Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:58

die ziet er ook heel mooi uit

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:50

Mooie krab exemplaren komen voorbij! Heb ondertussen ook een nieuwe nodig. Eerste twee jaar met yoko is er bijna niet naar omgekeken. Toen dat hussie kittens van haar op stroperstocht waren echter wel. Bijna alle matjes en bekleding is gestript... Had het hele zooitje moeten hebben toen wij ons huis gingen opknappen :D

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:05

Hihi, dat kleine spul had hier ook wel mogen helpen :D
Hier nu een groter huis, dus meer krab-uitdaging nodig. Ben er nog even voor aan het sparen, maar deze wil ik hebben voor in de woonkamer, en een paar van deze voor aan de muur.
Ik heb er wel eens aan gedacht zelf iets te maken, maar weet niet of het er echt goed uit zal zien en of het veel langer mee gaat dan de goedkopere varianten in de winkel :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:15

Goedemorgenn, whooooopss 20 paginaas niet gereageerd :o

Helaas kun je heel goed merken dat zia een dagje ouder word :(
Hij word achter beetje stram en komt ook met veel moeite over de schutting terwijl ie dat al 5 jaar doeet

Hoe oud ie is weten we niet, asielkat

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:01

dat hebben wij bij mieke , maar daar lijkt het soms eerder dat ze niet kan inschatten hoe ze moet springen

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:35

Iemand bekend met het geven van Lactulose aan katten? Het lijkt dat Gizmo door de medicijnen wat last heeft van obstipatie.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:44

Ik heb er ervaring mee, wat wil je weten?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:48

Hier zie ik helaas weer een stapje achteruit voor Koshka -O-
Ik merk dat de werkingsduur van de meds korter wordt en de werking überhaupt ook, terwijl ik dus zelf al de vochtafdrijvers verhoogd had...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:10

Niet leuk, MM :\ . Ik ben even kwijt wat hij ook weer heeft :o .

Met lactulose heb ik geen ervaring, Saszie, sorry.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:12

Hartpatiënt toch? :(:) zijn er geen andere medicijnen? Hoe is ze er zelf onder?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:16

MM :(:)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:17

Hij is hartpatiënt; de wanden van zijn hart zijn dun/slap waardoor de pompfunctie verslechterd is. Dat zorgt voor vochtophoping rondom zijn longen en dus benauwdheid.
Hij krijgt harttabletten om zijn hart harder te laten werken en vochtafdrijvers dus.

Stybba: nee, andere meds zijn er niet. Het is überhaupt al wonderlijk dat hij er nog steeds is. Maar het is wel geleende tijd allemaal.
Hij is verder nog keurig op gewicht, eet en drinkt goed, maar ik zie aan z'n ademhaling dat het zwaarder gaat en hij wil alleeeeen maar bij je zitten (hij is altijd al aandachtsgeil geweest :') ) en de andere kat pest hem ook veel; die voelt dat hij zwak is natuurlijk.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:36

Oja, hart natuurlijk. Dan heeft hij het volle recht om aandachtsgeil te zijn :j . Maar dat de andere kat haarfijn aanvoelt dat Koshka niet meer op volle sterkte is klinkt bekend, dat is hier ook. Wat voel je je machteloos als je je dier niet meer verder kunt helpen, hè, ook als je weet dat het al geleende tijd is.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:40

Het blijft aankijken en heel goed afwegen of het nog kan of dat het "tijd" is...
Het verraderlijke is dat hij er aan de buitenkant gewoon tiptop uit ziet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:22

Ja, jij moet echt kijken naar zijn ademhaling, voelen of hij het te zwaar heeft zonder je eigen grenzen te verleggen van wat je nog aanvaardbaar vindt. Ik vind dat bij Miss Poes in elk geval best heel lastig. Je ziet heel goed dat ze niet meer gezond is, dat haar lijfje het moeilijk heeft, maar ze eet nog wel kleine beetjes speciaal voer, drinkt en plast goed en het instellen van de juiste dosis medicatie heeft ook tijd nodig.

