Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:44

wat fijn dat jullie toch een ander hondje gevonden hebben!
Nog gefeliciteerd met Gismo en wat goed dat hij de trap overwonnen heeft!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:09

Ze stond op marktplaats, en deze mevrouw bemiddeld voor hondjes uit Hongarije, doet niet aan huisbezoekjes, hondje kostte maar 150€ en het geld gaat naar de stichting Rex(heb op internet beelden gezocht verschrikkelijk!) We laten haar nog wel sterriliseren!
We hadden in JOure nog een labrador gezien, maar we hebben toch besloten om nu voor een kleiner hondje te gaan zo dat beide kinderen er later ook fatsoenlijk mee kunnen lopen. Labrador leek ons toch wat te groot en met zijn lange staart zou ie de hele tafel ook schoon vegen _/-\o_ .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:27

leuk hondje cariena, jammer dat Lara niet doorging. weet je ook waarom ze haar niet bij kleine kinderen plaatsen, of is dat daar standaardbeleid?
Dit hondje ziet er iig erg leuk uit, hoop dat het wat wordt!

Gis zou ook niet bij kleine kinderen geplaatst worden maar daar was een reden voor, hij houdt nl niet van kinderen (is gepest en flink ook, heeft dat niet op zich laten zitten en is daarom weggedaan), hoewel ik hem zelf in contact met kinderen heb gelaten wat wel goed ging ook.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:55

@Merrieveulen, Lara is nogal druk(we hebben hondenschool naast de deur) maar ze hebben besloten helemaal geen honden bij ons te plaatsen ivm kleine kinderen(wat als kids later kwamen?) Dit hondje gaat zeker door want ze wordt vrijdag door ons opgehaald en met de baby ging het ook prima, onze oudste van 15 mnd was ziek, die gaat vrijdag mee en heeft nieuwe hondje nog niet gezien. Ik hoef later ook geen hond weer via straydogs, ik blijf in contact met de mevrouw van dit hondje heb r al op FB

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:10

Uhm cariena1 even een vraag.
Straydogs is bij jullie geweest. Heeft jullie als gezin goed gekeurd om een hondje te krijgen.
En nu plaatsen ze er geen hond omdat je kinderen hebt?
Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:23

Ponyparadijs zo is het! Ze heeft uur bij ons gezeten, tuin gezien gepraat en gezegd dan kunnen jullie vrijdadag voor jullie op vakantie gaan ff bij Lara kijken of het wat is en in de week van vakantie beslissing nemen en r evt op de terug reis meenemen naar huis. 3 dagen later kom ik thuis, check mijnmail en dan lees ik sorry we durven het toch niet aan een hond bij jullie te plaatsen vanwege de 2 kleine kinderen 4 mnd en 15 mnd oud. Een hond had geen beter plekje kunnen krijgen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:27

Dat vindt ik heel vreemd ik zou dan ook geen hond meer nemen bij hun vandaan.
Ik denk dat ik er zelf niet eens meer een hond vandaan zou nemen.
Die gang van zaken is toch wel heel vreemd.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:31

Wij vonden het ook vreemd, als ze m niet had willen plaatsen bij ons had ze t gelijk moeten zeggen. We krijgen nu een hondje via de stichting Rex. Ze zit in particuliere opvang bij mevrouw haar eigen honden en we blijven contact houden over dit hondje en als ik oppas nodig mocht zijn kan ze er ook terrecht. Dit hondje zal ook aan kleine kinderen moeten wennen, maar ze is heel rustig van aard,geen springer of blaffer en speelgoed pak je zo van r af. We blijven r natuurlijk in de gaten houden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:36

Elke hond moet aan een nieuwe situatie wennen.
Of dat nu met kinderen is of niet.
En met kinderen moet je de hond altijd in de gaten houden.
Vindt het heel vreemd om eerst iets toe te zeggen en dan vervolgens om die reden te zeggen dat het niet door gaat.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:09

inderdaad een erg raar geval zo. misschien is er wel een andere reden, maar goed dat blijft toch speculeren. nou maar in ieder geval krijg je een leuk hondje, daar ging het uiteindelijk om moet je maar denken. Verder kan je er toch niets meer aan veranderen.

