Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:20

Ik vind ze heel gaaf:)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:53

WinSel schreef:
Waarom gebruiken jullie kranten ;?

Wij gebruiken kranten bij zowel de konijnen als de cavia's, zo trekt er toch iets minder vocht in de bodem. De natte plekken worden er wel elke dag uitgehaald. Ik wil de hokken nog langer houden dan vandaag :+

Leuke konijnen komen er voorbij :j

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:11

Moonfight schreef:
Wij fokken op de kinderboerderij al jaren met verschillende rassen konijnen. Maar nog nooit een dood geboren nest gehad.... Lijkt me niet gezond hoor als er 9 van 10 eerste nestjes doodgeboren worden. Dan klopt er iets niet in het fokbeleid...

Dat staat er niet er staat 9 van de 10 keer gaat het eerste nestje dood. en het ligt ook aan welk ras bijv hoe kleiner het ras des de moeilijker de fok.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:14

Charique schreef:
Moonfight schreef:
Wij fokken op de kinderboerderij al jaren met verschillende rassen konijnen. Maar nog nooit een dood geboren nest gehad.... Lijkt me niet gezond hoor als er 9 van 10 eerste nestjes doodgeboren worden. Dan klopt er iets niet in het fokbeleid...

Dat staat er niet er staat 9 van de 10 keer gaat het eerste nestje dood. en het ligt ook aan welk ras bijv hoe kleiner het ras des de moeilijker de fok.

Als 9 van de 10 keer het eerste nestje dood gaat is dat niet normaal;)

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:28

ligt eraan wat voor ras bij de kleurdwergen van tentoonstelling fokkers wilt dat wel eens gebeuren!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:32

Moonfight schreef:
Ik meld me ook!
Ik heb bij me moeder thuis nog een rijnlander en een dwerg zitten.
Heb ondertussen een eigen huisje en ben eigenaar van twee prachige belgische hazen!
Rakoes en Ayay!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een schitterende dieren he!!

Ik heb ook een Belgische haas gehad, wat een dier!!

Zijn die van jou ook zo enorm tam en eigenwijs??
Die van mij gedroeg zich net als een kat, gek op kroelen, bij je liggen maar alleen wel op haar manier.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:35

oh_oh schreef:
Moonfight schreef:
Ik meld me ook!
Ik heb bij me moeder thuis nog een rijnlander en een dwerg zitten.
Heb ondertussen een eigen huisje en ben eigenaar van twee prachige belgische hazen!
Rakoes en Ayay!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een schitterende dieren he!!

Ik heb ook een Belgische haas gehad, wat een dier!!

Zijn die van jou ook zo enorm tam en eigenwijs??
Die van mij gedroeg zich net als een kat, gek op kroelen, bij je liggen maar alleen wel op haar manier.

Ja mijne zijn net honden:P
Super mooie beesten met een super karakter.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:37

Charique schreef:
ligt eraan wat voor ras bij de kleurdwergen van tentoonstelling fokkers wilt dat wel eens gebeuren!

Dat zou kunnen, dat weet ik niet.
Maar je kan niet voor alle konijnen(rassen) zeggen dat het normaal als er zoveel eerste nesten overlijden.
Al ben ik wel van mening dat als dit bij een ras voorkomt (zoals kleurdwergen) dat dit ras dan niet gezond is, en dat je daar zeker niet veder in moet fokken.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:51

Ik denk dat vele het niet goed lezen, dus zeg ik het anders en ik ben niet eens diegene die het schreef maar leg het zo even uit, er wordt bedoelt met van elk eerste nest van een voedster is er ong 10% kans op slagen en 90% kans op dode jongen en hier wordt alleen het aller eerste nest van een voedster mee bedoelt! en dit geld dan vaak voor kleine rassen. en is ook geen garantie.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:54

Charique schreef:
Ik denk dat vele het niet goed lezen, dus zeg ik het anders en ik ben niet eens diegene die het schreef maar leg het zo even uit, er wordt bedoelt met van elk eerste nest van een voedster is er ong 10% kans op slagen en 90% kans op dode jongen en hier wordt alleen het aller eerste nest van een voedster mee bedoelt! en dit geld dan vaak voor kleine rassen. en is ook geen garantie.

Ik begrijp het helemaal hoor;)
Maar het is nog steeds niet normaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:00

Hier nog een leuke foto van mijn nijntjes <3
De witte is Dropje en de bruin met witte is Robijntje. Ze zijn nog maar een paar maandjes oud, en hebben vorige week een beetje last van hun hormoontjes gehad, wat mij een beetje bang maakte, maar alles lijkt nu weer goed te gaan, en hoop ook dat het zo blijft :)

Ik hoef trouwens geen kritiek op het feit dat het twee vrouwtjes zijn!

Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:55

Tianbelli schreef:
Morgenochtend hok gaan halen :\
Weet nou nog steeds niet wat ik ermee moet doen,
kan ik beter afbellen, zodat de dieren in de hokken blijven.
Zou ik de dieren moeten meenemen, wat er wel veel zijn :n

Pfff, straks even een praatje slaan met m'n vader en een vrouw van de dierenopvang hoor. :(

En? Wat heb je gedaan?
In het andere topic wat loopt over vlaamse reuzen oeps baby's heb ik ze geprobeerd aan te kaarten, maar die mensen willen die jonge vlaamse reusjes omdat ze daar beter verzorgd worden.

