Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Een hond werd met bebloede bek bij een zwaargewond kind aangetroffen. Het was zonneklaar dat hij het kind had aangevallen. De ouders lieten de hond direct afmaken. Toen de hond eenmaal dood was ontdekten ze dat zijn oren vol nietjes zaten. Dit verhaal is al zeer oud en zou zelfs uit de middeleeuwen stammen. In een andere variant vinden de ouders achteraf een dode rat in de kinderkamer en blijkt dat de hond een bebloede bek had omdat hij dus een rat doodbeet die het kind aanviel
Karmandi schreef:ElineS: Mijn vorige hond (pointer, foto staat op de eerste pagina) kwam uit asiel La Linea, zelfde asiel dus! Toen heette de stichting Animal in Need, ik ken de naam SCF niet, dus ik weet niet of er nu het een en ander veranderd is.
De screening bestond gewoon uit een vragenlijstje, meer niet. De hond konden we op het vliegveld op gaan halen, maar omdat wij eerst nog een vakantie geboekt hadden, is hij heel even naar een opvanggezin in Rotterdam gegaan. Daar hebben wij hem toen gehaald.
Onze hond had wel last van schurft en wormen toen we hem meekregen. Hij heeft in het begin dus wel behoorlijk wat gekost bij de dierenarts. Ook bleek hij later een onverklaarbare huidziekte te hebben, waardoor we hem in moesten laten slapen op 6jarige leeftijd. Dat laatste is echter absoluut niet de schuld van de stichting hoor, want dat had niemand vantevoren kunnen weten.