Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:59

Of de angst is niet zo groot als dat ze voor deed..... }:0

Whis_Serada

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:09

Trap lopen is zo en zo vaak eng voor honden.
Ik heb een stafford die loopt hier de trap naar boven omdat mijn man de treeen dicht heeft gemaakt.
Maak ik ze open dan wil ze echt de trap niet op.
Onze bernard liep wel trapen met brede trede en dicht op elkar, maar met wat meer ruimte er tussen deed ze het echt niet.
Ik kijk zelf met veel plezier naar cesar, wat er al eerder is gezegt in de roedel word een hond ook flink afgestraft als hij wat verkeert doet of blijft doen.
Plus elk leer iets heeft wel zijn voor en nadelen, als je van alles iets toepast, dan komt het helemaal goed tussen de mensen en de dieren.
De ene zweert bij dit en de ander bij dat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:40

Kentaro schreef:
Of de angst is niet zo groot als dat ze voor deed..... }:0

Dat weet je nooit, maar dat weet je bij een dier ook niet :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:24

Maar een mens kan je in de maling nemen en een dier niet :D
(tenminste, niet wat angst betreft.... :+ )

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:34

Whis_Serada schreef:
Trap lopen is zo en zo vaak eng voor honden.
Ik heb een stafford die loopt hier de trap naar boven omdat mijn man de treeen dicht heeft gemaakt.
Maak ik ze open dan wil ze echt de trap niet op.
Onze bernard liep wel trapen met brede trede en dicht op elkar, maar met wat meer ruimte er tussen deed ze het echt niet.
Ik kijk zelf met veel plezier naar cesar, wat er al eerder is gezegt in de roedel word een hond ook flink afgestraft als hij wat verkeert doet of blijft doen.
Plus elk leer iets heeft wel zijn voor en nadelen, als je van alles iets toepast, dan komt het helemaal goed tussen de mensen en de dieren.
De ene zweert bij dit en de ander bij dat.

Dik gedrukte is dus niet waar en ook niet echt toepasbaar op een hond die zich niet aan mensen manieren houd. Ten eerste word in een natuurlijke roedel helemaal niet zoveel gecorrigeerd en is er niet zo'n simplitische rangorde als de meeste mensen denken met 1 duidelijke leider. Ten tweede vind ik het niet correct om een hond dan maar te straffen voor gedrag dat ongewenst is terwijl die hond dat natuurlijk niet weet (de de hond niet binnen mag plassen, niet op de bank mag kauwen, geen eten mag stelen en verdedigen zijn geen normale honden gebruiken) terwijl het NIET nodig is en je ze het ook met een positieve beloning kan aanleren.

@sallandval: Dat jij of jou trainers iets niet kunnen, betekend niet dat iets niet kan. Als alles wat niemand die ik persoonlijk ken niet kan, niet mogelijk zou zijn, zou er niet zoveel mogelijk zijn op deze aarde :Y)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:57

liedje89 schreef:
@sallandval: Dat jij of jou trainers iets niet kunnen, betekend niet dat iets niet kan. Als alles wat niemand die ik persoonlijk ken niet kan, niet mogelijk zou zijn, zou er niet zoveel mogelijk zijn op deze aarde :Y)

Nou, mij hoor je ook niet zeggen dat wat ik niet kan niemand kan. Wat ik probeer te zeggen is dat wat CM doet niet per definitie fout is.

Soms is een hond door zijn angst heen helpen m.i. heel wat 'humaner' dan omzichtig om de angst heen werken. Als je het mij vraagt is CM heel goed in staat om in te schatten wanneer welke methode op zijn plaats is.

Maar daarover verschillen de meningen. En dat mag! Gelukkig maar.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:05

sallandval schreef:
liedje89 schreef:

Nou, mij hoor je ook niet zeggen dat wat ik niet kan niemand kan. Wat ik probeer te zeggen is dat wat CM doet niet per definitie fout is.

Soms is een hond door zijn angst heen helpen m.i. heel wat 'humaner' dan omzichtig om de angst heen werken. Als je het mij vraagt is CM heel goed in staat om in te schatten wanneer welke methode op zijn plaats is.

