Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:39

meissielief schreef:
Rolleyes

Onliners mogen niet Lachen

En ik zou toch graag hebben dat het topic open blijft Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:51

Toch maar even je vragen beantwoorden. Het hele topic doorlezen is een behoorlijke kluif....

meissielief schreef:
slimmerik schreef:
Ben benieuwd dat wanneer de motie wordt aangenomen en alle kruisingen weer toegestaan worden... wie dit dan later aan de ouders van de vermoorde kinderen gaat uitleggen.

sorry vind je niet dat je nou een overdrijft? Rolleyes Nors opkijken Ik heb liever 10 honden afgemaakt waarvan 9 lieverdjes zijn en 1 valse dan 1 kind voor zijn leven gehandicapt of dood.

slimmerik schreef:
En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen)

dit slaat nergens op Koe ik vind het dingen vergelijken die je niet kunt vergelijken of duid je op een soort van statussymbool? Idd hiermee bedoel ik statussymbool... daarom hebben veel mensen zo'n "verboden" hond....getuigd vooral in criminele kringen als statussymbool

slimmerik schreef:
Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

over welke petitie hebben we het hier?
De petitie tegen de RAD die meteen hun baasjes ondersteund. Zie o.a. onderschrift LimaGentle

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:36

slimmerik schreef:
Ik heb het gelezen... Zouden wat mij betreft ook verboden mogen worden.... Bloos

Is echt vanuit het oogpunt van de liefhebber geschreven... die foto's van die kinderenknuffels vind ik helemaal om te janken...

Is uit het oogpunt van kenners geschreven. Ik kwam het namelijk ook op een andere pagina tegen waar deze gozer of dame het van gekopieerd had...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 22:44

aardig dat je antwoord

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 00:02

Tja je begint me te kennen ...ik ben ontzèttend aardig Knipoog Haha!

*temt: persoonlijke aanval op mezelf*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:58

hee word het hier toch nog gezellig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:19

Sja niet willen tussenkomen bij vechtende honden... Ik blijf erbij: je hebt em zelf gekocht, als je dan wéét dat, mocht dat beest ooit over de rooie gaan, je niet durft tussenkomen, hoor je zo'n hond niet te hebben. Als dat betekent dat we nog eens heel goed moeten nadenken over het uberhaupt houden van honden, dan is dat zo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:43

Ik heb net die site van Volkan bekeken. En het enige wat ik kan denken is: wat ontzettend zielig voor die hond. Stomme ******baasjes die hun dier aan zoiets durven blootstellen, daar word ik pas naar van.
Natuurlijk hoort de opvang beter geregeld te worden, niet zo lang te duren, etc. maar het zijn die baasjes die in de eerste plaats hiervoor gezorgd hebben... Arme hond.

Ik wil ook even zeggen dat ik het heel snugger vind om een 14 maand lang verwaarloosde hond even een hele dag dol te maken en dan bij een kind te zetten...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:41

tja dat ben ik wel met je eens,Poes.
het zijn zeker de baasjes die hiervoor gezorgd hebben.

het heeft er trouwens niks mee te maken,maar ik vond het wel een prachtige hond

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:15

Was zeker een prachtig dier en op de foto's was er niet zoveel verwaarlozing aan te zien (ik zeg niet dat er geen verwaarlozing was he Clown). De wet is er. Punt. Elk baasje kan op internet even zoeken en de wet natrekken. Dus iedereen die nu nog zo'n hond aankoopt/heeft zonder papier doet hem dit zelf aan. Eerst de eigenaren aanpakken lijkt mij echt het enige goede plan, voor nu toch, en dan de wet werkbaarder maken?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:24

ja ik denk het wel,dat dat het beste plan is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:08

Ok dan. En wat kunnen wij daar aan doen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:22

mijn hersentjes kraken,haha

nee even serieus,ik weet het niet.
wat mij direct te binnen schiet is gewoon gevangenisstraf voor een jaar,maar daar is ons Nederland weer te soft voor,als je bedenkt dat 8 jaar voor een moord hier normaal is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:33

Gevangenisstraf voor dit soort zaken is echt onmogelijk, dan moet je wel voor heel wat zaken gevangenisstraf invoeren: dat kost bakken geld, haalt weinig uit (het is niet echt een persoon die even uit de samenleveing moet). Ik zou eigenlijk pleiten voor hele goede voorlichtingcampagnes, subsidiëren van fokkers die goed doen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 06:59

tja dat klinkt leuk,maar de echte die-hards laten zich niet afschrikken denk ik.......

