Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Moonfight schreef:Wij fokken op de kinderboerderij al jaren met verschillende rassen konijnen. Maar nog nooit een dood geboren nest gehad.... Lijkt me niet gezond hoor als er 9 van 10 eerste nestjes doodgeboren worden. Dan klopt er iets niet in het fokbeleid...
Charique schreef:Moonfight schreef:Wij fokken op de kinderboerderij al jaren met verschillende rassen konijnen. Maar nog nooit een dood geboren nest gehad.... Lijkt me niet gezond hoor als er 9 van 10 eerste nestjes doodgeboren worden. Dan klopt er iets niet in het fokbeleid...
Dat staat er niet er staat 9 van de 10 keer gaat het eerste nestje dood. en het ligt ook aan welk ras bijv hoe kleiner het ras des de moeilijker de fok.

Moonfight schreef:Ik meld me ook!
Ik heb bij me moeder thuis nog een rijnlander en een dwerg zitten.
Heb ondertussen een eigen huisje en ben eigenaar van twee prachige belgische hazen!
Rakoes en Ayay!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oh_oh schreef:Moonfight schreef:Ik meld me ook!
Ik heb bij me moeder thuis nog een rijnlander en een dwerg zitten.
Heb ondertussen een eigen huisje en ben eigenaar van twee prachige belgische hazen!
Rakoes en Ayay!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een schitterende dieren he!!
Ik heb ook een Belgische haas gehad, wat een dier!!
Zijn die van jou ook zo enorm tam en eigenwijs??
Die van mij gedroeg zich net als een kat, gek op kroelen, bij je liggen maar alleen wel op haar manier.
Charique schreef:ligt eraan wat voor ras bij de kleurdwergen van tentoonstelling fokkers wilt dat wel eens gebeuren!
Charique schreef:Ik denk dat vele het niet goed lezen, dus zeg ik het anders en ik ben niet eens diegene die het schreef maar leg het zo even uit, er wordt bedoelt met van elk eerste nest van een voedster is er ong 10% kans op slagen en 90% kans op dode jongen en hier wordt alleen het aller eerste nest van een voedster mee bedoelt! en dit geld dan vaak voor kleine rassen. en is ook geen garantie.
Tianbelli schreef:Morgenochtend hok gaan halen![]()
Weet nou nog steeds niet wat ik ermee moet doen,
kan ik beter afbellen, zodat de dieren in de hokken blijven.
Zou ik de dieren moeten meenemen, wat er wel veel zijn![]()
Pfff, straks even een praatje slaan met m'n vader en een vrouw van de dierenopvang hoor.

Ze zit nu in een vrij klein hok en is veel te dik , denk dat als het matcht de ren van Bob de kilo's er wel af werken... En anders heb ik nog geen konijn in het hoofd , Luna moet het gewoon worden
. Maar Bob is vrij pittig , en luna kan soms ook wel fel uit de hoek komen... *fingers crossed* Over 3 weken neem ik haar mee
Ik heb namelijk een vraagje over mijn konijn.
) meegenomen naar de konijnenopvang om te speeddaten met een stel dames die zaten te wachten op een nieuw huis. Uiteindelijk was het een zwarte meid geworden van een paar maanden oud. Vanaf het begin was ze erg schichtig in haar nieuwe hok bij ons. Na een tijdje leek ze meer vertrouwen te krijgen en konden we haar rustig aaien zonder dat ze meteen weg sprong. Ze bleef nog steeds een beetje angstig, als ik bij het hok kom dan komt het mannetje er meteen aan voor aandacht (en eten uiteraard
) maar zij bleef een beetje de kat uit de boom kijken. Ze is inmiddels 1 jaar en 2 weken oud. Ik merk de laatste tijd dat haar gedrag erger begint te worden. Ze duikt nu meteen in de verste hoek van het hok als ze alleen al de achterdeur van ons huis hoort als we er aan komen. Als ik mijn hand in het hok steek begint ze nu te knorren? Iets wat ze eerder nooit deed. Er is voor zover ik weet niets voorgevallen wat kan verklaren dat ze nu opeens zo angstig is. Zijn het misschien de hormonen of iets anders?