Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:29

Hier staat alweer een pot rijst op te koken en is er weer een finidiar ingegaan. vanavond weer te dun de ontlasting. Ik zet hem nu even volledig op rijst tot ontlasting weer stevig is, en pas daarna weer heel geleidelijk aan overschakelen, denk dat met voer uitproberen zn darmpjes wat aan de wandel zijn.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 23:30

Ik heb al wel over KVV nagedacht maar A) is het hier niet zó makkelijk te krijgen, B) heb ik niet genoeg vriezerruimte om ergens een grote voorraad te bestellen en C) geef ik eerlijk toe dat ik dat met die brokken ook wel verrekte handig vind :o .
Ze krijgt de brokken ook met verschillende toevoegingen; de ene keer krijgt ze er 2 eetlepels Hüttenkäse doorheen, de andere keer puur worteltjessap, dan weer 2 eetlepels van dat blikvoer met 70 % vlees en de rest groente/aardappel of verse vis.
En soms krijgt ze de brokken gewoon droog :D .

Maar goed, hond is nu 13 weken en krijgt sinds ze hier is Orijen. Tot-nu-toe 200 gr per dag, maar ze wordt nu natuurlijk ook groter en ik heb een beetje het gevoel dat ze langzamerhand weer een beetje meer mag hebben.
Ze kreeg tot voor kort ook nog regelmatig snoepjes (ook volledig granen-vrij, van Yummiezzz ofzo) omdat we nog volop in de beloonfase voor ieder poepie en plasje wat op de juiste plek terecht kwam :P waren, maar dat is nu al een heel stuk minder.
Morgen moeten we iig naar de DA voor de tweede inenting, dan zal ik d´r meteen even op de weegschaal zetten (ze was 2 weken geleden 9,5 kg, terwijl d´r 2 broertjes die nog bij de fokker waren iets van 11- 11,5 kg wogen), kan ik mooi zien hoeveel er de afgelopen 14 dg bij is gekomen ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 06:57

Een opgroeiende pup heeft de voedingstoffen heel hard nodig die zou ik niet op een half dagdeel incompleet zetten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 08:30

Tieme schreef:
joyce83 schreef:
1.75 per kg (rund). ze hoeft daar maar 20 gram per kg lichaamsgewicht. Voor smuldier ben ik per dag €0.92 kwijt en voor carnibest per dag €1.05

Heb je wel een complete versie?? op de site van naturis staat namelijk dat de rundversie geen complete voeding is.

Er is ook een rund compleet http://naturis.be/index/content/view/69/79/

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 09:27

sterre zijn er bij jullie geen slagers die zelf kvv maken??

hier zijn diverse slagerijen (die zelf slachten) die van de restproducten kvv maken :)

wij hebben er nu 1 die er worsten van maakt (waar maken duitsers geen worsten van tenslotte :D ) en die kan je een week buiten de koeling houden,plus dat het goed betaalbare kvv is (1,60 de kilo).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:51

*Kimmie, niet dat ik weet dat er hier een slager is die het maakt, maar ik kan het allicht vragen of ze het zouden willen maken :)* !
Ze slachten hier ook zelf, dus dat moet eigenlijk geen probleem zijn.
Wat moet er in zitten om het een volwaardige maaltijd te maken? Mag er ook varkensvlees in zitten?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:03

Geen varkensvlees... big no no ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:05

nee liefst geen varken,die kunnen drager zijn van de ziekte van Aujeszky en dat is dodelijk voor honden

en ze moeten wel de verhouding spiervlees en orgaanvlees goed doen...teveel orgaan is niet goed,en helemaal geen orgaan is ook weer niet goed,de slager hier doet er ook nog een vitamine en calcium preparaat aan toe voegen..

niet alle slagers hier doen het hoor ,maar wel een paar en bij sommige kan je weer restanten ophalen (pens en strotten enz).

kan wel zeggen,ik stuur een paar van die worsten naar je op,maar je dan zit je altijd met verzendkosten...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:05

Hoe zijn die houdbare worsten dan behandeld Kimmie? Het lijkt mij namelijk niet dat het echt vers kan zijn dan toch? Net zoiets als Renske?
Het lijkt mij trouwens onwaarschijnlijk dat een slager het echte complete in een KVV kan verwerken. Zoals: verschillende diersoorten, bot en orgaan.
Nier heeft bijna geen enkele slagerij, tenzij het een zelfslachtende slager is natuurlijk.
Tevens lijkt het mij beperkt blijven tot rund of varken en ook vraag ik me af of die slager dan ook bot door zijn molen wilt halen.
Ik denk dat als ik mijn slager zo ver kan krijgen Carnibest voordeliger zal zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:24

Vergeet de percentages niet die zeer belangrijk zijn , kan mij ook slecht voorstellen dat een slager hier aan denkt......En een week buiten de koeling? Dat kan je met vers vlees wel vergeten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:55

geen idee,het is een zelf slachtende slager,die al jaren van de resten van de koeien en schaapjes die hij slacht kvv maakt,eerst gooide ik ze in de vriezer,maar volgens buuf die ze brengt zijn ze ong een week buiten de vriezer houdbaar...

