Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:38

kippiekipp schreef:
Royal Canin en Orijen

Nat maken had ik ook geprobeerd maar ze vind ze gewoon echt
niet lekker :n

Ik heb op het moment nog geen diepvries tot mijn beschikking (zit midden
in verhuising) dus vers vlees kan niet.

je kan renske geven, vers vlees wat gestoomd is en voorverpakt, kan buiten de koelkast bewaard worden, na openen wel in de koelkast. Wil je geen vers maar wel hoog percentage vlees in de brok kan je acana proberen, vergelijkbaar met orijen. Zag van de week nog een ander merk voorbij komen, maar ben even kwijt welke het was..
edit: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde%20...%20f_the_wild

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:39

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:41

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:44

Oke alleen bij die eerst staat voor honden vanaf 1 jaar. Welke kan ik dan het
beste nemen de 2e of 3e?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:47

kippiekipp schreef:
Oke alleen bij die eerst staat voor honden vanaf 1 jaar. Welke kan ik dan het
beste nemen de 2e of 3e?

ik zou zelf voor eentje kiezen die wel een variant voor pups heeft, maar heb zelf met geen van die twee brokken ervaring. In die derde is het percentage ruwe AS wel hoog; 2 pagina's terug is geconcludeerd dat dat het percentage is wat overblijft als je de brok in een verbrandingsoven gooit en dat het onder andere uit mineralen en sporenelementen bestaat, maar aangezien ze daar niet zo veel van nodig hebben is het voor mij persoonlijk nog steeds niet duidelijk of dat goed is of juist niet :)
renske heb ik wel ervaring mee, mijn honden doen er een moord voor, en die heeft ook een puppy variant :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:48

Oke dat is ook gewoon brok? Waar is dat te bestellen?

Laika

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:28

Renske is vers vlees, maar gestoomd en verpakt. Buiten de koelkast houdbaar, tot je het opent. Mijn hondjes eten het ook heel graag. Het is net als blikvoer eigenlijk, maar dan van zeer hoge kwaliteit. http://www.renske.com/wprenske/category/1-home/

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:30

Oke en hoeveel keer per dag voer je dat?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:35

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:33

Er zit 375 gram in een doosje, goed voor 13 kilo hond

edit:

quote via je eigen linkje ;)
Dagelijks voedingsadvies
Inhoud verpakking: 395 gram ℮
Aantal calorieën per 100 gram: 125 Kcal
Kleine hond: = 1 pakje
Middelgrote hond: = 2 pakjes
Grote hond: = 3 pakjes
Gemiddeld adviseren wij 1 pakje Renske Vers per 13 kg lichaamsgewicht van de hond per dag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:16

nou das wel erg ruim voeren dan zeg..

zou mijn kruising van 60 kilo ip bijna 5 pakjes moeten hebben.... :$

die eet gemiddeld 600 gr kvv per dag,dus eigenlijk aan nog geen 2 pakjes renske genoeg hebben...

overigens als je renske zou gaan voeren,is er ook blikvoer te koop met 100% vlees erin...wat wel weer goedkoper is als renske..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:43

Vergeet niet dat Renske doodgekookt vlees is, dus het nooit de kwaliteiten kan hebben van een vers stuk vlees, juist die dingen die zo goed zijn zijn dr uit. Je kan het vergelijken met een goede premium brok, dus als je het om het vlees doet kan je mss beter (Qua prijs ) een goede premium brok nemen.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:44

Oke. Dus als ik de keus moet maken tussen Acana en Renske kan ik beter
Acana nemen volgens jou?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:05

voor mij renske hoor...maar goed ik ben niet zo van de brokken,en alles kapot gekookt...zal allemaal wel meevallen,renske doet het stomen,en zover ik weet zit in ons gestoomd eten de meeste vitamientjes...

"Onze zuivere verse natuurlijke ingrediënten, zijn vacuüm geseald en zacht gestoomd voor het behoud van de noodzakelijke voedingstoffen"

Ingrediënten:
Vers kippenvlees (80%), Volkoren rijst (10%), Erwten, Wortelen, Zeewier extract, Kruiden, Vitaminen & mineralen, Glucosamine, Chondroitine

Verkorte analyse:
Eiwitten 13%, Vetten 5%, Vezels 0,5%, As 3%, Vocht 75%, Vitamine A 2500 iu/kg, Vitamine D3 200 iu/kg, Vitamine E 16 mg/kg(als alpha-tocopherol)

Vitamine gehalte gegarandeerd tot einde houdbaarheidsdatum.

tov carnibest Kip/Rijst
Deze voeding is zeer geschikt als afwisseling op Natuurvoer maar is tevens geschikt als complete maaltijd. Het bevat echter geen pens.

Bevat: Vers kippenvlees, rijst, verse fijngemalen groenten, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.