de serieuze liefhebbers zijn zich hier natuurlijk allang bewust van,alleen de domme mensen blijven ermee doorgaan.

voor de rest vind ik je plannen goed klinken,al ben ik van mening dat er toch een vorm van straf moet zijn voor zulke mensen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:21

De andere optie is misschien dat zulke mensen geen hond mogen houden of op mogen passen (want dat gaan ze dan proberen natuurlijk). Tja én dienstverlening..... die èchte die hards houden ook meestal niet zo van werken..... Knipoog (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:11

ja,dat is ook zo.
maar zulke mensen mogen dan ook helemaal geen dieren hebben vind ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:37

Vind ik ook Ja Is er nog wat bekend nu over de toestand in die asielen?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:58

Wat is ookal weer AID?

Wisten jullie ook dat onze lieve dierenbescherming inbeslag genomen dieren soms door verkoopt.
Of als ze bij oudere mensen worden weg gehaald omdat ze moeten verhuizen naar een bejaarden woning de dieren worden afgemaakt. Okal beloven ze de mesnen om een goed tehuis te zoeken.
Ik weet nog meer van zulke verhalen, omdat ik iemand ken die bij het AID (dierenbescherming rommel) Heeft gewerkt.
Zij beloofde de oudere man zijn 3 labradors een goed onderkomen te geven, het waren jonge en mooie dieren.
Nadat ze 3 perfecte huisjes had gevonden ging ze de honden halen, toen ze aankwam bij de kennel waar de dieren zouden zitten.
Werd haar verteld dat de dieren waren afgemaakt, gewoon te veel asiel dieren Verdrietig
Te belagelijk!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:05

Kijk en dit noem ik dus pas echt dierenleed....als er zo gesold wordt in België met dit soort "gestoorde" honden: viewtopic.php?f=73&t=799969&hilit= Boos!

Misschien wel zo'n Nederlands geëxporteerde hond die in "veiligheid" is gebracht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 07:27

ik heb mijn bericht verwijderd,ik heb geen zin meer om in te gaan op zulke kortzichtige opmerkingen.

ik keur niet goed wat die TS met haar hond doet,maar daar kan het dier niks aan doen.
jammer!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:50

@Snoevie: ik noem het dus ook dierenleed. Zeker kan deze hond er niets aan doen. Maar wie weet hoe vaak ie al niet daar in een asiel heeft gezeten en hoeveel mensen hem al "geprobeerd" hebben.

Honden die hier gevaar lopen om onder de RAD te vallen worden vaak naar België in "veiligheid" gebracht. En zo gaat dan de Belgische overheid/asiels e.d. er dan mee om.

Niks hond in veiligheid. Er wordt gewoon niet eerlijk met dergelijke honden omgegaan. Hoe kan een asiel nu in godsnaam een volwassen stafford meegeven aan mensen die al 3 honden hebben. Bloos Die hond had dus gewoon bij een consequente goede baas geplaatst moeten worden en niet als "status" symbool gemaakt moeten worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:52

tjone jonge wat kortzichtig weer en wat een speculatie

heb je al gevraagd of ze hem daadwerkelijk als statussymbool gebruikt? nee dat dacht ik niet....het is iets wat je er van opmaakt uit een stukje tekst..

Tevens werd in het topic als goed is ook vermeld dat het dier een stamboom heeft.

en asiel heeft de hond vast en zeker bij andere honden geprobeerd alvorens zo mee te geven

dit probleem wat zij in dat topic beschrijft kan bij het beste ras gebeuren
als je meerder honden hebt en er komt een volwassen hond bij dan is het altijd maar afwachten...

overigens staat ook niet vermeld in het topic of zij 2e of 3e of 4e eigenaar is en hoevaak ze in het asiel heeft gezeten en dergelijke, allemaal weer speculatie's Nors opkijken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:28

ach ja er zijn ook mensen die een staf hebben omdat ze om het ras geven,en niet als statussymbool.
dat word nog weleens vergeten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:40

in dit geval kan ik dit niet verklaren: dan zou het dus de vierde keuze zijn....