Vwb kinderen met dieren, niet zonder toezicht in ieder geval, no way! Ik zie dat bij de paarden soms ook, van die kinderen die dan mogen poetsen en mams loopt even weg... als paard iets ziet en zich omdraait zijn de kindjes hartstikke vertrapt.
Bovendien zijn kinderen toch de wereld aan het verkennen en ik heb er diverse gezien hier in de omgeving, én op stal, die toch even een beetje moeten uitproberen, en dan wel op zo'n manier dat mijn hond niet veilig zou zijn (aan staart of poten trekken of schreeuwen zonder reden). En één van mijn paarden trouwens ook niet. Het hoeft dus niet altijd aan het dier te liggen maar het kind is wel altijd degene die de (piep) is. En heel eerlijk vind ik ook niet dat dieren alles maar van mensen (kinderen) hoeven te pikken. De verantwoordelijkheid over een aangenaam samenzijn ligt mijns inziens altijd bij de volwassenen/ ouders/ toezichthouders.

Iedereen hier kent ook vast wel dat verhaal van de hond met de nietjes?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:12

uhm ik ben het volledig met je eens.
Maar het verhaal van de hond met de nietjes ken ik niet.
Denk trouwens dat dat een gruwelijk verhaal is

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:21

Kort gezegd ken ik het zo:

Mensen hebben al járen een heel lieve golden retriever, die gek is met de kinderen etc. etc, nou ja je kent dat wel. Op een dag zitten ze lekker op de grond met de hond te knuffelen, en ineens grijpt de hond één van die kinderen, en niet te zuinig. Hond wordt diezelfde dag naar de DA gebracht om in te slapen, nadat het gebeurd is wil één van de gezinsleden hem nog een laatste aai over zijn bol geven en voelt dan in het oor ELF NIETJES. Dit brave dier heeft dus TIEN nietjes lang zich kunnen beheersen, maar het elfde dreef hem over het randje. ik bedoel maar.

en dan heb je echt een heilige hond vind ik, en ik denk die eigenaren achteraf ook. Mijn dieren zouden niet zo vergevingsgezind zijn daar ben ik zeker van.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:37

zo zeg dat is echt gruwelijk. Wat een onwijs brave hond.

Mijn honden zullen dat ook niet toe laten die jacks zeker niet. Maar de podenco laat wel aardig wat toe.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:38

Dat van die nietjes is een onzin verhaal

Citaat:
Een hond werd met bebloede bek bij een zwaargewond kind aangetroffen. Het was zonneklaar dat hij het kind had aangevallen. De ouders lieten de hond direct afmaken. Toen de hond eenmaal dood was ontdekten ze dat zijn oren vol nietjes zaten. Dit verhaal is al zeer oud en zou zelfs uit de middeleeuwen stammen. In een andere variant vinden de ouders achteraf een dode rat in de kinderkamer en blijkt dat de hond een bebloede bek had omdat hij dus een rat doodbeet die het kind aanviel

Karmandi schreef:
ElineS: Mijn vorige hond (pointer, foto staat op de eerste pagina) kwam uit asiel La Linea, zelfde asiel dus! Toen heette de stichting Animal in Need, ik ken de naam SCF niet, dus ik weet niet of er nu het een en ander veranderd is.
De screening bestond gewoon uit een vragenlijstje, meer niet. De hond konden we op het vliegveld op gaan halen, maar omdat wij eerst nog een vakantie geboekt hadden, is hij heel even naar een opvanggezin in Rotterdam gegaan. Daar hebben wij hem toen gehaald.
Onze hond had wel last van schurft en wormen toen we hem meekregen. Hij heeft in het begin dus wel behoorlijk wat gekost bij de dierenarts. Ook bleek hij later een onverklaarbare huidziekte te hebben, waardoor we hem in moesten laten slapen op 6jarige leeftijd. Dat laatste is echter absoluut niet de schuld van de stichting hoor, want dat had niemand vantevoren kunnen weten.