Eiwit 12% Vocht 62%
Vet 14% Calcium 0,48%
As 3% Fosfor 0,44%
Celstof 1%

ik zou zeker renske zonder probleem voeren aan mijn honden ,

je kan ook nog kiezen voor nature diet:
http://www.naturediet.co.uk/index.php?q=home

ook een goed product en goed alternatief voor vers vlees...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:12

Het is ook niet echt te vergelijken met mensen he.
Stomen ja dan behoudt je meer stoffen dan met bakken enz.
Maar in rauw zit nog altijd het meest maar dat wordt bij mensen uiteraad niet meegenomen als ze kijken welke manier van bereiden het beste is.
Of wou jij rauwe kipfilet en rauw gehakt en rauwe shaorma gaan eten?
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 02-07-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:18

Wij geven aldi eigen merk aan alle oudere honden en onze pup van net 7 weken krijgt ook pedigree brokken+pedigree blik+babyvoeding(tot 6 mnd, anders is het met lactose) en zijn heel tevreden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:26

moontje ,slaat dat op mij??

als iemand geen rauw kán voeren,dan vind ik renske of nature diet geen slechte andere keus,beter als brokken,of wil je beweren dat de brokken als rauw vlees de zak ingaan??

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:39

kimmie261 schreef:
moontje ,slaat dat op mij??

als iemand geen rauw kán voeren,dan vind ik renske of nature diet geen slechte andere keus,beter als brokken,of wil je beweren dat de brokken als rauw vlees de zak ingaan??

Ja dat is op jou en ik heb het ook niet over de vergelijking met brokken.
maar ik heb het over het feit dat jij zegt dat het kapot gekookt wel mee zal vallen omdat gestoomd tenslotte het beste is voor ons. (mensen)
Dus ik zeg dat dat niet betekend dat gestoomd ook het beste is voor dieren.
Voor dieren blijft vers het beste maar aangezien wij mensen geen rauw vlees eten is gestoomd voor ons de beste optie maar niet voor je dieren.

Natuurlijk kan niet iedereen rauw voeren en zijn renske en nature diet dan een beter idee dan brokken.
Maar ik zie nergens staan dat kippiekipp die mogelijkheid niet heeft.

(en chiqa heeft het over verhouding in prijs niet in kwaliteit al vindt ik dat kwaliteit ten alle tijden belangrijker dan prijs moet zijn)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:05

amillia schreef:
Wij geven aldi eigen merk aan alle oudere honden en onze pup van net 7 weken krijgt ook pedigree brokken+pedigree blik+babyvoeding(tot 6 mnd, anders is het met lactose) en zijn heel tevreden.

Ik zou met name voor de pup toch eens kijken naar kwaliteitsvoer, ik neem aan dat jullie hem nog niet in huis hebben tenzij jullie hem zelf gefokt hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:28

kippiekipp schreef:
Ik heb op het moment nog geen diepvries tot mijn beschikking (zit midden
in verhuising) dus vers vlees kan niet.

staat hier toch?dat ze geen diepvries ter beschikking heeft,en daarom een alternatief zoekt voor vers...

en tja,als alternatief zou ik zeker renske vers voeren,of nature diet,boven brokken...en een goede premium brok zit ook nog op de 2 a 3 euro de kilo,zoveel verschilt dat niet met renske/nature diet.

en licht gestoomd is wel de manier waarop de meeste vitamines behouden blijven als je voedsel bewerkt,ik zie dit niet echt als "kapot" gekookt,tuurlijk zal de vitamine waarde iets dalen,maar dan nog is dat echt geen man over boord om dat een poosje te voeren,of zelfs heel lang te voeren,er zal genoeg voedingswaarde inzitten voor een hond om op te leven,als je ziet dat ze zelfs op bonzo blikken stok oud kunnen worden,zal dat met renske prima lukken :)

beetje nuanceren en niet te extreem allemaal hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:48

kippiekipp schreef:
Oke. Dus als ik de keus moet maken tussen Acana en Renske kan ik beter
Acana nemen volgens jou?

Zou voor Acana gaan dan, is een andere brok dan Orijen, zelf vind ik dat er veel meer geur aan zit, wie weet accepteerd jou hond dit wel je kan eerst een kleine verpakking proberen.
Renske zou ik idd laten, je heb niets aan dat doodgekookte vlees waar de geode bacterien in overleden zijn, kan je net zo goed blikvoer geven als je dan toch niet zo voor kwaliteit gaat...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:57

Toen wij onze eerste hond kregen wij het advies om smolke te geven, arme dier was mishandelt en broodmager. Het voer was uitstekend en ik heb er nooit problemen o.i.d. van gekregen. De hond is er 19 jaar mee geworden :D
M'n hondjes van nu krijgen Royal Canine want 1 van de 2 is kieskeurig geworden wat betreft voer ;)
Toen ze pup was kreeg ze wel smolke..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:20

kippiekipp schreef:
Nat maken had ik ook geprobeerd maar ze vind ze gewoon echt
niet lekker :n

Je kan ook 2 eetl. Hüttenkäse door d´r voer doen, of worteltjessap.
Mijn pup vindt dat helemaal geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:30

Waarom wortelsap?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:35

Chiqa schreef:
Waarom wortelsap?

Omdat haar hond dat lekker vindt begrijp ik uit haar post? (al kan ik me er niks bij voorstellen bah wortelsap)
Net zoiets als een laagje boter of pate smeren als ze iets echt absoluut weigeren te proefen.