Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:38

Die kat wordt niet mishandeld hoor. Hij krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje. En hij kan het allemaal wel spannend vinden, maar het leven gaat niet over rozen. Had hij maar geen kat moeten worden. Hij gaat heus niet dood van een dagje langer in de cel. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:39

elenaMM77 schreef:
Sweetgirl1 schreef:
apart dat deze dierenasiel gesloten is, Meeste zijn zaterdags ook open tot bepaalde tijden

je kat kun je altijd halen, is mijn ervaring..
het is gesloten voor bezoek.. je kunt in het weekend geen dier gaan uitzoeken..
echter er worden wel gewoon dieren binnengebracht, er zijn immers ook mensen aanwezig om de dieren die er zitten te verzorgen.. als je netjes vraagt kun je gewoon op zaterdag je dier halen.. tenzij je dat niet op vrijdag gevraagd hebt.. want er staat wel een bandje op, telefoon wordt niet beantwoord.. alleen de mobiel van degene die dienst heeft.

je kunt dus niet op zaterdag bellen of je kat er zit, of of je hem dan kunt halen.. daarvoor is t 'gesloten'.

Mooi niet... jaren geleden was mijn oude demente hond op de geur van de keuken van het bejaardenhuis af gegaan terwijl ik even met een kind aan het worstelen was. Terwijl ik in het bos aan het zoeken was werd de hond met de ambulancetaxi afgevoerd. Kon haar pas op maandag weer ophalen terwijl ik al aan de lijn hing toen ze nog onderweg waren naar het asiel. Kon 3 dagen kost en inwoning dokken en de taxirit.

Dat heb ik onder protest gedaan maar NOOIT krijgen ze mij nog als donateur.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:41

Ik denk dat de gemiddelde mens zieliger is. Hele dagen alleen maar werken om geld te verdienen, gevangen in je eigen carrière. De meesten van ons zitten elke werkdag 8 uur opgesloten. En sommigen hebben op hun werk niet eens onbeperkt de mogelijkheid om water te drinken of te eten. Arme mensjes. Maar dat is mijn bescheiden mening O:)
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 13-01-18 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:41

Giolli schreef:
Die kat wordt niet mishandeld hoor. Hij krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje. En hij kan het allemaal wel spannend vinden, maar het leven gaat niet over rozen. Had hij maar geen kat moeten worden. Hij gaat heus niet dood van een dagje langer in de cel. :D

Hoop dat dit een grapje is. Een dier onnodig en langdurig veel stress en angst bezorgen is niet oké. Denk dat ie dan nog liever een paar dagen geen eten heeft..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:43

Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:44

Nikass schreef:
dees_daan schreef:
Nee dat denk ik niet. Ik denk ook niet dat TS fout is, ik vind alleen niet dat je kan zeggen dat de rest wel fout zit.
Dit is per ongeluk gebeurd. De buren dachten dat het een zwerver was, begrijpelijk aangezien zij daar al meerdere van gehad hebben, het asiel kon van te voren niet weten dat deze kat een eigenaar had, de dierenambulance ook niet. TS heeft er voor gekozen een boerderijkat te hebben die bij de buren op het terrein komt en de vangkooi in loopt.. oliebol happens.. maar om dan meteen te gaan stellen dat de kat ontvoerd en gelokt is vind ik dikke onzin.

Oh maar dat zeg ik ook niet.
En natuurlijk is het niet opzettelijk gebeurt, maar dan is degene die de vergissing begaat toch ook degene die dit weer recht zet?

Elena ja erfhonden inderdaad. Duh...

Ik had het inderdaad netter gevonden als ze er in deze situatie voor gekozen hadden om de kosten te laten vallen. Dit is gewoon een uitzonderlijke situatie en ze mogen de kosten gewoon rekenen maar om dat ook echt te doen ipv blij te zijn dat deze kat al gechipt en gecastreerd is en dus kosten scheelt vind ik wel heel zakelijk en ik had daar in dit geval niet voor willen kiezen. Maar goed, dat is een persoonlijke mening en neemt niet weg dat ze in hun recht staan de kosten die ze gemaakt hebben te verhalen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:45

Jeetje dat dit topic nog open is. TS haal gewoon je kat op. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het beestje daar nog zit. Je laat m zelf buiten lopen en ook al ben je het niet eens, ga op zijn minst even daarheen. Al die pagina’ s hier met verspilde moeiten om een principe kwestie maar geen 1 keer naar het asiel gaan om hier samen uit te komen. Je kan toch altijd betalen en je kat ophalen en daarna alsnog tot een oplossing proberen te komen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:45

Vermoeiend dit.
Dorine: waarom bel je niet?
Lijkt alsof je het niet durft.
Je hoort niks op de mail. Ok nog een keer mailen. Dat is zo puberaal. Wees volwassen en handel het af. Ipv je kop in het zand te steken.