Ik heb op andere fora ook meerdere nare ervaringen met Animalinneed gelezen (het is inderdaad animalinneed), dus heb besloten om daar geen hond vandaan te halen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 03-03-13 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:40

Dubbelpost

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:45

hmm OK tja ik ken het van een TV programma geloof ik. maar eigenlijk doet dat er mijns inziens niet toe, het gaat mij om de boodschap erin. Laat jonge kinderen niet alleen met dieren, hoe braaf ze ook zijn.

Mijn hond heeft langere tijd bij een gezin gewoond voor hij in het asiel belandde omdat hij een kind iets gedaan zou hebben. Ik ken mijn hond nu een beetje en heb ook wel een beeld van wat er gebeurd moet zijn. Wat ik er sowieso met zekerheid over kan zeggen is dat als een kind mijn hond zou tergen, hij geen oneindig geduld heeft. Het is een schat van een dier maar er zijn gewoon grenzen. waarschuwen zou hij zeker, maar ik weet ook hoe kinderen daarmee kunnen zijn, en zeker jonge kindjes snappen zo'n waarschuwing misschien ook niet eens.

Eigenlijk is het met kinderen precies zoals met de dieren. ze zijn zo lief en braaf en eerlijk en 'zouden zoiets nooit doen'. Toch zijn er situaties waarin je jonge kinderen niet kunt vertrouwen met de dieren, en de dieren net zo met de kinderen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:00

Mijn hond, die uit Hongarije komt, heeft ook een kind gebeten.

Dat gezin, lief gezin hoor, heeft haar uit Hongarije gehaald.. En het is een schat van een hond, echt waar, maar haar geduld met kinderen is gewoon niet oneindig. Ze heeft dus een kind gebeten. Iets wat we niet wisten toen we daar op visite kwamen om naar haar te kijken. Daar vertelden ze het ons. Dat ze dol op haar waren, maar het niet meer durfde met de kids in huis, maar dat ze haar ook niet wilden afmaken. Wij zijn weer naar huis gegaan, nadenkende of we haar wel wilden.. En hun hebben ook nagedacht welk gezin bij haar paste (ze hadden meerdere belangstellenden), en paar dagen later hebben ze haar toch bij ons gebracht. De klik was er gewoon tussen hondlief en ik, toen we daar op visite kwamen. Ik was na 2 minuten met haar al verkocht, en dus besloot ik, ondanks dat ze had gebeten, haar toch te willen hebben.

Beste beslissing van mijn leven, want ze is mijn alles nu. Het is een schat van een hond. We hebben dan zelf geen kids in huis, maar die komen hier vaak zat over de vloer. Toen zag ik al snel waarom Szia had gebeten.. Ze was nerveus.. Bang.. Zo snel er kinderen in huis waren, dan zat ze onder het bed zich te verstoppen.

We hebben het heel veel geoefend en nu, maanden later, gaat het heel goed. Zolang ze een uitweg heeft, tolereert ze kinderen.. En mijn nichtje van twee, daar gaat ze nu vaak zat uit zichzelf naar toe om een aai te krijgen en een lebber te geven. De nervositeit is helemaal verdwenen. Alle kinderen die bij ons thuis komen kennen ook de regel, als Szia in haar mand zit/ligt, mag je er niet bij. Dat is haar veilige en rustige plek, waar ze zich kan terugtrekken als het teveel word. Dat doet ze dan ook. En er is geen grom of hap meer uit haar gekomen. Toch laten we haar niet alleen met kinderen.

Ik denk dat ze heeft gebeten omdat ze zich toen, in dat gezin, niet kon terugtrekken. Klein huis, veel kinderen, nergens een plek om te schuilen. Op den duur houd het waarschuwen op en is het hap.

