Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:18

Sassy, dat is wel erg kort, ze heeft in ieder geval toch eventjes mogen genieten van een warm nestje!

Cariena, ik begrijp je wel hoor, zou er ook klaar met zijn.
Een beetje geluk heeft iedereen wel nodig met zo een hondje, de meesten hebben geen al te goeie start gehad en dat kan zich wel eens wreken op termijn maar daar mag je niet aan denken als je voor zo een hondje kiest.
Zeker foto's plaatsen als je nieuwe hondje er is!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:32

Jeetje Sassy, wat vervelend. Gelukkig heeft ze de paar laatste weken nog een fijn huisje gehad.

Jonas en ik gaan morgen avond aan iets nieuws beginnen. Sport & Spel. Is een mix van behendigheid en andere spellen maar gewoon op een rustig tempo. Aangezien ik nogal zwakke knieen heb dus perfect voor mij. We zouden eigenlijk nog de vergevorderden cursus gaan doen maar deze gaat alleen op de maandag van start, en dan kunnen wij niet. Wel jammer want we hadden een heel gezellig groepje. Nu ga ik naar een andere hondenschool dus ik hoop dat we daar in net zo'n gezellige groep terecht komen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:40

vriendin van mij doet ook Sport&Spel, schijnt echt heel leuk te zijn! Ik zit alleen met dat die van ons niet (safe) los kunnen, overal katten, eekhoorntjes en vogeltjes -O- dan doen de oren en de hersens het ineens niet meer... en het terrein zit hier nogal aan de weg.
(maar Spook en ik doen ons eigen Sport&Spel in het bos, over boomstammen en picknicktafels :') )

Hier vorige week een mini-bloedbad: Doodle (nu bijna 2) was met rennen in de boswal ergens achter blijven hangen, en had aan z'n achterpoot een nagel afgescheurd, en toen daarmee lekker door de keuken gebanjerd, ik wist niet wat ik zag toen ik binnenkwam :') Toch maar even naar de dierenarts geweest, teen zelf was niet gebroken gelukkig, alleen de hele nagel eraf. Dierenarts heeft het restje nagel (wat er niet helemaal af was gekomen) er afgeknipt, en nu loopt ie er alweer op.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:53

Die van mij kan ook niet los hoor maar dit is op een afgezet stuk dus hij kan nergens heen :)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:35

Jeetje, Sassy! Wat verschrikkelijk..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:55

@ amanda argh gruwelijk! hondje van een stalgenoot had dat ook een keer, echt nagel eraf dan staan mijn nekharen overeind, lijkt me zóóóóó pijnlijk! Maar je ziet idd meestal wel dat ze er al snel weer op lopen. en idd bloeden als een rund!

@ Sassy, jeetje dat is echt wel heftig zeg! Ben je na zo kort je maatje weer kwijt. :(:)
Heel veel sterkte!

@ Gerban, ik ben bij elkaar zo'n 2000 foto's bekeken, de site was niet echt helder. Maar ze hebben best veel van Gismo, ook omdat hij en zijn broertjes en zusjes in het asiel daar geboren zijn. De moeder is geloof ik in februari van de straat geplukt, kindjes zijn geboren op 1 maart. En ik maar denken dat er 1 maart in het paspoort staat omdat men niet precies weet van wanneer hij is... nou dus wel!

@ Cariena OK dus ze heeft wel een reden gegeven... nou ja het blijft een beetje apart allemaal, zal wel een dubbeltje op zijn kant-geval zijn.
Ik hoop ook echt voor je dat je met een nieuw hondje vooral van de leuke dingen mag gaan genieten!

@ Silverbolly dat klinkt wel heel erg leuk! Ik wil van 't voorjaar ook op training met Gis, weet alleen nog niet precies wat. dus het wordt wel tijd om te gaan oriënteren. Uiteindelijk gaat het mij om het contact met vreemde mensen... dus het liefst iets waar lekker veel mensen aan te pas komen, hihi!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:09

We hebben straydogs net nog mail gestuurd omdat de hond er weer opstaat als de ideale gezinshond op marktplaats. Zullen wel gebeld worden, hoop dat het met het nieuwe hondje helemaal goed gaat komen a.s vrijdag halen we d'r op en hoop lang van r te kunnen genieten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:59

idd, ik hoop met je mee. Hoe oud is dat hondje?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:44

Lara was 2 en Sara is 1 die krijgen we nu, maar bazin had r liever tijdens onze vakantie nog ff bij haar thuis andedrs wordt het teveel stress

