[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:12

nou dan is de keuze vrij makkelijk toch? :D golden retrievers zijn hele leuk vriendelijke vrolijke honden! :) hebben wel uiteraard uitdaging nodig maar zijn veeel minder moeilijk als een herder

Thirty

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:21

Of een leuke Cocker Spaniel, al zijn die niet zo volgzaam als een Golden. Een Schnauzer kan ook nog. En wat denk je van een middenslag Poedel? Die zijn vreselijk slim, goed te trainen, sportief! en passen in heel veel huishoudens. En nee, je hoeft ze niet in een overdreven model te trimmen ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:50

Vergis je niet in de golden hoor, ook die (net als nagenoeg alle andere 'jachthonden') hebben behoorlijk wat geestelijke uitdaging nodig, en een consequente hand hebben volgens mij ALLE honden nodig ;)

Maar wat je zelf al zegt, als je zo'n hond gaat opleiden tot hulphond (= ook werken) , krijgt ie in ieder geval genoeg training, en dat is ook geestelijke uitdaging :)

Poedels zie je inderdaad ook veel als hulphond, en vrij recentelijk zijn er bij de stichting Service Dogs ook twee Welsh Springer Spaniels in opleiding gegaan daar :) Zijn ook hele leuke honden, net een maatje kleiner (en misschien ook wel een maatje eigenwijzer haha) dan de golden :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:01

Oh nee Schnauzers vind ik echt niks haha, die vind ik zo lelijk :+
En poedels weet ik eigenlijk niet, ik vind ze niet zo. Of nou ja, die poedel van mijn vriendin vind ik niet zo :')

Maar waar zou ik het beste kunnen kijken voor een herplaatser, bij een fokker of in een asiel?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:48

Beste allemaal,

Mijn vriend en ik willen volgend jaar een hond aanschaffen. We zitten alleen te dubben welk ras bij ons past. Even kort over onze situatie:
Twee onder een kap huis met achtertuin met gras.
Zeeer bosrijke omgeving.
Hond moet ongeveer 5/6 uur per dag maximaal alleen zijn.
Bereid tot (actieve) wandelingen, evt met fiets/step. Tot 3/4 keer per dag.
Het moet geen megagrote hond zijn, maatje labrador kan nog net, maar liever iets kleiner. Liever wel iets groter dan een jackrussel (ivm meelopen met de fiets).

Kunnen jullie ons helpen? Graag wel een gefundeerd antwoord.

Bedankt!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:39

misschien is een boomer iets voor jullie?
of een kruising van een labrador x een kleiner hondje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:48

NoName126 schreef:
Bereid tot (actieve) wandelingen, evt met fiets/step. Tot 3/4 keer per dag.

Tot 3 keer per dag? Bedoel je 3x per dag uitlaten of 3x een actieve wandeling en tussendoor even een rondje voor de behoefte?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:14

Lisa_H schreef:
Nee daarom kan ik inderdaad beter niet voor een herder kiezen, ik denk niet dat ik ze geestelijk genoeg bezig kan houden. Lichamelijk wel, ik ben gek op lopen en loop ook gauw 2 uur maar geestelijk kan ik het niet denk ik. Maar een Golden retriever leek me ook wel wat, mede omdat je die vaak ook ziet als hulphonden en ik de hond eigenlijk ook wel (met hulp uiteraard) wil gaan trainen tot hulphond. (Ik heb zelf geen recht op een hulphond/autisme hond maar je kan met honden wel mee doen aan cursussen om ze toch als dusdanig te trainen) Mijn tante heeft een labrador maar die vind ik zelf toch niet zo als ik heel eerlijk ben, die hebben toch een wat consequentere baas nodig volgens mij.

Er zijn veel collies ook hulphonden. Zelf heb ik een Korthaar. Mocht je info willen over het ras pb me maar

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:52

@Noname126 mijn hond heeft het UV examen afgelegd en het is een JACK RUSSELL! haha. Die kunnen echt wel fietsen! Die van mij rent tot ze der bij neervalt. Wat een doorzettingsvermogen! Dus dat moet je niet onderschatten. Het zijn terriers.
Heb je kinderen? En ervaring met honden? En wat voor een karakter vindt je leuk? Juist een actieve met uithoudingsvermogen of liever een gezellige makkelijke huishond.
Ik denk dat een actieve beter bij jullie past. Maar dat is wel belangrijk. Daarnaast heb je nog een voorkeur voor vacht(verzorging)

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 21:42

Bedankt voor jullie reacties. Ik bedoel @anneliesdj dat we graag actieve wandelingen houden.
Nog even een vraagje: wie van jullie heeft ervaring met een (kruising) toller? Dus een nova scotia duck tolling retriever? Hoe zijn deze honden?

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:00

Ik heb een vraag aan jullie bokkers! :j
Mischien weten jullie een leuk ras dat bij mij past?
Ik ben niet een persoon die van uren wandelen houdt ,maar ik vind het wel heel leuk als een hond speels is :P
Ik vind het leuk om een hond(je) lekker aandacht te geven en te knuffelen. Belangrijk vind ik dat een hond(je) gelukkig is bij mij. Hiervoor had ik een Maltezer :) Weten jullie een leuk ras voor mij? :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:36

Wat heb je verder nog voor eisen? :)
Een franse bulldog klinkt wel leuk voor je, dat zijn over het algemeen vrolijke clowns. Ze hebben wel hun wandeling nodig, maar het zijn echt geen honden die bij wijze van spreken uren per dag nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 10-07-11 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:39

Petraa14 schreef:
Ik heb een vraag aan jullie bokkers! :j
Mischien weten jullie een leuk ras dat bij mij past?
Ik ben niet een persoon die van uren wandelen houdt ,maar ik vind het wel heel leuk als een hond speels is :P
Ik vind het leuk om een hond(je) lekker aandacht te geven en te knuffelen. Belangrijk vind ik dat een hond(je) gelukkig is bij mij. Hiervoor had ik een Maltezer :) Weten jullie een leuk ras voor mij? :P

Amerikaanse Bulldog? :) Zijn speels, maar als de baas geen zin heb passen ze zich aan en gaan bijv slapen.
Je hoeft er geen uren mee te wandelen want dat houden ze niet vol als je meer over ze wilt weten kun je pb'en! :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:56

Whehe, en dan heb je ook nog de engelse buldog natuurlijk, heb je ze allemaal aangeraden gekregen.. :')
Een mopshondje is misschien ook wel leuk.