Daar kan je mening inderdaad over verschillen, maar imo werk je met positieve bekrachtiging ook niet omzichtig om de angst, trainers die ik ken doe er nu niet zo bijzonder lang over dat het omslachtig te noemen is bovendien gaat het er een stuk minder stressvol aan toe. Dus volgens mij blijf je dan nog steeds hangen in je eigen ervaring.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:19

Nikki__ schreef:
Beweer je nou dat ik niks goeds zie aan CM of lees ik het verkeerd? Als ik het verkeerd lees is het misschien handig om iets duidelijker te typen, en niet zo vaag.
Ben namelijk niet de enigste die je niet helemaal volgt.

ik beweer dat je ziet wat binnen je verwachtingspatroon past; dat zeg ik toch? Overigens vind ik persoonlijk opmerkingen als 'ik ben niet de enigste die zus en zo vind' dan weer vaag. Mijn mening is misschien wat genuanceerder dan de meeste, ik snap wel dat dat niet voor iedereen te volgen is. Dat is dan zo.

Citaat:
Nogmaals, het is JOUW mening dat bepaalde trauma's niet met positieve bekrachteging te behandelen zijn. Prima dat dat jouw mening is hoor, maar het is geen waarheid.

Als ik vaak genoeg met eigen ogen zie dat er uitzonderingen zijn op een regel waarvan sommige mensen beweren dat hij altíjd geldt mag ik dat toch aangeven? Ik zeg niet dat je methode niet werkt, ik zeg dat er (net als bij elke methode) uitzonderingen zijn. Wat ik er nog wel aan wil toevoegen (weet niet of iedereen me dan nog kan volgen ;) ) is dat de grens tussen positieve bekrachtiging en negatieve straf niet altijd zo makkelijk te trekken is als dat het soms lijkt. Want als je een dier zijn voedsel ontzegt om het later te kunnen geven als beloning, is het dan negatieve straf (wegnemen van iets prettigs) of positieve bekrachtiging (geven van iets prettigs)?

Citaat:
En wat is er mis met lang wachten? Geduld is een schone zaak, en ik denk dat het daar bij de meeste mensen ontbreekt ;)

dat zeg ik; vaak is geduld een schone zaak. Maar soms maken zachte heelmeesters stinkende wonden ;)

Citaat:
Je hoeft de poort of trap ook niet te vermijden, maar je kan wel de tijd ervoor nemen om de poort of trap leuk te maken door hem positief te stimuleren. Natuurlijk kan je hem er ook gewoon doorheen slepen, maar dat kan ook een averechts effect hebben.
helemaal mee eens.

Citaat:
Was toevallig vanmiddag ergens op tv, een vrouw die als de doods was voor slakken. Maar in een schaal met een flink aantal slakken, lag een shoppingcard van 1000 euro bij haar favoriete winkel (grote beloning dus). Het koste de vrouw een hoop moeite en tijd, maar uiteindelijk heeft ze toch de 1000 euro uit de schaal mét slakken gepakt.

Dus zelfs de grootste angsten zijn met een positieve beloning op te lossen ;)

Nou nee, dat er een voorbeeld is van een angst die schijnbaar minder erg is dan dat deze specifieke beloning. Zegt nu juist bepaald níets over welke andere angst dan ook. Het zegt alleen iets over deze specifieke mevrouw. Iemand anders, die wellicht banger is voor slakken, of die toevallig meer geld heeft, had misschien een andere keuze gemaakt. Bovendien is haar angst voor slakken waarschijnlijk niet minder omdat hier niet eens sprake is van positieve bekrachtiging maar van omkoping. Zoals je waarschijnlijk wel weet een totale no-go area binnen de clickertraining.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:38

liedje89 schreef:
Daar kan je mening inderdaad over verschillen, maar imo werk je met positieve bekrachtiging ook niet omzichtig om de angst, trainers die ik ken doe er nu niet zo bijzonder lang over dat het omslachtig te noemen is bovendien gaat het er een stuk minder stressvol aan toe. Dus volgens mij blijf je dan nog steeds hangen in je eigen ervaring.

Dat doet toch iedereen?

Ik geloof in positieve bekrachtiging. Je kunt echter ook ergens een bigger deal van maken dan het is. In dat geval bekrachtig je geen positief gedrag maar de angst zelf. Je straalt immers zelf ook iets uit.

