Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxLiEsJuHhxX schreef:Ohh dat zullen ze vast ook al her en der beweren![]()
![]()
Leuker nieuws, hier zijn de kuikens aan het uitkomen.
Zoals altijd (geeeeen idee waarom dat hier altijd zo is) komen ze 1 dag eerder uit dan ze zouden moeten komen.
De teller voor nu staat op 11 met zeker nog 7 aangepikt nu.
Ik hoop alleen wel dat er nog een klein beetje variatie in de kleur gaat komen want alles is weer zwart XD
Mer1980 schreef:Bij mij hebben ze en Pfas test gedaan naast mijn kippenweide. Echt letterlijk ernaast en ik zit dus goed.
[ Afbeelding ]
Echter neem ik de overheid niet meer zo serieus ik heb het idee dat zij echt alleen maar bezig zijn met winst maken en belasting heffen. Als ze echt met de gezondheid van de mens bezig zouden zijn kunnen ze beter het roken verbieden of alcohol en niet van die idiote prijzen vragen voor energie want iedereen moest elektrisch rijden of van het gas af zodat er minder troep in de lucht komt en nu blijkt dat iedereen die van het gas af is en aan de zonnepanelen zijn meer geld kwijt zijn dor terug te leveren. Nee dit gaat niet om gezondheid, dit gaat gewoon om burgertje pesten.
Hannanasjuh schreef:Daarnet een mailtje van de kippenclub binnen gekregen met een tegen geluid. Vooral het verlagen van de toegestane waardes maakt het voor mij dat ik het wel ff prima vind zo. En de tip om juist de grond te onderzoeken ipv de eieren vond ik ook een goede. Wel in achtneming dat kim van de kippenclub ook een winstoogmerk heeft mbt het verkopen van haar supplementen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Gaabje schreef:Ik ben ook een beetje in dubio. Er wordt nu zo erg op pfas in hobbyeieren gefocused maar pfas zit op veel meer plekken. We weten waarschijnlijk de helft niet van wat we allemaal binnenkrijgen. Ook vind ik er wat van dat we dan maar vinden dat we eieren van opgehokte kippen moeten eten. Aan de andere kant zag ik dat een van de 2 aanbieders van testen nu voor 99 euro aanbiedt. Dat is nu wel te overzien. Dus ik weet het niet zo goed.
tamary schreef:Qua pfas zijn de grenswaarden bijgesteld naar pittig gestamp van wetenschappers, etc., want onze overheid laat de oren veel te veel hangen naar bedrijven. En geen bedrijf is gebaad bij meer kosten wegens moeten filteren en correct afvoeren afval ipv ladieda mogen lozen in riool/rivier. En bedrijven is waar het geld zit, niet bij de overheid die de gezondheidszorg moet betalen, meer medicijnen is farmacie bij gebaad, niet onze overheid.
Smerig spelletje ten koste van gewone burgers kan heel goed, maar dat is ten gunste van aandeelhouders bedrijven, niet onze overheid. Ja wantrouwen, nee verkeerde doelwit.
tamary schreef:Zak bodembedekking er op en wat strooivoer geven. Tegels (als in 40x60 of 50x50) beschermen ook tegen ondergraven en mee-eten door ratten. Voor zandbad kan je kijken naar een lage bak waar je zand in doet, mooi plekje in de zon dat het lekker warm wordt.