En het leven is nier zwart wit. Voor niemand. En ook jouw denkwijze zal niet altijd zwart wit zijn.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:46

Wow, wow. Ik sta echt perplex van sommige reacties :') Alsof de kat op sterven na dood staat. Jongens jongens, het gaat om een dierasiel, niet om een kill station.

Iemand zegt hier dat TS het dierasiel op de spits drijft, en dat het dus begrijpelijk is dat ze niet meer reageren. Ben ik de enige dit dit echt de omgekeerde wereld vind? Het dierasiel weet toch verdorie van wie die kat is en dat ze hem uit dezelfde straat als waar ie woont hebben geplukt? Imo is het het dierasiel die de TS op het spits drijft door die "legaal" gestolen kat achter te houden en TS zo op kosten te drijven. Het moet niet gekker worden zeg.

Wellicht TS, kun je nog proberen om de Regiomanager van de dierenbescherming te bereiken, mits het om een asiel gaat die bij de dierenbescherming is aangesloten. Geen idee of ze die nog hebben trouwens, toen ik er stage liep paar jaar terug nog wel. Always worked like a charm.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:46

Giolli schreef:
Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.

Enige waar ik me nog wel zorgen om maak is dat hij nu waarschijnlijk lekker warm zit en straks weer nachten in de vrieskoude zit als hij weer terug is. Beetje heftige overgang

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:47

eridinges schreef:
Jeetje dat dit topic nog open is. TS haal gewoon je kat op. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het beestje daar nog zit. Je laat m zelf buiten lopen en ook al ben je het niet eens, ga op zijn minst even daarheen. Al die pagina’ s hier met verspilde moeiten om een principe kwestie maar geen 1 keer naar het asiel gaan om hier samen uit te komen. Je kan toch altijd betalen en je kat ophalen en daarna alsnog tot een oplossing proberen te komen?

Nee ts denkt zwart wit, en dat wil ze doorzetten. En wachten totdat het dierenasiel terugmailt en dan pas actie ondernemen :j

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:47

Giolli schreef:

Hoe weet jij dat? Ik denk van niet. Maar hoe dan ook blijft het onnodig en is er voor mij geen enkele reden om niet naar het asiel te gaan. Alles is nu naar aanleiding van één (!!!) telefoongesprek.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:48

@ flux. Is al meerdere keren gezegd dat ze moest bellen en vragen naar een leidinggevende. Ze wil niet bellen. Ze wil er niet heen. Ze wil alleen mailtjes sturen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:49

Dorine92 schreef:
Giolli schreef:

Enige waar ik me nog wel zorgen om maak is dat hij nu waarschijnlijk lekker warm zit en straks weer nachten in de vrieskoude zit als hij weer terug is. Beetje heftige overgang

Moet ie maar even de tandjes op elkaar zetten. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:50

Jildau schreef:
Giolli schreef:

Hoe weet jij dat? Ik denk van niet. Maar hoe dan ook blijft het onnodig en is er voor mij geen enkele reden om niet naar het asiel te gaan. Alles is nu naar aanleiding van één (!!!) telefoongesprek.

En twee mails die nog niet beantwoord zijn. Ik vraag me heel sterk af wat er gebeurt als je nu een mail stuurt met een melding over een zwerfkat. Zou zomaar kunnen dat ze dan onmiddellijk contact opnemen om de (niet bestaande) kat te kunnen ophalen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:52

Jildau schreef:
Giolli schreef:

Omdat het een feit is dat dieren in het nu denken en niet in de toekomst. Iedereen in dit topic is die kat aan het vermenselijken. Behalve een beetje stress en “wtf waar ben ik” zal die er heus niet wakker van liggen als hij eten en drinken krijgt.

TS; als je dat doet, vraag dan gelijk of ze jouw kat mee nemen als ze toch rijden.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:53

Giolli schreef:
TS; als je dat doet, vraag dan gelijk of ze jouw kat mee nemen als ze toch rijden.

_O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:54

Ik snap ts wel. Als er zo onprofessioneel gereageerd wordt op het eerste telefoontje dan ging ik er ook voor om alles zwart op wit te hebben. Helaas maar waar het is vaak genoeg nodig gebleken. Kat gaat echt niet dood in het asiel.

Ik vind het knap van ts dat ze principieel is en haar standpunt vasthoud tegenover de machtspositie die het asiel nu beheert

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:55

Giolli schreef:
Jildau schreef:

Omdat het een feit is dat dieren in het nu denken en niet in de toekomst. Iedereen in dit topic is die kat aan het vermenselijken. Behalve een beetje stress en “wtf waar ben ik” zal die er heus niet wakker van liggen als hij eten en drinken krijgt.