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:57

ooohh dus als het goed is allemaal heb je daar de komende jaren nog plezier van!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:16

sas wat kort hebben jullie kunnen genieten van haar.Heeft ze in elk geval nog even kunnen genieten van het leven.

carien ben benieuuwd naar jullie hond hoe ze zal bevallen.

merrieveulen wat leuk die pups foto en film van gizmo

Was clyde kwijt vandaag, wat bleek hij had een pup gespot. En gebombardeerd als speelmaatje. hihi
Dan heeft hij dus echt bananen in zijn oren.Clyde is puppie junk :+

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:41

haha clyde is niet de enige. Jonas vind puppies ook geweldig. daar hoeft hij tenminste nog niet bang voor te zijn.

Jonas speelt de laatste tijd gelukkig al een stuk beter met andere honden. Hij daagt andere honden uit en is er niet meer zo bang voor. Laatst speelde hij zelfs met 3 honden tegelijk :) Dus het gaat weer de goede kant uit

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 08:47

Klinkt goed Silverbolly, fijn dat hij zo lekker loskomt!
Gis is ook een puppiefan, hij voedt ze ook altijd op hihi! Gisteren was het ook grappig, ik had 'm aan de fiets en we kwamen een loslopende beagle tegen. Nou even snuffelen dus, leek wel gezellig. Dus ik ga weer verder, en voor ik het wist had ik twee honden aan de fiets, de beagle tussen mij en Gis in, haha! vond het wel grappig/ lief.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:02

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:17

We hebben niks weer van onze mail gehoord, waarom LAra wordt aangeboden als ideale gezinshond. Beetje raar allemaal.
[urlhttp://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/honden-niet-rashonden/m650685842-lara-lief-familiehondje-in-nl.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr][/url]

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:13

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:24

cariena nu snap ik het hele verhaal helemaal niet meer. Maar jullie blijkbaar ook niet.
Hoe raar is dit. Zou ze misschien gewoon als lokkertje gebruikt worden?

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:35

Lijkt mij meer een gevalletje van "mensen voor de gek houden"! Ik zou er niet blij van worden!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 13:02

Ik wil mij ook even melden aangezien ik een pup op het oog heb van 15 weken uit Bosnie. Komt van de stichting Idemo.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe en waar moet ik op letten?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:13

Wij hebben geen idee, mijn vorige hond was van st herplaatsing huisdier en was een Spanjool(super lieve hond alleen niet luisteren) We hopen nu gelikkig te worden met Sara. We snappen zelf ook niks meer van de stichting Straydogs, bij een volgende hond kloppen wij daar in ieder geval niet meer aan! Ik zag Felicia bij hun staan die had voernijd, daarna gevraagd om Luna, en gezegd cursus met r te willen volgen om beter te gehoorzamen, schijnt allemaal niks uit te halen. Stilletjes balen we er nog wel van!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:57

Ipv een los topic te openen hier even de vraag.
Ik ben aan het rondkijken voor een pup, en wil absoluut geen buitenland hondje. Ik sta hier gewoon niet achter, maar goed, dan zit ik hier in het verkeerde topic ;) (maar even voordat jullie met allemaal suggesties komen ;))

Wat me nu opvalt is dat buitenland hondjes kennelijk booming business zijn? Mp staat er letterlijk vol mee, geen tientallen honden, maar honderden. Zie diverse namen steeds langs komen (zoals ace), maar mij bekruipt toch het gevoel dat dit niet helemaal sjofel is. Ik vraag me af of er in het buitenland niet gewoon mensen achter zitten, die deze beestjes zeer bewust fokken, want "die Hollanders" kopen ze toch wel.
Nogmaals, ik wil hier niemand op zijn ziel trappen, ik geloof direct dat jullie blij zijn met jullie honden, maar dit is iets wat me opvalt. Steeds als ik een leuk hondje zie en verder ga kijken, komt ie weer uit Bulgarije of Spanje en kan ik de advertentie weer sluiten.
Ik ben hierdoor nieuwsgierig geworden hoe dit werkt. Er zullen ongetwijfeld cht zielige stumperds tussen zitten, maar hoe weet je of je hier ook niet doodgewoon met een broodfokker te maken hebt?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:37