Bij mijn andere katten was het veel duidelijker wanneer de tijd gekomen was. Pimmetje, een lapje, had bijvoorbeeld een inoperabele tumor bij de keel die haar langzaam zou verstikken. In het begin drukte hij de luchtpijp nog niet ver dicht, maar na een tijdje hoorde je haar continu zwaar luidruchtig ademhalen. Verder gaf ze nog geen teken dat ze niet meer wilde, totaal niet, maar ze kreeg echt nog maar nauwelijks lucht. Op een gegeven moment voelde en hoorde ik dat het moment gekomen was, hoe moeilijk we het ook vonden.

Miss Poes heeft een aantal kwalen dat voorlopig goed te behandelen is en ze geniet nog duidelijk van het bij ons zijn, líjkt geen pijn te hebben, maar gedraagt zich merkbaar ouder. Ik hoop maar dat ik op tijd inzie wanneer leven lijden wordt.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 07:11

Lastig is dat he, met die katten, konden ze maar vertellen hoe het met ze gaat. Nu zijn ze overgelevert aan oordeel wat wij maken over hoe ze zich voelen.
Ik herken wat je schrijft Gwen. Gizmo is net als Miss Poes, echt ouder geworden in doen en laten. Kan nu ook inderdaad zijn kwaliteit van leven wat verbeteren door een pilletje ect.
Maar jeetje vraag me zo af wat er allemaal binnen in dat lijfje speelt en of ik wel op tijd de juiste besluiten neem.....

@Stybba: Is het gewoon dezelfde lactulose als wat mensen krijgen voor obstipatie? Heb zo'n flauw vermoeden dat het me veel geld gaat schelen, als ik het zelf ga halen bij de kruitvat oid?
En werkt met middel goed voor katten? Heb het idee dat Giz nu hij die bloeddruk verlagers krijgt wat last heeft van zijn ontlasting. Dierenart heeft aangeraden 2 ml per dag te gaan geven.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 09:41

Nou als de DA dat heeft aangeraden, dan toch gewoon doen? Hups, met een spuitje in zn bekkie.
Zou een scheutje olijfolie ofzo ook niet werken??

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:42

De DA had ons aangeraden om zelf een flesje de halen bij de drogist. Zelfde spul zei hij. Ik heb het nog eens nagekeken op internet: flesje voor hond en kat bevat 667mg/ml lactulose en flesje voor de mens bevat 670mg/ml lactulose. Komt op hetzelfde neer dus. Wij konden het altijd gewoon over het voer gooien. De kat was vrij moeilijk met pilletjes, maar dit spul at hij wel over het voer :j
Bij onze kat werkte het wel goed, met lactulose kon hij duidelijk weer goed naar de bak.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:23

'... aan de kak' las ik, maar dat komt op hetzelfde neer :)) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:43

Balen MM :( Wanneer is het genoeg he... lastig hoor! Sterkte ermee!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:49

na 12 dagen hebben mn katten ineens de kerstboom ontdekt, vond ze vanmorgen in de huiskamer voetballend met een kerstbal hahaha, gelukkig onbreekbaar, dus opgepakt en weer in de boom gehangen :D

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:10

Ik meld me! :D Ik heb 4 katten: ( van oud naar jong )

Dit is Lucky, een Brits Korthaar:
Afbeelding

En dit is Limit, een Europees Korthaar:
Afbeelding

Dit is Loesje, een half pers/europees korthaar & de moeder van Zero
Afbeelding

Zero, maar hier heb ik geen foto van :( ( Die is bijna altijd buiten namelijk )

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:07

Gwen schreef:
'... aan de kak' las ik, maar dat komt op hetzelfde neer :)) .

Valt wel mee :') Als ze echt aan de dunne gaan moet je gewoon wat minder geven. Het word gewoon wat zachter.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:12

Welkom PuurxNatuur, mooie avatar :)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:39

Dankjewel hihi :D