Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:Sweetgirl1 schreef:apart dat deze dierenasiel gesloten is, Meeste zijn zaterdags ook open tot bepaalde tijden
je kat kun je altijd halen, is mijn ervaring..
het is gesloten voor bezoek.. je kunt in het weekend geen dier gaan uitzoeken..
echter er worden wel gewoon dieren binnengebracht, er zijn immers ook mensen aanwezig om de dieren die er zitten te verzorgen.. als je netjes vraagt kun je gewoon op zaterdag je dier halen.. tenzij je dat niet op vrijdag gevraagd hebt.. want er staat wel een bandje op, telefoon wordt niet beantwoord.. alleen de mobiel van degene die dienst heeft.
je kunt dus niet op zaterdag bellen of je kat er zit, of of je hem dan kunt halen.. daarvoor is t 'gesloten'.
Giolli schreef:Die kat wordt niet mishandeld hoor. Hij krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje. En hij kan het allemaal wel spannend vinden, maar het leven gaat niet over rozen. Had hij maar geen kat moeten worden. Hij gaat heus niet dood van een dagje langer in de cel.
Nikass schreef:dees_daan schreef:Nee dat denk ik niet. Ik denk ook niet dat TS fout is, ik vind alleen niet dat je kan zeggen dat de rest wel fout zit.
Dit is per ongeluk gebeurd. De buren dachten dat het een zwerver was, begrijpelijk aangezien zij daar al meerdere van gehad hebben, het asiel kon van te voren niet weten dat deze kat een eigenaar had, de dierenambulance ook niet. TS heeft er voor gekozen een boerderijkat te hebben die bij de buren op het terrein komt en de vangkooi in loopt.. oliebol happens.. maar om dan meteen te gaan stellen dat de kat ontvoerd en gelokt is vind ik dikke onzin.
Oh maar dat zeg ik ook niet.
En natuurlijk is het niet opzettelijk gebeurt, maar dan is degene die de vergissing begaat toch ook degene die dit weer recht zet?
Elena ja erfhonden inderdaad. Duh...
Giolli schreef:Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.
eridinges schreef:Jeetje dat dit topic nog open is. TS haal gewoon je kat op. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het beestje daar nog zit. Je laat m zelf buiten lopen en ook al ben je het niet eens, ga op zijn minst even daarheen. Al die pagina’ s hier met verspilde moeiten om een principe kwestie maar geen 1 keer naar het asiel gaan om hier samen uit te komen. Je kan toch altijd betalen en je kat ophalen en daarna alsnog tot een oplossing proberen te komen?
Giolli schreef:Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.
Dorine92 schreef:Giolli schreef:Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.
Enige waar ik me nog wel zorgen om maak is dat hij nu waarschijnlijk lekker warm zit en straks weer nachten in de vrieskoude zit als hij weer terug is. Beetje heftige overgang
Jildau schreef:Giolli schreef:Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.
Hoe weet jij dat? Ik denk van niet. Maar hoe dan ook blijft het onnodig en is er voor mij geen enkele reden om niet naar het asiel te gaan. Alles is nu naar aanleiding van één (!!!) telefoongesprek.
Jildau schreef:Giolli schreef:Hoe weet je dat? Neem aan dat je kat niet gesproken hebt? Misschien zit hij wel te chillen in zijn mandje. Hoe dan ook, hij komt niet om van de honger en als kat ooit uitgezet wordt is hij dit voorval binnen een uur vergeten.
Hoe weet jij dat? Ik denk van niet. Maar hoe dan ook blijft het onnodig en is er voor mij geen enkele reden om niet naar het asiel te gaan. Alles is nu naar aanleiding van één (!!!) telefoongesprek.
Giolli schreef:Jildau schreef:
Omdat het een feit is dat dieren in het nu denken en niet in de toekomst. Iedereen in dit topic is die kat aan het vermenselijken. Behalve een beetje stress en “wtf waar ben ik” zal die er heus niet wakker van liggen als hij eten en drinken krijgt.
TS; als je dat doet, vraag dan gelijk of ze jouw kat mee nemen als ze toch rijden.
Giolli schreef:Die kat wordt niet mishandeld hoor. Hij krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje. En hij kan het allemaal wel spannend vinden, maar het leven gaat niet over rozen. Had hij maar geen kat moeten worden. Hij gaat heus niet dood van een dagje langer in de cel.
belle_boef schreef:Ik snap ts wel. Als er zo onprofessioneel gereageerd wordt op het eerste telefoontje dan ging ik er ook voor om alles zwart op wit te hebben. Helaas maar waar het is vaak genoeg nodig gebleken. Kat gaat echt niet dood in het asiel.
Ik vind het knap van ts dat ze principieel is en haar standpunt vasthoud tegenover de machtspositie die het asiel nu beheert
elenaMM77 schreef:Sweetgirl1 schreef:apart dat deze dierenasiel gesloten is, Meeste zijn zaterdags ook open tot bepaalde tijden
je kat kun je altijd halen, is mijn ervaring..
het is gesloten voor bezoek.. je kunt in het weekend geen dier gaan uitzoeken..
echter er worden wel gewoon dieren binnengebracht, er zijn immers ook mensen aanwezig om de dieren die er zitten te verzorgen.. als je netjes vraagt kun je gewoon op zaterdag je dier halen.. tenzij je dat niet op vrijdag gevraagd hebt.. want er staat wel een bandje op, telefoon wordt niet beantwoord.. alleen de mobiel van degene die dienst heeft.
je kunt dus niet op zaterdag bellen of je kat er zit, of of je hem dan kunt halen.. daarvoor is t 'gesloten'.
Anoniem schreef:Giolli schreef:Die kat wordt niet mishandeld hoor. Hij krijgt gewoon zijn natje en zijn droogje. En hij kan het allemaal wel spannend vinden, maar het leven gaat niet over rozen. Had hij maar geen kat moeten worden. Hij gaat heus niet dood van een dagje langer in de cel.
Vertaal dit even naar een losgebroken, gevangen paard wat gewend is 24 uur weidegang. Je moet kosten betalen maar hebt het geld niet, want paard heeft net dure operatie gehad. Paard staat nu heel de dag binnen. 5 voermomenten maar verder niets. Wordt prima verzorgd volgens jou. Natje droogje en onderdak. Zou jij hem laten staan tot je het geld had, want hij staat prima, of zou jij iedereen afgaan om het geld te lenen. Ik neem bewust een niet kunnen geval wat financiën betreft. Maar het paard en de kat hebben een eendere behandeling.
Dorine92 schreef:Jawel maar dat is niet mijn schuld, ik had haar diezelfde dag al willen halen. Zonder te betalen voor deze actie uiteraard