Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VogeltjeM schreef:Ben nu wel benieuwd aan wel ras je zelf zat te denken
Aangezien je geen al te fel karaktertje wil, is een terrier niet echt aan te raden. Wel jammer, want qua activiteit zou bijv. een jack russel wel heel goed passen!
Misschien moet je eens kijken in de groep 'retrievers', bijv. een labrador, golden retriever, flatcoated retriever, nova scotia duck tolling retriever... Er zijn ook kleinere herders, bijv. het schipperke.
Maarr... Eigenlijk past bijna alles wel in het plaatje.
keona schreef:terriers vind ik niet altijd even geschikt voor iedereen.kijk maar hoeveel er van in het asiel te recht komen omdat het vaak felle honde zijn.zelf hebben we ook een staffordshire bullterrier en dan een aussie,schoonmoeder heeft 2 jackrussels(1makkelijke en een pittige).
het licht vooral aan het karakter van het baasje want o wat zijn terriers slim,je moet stevig in je schoenen staan.maar ik vind terriers prachtig gewoon weg om het karakter(maar zeker niet voor iedereen geschikt).wil je een makkelijke hond dan zou ik niet voor een terrier gaan.
Malenka schreef:Even over de corgi; dat zijn juist geen keffers! We hebben jaren een volle Corgi gehad en hebben nu 2 mixen. 1 van de mixjes is een keffer. Maar dat is een mix met Jack Russel. Een kennis van ons fokte corgi's en had ook niet het probleem van keffers. Ja, ze sloegen even aan als er iemand binnen stapte (redelijk formaat roedel) maar dat was snel weer over. Ik heb werkelijk nooit last gehad van overmatig blaffen. Het zijn geen wakers maar veedrijvers. Speciaal voor het drijven van koeien. Het zijn dan ook best taaie honden. Dat ze laag op de poten staan is om trappen van koeien makkelijk te ontwijken (die trappen er over heen). De rug in combinatie met de korte poten is wel iets om rekening mee te houden. Laat ze nooit uit de auto springen en vermijd traplopen. Door hun korte poten kunnen ze de schok niet goed opvangen en loop je kans op rugklachten. Onze corgi is op latere leeftijd uit de auto gesprongen en haar hebben we uiteindelijk in moeten laten slapen omdat door rugletsel haar achterhand verlamd raakte.