Iedereen kiest zelf of hij wil uitstralen 'je hebt gelijk het is erg eng, je krijgt een beloning voor elk ministapje dat je maakt' of juist 'het was misschien eng maar nu niet meer, kijk maar; zie je wel?'.

En ik denk ook dat er ongelukken kunnen gebeuren door een verkeerd gebruik van elke methode.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:01

Je zegt hiervoor weer dat er gevallen zijn waarin het niet mogelijk was, dat is in zo'n situatie imo niet te zeggen, je komt slechts situaties tegen waarin het iemand niet lukt om iets te berijken volgens een bepaalde methode. Ik denk dat veel mensen te snel zeggen dat iets niet kan omdat het hen niet gelukt is, ik denk dat dat over het algemeen alleen maar heel beperkend werkt voor jezelf.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:03

maar sallandval, waar haal jij vandaan dat ik de hele methode van Cesar fout vind en daardoor niks goeds meer aan hem zie :+

Citaat:
Nou nee, dat er een voorbeeld is van een angst die schijnbaar minder erg is dan dat deze specifieke beloning. Zegt nu juist bepaald níets over welke andere angst dan ook. Het zegt alleen iets over deze specifieke mevrouw. Iemand anders, die wellicht banger is voor slakken, of die toevallig meer geld heeft, had misschien een andere keuze gemaakt. Bovendien is haar angst voor slakken waarschijnlijk niet minder omdat hier niet eens sprake is van positieve bekrachtiging maar van omkoping. Zoals je waarschijnlijk wel weet een totale no-go area binnen de clickertraining.

Maar als het voor die vrouw naar haar grootste angst is, wil dan toch zeggen dat voor haar de positieve beloning werkt?
Het gaat ook niet over welke andere angsten die vrouw heeft, het gaat over die ene specifieke angst.

Jij zegt dat trauma's niet met positieve bekrachteging zijn op te lossen. Dat is simpelweg niet waar.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 08:25

angst blijft een lastig onderwerp.
Vaak word vergeten dat vluchten, zelfbelonend is, waardoor het gedrag, toeneemt.
ik ben onwijs voorstander van positieve bekrachting, maar heb meerdere malen een hond die bang was voor de trap en alleen maar wilde vluchten, de trap opgetrokken, wel nadat ik al een band met deze hond had en andere trainingen had gedaan met de hond, hoeft niet perse in relatie te staan met de trap, die andere training, maar wel om zo te weten hoe de hond leert en trainbaar is.
Ik heb ontdekt dan soms net doen of je gek bent, en de hond gewoon de trap op trekken zonder aandacht te geven en dit een aantal keren te herhalen, niet per definitie fout is, wel ben ik me zeer bewust van wat ik dan doe, ik houd spanning op de lijn en zodra de hond ook maar een heel klein beetje zelf de trap op gaat, haal ik de spanning eraf.
honden kunnen in hun angst blijven hangen en dan kom je echt niet door met positieve bekrachtigers.
Alleen ook hiervoor geld, doe dit niet zomaar na, ik doe dit soort dingen altijd met een collega in de buurt, zodat 2 meer zien dan 1 en er altijd ingegrepen kan worden.

maar nogmaals, Angst is een complex gebeuren!! je moet echt weten waar je mee bezig bent, wat voor manier je ook kiest.
Ik geloof zowiezo niet in 1 methode! blijft context gebonden, afhankelijk van de situatie etc.
De meeste dingen die ik CM zie doen, zal ik zelf niet snel voor kiezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:43

In het geval van de mevrouw die hierboven beschreven wordt, is de angst niet opgelost. De beloning was groter dan de angst, en daarom wil ze over de angst heen stappen. Maar het is niet gezegd dat ze de volgende keer niet meer bang is voor slakken.
Het kan heel effectief zijn (bij honden, maar ook bij paarden) om juist dat te gaan doen waar ze bang voor zijn. De angst wordt er nooit groter van, en vaak leren ze dat het helemaal zo eng niet is. Die mevrouw werd omgekocht, en dat is echt een dikke no-no bij training. Omkopen en belonen zit een heel groot verschil tussen. Omkopen is niet een positieve bekrachtiger. Een beloning, nádat het 'enge' gedaan is, is dat wel.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:39

Nee de angst is niet direct opgelost, maar ze heeft wel ervaren dat het niet zo eng is om haar hand tussen de slakken te steken.
De angst kan wel degelijk groter worden Yamcha :j een hond die bang is voor de trap, maar er toch overheen gesleurd wordt, kan de volgende keer niet eens meer in de buurt willen komen van die trap.

