Show je aquarium!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Show je aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:01

wou vanmorgen fotos uploaden maar t wou weer s niet. Heb dr 1
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:37

Jaaa die visjes zijn leuk! Ik heb er ook 2

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:10

1 september geboren :D Dit zijn ze vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de bak word nog schoongemaakt, momenteel beetje moeite mee ivm links waar ik mee revalideer maar komt goed ! nu 14 daagjes oud !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:21

Aaaah babies! Te leuk :D :D

Iemand enig idee wat er met deze vis aan de hand is? Ik heb er 2, een grote en een kleine (ik denk een koppeltje) en die grote hangt nu sinds 3 dagen boven in de bak, hapt veel naar lucht en eet niet. Die kleine overigens ook niet maar die blijft gewoon op de bodem.. Waterwaardes zijn goed, zuurstof in de bak ook, snap dus niet zo goed waarom ze dit doet en ze beiden niet eten.. De rest van de vissen eten gewoon goed en doen wel normaal...

Foto is gedraaid, hoort rechtop te staan
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:20

happen naar lucht is teken van zuurstof te kort. Of meer planten erin doen of bruissteentje, menig mens gaat dan roepen maar is niet goed voor je planten...kan prima hoor. Heb er twee in zitten en me bak vol planten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:30

Ik heb veel planten en een bruissteentje dus zuurstof te kort lijkt me niet van toepassing. De andere vissen vertonen namelijk geen enkel ander gedrag, alleen deze...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:58

ja dan geen idee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:42

Hihi ik ook niet... alhoewel ze gisteren alweer wat actiever was, dus misschien had ze gewoon even een dipje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:07

Gelukkig dat de vis nu veter lijkt te zijn!

Hier zit ik verdorie nog steeds met de meeste vissen.. ze eten allemaal goed maar bijvoorbeeld de maantjes hangen voornamelijk stil in 1 hoek. Best balen, de dierenwinkel in het dorp neemt ook niets aan -.-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:17

Spruitjee schreef:
Zuidwest Friesland, vlakbij Lemmer. Heb nog studenten OV dus kan ze wel deels een kant op brengen en kom daarnaast regelmatig in Groningen en Leeuwarden.

Welke vissen heb je eigenlijk nog over?
Ik woon vlakbij groningen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:15

3 maanvissen, 2 zwaarddragers (1m1v), black molly lyretail (v), sailfin molly (m), Apistogramma Ramirezi, kardinaaltetra en een goud/honing gourami.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:26

Heb je niet zo'n gratis op te halen / verkoop Facebook pagina voor jouw stad? Wellicht dat dat werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:51

Ongetwijfeld dat dat zal werken, maar ik gok dat de kans 90% is dat dan mensen ze ophalen omdat ze ze leuk vinden, zonder dat ze weten wat bv ook maar de minimale gewenste maten zijn van het aquarium waarin sommige vissen moeten.. Dan komen de vissen ook niet goed terecht en dat zou zonde zijn... Beetje kiezen tussen 2 kwaden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:55

soms kan je ook bij aquarium winkels inwisselen, klinkt raar maar kan je wat anders uitzoeken ervoor. Je krijgt niet de hoofdprijs en ja zitten dan in een winkel waar ze als je een goede zaak hebt aan de juiste mensen mee gaan. Beter als iemand zegt ja heb 150 cm bak voor maanvissen en tenslotte is t maar 60 cm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:48

Ik wil ook absoluut niet de hoofdprijs voor de vissen, maar inderdaad wat jij zegt dat mensen iets anders zeggen dan ze kunnen bieden. Hier in het dorp kan ik helaas geen vissen brengen, maar dan bel ik even in het rond. En plantjes/voer ruilen voor vissen vind ik niet eens raar klinken :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:59

De cory's voelen zich al aardig thuis Spruitjee +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:45

Super! Bedankt dat je ze een ruim aquarium kunt geven! *\o/*

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:56

Misschien dat iemand hier meer over weet;

Ik heb 2 Prachtvin Algeneters
http://www.gdaquarium.nl/a-28219084/aqu ... algeneter/
( lijken het meeste op plaatje 1 links )

Ik heb er dus 2, gekocht als kleine beestjes en inmiddels alweer een stuk groter.
Ze waren lange tijd even groot en groeiden even snel en alles ging prima.
Eten doen ze goed, en ook tonen ze totaal geen agressie tegen elkaar.
Ook vallen ze geen andere vissen aan ( wat de eerste 2 die weg zijn wel deden :+ )

Vaak hangen ze aan de pomp, of claimen ze de kokosnoot.
Alleen de laatste tijd liggen ze heel vaak op elkaar, en zwemmen ze zij aan zij of achter elkaar aan.
Ook is de 1 opeens een stuk dunner geworden en de 2e lijkt nu een stuk groter.
Eerst waren ze altijd ongeveer gelijk, maar nu dus echt niet meer.
Beiden eten goed, zijn in goeie conditie...zwemmen vrolijk rond en tonen geen raar gedrag.