Ik zeg ook niet dat dieren in de toekomst denken. Maar ze kunnen nare dingen wel onthouden. Daarnaast denk ik dat het voor een wilde kat zoals TS omschrijft niet een beetje stress is om in het asiel in een hokje te zitten. Een beetje ontzettend veel stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:56

Giolli schreef:

Vertaal dit even naar een losgebroken, gevangen paard wat gewend is 24 uur weidegang. Je moet kosten betalen maar hebt het geld niet, want paard heeft net dure operatie gehad. Paard staat nu heel de dag binnen. 5 voermomenten maar verder niets. Wordt prima verzorgd volgens jou. Natje droogje en onderdak. Zou jij hem laten staan tot je het geld had, want hij staat prima, of zou jij iedereen afgaan om het geld te lenen, want hij kan nu niet van zijn 24 buiten genieten en dat is hij gewend. Ik neem bewust een niet kunnen geval wat financiën betreft. Maar het paard en de kat hebben een eendere behandeling.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:57

belle_boef schreef:
Ik snap ts wel. Als er zo onprofessioneel gereageerd wordt op het eerste telefoontje dan ging ik er ook voor om alles zwart op wit te hebben. Helaas maar waar het is vaak genoeg nodig gebleken. Kat gaat echt niet dood in het asiel.

Ik vind het knap van ts dat ze principieel is en haar standpunt vasthoud tegenover de machtspositie die het asiel nu beheert

Plus één.
Ik denk ook dat de dierenbescherming zich nu als soep-nazi gedraagt.

Voor de jeugdige bokkertjes, google soep-nazi en de serie Seinfield.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:57

elenaMM77 schreef:
Sweetgirl1 schreef:
apart dat deze dierenasiel gesloten is, Meeste zijn zaterdags ook open tot bepaalde tijden

je kat kun je altijd halen, is mijn ervaring..
het is gesloten voor bezoek.. je kunt in het weekend geen dier gaan uitzoeken..
echter er worden wel gewoon dieren binnengebracht, er zijn immers ook mensen aanwezig om de dieren die er zitten te verzorgen.. als je netjes vraagt kun je gewoon op zaterdag je dier halen.. tenzij je dat niet op vrijdag gevraagd hebt.. want er staat wel een bandje op, telefoon wordt niet beantwoord.. alleen de mobiel van degene die dienst heeft.

je kunt dus niet op zaterdag bellen of je kat er zit, of of je hem dan kunt halen.. daarvoor is t 'gesloten'.

Dat is niet waar. Als er mensen langskomen gaan de honden blaffen en dat veroorzaakt overlast in de buurt. Bij ons was het asiel zeer beperkt open.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:58

Anoniem schreef:
Giolli schreef:

Vertaal dit even naar een losgebroken, gevangen paard wat gewend is 24 uur weidegang. Je moet kosten betalen maar hebt het geld niet, want paard heeft net dure operatie gehad. Paard staat nu heel de dag binnen. 5 voermomenten maar verder niets. Wordt prima verzorgd volgens jou. Natje droogje en onderdak. Zou jij hem laten staan tot je het geld had, want hij staat prima, of zou jij iedereen afgaan om het geld te lenen. Ik neem bewust een niet kunnen geval wat financiën betreft. Maar het paard en de kat hebben een eendere behandeling.

Dat is niet relevant want het gaat in dit topic om een kat. Het is niet dat ts het niet kan betalen maar een principe.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:00

Verplaats je eens in het asiel.
Ze bellen dat ze de kat gevonden hebben. Die ook al een tijdje kwijt was. Vervolgens wil eigenaar de kat gratis terug. Medewerker zegt dat dat niet gaat. Eigenaar zegt dat ze niet weet wat daarop te zeggen en hangt op.

Vervolgens is er GEEN contact meer. Ja de eigenaar mailt. Maar wie weet hoe vaak de mail wordt gelezen. Of ie überhaupt aankomt.

Asiel heeft dan alleen iemand aan de lijn gehad die heeft gezegd niet te willen betalen en daarna opgehangen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:01

Dorine92 schreef:
Jawel maar dat is niet mijn schuld, ik had haar diezelfde dag al willen halen. Zonder te betalen voor deze actie uiteraard

Jij bent verantwoordelijk voor je kat. Dus het is wel jouw schuld. Niet die van het dierenasiel, niet die van je buren, niet die van je kat. Nee, jij hebt er voor gekozen een erfkat te hebben die los rond kan lopen. Dan heb je zeker pech gehad dat het zo is gelopen en het dier weggevangen is maar je kunt alleen jezelf de schuld hierin geven en niemand anders.