je maar wilt lezen:
Ingrediënten:
Vers kalkoenvlees (80%), vers eendenvlees, Volkoren rijst (10%), Erwten, Wortelen, Zeewier extract, Kruiden, Vitaminen & mineralen, Glucosamine, Chondroitine

Verkorte analyse:
Eiwitten 13%, Vetten 5%, Vezels 0,5%, As 3%, Vocht 75%, Vitamine A 2500 iu/kg, Vitamine D3 200 iu/kg, Vitamine E 16 mg/kg(als alpha-tocopherol)

De ingrediënten voldoen aan de standaard voor menselijke consumptie, dat is heel wat anders dan dat het voor mensen is. Maar ook hier is lezen een kunst blijkbaar. Dat wil dus alleen maar zeggen dat er geen afgekeurde rommel in zit, wat in veel diervoeders wel ander is. Daarin worden dierlijke afvalproducten gebruikt.

Ook ik ben van mening dat vers voeren het allerbeste is, maar die york eet momenteel geen vers, en met een gewicht van 2,5 kilo ga ik niet zitten wachten tot ze het een keer wel eet. En in vergelijking met vers, komt Renske er het dichtst bij. Als zij Renske wel wil eten, krijgt ze Renske. Af en toe een kippennekje, vleugel of eendennekje eet ze dan weer wel als kluifje.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:51

Ik vind dat zo bijzonder he, dat mensen zo fel kunnen worden als een ander iets minder extreem denkt.

'Iedereen' snapt dat 100% vlees het gezondste is, maar als dat niet werkt zoekt een goede baas naar het beste alternatief. Daarbij de verschillende randvoorwaarden in overweging nemende en die zijn voor iedereen anders.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:59

Sinds 12 jaar voer ik Hills. Ik had toen een westy puppie gekocht. Helaas heb ik haar door een hersentumor 2 jaar geleden moeten laten inslapen. Mijn inmiddels 9,5 jarige LAb staat ook op Hills en heb 2 weken geleden weer een Westie puppy gekocht. Haar voerden ze Bonzo junior waar ik niet over te spreken ben, dus ik ben nu 2 weken bezig met de overgang naar Hills. Nog 1 week en dan zijn we volledig over.

Ik heb erg veel brokken al geprobeerd, maar ben niet tevreden over Smolke en fokker, pedigree.

Royal Canin, Eukanuba zijn bij mij favoriet en de topper blijft voor mij toch Hills.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:13

Chubby schreef:
Ik vind dat zo bijzonder he, dat mensen zo fel kunnen worden als een ander iets minder extreem denkt.

'Iedereen' snapt dat 100% vlees het gezondste is, maar als dat niet werkt zoekt een goede baas naar het beste alternatief. Daarbij de verschillende randvoorwaarden in overweging nemende en die zijn voor iedereen anders.

Fel?
Ik zeg enkel dat elke hond op vers kan alleen dat niet elke baas de moeite wilt doen en dat vindt ik inderdaad geen goede zaak.
Als je van je dieren houdt heb je het er voor over om wat vriezer ruimte op te geven en eventueel kippennekken in stukken te snijden of een vleesmolen te kopen om het te malen of kvv te voeren en dan maar afentoe de tandjes poetsen.
Als mensen weigeren moeite te doen om hun dier vers te geven vindt ik dat erg jammer en vraag ik me inderdaad af waarom diegeene dan dat dier heeft aangeschaft.
Tja renske en brokken zijn lekker makkelijk maar wat is nou belangrijker makkelijk voeren of de gezondheid van de dier.
En dat er honden zijn die oud worden met renske zegt niks mijn oma is 98 geworden maar rookte meerdere pakjes sigaretten per dag maar dat betekend toch ook niet dat roken gezond is?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:30

Moontje1991 schreef:
Chubby schreef:

Fel?
Ik zeg enkel dat elke hond op vers kan alleen dat niet elke baas de moeite wilt doen en dat vindt ik inderdaad geen goede zaak.
Als je van je dieren houdt heb je het er voor over om wat vriezer ruimte op te geven en eventueel kippennekken in stukken te snijden of een vleesmolen te kopen om het te malen of kvv te voeren en dan maar afentoe de tandjes poetsen.
Als mensen weigeren moeite te doen om hun dier vers te geven vindt ik dat erg jammer en vraag ik me inderdaad af waarom diegeene dan dat dier heeft aangeschaft.
Tja renske en brokken zijn lekker makkelijk maar wat is nou belangrijker makkelijk voeren of de gezondheid van de dier.
En dat er honden zijn die oud worden met renske zegt niks mijn oma is 98 geworden maar rookte meerdere pakjes sigaretten per dag maar dat betekend toch ook niet dat roken gezond is?

:roll:
Toch zo leuk he, dat nu ineens iedereen die zijn hond brokken voert slecht is voor zijn honden. En het is niet zo dat elke hond op vers vlees kan ;)
heb laatst een artikel gelezen waarin ook duidelijk de nadelen staan van versvoeren, dáár hoor je alleen nooit iemand over ;).
Gaan we roken met voedsel vergelijken, mens met dier? Dacht dat je dat net zo raar vond?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:39

Nikki__ schreef:
Moontje1991 schreef:

Fel?

:roll:
Toch zo leuk he, dat nu ineens iedereen die zijn hond brokken voert slecht is voor zijn honden. En het is niet zo dat elke hond op vers vlees kan ;)
heb laatst een artikel gelezen waarin ook duidelijk de nadelen staan van versvoeren, dáár hoor je alleen nooit iemand over ;).
Gaan we roken met voedsel vergelijken, mens met dier? Dacht dat je dat net zo raar vond?