De reden dat je nu allerlei kortsnuiten aangeraden krijgt, is denk ik dat die vaak (vooral met warm weer) wat meer moeite hebben met lange wandelingen. Je kunt eigenlijk heel de rasgroep 'gezelschapshonden' eens bekijken om te zien wat je aanspreekt en wat bij je past :)

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:37

Bedankt voor jullie tips! :D
Ik vind buldoggen persoonlijk niet zo mooi ;$$
Ik vind iets 'schattigs' wat leuker zoals een maltezer :P
Kennen jullie ook de Shih Tzu? Zou dat ook wat zijn?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:52

Ik denk t wel hoor. Ken er geen in real-life, maar volgens de rasbeschrijving hebben ze ook niet superveel beweging nodig. Anders moet je er eens op googelen..

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:07

Ja ik had ook al een beetje gekeken :D
Maar zou zo'n plat hoofdje wel mooi zijn? 'a

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:46

Dat is toch persoonlijk... De ene vind het mooi, de ander vind het lelijk. De keuze of jij een hond mooi vind, ligt toch echt bij jou ;)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:55

Hallo iedereen!

Mijn ouders zouden graag een hondje kopen, mama heeft thuis als kind altijd hondje gehad. Nu is de vraag welk ras?
Mijn vriend heeft bij hem thuis een dwergpoedel; deze is onlangs een weekendje bij ons gebleven en mama was verliefd Natuurlijk kan ik moeilijk mijn vriend zijn hondje kidnappen naar ons thuis he Dus zijn wij op zoek naar een hondje

* grootte: klein tot middelmatig
* aanhankelijk en trouw aan zijn baasje(s); knuffelgeval dat we makkelijk los kunnen laten lopen in bos ofz
* kleur: niet belangrijk
* kan alleen zijn; ouders werken nog, mama is 3dagen per week thuis. Is niet de bedoeling dat we hem overal meenemen, kan soms gewoon niet..
* redelijk sportief; regelmatig wandeling in het bos. Wij hebben een tuin maar deze is niet zo groot ( +/- 55m²), maar er is meer als bos genoe gin de omgeving
* kind - en diervriendelijk: aangezien we toch veel katten en paarden in de omgeving hebben en ook in het bos natuurlijk. Het dier mag wel jachtinstinct hebben maar niet agressief zijn tegenover derden.

Dit is zowat wat we zoeken Weten jullie welke rassen er bijhoren? Moet niet aan alle 'eisen' voldoen maar wel iets in deze aard Dus laat maar komen Dan kunnen we ze een voor een overlopen. We willen zeker geen impulsieve koop doen, diertje blijft voor het leven :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:05

Ik vind een dwergpoedel wel heel goed passen in dit plaatje :D
Maar verder kunnen alle kleine gezelschapsrassen wel denk ik.. Als hij veel alleen is, kun je wellicht beter een wat ouder dier overwegen.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:48

We hebben onze keuze gemaakt: een witte Kees :)
Past perfect in het plaatje: klein, trouw, nieuwsgierig, leergierig, aanhankelijk etc :)
Mama weet wel van niets, het zal voor haar verjaardag zijn( = 16sept) maar normaal gezien gaan we hem zondag (reutje, 9weken) halen :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:30

Dus dat heb je in 1 dag beslist, en dat is geen impulsieve koop? Bij wat voor fokker komt de pup weg?
Aangezien je moeder nog steeds werkt, ik hoop wel dat je je realiseert dat een puppy zeker een maand of 3 niet alleen thuis kan zijn :7 En elk uur naar buiten gelaten moet worden etc.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:51

Beetje impulsief ja maar is zeker goed over nagedacht :)

De komende 3 weken is er altijd wel iemand thuis. Vanaf eind september ga ik terug naar school en zal mijn mama terug gaan werken. 3 dagen per week is mijn mama thuis en aangezien ik dan pas terug met school begin kan ik er ook voor zorgen :)

Ik denk nu toch niet dat elk hondenbaasje telkens 3maand verlof neemt voor zijn puppy :s

Hij zal de beste zorg krijgen :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:55

Tja dan hoop ik maar dat je een makkelijk pupje krijgt die snel goed alleen kan zijn en zijn behoeftes op kan houden. Met 12 weken kunnen ze dat over het algemeen echt nog niet.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:27

crazygirl1 schreef:
We hebben onze keuze gemaakt: een witte Kees :)
Past perfect in het plaatje: klein, trouw, nieuwsgierig, leergierig, aanhankelijk etc :)
Mama weet wel van niets, het zal voor haar verjaardag zijn( = 16sept) maar normaal gezien gaan we hem zondag (reutje, 9weken) halen :D

Ik wil je dit ten ZEERSTE afraden. Een hond moet je zelf uitkiezen, niet krijgen, op deze manier eindigen de meeste honden in het asiel vanwege slecht gedrag of een misklik.
Neem je moeder dus mee, en vraag of ze dit een leuk hondje vindt en hem wilt hebben.

Of dat je anders een ander hondje wilt betalen.