Omkopen kan in principe wel, als ik jou op de goede manier begrijp tenminste.
Ik train behendigheid, waarbij de honden door de meest rare toestellen moeten natuurlijk.
Neem bijvoorbeeld de kattenloop. Er wordt op een elke deel een stukje beloning gelegd en daar gaat de hond naar toe. Op dat moment koop ik hem eigenlijk om. Maar als hij erop staat, eet hij de beloning op, wat weer een beloning is.
Snap je? :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:41

Nikki__ schreef:
Maar als het voor die vrouw naar haar grootste angst is, wil dan toch zeggen dat voor haar de positieve beloning werkt?
Het gaat ook niet over welke andere angsten die vrouw heeft, het gaat over die ene specifieke angst.

deze omkoping (wat niets met positieve bekrachtiging te maken heeft overigens) heeft geleid tot het aanraken van slakken. Het zegt niets over de werking van positieve bekrachtiging whatsoever. Het is zelfs zeer de vraag of ze hierdoor van haar angst af is (als er al sprake was van een echte angst, want ook dat weten we niet). Of ze voortaan slakken durft aan te raken zonder de 1000 euro weten we niet.

Citaat:
Jij zegt dat trauma's niet met positieve bekrachteging zijn op te lossen. Dat is simpelweg niet waar.

Ik zeg niet dat geen enkel trauma met positieve bekrachtiging zijn op te lossen. Jij beweert dat als er één trauma op te lossen is met positieve bekrachtiging, dat dit dus geldt voor elk trauma. Het zou wel heel overzichtelijk zijn als elk trauma gelijk was aan elkaar; van ongelukken tot dode familieleden tot verkrachtingen en oorlog. Helaas is dat niet zo, en zijn ook niet alle mensen of dieren gelijk waardoor iets wat bij de een werkt best eens niet zou kunnen werken voor de ander.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:15

watik lees bij omkopen, is lokken?
Ik kan wel eens wat lekker op een traptrede leggen en dan steeds ietsje hoger, het wisselt per hond.
Als je met voer werkt, of met lokmiddelen is het de kunst om dit ook weer heel snel af te bouwen.
Als je met angst en clicker werkt, kan het zijn dat je angst/emotie gaat aanklikken, er liggen best wat valkuilen op de loer, wat je ook kiest, blijf goed kijken naar de hond en wat er gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:22

Nikki__ schreef:
Nee de angst is niet direct opgelost, maar ze heeft wel ervaren dat het niet zo eng is om haar hand tussen de slakken te steken.
De angst kan wel degelijk groter worden Yamcha :j een hond die bang is voor de trap, maar er toch overheen gesleurd wordt, kan de volgende keer niet eens meer in de buurt willen komen van die trap.

Dan is de angst voor de trap niet groter. Er is een angst bijgekomen: de angst voor sleuren, dat moet je echt uit elkaar houden. Er is uit onderzoeken gebleken dat een angst nooit groter kan worden door confrontatie, alleen kleiner.
Nikki__ schreef:
Omkopen kan in principe wel, als ik jou op de goede manier begrijp tenminste.
Ik train behendigheid, waarbij de honden door de meest rare toestellen moeten natuurlijk.
Neem bijvoorbeeld de kattenloop. Er wordt op een elke deel een stukje beloning gelegd en daar gaat de hond naar toe. Op dat moment koop ik hem eigenlijk om. Maar als hij erop staat, eet hij de beloning op, wat weer een beloning is.
Snap je? :D

Ik snap je, alleen het probleem is, dat je dan voer gebruikt om te lokken. En net zo als dat je een clicker nooit gebruikt om te lokken, maar alleen om te markeren, gebruik je een beloning ook niet om te lokken. Je krijgt namelijk in een later stadium het probleem dat de hond het niet meer doet, zonder dat voertje.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:49

Dat is dus niet helemaal waar Yamcha, in ieder geval niet bij behendigheid.
Alle honden gaan na een aantal keer zelfstandig over de kattenloop. Sommige hond wat langzamer dan de ander, maar toch gaan ze er allemaal overheen.

