Dat gebeurt soms als ze net wakker zijn, of er wat veel prut in de oogjes was waardoor het wat blijf dichtplakken. Meestal gaat het vanzelf open na even, maar met wat afgekookt water of kamillethee schoonmaken is zeker zo goed. Als het er verder goed uit zien (niet rood, dik,...) moet je je geen zorgen maken.
Heeeeey! Ik kom me melden! Ik ben Suzanne en heb sinds 1 dag 2 nieuwe hamsters. Van februari 2010 tot juni 2012 heb ik ook 2 hamsters gehad (over hen info in profiel)
Sinds gisteren heb ik dus 2 nieuwe dwerghamstertjes: Pim en Sammie
_Tara_
Geplaatst: 19-08-12 23:19
Wat leuk! Leuke namen ook Ik hoop wel dat je deze hamsters meteen in aparte kooien hebt gedaan? Aangezien dwerghamsters solitaire dieren zijn.
Jup, gisteren nog niet, want mn ouders zijn gescheiden en het 2e hok stond bij mijn vader, maar vanaf vandaag wel . Oh wacht, het is al 1 uur " 's ochtends "
Dankje voor het compliment! Van tevoren bedenk ik wel namen die ik leuk vind maar ik kan pas een naam kiezen wanneer ik het beestje zie.
Ik heb een flying saucer, en Pim zit er de héle tijd op te rennen. Ook een aantal keer er hard vanaf gedonderd dus heb ik dat ding even uit de kooi gehaald, maar nu loopt hij helemaal hyper rondjes te lopen op de plek waar eerst de flying saucer stond
J0anieke
Geplaatst: 24-08-12 15:58
Mijn lieve kleine Noa is vandaag overleden, ouder dan 3 jaar geworden dus ik vermoed ouderdom..
Och mooi meisje , lijjkt sprekend op mijn Benjamin die voor een paar weken terug is overleden.. was bijna 3.. Wat kun je ze missen he die kleintjes. Sterkte!
francaa
Geplaatst: 26-08-12 17:28
Vandaag deze hamster op marktplaats gekocht, het is een syrtje in een klein kaal kooitje.. volgende week eens even voor een mooi onderkomen zoeken
Mijn hammie leeft ook nog steeds, rusje al ruim anderhalf Hij gaat voor de 2,5 (op alleen zonnebloempitten..hij eet geen hamstervoer)
Over mijn trui lopen wil hij niet meer, nouja dat laat ik maar dan Hij scheurt nog iedere avond door z'n megahok dus volgensmij gaat hij voorlopig nog niet dood
Je hamstertje heeft wel dierlijke eiwitten nodig, als hij hamstervoer niet eet zou ik zeker kijken of hij wel (gedroogde of levende) meelwormen wil eten..
Alleen zonnebloempitten is niet gezond. Niet enkel om dierlijke eiwitten, maar om ontzettend veel voedingsstoffen. Probeer eens verschillende soorten voer, vers voer (zoals fruit en groenten, gekookte deegwaren, rijst, gekookte kip, gekookt ei,...) of desnoods alles in 1 brokken. Daar zit alles in wat ze nodig hebben en dan kunnen ze niet gaan selecteren op wat ze lekker vinden.
Wat stom,ik kreeg maar geen meldingen meer over dit topic dus nu heb ik de helft gemist.
Zandkorrel_ wat leuk zeg!veel plezier met je hammies.de mijne heette ook pim (ook wel pimmetje genoemd). Joanieke, sterkte!wat een droppie om te zien zeg francaa, aww wat een leukerd.ben benieuwd welke kooi je gaat nemen. Rider01,zooo dat is al aardig op leeftijd
Connie
Geplaatst: 28-08-12 22:34
Leuke hamsters komen hier voorbij Ik vond het wel weer eens tijd voor een paar foto's van mijn dames
Oh dus moet dat toch echt maar zo'n camera aanschaffen hiervoor?haha Ben zo onhandig met die dingen. Maar jouw foto's zijn zeker goed gelukt!vooral voor een hammie die niet stil kan zitten.
Gisteren mijn hamster Scooter weer opgehaald bij m'n opa. Het is duidelijk te zien dat ze ouder word, grijse plek op haar hoofd (wel gewoon met haar). en iets slomer. wie van jullie heeft een syr die 2 jaar of ouder is?