Helaas is Antwerpen te ver voor ons, anders zouden wij wel een aantal konijnen kunnen helpen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:05

Hier zit de mijne ook op kranten omdat het hok geen onderbak heeft.
Hier worden ze ook versnipperd maar we leggen er gewoon genoeg in :j

tjee die praktijken met die konijntjes, daar wordt je toch misselijk van (zeker het stuk van die bange kleintjes in de modder)...
Ik zou al een heel stuk van mijn weide afmaken voor ze allemaal op te vangen maar ik vrees dat ik dan ruzie heb met iedereen thuis :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:11

Tjee wat waardeloos met die vlamen.... Heb geen ruimte en het is zover weg, anders waren ze zo ongelovelijk welkom...

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:51

Ik bedoelde inderdaad dat 9 van de 10 keer, bij konijnen het aller eerste nestje dood wordt geboren. Of dat ze de jongen uit het nest werpt, of ze niet accepteerd. Moet zeggen dat ik het zelf ook nog nooit eerder heb gehoord. Ja, wel dat het voorkomt maar zó vaak...

We twijfelen nog steeds over zijn/haar geslacht al denk ik toch wel echt dat het een mannentje is. Het is erg onduidelijk te zien bij hem/haar. Misschien toch maar een bezoekje aan de dierenarts. Weet iemand wat zoiets ongeveer kost? Weet dat het per DA verschillend is, maar gewoon een gemiddeld bedrag.

@maroescha
Wat heb je een lieve teddy's! (:

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:38

Dit is het meisje die gekoppeld word aan Daniel :)

Afbeelding

Vandaag grote schoonmaak gehouden en alles voor zo ver mogelijk klaar gemaakt voor het nieuwe koppel :D
MOrgen komt het hok en dan zaterdag koppelen in de opvang :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:18

Wat een knappe meid Winsel <3

Meneer bob doet het goed zonder zijn ballen , hij loopt heerlijk rond in de ruimte die hij heeft. Is wat klein maar met dat kleine wondje heb ik liever nog niet teveel beweging.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:20

Wat fijn dat hij het goed doet :D
Koos balloos haha

Aan wie word ie gekoppeld ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:27

Ik denk aan het zorgboerderij konijn , ben helemaal gek op haar <3 Ze zit nu in een vrij klein hok en is veel te dik , denk dat als het matcht de ren van Bob de kilo's er wel af werken... En anders heb ik nog geen konijn in het hoofd , Luna moet het gewoon worden *\o/* :') . Maar Bob is vrij pittig , en luna kan soms ook wel fel uit de hoek komen... *fingers crossed* Over 3 weken neem ik haar mee :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:27

Spannend zeg, hoeveel konijnen heb je nu wel niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:29

5 :o Maar Bob en zijn chick gaan naar gelderland eind februari :) (mijn zus) , heb aan 4 genoeg :P

Afbeelding
Afbeelding
Nu schoner , maar Luna woont op de 2de verdieping , ze heeft zulke sexy oren :') :

Afbeelding <3

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:36

Bij deze kom ik dit topic binnen vallen ;) Ik heb namelijk een vraagje over mijn konijn.

Ik heb een koppeltje (mannetje en vrouwtje). Vorig jaar nadat mijn voedster was overleden aan een melkkliertumor heb ik mijn mannetje (gecastreerd hoor :P) meegenomen naar de konijnenopvang om te speeddaten met een stel dames die zaten te wachten op een nieuw huis. Uiteindelijk was het een zwarte meid geworden van een paar maanden oud. Vanaf het begin was ze erg schichtig in haar nieuwe hok bij ons. Na een tijdje leek ze meer vertrouwen te krijgen en konden we haar rustig aaien zonder dat ze meteen weg sprong. Ze bleef nog steeds een beetje angstig, als ik bij het hok kom dan komt het mannetje er meteen aan voor aandacht (en eten uiteraard :P) maar zij bleef een beetje de kat uit de boom kijken. Ze is inmiddels 1 jaar en 2 weken oud. Ik merk de laatste tijd dat haar gedrag erger begint te worden. Ze duikt nu meteen in de verste hoek van het hok als ze alleen al de achterdeur van ons huis hoort als we er aan komen. Als ik mijn hand in het hok steek begint ze nu te knorren? Iets wat ze eerder nooit deed. Er is voor zover ik weet niets voorgevallen wat kan verklaren dat ze nu opeens zo angstig is. Zijn het misschien de hormonen of iets anders?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:39

Hallo mag ik me hier ook melden? Ik heb afgelopen jaar mijn kleine vriend na 10 jaar moeten laten inslapen. ik heb nu 2 leuke nijntjes maar met een helaas hetzelfde probleem als Dormy.

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:57

Miesjex welkom!!

Allemachtig, ik heb net het konijnenhok schoongemaakt omdat ik even niks beters te doen had en mijn moeder heeft verschrikkelijke allergiën dus vond ik het wel even aardig om te doen. :D
Man, man, man, wat een stank en wat een troep dat Franse Hangoren kunnen maken zeg, bah!
Onze grote reus Nijn was erg zindelijk tot voor zijn vorige vriendinnetje, die heeft hem alles afgeleerd. -O-