Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:30

Vreemd genoeg ben ik al aan het trainen. Vreemd omdat in deze tijd van het jaar de velden hier over het algemeen onbegaanbaar zijn, maar het weer is ongewoon mild de laatste tijd, de grond is niet eens meer bevroren en de temperatuur hangt een beetje tussen de 0 en 5 graden. Wat regenachtig. Het lijkt meer herfst dan winter.

Ik heb tien niet-zwangere jaarlingen, die nu leren hoe ze zich te gedragen hebben ald ze gedreven worden, dit is Gláma´s werk. Tegen de tijd dat ze goed mak zijn krijgt Max zijn introductie. Ergens begin juni als alles een beetje naar verwachting loopt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:59

Bizar Kuggur, maar wel fijn! Ik ben benieuwd hoe Max het van de zomer gaat doen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:10

MyWishMax schreef:
Bizar Kuggur, maar wel fijn! Ik ben benieuwd hoe Max het van de zomer gaat doen!

Ik óók.
Afgelopen woensdag ben ik bij zijn fokker geweest, en die is ongeduldiger dan ik; Hij heeft "Kópur" een nestgenoot van Max al gestart, en liet me een trainingssessie zien. Het zag er naar mijn mening erg goed uit, en als Max vergelijkbaar is (als...) dan zou ik erg tevreden zijn.
In ieder geval een goed teken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:29

Ik had mijn kennels in een tuinhuis gebouwd. 4 stuks, 2 aan 2 tegenover elkaar. Bovenop een soort zoldertje voor wat spullen en ging prima. Kon gewoon de deuren openzetten of op de haak en als het vroor dicht. Ze lagen op europallets met een rubberen mat erop en ging echt prima. Makkelijk schoon te spuiten en honden zaten altijd droog.

Nu heb ik 2 kennels met een soort voorportaal. Kan niemand erbij komen. We hebben 2 frontdelen gebruikt, wat sandwicht panelen met isolatie als buitenkant, tussen in een raamwerk met betongaas en een dakplaat erop. Gewoon van rest materiaal en meer als nood kennel gebouwd toen, maar gebruik het nog steeds. Hier ligt mijn hond in een nachthok met stro.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:56

Kuggur, wij treinen momenteel regelmatig niet, veld is een drama := gisteren besloten dat we maar zeehonden moeten gaan fokken

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:34

Ik hoop voor jullie dat de zaak snel opdroogt.
Trouwens de naam van Max´ broertje, "Kópur" betekent "zeehondenpup"... :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:11

humor :D zou hij het pakwerk een beetje snappen ? ;)
mmm, zolang het hier zo blijft regenen zie ik het somber in , we gaan momenteel gewoon zo veel mogelijk uit trainen bij andere clubs op het terrein , dat scheelt al weer iets, gelijk ook goed voor de honden, die van ons schrok zich het schompus toen hij voor het eerst een vreemde pakwerker in het verstek vond, ik zeg werk aan de winkel ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:23

Wij hebben gelukkig echt nog een goed veld, een kwart is wel zwaar, maar het grootste gedeelte gewoon goed begaanbaar. Lang leve de goede drainage op dat stuk.

Die sukkelhond had gisteren echt een pech dag. Eerst slaat hij over de kop met een bal proberen te pakken, vervolgens met manwerk bijt hij bij de 1e keer bijten in zijn tong. Een enorm bloedbad en een hond die niet snapte waarom we al stopte. :+ Wel weer een keer foto's van een training, hij wordt toch wel groot al :D
[BB-ITP] Dagje trainen met Tay, Duitse Herder

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:26

Eyck had gisteren ook zijn tong tussen de mouw en zijn kaken in gepropt...sniehandignie:n

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:30

Nee, geeft ook echt een bloeddbad zeg. Niet slim :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:47

hij heeft het in het begin een paar keer gehad toen we echt net begonnen waren met hem, nu weer voor het eerst sinds een dikke maand denk ik :?
maar ze hebben het zelf ook niet eens door heb ik het idee, veel te veel lol om je door zoiets af te laten leiden ±

