Niet zoooo snel, maar wel vlot ja.. Had er laatst een stuk of 40 (schatting hoor)).. en nu in de kleine bak een stuk of 10 (voornamelijk oudjes) en in de grote bak ook een stuk of 10 (inclusief jongen)..
Maar in de grote bak zijn sowieso weer 2 vrouwtjes dragend..
Vraagje: ik heb wit/gemengd grind in mijn aquarium, maar eigenlijk wil ik denk ik toch donkerder grind. Hoe kan ik dit het beste doen? Als ik alles moet gaan vangen etc dan denk ik dat ik geen vrienden maak.. kan ik wat grind verwijderen en langzaam toevoegen of toch de hele bak leeg halen en alles in 1x doen? Wat denken jullie?
Ja precies, daar zat ik ook mee te twijfelen.. Dat gaat dan nog een leuk project worden hahaha
Anoniem
Geplaatst: 10-09-15 12:04
Ik heb in mijn bak, toen ik overging van caviaar op zand alles in 1x vervangen. Hierbij wel een deel van de grondsmurrie bewaard, volgens mijn logica ( )zitten hier namelijk de bacteriën in die nodig zijn in je bodem
Je bent trouwens makkelijk 3 tot 4 uur bezig om alles uit te vangen, te veranderen en terug te zetten
Haha ja ik ga er wel een dag voor uittrekken, voordat ik al die kleine garnaaltjes heb gevangen ben ik zoieso wel ff bezig hahahaha. Maar het kan geen kwaad dus? Als ik gewoon genoeg "oud" water bewaar?
Oud water (inclusief smurrie van de bodem) en oude ingedraaide filter. Dan moet het goed komen
Anoniem
Geplaatst: 10-09-15 13:09
Spruitjee schreef:
Oud water (inclusief smurrie van de bodem) en oude ingedraaide filter. Dan moet het goed komen
Top, dank je!
Casarell
Geplaatst: 10-09-15 13:11
Zo zou ik het ook doen.. oud water en filter bewaren en bodem in 1x vervangen..
Zag gisteren dat mijn slangen vies waren aan de binnenkant.. dus net even iets gefabriceerd wat hopelijk wél werkt.. Wat dat Eheim borsteltje op dat dunne nylon draadje is echt een grap..
Anoniem
Geplaatst: 10-09-15 15:51
Hier heb ik een aantal foto's vd bewoners. Ik heb ze nu in een kale bak met 3 planten (nog in het potje..) die erbij zaten.
Een vd maanvissen
Gourami (iemand een idee welke en m/v?)
Zwaarddrager vrouw
Maanvis, zwaarddrager man, vuurtetra's
Corydoras (Gaan dinsdag naar hun nieuwe aquarium)
Apistogramma Ramirezi, gaaf visje wel hoor! Deze had ik gehouden als dat ik mijn bestand paste, maar helaas
Black molly Lyretail, vuurneon en volgens mij kardinaal tetra
Hier net de leidingen ontdaan van vuil.. was gelukkig ook niet zo hard nodig.. Was nu even behelpen, maar volgende keer gaan ze gelijk met het filter mee..
Zo, ik ben er de hele middag mee bezig geweest hahaha. Visjes zijn inmiddels van de schrik bekomen en het water begint weer bij te trekken. Ik heb uiteindelijk meer dan de helft van het oude water kunnen overzetten en heb even niks met her filter gedaan qua schoonmaken voor de bio balans.
Alleen m'n Slakjes doen nog even alsof ze niet thuis zijn hahaha
Voor: Na:
ellepel
Geplaatst: 12-09-15 19:47
Mooi, die donkere bodem ook! Heb je de wandposter, of hoe dat heet haha, er helemaal uit gehaald?
Thanks ik ben geloof ik ook wel tevreden, heb er ook een hoop plantjes uitgehaald, maar nog wel even bewaard dus misschien dat ik nog wat ga wijzigen hahaha
Mooi hoor, zo met die donkere achterwand en bodem..
Hier gisteren eindelijk een minimale meting van nitraat.. terwijl er nog steeds geen nitriet meetbaar is.. En de plantjes die ik gisteren gestekt heb stonden vanmorgen nog steeds in het zand..