In het begin stadia leg je erg veel snoepjes op de katenloop, aan het eind ligt er echter alleen nog een snoepje aan het eind van het raakvlak. Zo leren de honden dat het raakvlak erg leuk is. Daarna beloon je het raakvlak zo nu en dan, zodat het voor de hond aantrekkelijk blijft om het raakvlak mee te nemen. Niks is namelijk zo leuk om als een gek erover heen te springen, op naar het volgende doel.

Zo train je ook met de wip, een raar object voor de hond omdat het natuurlijk beweegt. Het koekje wordt op het punt gelegt, waar de wip naar beneden gaat. De hond leert om te stoppen op het punt waar de wip naar beneden gaat. Leren ze dit niet, dan krijg je fly-overs, wat je ook weer niet wil.

Over de trap; ja, als je het zo omschrijft klinkt het logisch. :j

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:51

sallandval schreef:
deze omkoping (wat niets met positieve bekrachtiging te maken heeft overigens) heeft geleid tot het aanraken van slakken. Het zegt niets over de werking van positieve bekrachtiging whatsoever. Het is zelfs zeer de vraag of ze hierdoor van haar angst af is (als er al sprake was van een echte angst, want ook dat weten we niet). Of ze voortaan slakken durft aan te raken zonder de 1000 euro weten we niet.

Lees even mijn antwoord op Yamcha ;)

sallandval schreef:
Ik zeg niet dat geen enkel trauma met positieve bekrachtiging zijn op te lossen. Jij beweert dat als er één trauma op te lossen is met positieve bekrachtiging, dat dit dus geldt voor elk trauma. Het zou wel heel overzichtelijk zijn als elk trauma gelijk was aan elkaar; van ongelukken tot dode familieleden tot verkrachtingen en oorlog. Helaas is dat niet zo, en zijn ook niet alle mensen of dieren gelijk waardoor iets wat bij de een werkt best eens niet zou kunnen werken voor de ander.

Jij zegt wel zeker dat trauma's niet op te lossen zijn met positieve bekrachting. Je verkondigd zelfs nog dat je het er alleen maar erger door maakt. Even je eigen berichten terug lezen dus ;)
En daarnaast, ik zeg nergens dat als 1 trauma met positieve bekrachting op te lossen is, gelijk álle trauma's zijn op te lossen. Ik gaf enkel een voorbeeld ;)
En natuurlijk kan het zo zijn dat hond A reageert op iets wat hond B totaal niet boeiend vind, maar geloof dat dat algemeen bekend is?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:18

Nikki__ schreef:
Jij zegt wel zeker dat trauma's niet op te lossen zijn met positieve bekrachting. Je verkondigd zelfs nog dat je het er alleen maar erger door maakt. Even je eigen berichten terug lezen dus ;)

Ik denk dat je zelf even je eigen berichten moet teruglezen en de basale theorie van argumentatie moet doornemen; je maakt nu een aantal keer fouten in de logica en geeft mij dan de schuld dat ik het niet goed uitleg. Ik kan er niets aan doen dat je deelneemt op een forum zonder de juiste voorkennis over logica. :)

Citaat:
En daarnaast, ik zeg nergens dat als 1 trauma met positieve bekrachting op te lossen is, gelijk álle trauma's zijn op te lossen. Ik gaf enkel een voorbeeld ;)

als je achter je voorbeeld zet "dus een trauma is wel op te lossen generaliseer je. Ik ben het altijd met je eens geweest dat sommige trauma's wel op te lossen zijn met beloning. Wat ik niet met je eens ben is dat beloning altijd positieve bekrachtiging is. Jij schaart bribery daaronder. Ik niet. ;)

Citaat:
En natuurlijk kan het zo zijn dat hond A reageert op iets wat hond B totaal niet boeiend vind, maar geloof dat dat algemeen bekend is?

nouja dat dacht ik ook; maar je schrijft telkens weer "ik ken één voorbeeld dús kan het" en daar reageer ik op. Dat jij iets anders leest dan ik bedoel, daar kan ik niets aan doen, Ik ga niet over jouw leesvaardigheden :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:47

Zolang jij nederlandse en engelse termen door elkaar haalt is het niet zo gek dat ik niet helemaal meer volg ;)

Wat heeft mijn beargumentering te maken met de dingen die jij zegt? Jij zegt dat je met positieve bekrachting je een trauma nog erger maakt? Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met over argumenatie en logica? :+ En dan zeg jij dat ik niet moet deelnemen zonder de juiste voorkennis over logica...

