essiesilly schreef:een kennis van mij heeft ook een beauceron, deze heeft helaas al heel lang heel veel jeukze zijn inmiddels een beetje einde raad, ze staan al dik een jaar onder behandeling in utrecht waar ze gedesensibiliseerd word.. ze blijkt allergisch voor 12 grassoorten en mijten. heb al vaker gezegd over gaan op vers maar daar staat utrecht abosluut niet achter.. zij zo goed als ze zijn, gaan dan op hun advies af
inmiddels zijn ze dus al dik een jaar verder en het beestje stikt nogsteeds van de jeukze maken deze kuur af (per maand geloof ik?) en dan willen ze toch graag op mijn advies in gaan. heb ze hier doorverwezen en naar tannetje. ik hoop dat we zo samen deze hond verder kunnen helpen zonder al die troep in haar lijf en .. ook niet onbelangrijk het kost ze iedere maand klauwen vol met geld :-\
graag zou ik haar ook ervaringen laten zien van mensen met het zelfde probleem en die na vers veeeel minder of soms zelf geen jeuk meer hebben! dus die ga ik even zoeken
verder nog belangrijke tips?
uiteraard elimineren..
(kopie van bp)
Ach arme hond zeg, dat lijkt me echt heel naar.
Niet helemaal mbt de vacht maar ik ben ook vanwege een hond in slechte conditie uiteindelijk overgestapt op barf. Baruch was altijd mager, zat slecht in de vacht en was vaak aan de dunne, al vanaf pup af aan. We hebben een stuk of 6 verschillende brokken geprobeerd, sommigen leek het eerst 2 weken beter te worden en ging dan toch weer achteruit. Ik was al info aan het zoeken over barf voeren en het leek me wel wat maar zoveel gedoe en waar haal je al je adresjes? Uiteindelijk eens een paar pakken smuldier gehaald omdat ik er toevallig tegenaan liep en min of meer verveeld dacht 'waarom niet'.
Daar knapte hij al heel erg vanop, na verhuizing en geen smuldier meer te krijgen in de buurt weer overgestapt op brok en ja daar gingen we weer.
Ondertussen was ik me serieus aan het inlezen en heb ik de andere dag een enorme vriezer gekocht, in de schuur gezet en via barfplaats wat adresjes in de buurt gevonden.
Al binnen 2 weken was hij duidelijk dikker en zat hij beter in de vacht, hij begon te glimmen, kreeg energie, werd verdraagzamer richting andere honden en hij is 10 kilo aangekomen.
Dus voor mij nooit meer wat anders, BARF FTW!