En waarom zou niet elke hond op vers kunnen volgens jou?
En mischien zijn die mensen verder wel heel lief voor hun honden maar op het gebied van voedsel voorzien ze niet in de behoeftes en ja dat vind ik slecht.
Oja hoor ik weet dat er nadelen zijn. (het kost vriezer ruimte, veel mensen vinden het vies, je moet je inlezen in jou je een weekmenu samensteld, je moet 2 keer per dag voeren)
Oja en dat van bacterien dat is zon onzin ja er zitten meer bacterien alleen is een hond daar op gebouwd en is het dus geen naadeel.
En lezen is ook een vak he.
Een mens en een dier hebben qua voedsel niet dezelfde behoeftes.
Maar mensen kunnen heel oud worden ondanks dat ze ongezond leven en dat kunnen honden ook.
Ofwel oud worden heeft niks met gezond voer te maken.
Ja gezond voer verhoogt over het algemeen de leeftijd maar er spelen zoveel meer factoren mee dat een hond op slecht voer ook heel oud kan worden maar dat betekend niet dat het voer goed is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:47

Omdat er ook honden zijn die vers voer niet goed vedragen en omdat er honden zijn die zo ongelovelijk fel worden dat het niet leuk meer is, en er honden zijn die het gewoon simpelweg níet willen.
JIJ vind dat die mensen niet voorzien in de behoefte van hun voedsel omdat je vind dat het voer slecht is. Er is alleen nog nergens bewezen dat honden die brok eten worden vergiftigd, het allemaal maar slecht is, enz.
De nadelen die jij noemt zijn luxe nadelen, en daar had ik het niet over.
Oja? Onzin? Dus wetenschappelijke onderzoeken zijn onzin? Intressant!
En als brok daadwerkelijk zooo slecht is, zouden de honden er toch onder moeten lijden? Ziek zijn? Niet ouder worden? Enz?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:00

Ik ben wel benieuwd wat de nadelen zouden zijn.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:00

Nikki__ schreef:
Omdat er ook honden zijn die vers voer niet goed vedragen en omdat er honden zijn die zo ongelovelijk fel worden dat het niet leuk meer is, en er honden zijn die het gewoon simpelweg níet willen.
JIJ vind dat die mensen niet voorzien in de behoefte van hun voedsel omdat je vind dat het voer slecht is. Er is alleen nog nergens bewezen dat honden die brok eten worden vergiftigd, het allemaal maar slecht is, enz.
De nadelen die jij noemt zijn luxe nadelen, en daar had ik het niet over.
Oja? Onzin? Dus wetenschappelijke onderzoeken zijn onzin? Intressant!
En als brok daadwerkelijk zooo slecht is, zouden de honden er toch onder moeten lijden? Ziek zijn? Niet ouder worden? Enz?

Ga jij eerst maar eens kijken wat er wel niet in die brokken van je zit daar heb je duidelijk niet naar gekeken.
En ja er zitten batrerien in en ja dat is weteschapelijk bewezen en nee dat is geen onzin.
Maar dat het slecht is voor honden is niet bewezen omdat dat niet zo is.
Maar aangezien jij zo uit je dak gaat wil je het blijkbaar niet eens horen erg jammer.

Oja en dat in brokken onder andere kankerverwekende stoffen zitten en stoffen die gedrags problemen veroorzaken is wel wetenschapelijk bewezen.
En de argumenten die jij nu aan haalt waar niet elke hond erop kan zijn flauwe kul tja sommigen honden moeten eraan wennen omdat brokken verslavend zijn dus je ze moeten afkicken en de een erger dan de ander.
Maar in het begin fijn knippen of een laagje pate erover en met een week hebben ze door dat het veel lekkerder en beter is.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:03

Nikka schreef:
Ik ben wel benieuwd wat de nadelen zouden zijn.

van vers?
Onderandere buiten dat veel mensen er te lui voor zijn het feit dat er meer bacterien in zitten maar eigenlijk is dat geen nadeel want honden zijn erop gemaakt om daar tegen te kunnen.
En tja een hond gaat zijn echte gedrag vertonen aangezien er in brokken stoffen zitten die het gedrag beinvloeden de een wordt rustiger en de ander drukker enz.
Ik heb hier een kat dat was een ongeleid projectiel en zinds ze vers krijgt is ze veel minder druk maar er zijn er ook die juist drukker worden en tja sommigen mensen willen het echt karakter van hun dier niet weten.

Dus tenzij je een sterkere en mooiere vacht die beter door de rui komt, goede stevige ontslasting, geen tandsteen meer, voorkomen van nierproblemen waar brokken juist voor zorgen en nog veel meer en dus ook lagere dierenarts kosten nadelen vindt lijkt het mij duidelijk hoe goed het is.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 03-07-10 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:06

Moontje, sorry maar ik vind dat je een beetje ongefundeerde onzin praat.
Ik ben het met je eens dat vlees het beste is voor een carnivoor, maar dat hoeft niet tot in het extreme.
Zie jezelf als iemand die voorlichting kan geven, maar pas op dat je geen prediker wordt!

Als mensen er over nadenken en uiteindelijk voor zichzelf beslissen dat ze liever een KVV of zelfs een goede brok willen voeren, dan heb je die mening gewoon te respecteren.