Ik heb geen ervaring met stichtingen die honden uit Roemenië/Griekenland/Etc. halen, maar wel met stichtingen uit Spanje. Er zijn uiteraard goede en slechte stichtingen, en ik geloof dat er heus stichtingen zijn die voor het geld hondjes naar Nederland importeren.
Maar de goede stichtingen pik je er zo uit: Ze halen wel honden van de straat, maar voornamelijk uit dodingsstations. Deze dodingsstations staan met naam en adres op internet en de stichtingen laten er ook foto's van zien. Daarnaast zijn bezoekers in de asiels van Spanje van harte welkom, en dan kan je met eigen ogen zien waar de honden vandaan komen (Ik ken meerdere mensen die naar de asiels van één stichting zijn gegaan). De honden kosten meestal rond de 200/250 euro, en daarvoor wordt de hond gecastreerd, naar Nederland vervoerd, ingeënt, compleet onderzocht door een dierenarts. Als je al deze kosten bij elkaar optelt, blijft er van die 250 euro maar heel weinig over; dus veel geld kunnen ze niet verdienen. Daarnaast worden via internet nieuwsbrieven verstuurd waarin projecten worden uitgelegd, die ze opstarten met het geld dat overblijft. Ook van deze projecten worden voor- en nafoto's geplaatst.
Oja, en je hoeft bij een goede stichting de hond niet vanaf de foto te kopen: er zijn opvanggezinnen waar je de hond kan bezoeken en waarna je de tijd moet nemen om te beslissen.
Een goede stichting is ook bezig om de omstandigheden in het land zelf te verbeteren, en dus niet slechts met het importeren van honden naar Nederland.

Met een beetje research voor je een hond aanschaft, weet je dat je dus ook met een buitenlandse hond niet met broodfokkers te maken hoeft te hebben.
Ik denk trouwens dat ik voor de meesten onder ons spreek als ik zeg dat ik mijn buitenlandse hond heb uitgekozen omdat ik graag een asielhond wilde en dat mijn buitenlander dé hond was die mij aansprak en die perfect in ons gezin paste.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:48

Mooi uitgelegd Kamandi +:)+ ik heb er niets aan toe te voegen!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:54

Goede en duidelijke uitleg Karmandi!

@ Stef, ik wilde eigenlijk ook geen buitenlandhond, omdat ik vind dat een betere wereld bij jezelf begint even kort door de bocht, en in NL zitten de asiels vol genoeg. Mijn hond komt uit een NL asiel, maar van oorsprong uit Roemenië. Twee jaar was hij al in NL voor wij hem in het oog kregen.
Ik vind wel dat je moet kiezen wat gelijk het beste gevoel geeft, wij zijn hier naar het asiel geweest maar uiteindelijk bij het asiel in Almelo uitgekomen. Hier zat niet echt iets voor ons namelijk.

Ik ken de verhalen wel, inderdaad, dat er bewust gefokt wordt voor import naar Nederland. En het is ook zeker opvallend dat het zoveel is geworden de laatste jaren.
Sterker nog, hier in het asiel in Zwolle hadden ze een aantal spanjaarden zitten, het asiel was niet vol genoeg en als dat voorkomt laten ze honden uit het buitenland komen om ook die een kans te geven. Ergens vond ik het wel een beetje raar, maar aan de andere kant snap ik het wel.
Door mijn ervaringen met mijn Gis en gesprekjes met de mensen hier ben ik er wel anders tegenaan gaan kijken, en als ik nog eens een hond zoek zal ik die zeker niet afwijzen omdat ie uit het buitenland komt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:12

@Stef, ik weet zeker dat het bij de stichting dogadoptionsnederland niet aan de orde is dat er iemand beter van wordt. Daar gaat het écht om gevonden honden die kostenneutraal naar Nederland komen. Je betaalt € 240,- voor een hond. Daarvoor zijn ze volledig geent, ontwormd, gecastreerd danwel gesteriliseerd en is het transport betaald.
Wij hebben via deze stichting 2 honden. Eén daarvan is nog voordat ze naar ons kwam geopereerd op hun kosten aan haar oog. Ze lieten haar niet gaan voordat ze hélemaal gezond en in orde was.

Ik kan me de twijfel over sommige stichtingen wel voorstellen, maar het is wel jammer dat de goeden daar weer onder moeten lijden.

Overigens weinig meegebabbeld in dit topic, maar lees wel af en toe mee. Komen zúlke leuke honden voorbij! :j
Hier ook nog steeds hartstikke blij met deze 2 buitengewoon lieve honden. Ik raak alleen wel door mijn sokken heen -:(- :j :') . Ze hebben allebei een sokkentik, geen sok is veilig :D .