Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:nou ben wel blij dat ze uit dat achterlijke badje is in dolfinarium,dat heeft echt maanden te lang geduurd dat ze daar ( om centen te vangen voor het dolfinarium) in gezeten heeft....
ben benieuwd wanneer morgan "ingereden" wordten wanneer ze een mens ( ter educatie) op haar neus mag voortduwen...
Urko schreef:Hoe meer kunstjes ze kennen, hoe minder kans er is op verveling. Het aanleren van nieuwe gedragingen vergt veel denkvermogen en daardoor worden de dieren mentaal moe gemaakt. Het is dus niet alleen om de mens te vermaken maar ook om verveling tegen te gaan.
assie schreef:De AMMPA en IMATA stellen regels op. EAZA heeft ook regels. De meeste dierentuinen houden zich aan deze regels.
assie schreef:assie schreef:De AMMPA en IMATA stellen regels op. EAZA heeft ook regels. De meeste dierentuinen houden zich aan deze regels.
Ik pas mijn eigen berichtje ook nog maar even aan; deze regels zijn niet wettelijk. Er staat dus ook geen 'echte straf' op, behalve dat je uit de organisatie wordt gekicked die de regels opstelt.
Maar zoals ik al zei; de meeste dierentuinen houden zich wel aan de richtlijnen/regels van de brancheorganisaties.
simone_1986 schreef:Vindt het heel jammer dat dit niet wettelijk is, vindt dat als je als park Orka's en andere dieren wilt houden dat deze wel een goede verzorging moeten krijgen door meer ruimte, soortgenoten enz.
Denk wel dat Morgan geluk heeft gehad dat ze naar het Loro Parque is gegaan en niet naar Seaworld, vindt het ook wel jammer dat ze niet naar het Marine park in Frankrijk is gegaan, daar hebben ze het grootste orka bassin...
simone_1986 schreef:Ik bedoel eerder dat ze bij het LP een groter bassin hebben dan in de meeste Seaworld parken.
simone_1986 schreef:@Kimmie: Het lijkt me niet dat ze haar zomaar mogen overplaatsen, ik denk dat daar wel afspraken over gemaakt zijn.
Het dolfinarium heeft ook zelf bekeken welk park het beste zou zijn voor Morgan dus het lijkt me niet dat Seaworld haar nu ineens in een ander park mag plaatsen waar ze het slechter zou krijgen