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:53

Dat lijkt idd zo, terwijl het toch flink pijn moet doen? Tay moest mee het veld af, maar wilde liever naar de pakwerker toe. En ff water laten drinken, maar dat wilde meneer ook niet. Beetje jammer dat mijn auto ook onder het bloed zat, omdat hij in de auto weer was gaan bloeden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:00

wij gaan meestal maar gewoon door, tenzij het echt een bloedbad is natuurlijk... maar hier is het tot nog toe meegevallen gelukkig.
maar als de auto er ook onder zat had ie zich goed te pakken gehad geloof ik

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:07

Hij spuugde nogal wat bloed mee bij het lossen en de hele mouw was rood ja :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:23

Gaya had dat ook wel eens en in hun drift hebben ze dat soort dingen gewoon niet door! Ik heb verhalen gehoord van de trainers dat ze een keer een hond hadden die zijn poot had gebroken met pakwerk en die hond wou dus gewoon doorgaan. Echt bizar!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:51

Wat adrenaline wel niet kan doen he?

Tay had me natuurlijk 2 maanden geleden oid onderuit gebeukt. Sindsdien wat pijn in mijn knie, wat nog een keer verergerde doordat ik weer botsing met hond had :+ Vandaag toch maar (onder lichte druk van clubgenootjes) naar de huisarts geweest. Heb ik waarschijnlijk een peesblessure in mijn knie :') 3 opties en bij alledrie is er één ding zeker. Ik ben er nog wel maanden zoet mee. Hij snapte alleen niet dat ik een lachstuip kreeg bij peesblessure. Ik zie mezelf al op boxrust met 2 keer per dag stappen en koelen _O-

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:17

Komt vaak voor bij honden dat ze op hun tong bijten. En soms zelfs door hun lip. Dan moet je echt de lip weer terug wippen.
Honden hebben een totaal andere pijngrens dan wij.
En ze hebben er amper last van.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:46

In september hadden we onderlinge wedstrijd op de club gisteren heb ik daarvan de foto's ontvangen
Dus dacht kom deze ga ik even met jullie delen :D

Speuren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Apel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1e plaats VZH honden :D
Afbeelding

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:59

Wij gaan er ook aan geloven. Na de komst van onze lieve pup Vita (Perro de Presa Canario) hebben wij een groep gevonden die kan opleiden tot het werken op de man.

Nogal een onderneming aangezien we niet welkom waren op andere clubs.

Ons geluk dat er op 30 minuten rijafstand een groep is die hierop traint met én de nodige ervaring en kennis op het gebied van IPO én geen enkel probleem heeft met dit soort honden ("cursusleider" fokt en werkt zelf met dit ras) :).

Eerst maar beginnen met de basis der basis :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:22

Leuk een dogo canario heb zelf ook 1 gehad en bij de bhn getraind (en gefokt)
Bij de IPO mag je echter niet trainen met dit ras beter gezegd geen examens etc tenzij je vrijstelling kan krijgen.

Let wel op met een dogo ze zijn pas met 3 a 4 volwassen en kunnen dan omslaan en de aangeleerde drift omzetten naar extreme waakdrift tegenover iedereen behalve de baas. Ik heb het helaas te vaak gezien binnen het ras

Dat te hebben gezegd ben ik vreselijk benieuwd naar de afstamming van jou pup

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:05

Chawi, ik denk dat het alleen maar goed is dat de meeste clubs een heel aantal rassen/types niet toelaat, ik heb niks tegen de niet standaard gebruikte rassen, maar ik denk wel dat het zaak is dat er kennis en ervaring met de betreffende rassen moet zijn om het allemaal correct op te leiden
ik train zelf met rottweiler bij een club met erg veel rottweiler ervaring , trainer werkt er al dik dertig jaar mee, dat is naar mijn ervaring erg prettig want hoewel ze ongeacht ras allemaal hetzelfde moeten kunnen, heeft de weg er naar toe nog wel eens heel wat verschillende bochten ;)

eerder bij een club met vooral herder ervaring aangeklopt, die gaf aan erg weinig rottweiler ervaring te hebben en raadde ook echt aan om een club te vinden met ervaring met het ras. ik ben erg blij met dat advies.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:10

Tis niet alleen het andere type, een hond van dit type word ook kwa gewicht veelal te zwaar voorop het pak. Sommige rottweilers zijn voor een pakwerker al niet te doen en om er dan nog 10 of meer kg bij op te krijgen :=

Ik snap best dat veel clubs dat niet willen het is ook een extra belasting voor de hond dus zeker maar de zwaardere rassen zou ik zelf niet aan pakwerk etc doen tot de heupen nek en rug zijn gecheckt.