Al generaliseer ik de hele wereld rond, waar is dat jouw probleem?

En ik schrijf nergens 'ik ken één voorbeeld dus kan het'

Maar Sallandval, ik ga m'n tijd verder niet meer in jouw steken :) Je beantwoord zelf de berichten niet, bent alleen bezig om uit te pluizen waar je met je 'wijze' woorden op kan reageren, om de persoon vervolgens op jouw manier belachelijk te maken :). Daar houd ik me niet mee bezig.

Als je wat over CM te melden hebt, wil ik best op je reageren hoor, maar ik blijf mezelf niet quoten en verdedigen tegen een persoon met een gigantisch bord voor d'r hoofd :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:27

Nikki__ schreef:
Zolang jij nederlandse en engelse termen door elkaar haalt is het niet zo gek dat ik niet helemaal meer volg ;)

Wat heeft mijn beargumentering te maken met de dingen die jij zegt? Jij zegt dat je met positieve bekrachting je een trauma nog erger maakt? Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met over argumenatie en logica? :+ En dan zeg jij dat ik niet moet deelnemen zonder de juiste voorkennis over logica...

Al generaliseer ik de hele wereld rond, waar is dat jouw probleem?

ik vind het vervelend als iemand die zelf aangeeft mijn redeneringen niet te kunnen volgen toch beweert dat ze onjuist zijn.

Citaat:
En ik schrijf nergens 'ik ken één voorbeeld dus kan het'

volgens mij was jij het die dat zei over haar eigen hond en een mevrouw met slakken. Kan dat mijn geheugen me in de steek laat natuurlijk :j

Citaat:
Maar Sallandval, ik ga m'n tijd verder niet meer in jouw steken :) Je beantwoord zelf de berichten niet, bent alleen bezig om uit te pluizen waar je met je 'wijze' woorden op kan reageren, om de persoon vervolgens op jouw manier belachelijk te maken :). Daar houd ik me niet mee bezig.

Als je wat over CM te melden hebt, wil ik best op je reageren hoor, maar ik blijf mezelf niet quoten en verdedigen tegen een persoon met een gigantisch bord voor d'r hoofd :)

Ik verdedig mijn stelling, meer niet. En dat doe ik met mijn achtergrondkennis en op mijn manier. Als je dat vervelend vind moet je er idd niet op reageren! wel jammer hoor; ik vond het wel leuk om met je te discussieren :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:49

sommige delen van je redeneringen vind ik inderdaad erg moeilijk te volgen, en ik geloof niet dat je bereid bent daar zelf ook wat aan te doen.
Dat je voor een deel onduidelijk bent, wil niet zeggen dat ik helemaal niks van je berichten begrijp. Ik ben niet achterlijk :) daarnaast spreek ik je aan op de dingen die je eerder hebt verteld. Dat is een kwestie van terug lezen, dat kan iedereen :)

jij disscusieerd al lang niet meer over het onderwerp CM, maar alleen nog maar over trauma's. Daar alleen gaat dit topic niet over. We hebben beide ons zegje gedaan.
En nogmaals, door voorbeelden te noemen zeg ik niet dat het altijd kan ;) alleen jij beweerd dat het gewoon helemaal niet kan en je het alleen nog maar erger maakt. Dat is niet waar, kijk maar naar de voorbeelden.
Een mening beargumenteer je vaak met voorbeelden.

Ik vind dat ik mijn mening over trauma tegen over jou nu echt vaak genoeg heb beargumenteert, vandaar dat ik met jou niet meer verder ga over het onderwerp trauma :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:43

op dit moment is er een aflevering bij waarbij hij gebruik maakt van een shockcollar bij daddy, om ze te leren weg te blijven bij slangen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:56

sallandval schreef:
liedje89 schreef:

Ik heb nu inmiddels heel wat uitzendingen gezien en vind dat Cesar Millan bij angstige honden wel degelijk een andere benadering heeft dan bij honden die alleen maar onopgevoed zijn.