Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 03:39

Wel gezellig zo'n binnenkomst :+

Wat een stoere hond Anouk! Die pup foto <3

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 21:24

Afbeelding

Hoe gaat het met jullie Husky’s?
Overleven ze de hitte ? Mexx heeft het zwaar met dit weer..

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:58

Hallo allemaal, ik heb dit hele topic doorgelezen en vond het zo’n gezellige groep dat ik hem toch weer een schopje geef in de hoop dat jullie weer gaan kletsen :')

Ik ben in het bezit van een husky teef Kaia, ze is 8,5 maand oud nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 23:48

Knappe dame <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 09:13

Wat is Kaia knap zeg <3

Manu wordt over twee weken al 10. Mijn hemel, het gaat veel te snel. Hij is echt een oude, verwende hond aan het worden.
Vorig jaar heb ik hem volledig laten röntgenen om te kijken of sporten nog zou kunnen. Ik vond hem toch wat trager geworden. Hij zat nog keurig in elkaar, de dierenarts gaf meerdere complimenten over zijn mooie gestel. Helaas toch een lichte artrose op een voorpoot waar hij als jonge hond gebeten en aan getrokken en geschud is. Daar krijgt hij nu maandelijks een Librela injectie voor. Ik merk flink verschil daarmee.
Verder heeft hij nu kolder in zijn kop. Alle teefjes zijn fantastisch en hij heeft bananen in de oren. We zijn verhuisd naar duin en strand en wonen vlakbij druk losloopgebied, maar evengoed heeft hij lijnstraf want hij kan nog geen 5 minuten normaal doen. Die ouwe zal alles verleiden :')

Wat heel fijn is, is dat hij veel meer laid back is geworden met andere honden. Patsende reuen loopt hij al rollend met zijn ogen voorbij, uitvallers worden met een grote boog ontweken en hij maakt nergens meer een punt van. Hij pikt brutaal gedrag nog steeds niet maar een conflict is het hem echt niet meer waard. Hij was altijd al wel een conflictvermijdende hond, maar als hij een beuk kreeg van een patsende reu durfde hij wel even te brullen en een beuk terug te geven. Nu geeft hij een binnenmondse brom en loopt kwaad kijkend weg. Hij wordt een beetje een oude goedzak <3

Onze Uma is helaas overleden in oktober 2021. Ze had een heel grote longtumor. Niet lang voordat ze echt heel ziek werd, ging ze nog mee hardlopen. De dierenarts was verbaasd dat ze überhaupt nog kon lopen, ze had het echt heel benauwd en heeft pas wat getoond toen ze echt doodziek was. Ik heb zo lang gezocht en laten zoeken naar wat ze nou had, ze had altijd al vage klachten maar er was geen peil op te trekken. Hardlopen vond ze leuk, dus ik nam haar soms toch weer mee. Ik hoop maar dat het haar het inderdaad waard was, wat heb ik me schuldig gevoeld… Er was helaas niets meer te doen.

We hadden sinds begin oktober een pup erbij, een Kelpie x naakthond reu (bewuste kruising). Ik kende de fokker al een hele tijd en dit was haar laatste nest met mijn lievelingsteefje. Dus toch maar een derde hond erbij. Bij ook een mensenbaby van 10 maanden want dat heb ik intussen ook nog gedaan :D
Vlak nadat de pup er was, bleek Uma dus zo ziek en waren ze ineens weer met twee.
Deze actieveling is alweer ruim 1,5. Ik doe met hem canicross, canitrail en behendigheid. Hij is super sportief en echt een geweldig maatje voor Manu. Ze zijn ontzettend leuk aan het spelen samen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn zus heeft inmiddels een husky x dwergkees herplaatser. Ofwel, de bekende Pomsky. Deze zat niet echt op zijn plek want het is best een gecompliceerd hondje. Neurotisch als de Kees en explosief als de husky. Jagen als een malle :D Nu lekker veel aan het bewegen en gaat het goed.
Af en toe blijft hij logeren. Dikke vrienden met mijn jonge reu.
Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:12

Wat ziet Manu er nog goed uit voor zijn leeftijd! 10 zou ik hem echt niet geven! Fijn dat alles nog zo goed gaat met hem.
Wat betreft je verhaal over de long tumor, erg herkenbaar. Ons hondje begon met hoesten, binnen 2 weken van super actief en niets aan de hand naar super benauwd en nog amper kunnen adem halen.. hij zat helaas ook vol met long tumoren, een erg agressieve vorm. Daarna Kaia genomen, zij verzacht wel iets de pijn, maar jeetje wat doet dat zeer..

Wat een ongelofelijk goed gelukte kruising je nieuwe reu! Hoe heet hij?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 18:44

Ik ben jullie gaan volgen via dit topic dus volgde het al op de zijlijn :D leuk leuk en wat ben je heerlijk sportief me je honden.

Onze Mexx wordt ook een oude, luie brompot <3
Sinds deze maand zijn mijn man en ik meer naar kantoor weer en hij heeft er wel wat moeite mee dat ie weer alleen is. Aan de andere kan ligt ie ook gewoon lekker te slapen als we er niet zijn.

Live beeld vanuit de tuin :+
Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:53

Hij ziet er ook echt uit als een goedzak A_nouk.

Zien jullie trouwens veel verschil tussen de zomer vacht en winter vacht?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-23 20:43

Yes, zomervacht heeft flink minder ondervacht. Dan is hij ook een stuk donkerder. Heb echt een pest hekel aan deze tijd van het jaar. De plukken haren die er nu af komen. Niet grappig :')

Of ik ff op wilde schieten :+
Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:50

Haha heerlijk dat Mexx nog zo graag wil wandelen!

Kaia verhaard tot nu toe nog minimaal, maar ik weet dat het wel flink gaat veranderen :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 15:31

Hier helaas geen husky's meer. Onze reu Paco had botkanker en uiteindelijk daardoor in laten slapen toen hij zelf aan gaf met pijnstilling niet meer te willen wandelen. Onze teef Aggy is ingeslapen doordat haar kennel syndroom symptomen erg heftig zijn gaan worden na de jaarwisseling. We hebben maanden lang in overleg met de dierenarts vanalles geprobeerd tot aan heftige rustgevende medicatie toe. Echter op volle dosering van het heftigste middel kon ze nog niet slapen. Daardoor kon niemand meer fatsoenlijk slapen en is uiteindelijk de heftige keuze geweest dat euthanasie de beste oplossing was voor iedereen. Na haar euthanasie pas beseft hoe heftig haar gedrag impact had op ons allen. Hopelijk zijn ze boven weer samen zonder angsten

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:26

dierenfan schreef:
Hier helaas geen husky's meer. Onze reu Paco had botkanker en uiteindelijk daardoor in laten slapen toen hij zelf aan gaf met pijnstilling niet meer te willen wandelen. Onze teef Aggy is ingeslapen doordat haar kennel syndroom symptomen erg heftig zijn gaan worden na de jaarwisseling. We hebben maanden lang in overleg met de dierenarts vanalles geprobeerd tot aan heftige rustgevende medicatie toe. Echter op volle dosering van het heftigste middel kon ze nog niet slapen. Daardoor kon niemand meer fatsoenlijk slapen en is uiteindelijk de heftige keuze geweest dat euthanasie de beste oplossing was voor iedereen. Na haar euthanasie pas beseft hoe heftig haar gedrag impact had op ons allen. Hopelijk zijn ze boven weer samen zonder angsten

Oh jeetje wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte ;(