Ons kindbijtende hondje.. Hartstikke braaf :D

En met onze kitten. Zijn de beste maatjes die twee. Gaat er aan toe soms!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:22

leuk om te horen en mooi om te zien, geweldig! zo zie je maar wat een beetje aanpassing van de mensen kan uitmaken voor zo'n dier. Mijn hond is ietsje lastiger, als je hem kalm de kans geeft om te snuffelen en hem laat weten dat het OK is is het dat ook, maar als hij twijfelt of zich onrustig voelt is het niet vertrouwd nog. Wij hebben hier nooit kinderen over de vloer dus het is in huis geen probleem, sowieso is bezoek niet zo'n probleem. Vreemde mensen tijdens het wandelen, zeker als ze te dichtbij komen of in Gis' ogen 'verdacht gedrag' vertonen, zijn echt nog moeilijk voor hem.

Ik ben even in shock, ben aan het spitten en vind dit:

http://www.apam.ro/?x=arata&id_a=423

Mijn kereltje als pup, bij de hulporganisatie in Roemenië. Ik had niet gedacht dat nog terug te kunnen vinden!
Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:28

Aawh, wat een schatje. Leuk om terug te vinden!

Ik heb een heel filmpje van Szia in het asiel in Hongarije en haar reis naar NL. Geen idee wat ze zeggen, maar Szia is vaak in beeld :D

http://portal.ebugatta.hu/?q=node/759

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:05

Ik heb hier ook nog een filmpje, geboortedatum klopt, en ik denk dat Gis het pupje op de voorgrond is. Zijn bles is wat breder maar dat kan natuurlijk wel veranderen in de groei, de bles is op de pupfoto's ook breder dan nu. Het donkere vlekje op het wit in zijn nek heeft Gis ook, en ook het ongelijk links/ rechts van het donkere achterop zijn hoofd. Dit kan niet missen.

Ik ga nu even je video kijken!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 05:54

Cariena, zou het niet kunnen dat er na het gesprek iets gebeurt is met Lara waarbij ze (om welke redenen dan ook) naar een kindje gehapt heeft, zodat ze beslist hebben om haar toch maar niet in een gezin met kindjes te plaatsen?

Eline, schattige filmpjes!

merrieveulen, baby Gismo <3, leuk dat je dat nog allemaal gevonden hebt, ik kan ze van Nina niet meer terugvinden (misschien moet ik wat beter mijn best doen).

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:15

Wij hebben helaas afgelopen vrijdag ons rescue-hondje wat via sos-vitoria naar hier gekomen was moeten laten inslapen, we wisten dat ze een melkkliertumor had, maar hebben tijdens de narcose moeten beslissen haar niet meer wakker te laten worden.
Uit de x-ray bleek dat haar longen helemaal vol zaten met uitzaaiingen.
Tegen beter weten in probeer je zo een hond dan te redden.
Ach, ik had gewoon gehoopt dat ze het nog zou redden en dat ze dan tenminste een of twee mooie jaren gehad zou hebben. Nu heeft ze maar 5 weken mogen genieten van verwend worden ....

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 07:45

O dat is wel heel erg voor jullie en het arme hondje :(:)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:22

Wat rot Sassy..

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:50

@gerban ze vondt m te druk en omdat de meeste honden trauma's hebben opgelopen in het buitenland durfde ze de gok niet te wagen, ik heb ook niet meer naar een pup van 4 mnd gevraagd, was er gelijk klaar mee, en ze hoopte dat wij een leuk hondje zouden vinden wat inmiddels is gelukt. Ik hoop hier meer plezier van te hebben a;s mijn vorige 2 honden die allebei zijn overleden aan kanker. De eerste was amper 1 jaar oud en de laatste is onverwachts ingeslapen na ongeveer 5 jaar en vele operaties die ik aan m heb besteed aan andere kwalen(verstopping verdraaide maag, gebroken poot(2 xopereren).HIj is ongeveer 10-12 jaar oud geworden