Op internet heb ik gekeken of het mogelijk is dat 1 van de 2 dragend zou kunnen zijn ( geweest ) alleen er is niets bekend over het fokken in aquaria / ze fokken niet in aquaria.
Ze schijnen eitjes te leggen maar ik heb nog nooit iets gevonden / iets raars opgemerkt ergens in een hoekje ofzo.

Ik vraag me dus echt van ganse harte af hoezo ze opeens zo "close" zijn en waarom de ene opeens een stuk dunner is.
Geslacht kan je volgens mij niet onderscheiden bij deze algeneters dus ik heb geen idee. :Y)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:13

Ik kan je niet helpen..
Ik heb al weken geleden de bakken verranderd omdat er 1 lek was. Toen heb ik witte steentjes gekocht en de zwarte stonden nog in emmers. Ben ik vandaag eindelijk die emmers aan het spoelen zit er nog een minigarnaal. Wat een bikkel zeg. Geen eten, geen verwarming, geen zuurstof of iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:33

Er is natuurlijk altijd diffusie van zuurstof in water, 1 garnaal neemt amper zuurstof op dus de geringe hoeveelheid was voldoende :) Maar mazzel voor de garnaal dat je hem/haar/het ( :+ ) gevonden hebt :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:14

Garnalen hebben idd weinig nodig :j

Ik heb die van mij wel eens in het lege bad gevonden; emmer erin leeggegooid en weggelopen. Dacht eerst dat het een zilvervisje was en wou 'em al pletten :') Tot ik goed keek haha. Druppel water waar ie in zat was voldoende om het even uit te houden op het droge.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:45

weet je zeker dat je geen andere algeneter soort hebt mee gekregen/genomen ?

elke vis groeit anders, ook wormen of andere parasieten kunnen oorzaak zijn van gewichtstoename of afname. De ene groeit in de lengte eerst, de andere in de breedte, zou me er niet druk om maken hoor ;) en als ze nog geen jaar oud zijn verwacht ik niet dat ze al eitjes leggen ;) Algeneters zijn daar niet snel in. En geslacht is wel te onderscheiden hoor, maar moet je even een kenner voor lastigvallen haha.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:33

Mioux schreef:
weet je zeker dat je geen andere algeneter soort hebt mee gekregen/genomen ?

elke vis groeit anders, ook wormen of andere parasieten kunnen oorzaak zijn van gewichtstoename of afname. De ene groeit in de lengte eerst, de andere in de breedte, zou me er niet druk om maken hoor ;) en als ze nog geen jaar oud zijn verwacht ik niet dat ze al eitjes leggen ;) Algeneters zijn daar niet snel in. En geslacht is wel te onderscheiden hoor, maar moet je even een kenner voor lastigvallen haha.

Ze zijn nog geen jaar, misschien 6 a 7 maanden.
Ziek zijn ze niet, heb er ooit 1 ziek gehad en dan merk je het zeer duidelijk bij die ik heb.
Deze soort heb ik;

https://www.google.nl/search?q=algenete ... DaaRssM%3A

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:35

die zijn toch erg territoriaal?

Ik heb die ook gehad, maar weer terug gebracht. Ze plakten vrolijk aan de andere vissen... Vond het geen vredelievende vissen.

A wordt aangeraden ze solitair te houden, dus ik denk dat ze gewoon ruzie hebben.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:37

Woah...Zie net dat ze van Sla / andijvie schijnen te smullen !
Ga ik eens proberen << Opa brengt hier altijd veel te veel sla :D

@Vuurneon

Ik heb Zwaarddragers en wat andere kleinere visjes en daar zitten ze gooi aan.
Ze hebben een eigen hoekje en laten de anderen met rust.
Maanvissen schijnen ze wel aan te gaan hangen heb ik gehoord :+

EDIT; Klopt, heb er 2 gehad die zaten de hele dag achter elkaar aan.
Alleen deze liggen de hele dag samen in en op de halve kokosnoot en hangen naast elkaar vredelievend aan de pomp ?
Ook eten ze gewoon samen, zitten niet achter elkaar aan en liggen ook vaak s'morgens half over elkaar :')