Show je katten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Show je katten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:13

De dames zijn voor de eerste keer bij de dierenarts geweest.
Wegen allebei 1,3 kilo.
Hebben hun eerste vaccinatie gehad. En ze zagen er goed uit vond de dierenarts.

Alleen had Lilly spontaan de dunne en haar handdoek onder gepoept.

Dus allebei de dames moesten de pootjes schoon gemaakt worden en de billen afgeveegd..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 16:46

Prachtige kittens.

Meneer langhaar loopt en bijzonder bij. Kostte een boel liquid snack en hulp van kind maar alle vilt plekken en klitten zijn er als het goed is af. Vacht ziet er niet uit maar ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:08

Hier hebben ze ook een liquid snack gehad en nu liggen ze allebei knock out.

Ik ben trouwens wel geschrokken van de prijs die ik moest betalen.
Beide vaccinaties hebben me totaal 97 euro gekost..
Ik had op meer gerekend.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 17:26

Maar vaccinaties zijn niet zo duur. Consult is duur. Alleen Niesziekte is €20 cocktail is €24 geloof ik. De rest is consultkosten.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:27

Hier is een vaccinatie kat al €65 en consult (door de weeks) ook €65.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:28

Ik ben benieuwd wat het mij gaat kosten als ik ze laat helpen, 2e vaccinatie en chip. :+
Keer 2 natuurlijk. :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:33

Ik was voor beide heren bijna 390 euro kwijt voor castratie,
Koper moest nog een tube in zijn strot omdat ie een balletje in zijn lies had zitten en Nero niet.

Koper kreeg ook nog een apenpakkie aan.
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 13-08-25 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:34

Ja, het is niet goedkoop. Zeker niet omdat bijna alle DA's bij Evidensia zitten. :x
Maar goed, het is eenmalig en dan kan ik weer elke maand erbij sparen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:38

Hoe weet je of je kliniek bij Evidensia zit?

Ik vond de dierenkliniek waar ik zit duur, maar sinds begin dit jaar zijn ze weer duurder geworden.

Maandag tm Vrijdag €65,- (20min consult) (open tot 20u)
Uitgebreid consult (40min) €100,-
Zaterdag €90 (open tot 18u)
Zondag €100 (open tot 16u)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:39

Staat bijna altijd onderaan de hoofdpagina. In kleinere letters. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:45

Castratie kater was de laatste keer 125 euro. Moet nog even discussie aan met de dierenarts. Kater voor Cathy moet alles gecastreerd worden ook de poezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:48

xoranlover schreef:
Maar vaccinaties zijn niet zo duur. Consult is duur. Alleen Niesziekte is €20 cocktail is €24 geloof ik. De rest is consultkosten.

De vrouw aan de balie vertelde ook dat het consult bij de vaccinatie inbegrepen zat.
Ik vond het in ieder geval een grote meevaller.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:48

Dat scheelt alweer dan.
Misschien krijg ik korting als ik meerdere dingen in 1x doe. :')

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:49

Korting? neuh dat doen ze bij ons... je zou denken met twee nesten en dus 8 kittens dat er wel wat kwantumkorting af zou kunnen haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 17:50

Ja, dat zou je denken. :=

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 18:34

Ik krijg fokkerskorting. En heb thank god een dierenarts die echt met fokkers meedenkt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:30

jeetje willen jullie niet zoveel kletsen hier, dat is toch niet bij te houden :D

ik zie heel veel mooie kittens voorbij komen (waar blijft een nestje maine coons :D ) en een hoop andere leuke katten. Mooie verhalen en verdrietigere verhalen
Maar helaas teveel om nog op iedereen te reageren

afgelopen zondag met Cliff en Xena naar show geweest. Cliff was als laatste aan de beurt om gekeurd te worden. Jammer genoeg zei de keurmeester niet veel maar zag ik haar wel goed....goed....goed schrijven. Hij had het geluk alleen te zijn als halflangharig katertje 6-10 mnd bij die keurmeester dus aan het einde zat ik te wachten op zijn nominatie briefje. Maar dat kwam niet, dus ik dacht dat kan niet want hij was de enige dus geen concurrentie
Maar wat bleek, die keurmeester heeft hem gewoon niet genomineerd met als reactie ja ik moet niet nomineren....

daar snapte ik nou ff helemaal niks van -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 19:36

Ik snap sowieso niets van zo'n show maar als jij je kitten aanbiedt moet hij daar toch gewoon iets mee doen?