Maar je hebt gelijk hoor de rassen zijn heel verschillend ik train met een dober een mechelaar en een staffie op 1 club waar ze boxers hebben alle 3 zijn ze heel anders dan de boxer maar de trainer zit met mij zeer goed op 1 lijn. Terwijl ik dat bij een rottweiler vereniging totaal niet paste heel ander type hond, mijn honden zijn vooral snel en snel overprikkeld terwijl daar op de club de meeste honden flink opgepept werden mijn honden werden er over hun balans heen gepept dat werkt niet

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:15

Hier gaat de training verder goed, tika de mechelaar train ik langzaam maar zeker verder. Ze begint het heel leuk te doen als ik in mijn achterhoofd houd waar ze weg komt. Ze is nu 6 maanden en word al een prachtige dame al zeg ik het zelf
Afbeelding

De dober Assad gaat dit jaar voor de ipo 1 hij is al ruim 2 jaar klaar er voor dus het word nu wel tijd :=

De staff gaat voor dr vzh om straks voor speurhond te kunnen, die begint nu weer fijn te werken die is door ziekte er 2,5 jaar uit geweest.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:16

Leuk Seven :). BHN als in?
Laat de fokker het maar niet horen dat je haar een Dogo Canario noemt ;-). Al weet ik wel dat het ras nu zo heet...Hij slaat nog net geen vuur uit als mensen dat zeggen, hahaha.

Vita haar lijn is bijna geheel "Curto". Ik weet zelf niet exact hoe of wat (dat is mijn vriend zijn ding), maar het is een een werklijn. Ze komt bij een kennel vandaan waar in ieder geval het stabiel zijn (the nerves must be good and solid) erg hoog in het vaandel staat.

Hoi Sonja, mee eens hoor. Uiteindelijk ook erg blij dat we terecht gekomen zijn waar we nu zitten. Training is aangepast op het ras. Ik kreeg alleen geen advies van andere clubs, maar door de lijn genomen: Nee, die motten we hier niet. En met een hond als deze niets doen, lijkt mij juist vragen om problemen. Ze moet wel op een normale manier over straat kunnen lopen.

Omdat dit onze eerste Presa is en echt vanuit een werklijn zijn we, ondanks gezamelijk bijna 40 jaar aan hondenervaring, bewust op zoek gegaan naar begeleiding in het trainen. De aan-knop zit er standaard al op. Voor ons de taak om de hond te leren wanneer aan goed is en vooral dat we de uit knop kunnen blijven vinden.

We beginnen voor nu met de echte basis aan appèl en wat speurwerk.

Ze is wel met een duidelijk doel hier en dat is om huis en tuin met inhoud te verdedigen. Ze is dan ook een buitenhond die voor een paar uurtjes per dag binnenkomt voor de nodige knuffels en huisregels te leren :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:45

Curto zijn helemaal spitfires :j
Mijn hond had curto en meer molloser lijnen was een echte werker
Hij was gecertificeerd hulphond, slachtoffer zoek hond en had een certificaat van de bhn hij was echt een top hond heerlijk beest.

Echt een beschermer je kon van alles als je maar niet ineens aan me kwam hij zou als ik zou willen van een flat afspringen. De zelfde band heb ik nu met mn dober ook een zeer bijzondere hond

Dit was mijn dogo,
Afbeelding
Afbeelding

Helaas net geen 2 geworden, hij had een hernia en een breuk bij zn heup.
Goh wat mis ik die hond zelfs naar ruim 7 jaar.

Wie is de Fokker van jullie hond?

Bhn is bond hondendressuur Nederland is een soort knpv programma zeer uitgebreid programma