ik vries ze wel in,heb voor een paar dagen buiten de vriezer liggen,omdat ze anders toch wel een luchtje gaan krijgen..

en tja,hoe vers wil je het hebben,krijg van deze beste man ook mijn verse nog warme koeienpoten aangeleverd,en ook de andere botten ,verse pensen enz komen daar vandaan..

hij slacht elke week wat koetjes en schaapjes,en van de resten maakt ie kvv wat ie dan weer verkoopt.

en compleet kvv bevat genoeg voedingsstoffen voor een hond,omdat ze deze aanvullen met vitamines mineralen.

deze slager doet geen bot malen overigens,maar calcium toevoegen...

en orgaan zal hij vast genoeg hebben vermoed ik zo.

hier in dld hebben vele slagerijen,een klein slachthuisje achter hun winkel waar ze zelf slachten,hier 200 meter verderop slacht ook zelf,daar kan je ook bellen voor restanten vlees voor de hond,op maandag,na het slachten...

en chiqa,waarom zou een slager die zich verdiept heeft in het maken van hondenvoer,zich niet verdiepen in percentages??

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:43

.
Laatst bijgewerkt door Nils op 30-06-10 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 16:45

Hier noodgedwongen een aantal weken op brokken gestaan (RC urinary) vanwege een blaas ontsteking en struviet.
De zak is met pijn en moeite bijna leeg dus kan dan weer lekker KVV voeren...

Overigens is de blaasontsteking nog niet weg (of weer terug) maar ik laat me niet nog een zak brokken aansmeren...

Hebben jullie nog tips voor de blaasontsteking/struviet?? (moet morgen zowiezo weer naar de DA, beest loopt weer leeg.)

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:22

nils schreef:
Hier noodgedwongen een aantal weken op brokken gestaan (RC urinary) vanwege een blaas ontsteking en struviet.
De zak is met pijn en moeite bijna leeg dus kan dan weer lekker KVV voeren...

Overigens is de blaasontsteking nog niet weg (of weer terug) maar ik laat me niet nog een zak brokken aansmeren...

Hebben jullie nog tips voor de blaasontsteking/struviet?? (moet morgen zowiezo weer naar de DA, beest loopt weer leeg.)

Ik vraag me af of je daar wel kvv voor hebt. Twee van mijn honden staan op carnibest, de derde, ook blaasontsteking/ struviet stond op CCD brokken van Specific. Heeft met deze brokken nooit meer last gehad.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:27

@Nils, zie de tips in het huiskamertopic. ;)

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:31

Laika schreef:
@Nils, zie de tips in het huiskamertopic. ;)

ja dank je, had ze gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 06:57

Nils ik heb een kater gehad met blaasgruis, die ik volledig heb kunnen laten genezen dmv homeopathie, jehoort het steeds meer om je heen.
Ik zat bij http://www.homeo-natura.nl/

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:09

ik heb eens navraag gedaan bij lotgering. Aangezien ik denk dat Do een glutenallergie had was ik benieuwd wat ze daar voor hadden.

De versies totaalvoer met pens en totaalvoer met vis zou dan geschikt zijn voor uw hond. was hun antwoord. Maar is pens voldoende??

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:49

Alleen pens is niet compleet, maar totaalvoer met pens erin verwerkt kan dat dus wel zijn :j

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:48

Nou de eerste zak Orijen brokjes is leeg... geen succes helaas :n ze wil ze
niet eten. Niet gewoon zo, niet met wat vlees erdoor, niet als ze wat nat
gemaakt zijn dus zachter alleen als ze écht honger heeft eet ze een paar
hapjes maar dat gaat dan ook moeizaam.

Wat raden jullie aan voor brok nu te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:15

kippiekipp schreef:

Toch maar weer het topic doorlezen anders vallen we weer zo in herhaling :)
Er is niet veel veranderd de meeste brokken zijn toch wel uitvoerig besproken

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:19

Chiqa schreef:
kippiekipp schreef:

Toch maar weer het topic doorlezen anders vallen we weer zo in herhaling :)
Er is niet veel veranderd de meeste brokken zijn toch wel uitvoerig besproken

Ja ik had het al even terug opgezocht maar misschien iets specifiek voor
pups? Heeft zooplus nog een ander merk wat misschien eens te proberen is?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:21

Wat heb je al geprobeerd met die brokken geven?
Onze hond at soms ook iets minder makkelijk. Wij hebben brokjes iets nat gemaakt en soms een klein beetje boullion erover gedaan (dan wel een zoutvrije versie).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:27

Waarom geen vlees kippiekipp?

Of anders Cavom?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:29

Royal Canin en Orijen

Nat maken had ik ook geprobeerd maar ze vind ze gewoon echt
niet lekker :n

Ik heb op het moment nog geen diepvries tot mijn beschikking (zit midden
in verhuising) dus vers vlees kan niet.