Faye springt in het gordijn. :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 19:55

Yom schreef:
jeetje willen jullie niet zoveel kletsen hier, dat is toch niet bij te houden :D

ik zie heel veel mooie kittens voorbij komen (waar blijft een nestje maine coons :D ) en een hoop andere leuke katten. Mooie verhalen en verdrietigere verhalen
Maar helaas teveel om nog op iedereen te reageren

afgelopen zondag met Cliff en Xena naar show geweest. Cliff was als laatste aan de beurt om gekeurd te worden. Jammer genoeg zei de keurmeester niet veel maar zag ik haar wel goed....goed....goed schrijven. Hij had het geluk alleen te zijn als halflangharig katertje 6-10 mnd bij die keurmeester dus aan het einde zat ik te wachten op zijn nominatie briefje. Maar dat kwam niet, dus ik dacht dat kan niet want hij was de enige dus geen concurrentie
Maar wat bleek, die keurmeester heeft hem gewoon niet genomineerd met als reactie ja ik moet niet nomineren....

daar snapte ik nou ff helemaal niks van -O-

Welke show was dat? En ja helaas is dat wel hoe het vaker gaat. We hadden een special en geen 1 open somali poes was genomineerd voor BIS. Elani is zo vaak niet genomineerd ondanks dat ze de enige is of wat dan ook. Dat is dus precies waarom ik show niet meer leuk vind. Allemaal vriendjes politiek en als je niet een fancy ras hebt of goede connecties dan is het keuren en klaar. Ik doe de special in Rotterdam nog en dan zie ik wel of ik nog een keer ga showen of niet.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:00

Dit was bij een aby som special?? jeetje dat is echt niet okee Xoranlover! Als ze de punten krijgen voor de titel zouden ze toch gewoon 'goed' moeten zijn en dus genomineerd kunnen worden? Is dit een Fife of onafhankelijke show tendens? Ik show normaalgesproken alleen onafhankelijk...

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 20:05

BarbaravdW schreef:
Dit was bij een aby som special?? jeetje dat is echt niet okee Xoranlover! Als ze de punten krijgen voor de titel zouden ze toch gewoon 'goed' moeten zijn en dus genomineerd kunnen worden? Is dit een Fife of onafhankelijke show tendens? Ik show normaalgesproken alleen onafhankelijk...

Dat was tijdens een somaby special ja. Ik heb dat nomineren nooit gesnapt. Een kater die vaal was en totaal niet goed in zijn vacht zit kiezen boven een poes die super in haar vacht zit en een mooie kraag en broek heeft. Ja geen idee ik snap het allemaal niet. Daarom vind ik het ook niet leuk. Ik heb geen extreme katten wil ik ook niet maar volgens de KM moet het allemaal maar extremer. Ik heb ook wel eens gehoord dat Elani te stevig was, oren veel te klein en te hoog op haar poten stond (dit was FiFe) maar mijn god het is een somali… geen abessijn die steeds meer op een siamees lijkt…

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:06

was in Belgie

verliest ie van een ander kitten wat ik ook goed vind dan snap ik dat echt wel en vind ik dat prima. Maar nu niet eens nomineren (oftewel een ronde verder laten gaan zeg maar) daar kan ik met mijn pet niet bij. Tuurlijk zie ik wel kittens/katten die vet zijn of niet echt aan de rasstandaard voldoen en dan zou ik ook denken ja goed dat die geen ronde verder mogen. Maar ik durf toch wel te zeggen dat Cliff goed genoeg is voor een ronde verder

Maar goed, snel vergeten en op naar de North sea winner show *\o/*

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:26

Ik vind het ook zo raar dat de rasstandaarden bij Fife zo anders zijn dan bij onafhankelijk... de abys met vleermuisoren bij Fife die zo goed scoren... brrr

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 20:31

ja van dat ras heb ik dan weer geen verstand dus geen idee wat daar wel en niet oke is

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 20:36

Helaas bij veel rassen. Thans steeds meer. Het verschil tussen fife en oah zie je bij meer rassen. En van beide is wat te zeggen. In principe is dat raar want de rasstandaard is hetzelfde. Ik zit met fokken precies tussen fife en oah in. En dat vind ik helemaal prima. Maar ik denk dat het ook een probleem is dat km te weinig somali zien en het niet echt een gemakkelijk ras is om te keuren.