Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:09

Komt die neon tetra ziekte dan omdat het vaak wildvang vissen zijn?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:16

Ik heb vandaag na opstart en een mega nitriet piek verder vandaag mijn eerste visjes gehaald.. En ik baal dat mn bakje zo klein is ( ben groot aquaria gewend ) dus was ook even schikken in de soortjes die er in kunnen...

Ben gegaan voor rasbora heteromorpha ♥ ofwel kegelvlekbarbeeltjes.. 10 stuks om te beginnen,,, ze zijn nog vrij jong en nog niet op volwassen grootte ( denk een cm kleiner in totaal hoogtexlengte ) dus ik twijfel heel erg om er nog 5 bij te halen of om het zo te laten :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:18

Rasbora's zijn leuk :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:21

Of het prezies met de wildvang te maken heeft weet ik niet,, denk het niet.. Wel weet ik dat de tetra ziekte zo genoemd wordt omdat deze vaak onder de tetras tevoorschijn komt.
Echter kunnen elke vissen deze krijgen en de vissen krijgen er bobbels van en vergroeien,, het is dus niet per definitie de tetra die de ziekte bij zich zou hebben :)

Gewoon goed opletten wat je koopt en wat je doet en dan zul je ook weinig kans hebben op ongein in de bak :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:27

vuurneon schreef:
Rasbora's zijn leuk :)

Het leuke is dat ze me voorheen eigenlijk nooit opvielen,, ik ben in de winkel gewoon op een stoeltje gaan zitten voor diverse bakken om te kijken hoe ze zich gedroegen en vond de barbeeltjes gewoon het leukst.. Heb ook nog voor de 5-streep barbeel zitten kijken,, maar helaas was dit doorfok ( streep liep niet door maar stopte halverwege ) kegelvlekjes zagen er prima uit dus heb ik ze maar mee genomen en geheel geen spijt van :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:57

Meh, vandaag m'n knieband verrekt, ik kan helemaal niks met m'n aquarium doen ;(. M'n zusje moet Cupcake en de Galaxy's maar voeren :').

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:11

Sterkte San87!

Ik heb reactie op een 1m aqua met verlichting maar zonder filter/verwarming voor 40euro
Ik heb nog geen reactie op 1m aqua waarschijnlijk met accessoires voor vijftig euro
Bwaaa ik heb geen geduld!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:13

Irritant is dat, hé. Ik heb hetzelfde probleem :D.

Dank je.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:45

_san87_ sterkte met je knie :( .. En geduld..... Heb ik ook niet maar t moet helaas wel haha :p
Marley let wel even op krassen,, ik heb ooit eens een aquarium gekocht en die zat vol met krassen :(
40 en 50 euro is niet duur :) al vindt ik 40 zonder filter toch wel aan de prijs gezien de prijzen van de filters :)

Mn rasboras waren vanmiddag dat ze aan kwamen vrij glazig,,, duidelijk gestrest... Ze zwieren nu gelukkig vrolijk door de bak en beginnen al goed rood te worden :) grappig om te zien dat toen ze angstig waren ze heel goed schoolde en nu er geen bedreiging is ( enige bewoners ) dat ze zo nu en dan alleen op onderzoek uit gaan haha..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:48

Wellicht valt er over de prijs nog te praten, heb nog geen bod gedaan dit is de vraagprijs.
Wat zou jij erop bieden?
Deze is namelijk netter :)

Ik heb er zojuist 25euro op geboden, ik ben benieuwd. Ze zal wel een tegenbod doen maar voor 25euro is er ook wel ruimte :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:21

Als je hem voor 30 zou kunnen krijgen zou ik hem als de wiedeweer ophalen haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:03

hier schoolde mn tetra's gister erg mooi maar waren veel mensen in huis dus veel beweging. dat ik twee mannen kersenbuiken heb ja dat is toch de fout van de aquariumzaak denk ik dan. dat het met broertjes wel goed gaat is wel apart gewoon nog ff een paar vrouwen aanschaffen misschien.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:06

Ik kwam dit topic tegen dus ik reageer ook even :P
Sinds een aantal maanden heb ik samen met mijn vriend een klein aquarium met wat guppen.
Sinds ongeveer een maand zit mijn vriend op zichzelf en willen we een wat groter aquarium (vooral ik :P).
Ben nu wat op marktplaats aan het kijken voor een leuk aquarium met kast erbij :)
Wil dan wel weer wat andere visjes erbij, maar dat zie ik dan wel weer :P

edit: Net even wat pagina's bekeken.
Wat zitten er leuke aquariums en vissen bij!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:58

franka75 schreef:
hier schoolde mn tetra's gister erg mooi maar waren veel mensen in huis dus veel beweging. dat ik twee mannen kersenbuiken heb ja dat is toch de fout van de aquariumzaak denk ik dan. dat het met broertjes wel goed gaat is wel apart gewoon nog ff een paar vrouwen aanschaffen misschien.

Hoe groot was je aquarium ? Ben bang dat als je er meer vrouwtjes bij gooit dat je de ellende alleen maar groter maakt bij diandra gaat dit ook niet goed als ze broedklaar zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:48

_San87_ schreef:
Meh, vandaag m'n knieband verrekt, ik kan helemaal niks met m'n aquarium doen ;(. M'n zusje moet Cupcake en de Galaxy's maar voeren :').

:(:) gelukkig zwemmen ze niet weg :P

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:33

Tat_jana schreef:
franka75 schreef:

Hoe groot was je aquarium ? Ben bang dat als je er meer vrouwtjes bij gooit dat je de ellende alleen maar groter maakt bij diandra gaat dit ook niet goed als ze broedklaar zijn.

Dit klopt helemaal tenzij je een bak van 2 meter hebt.. Dan kan dit misschien wel,, vrouwen vechten ook met elkaar..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:43

Van plan om mijn maanvissen, koppel diamantgoerami en 4 zwarte tetra's weg te doen. Het is echt te vol voor een meterbak. De maanvissen passen er sowieso niet in, veel te groot maar deze kreeg ik helaas bij het overkopen van het aquarium. Ik zoek dus iemand die minimaal 1,50 heeft zodat ze lekker kunnen scharrelen. Er is namelijk veel vijandigheid tussen 2 maanvissen. Niet handig in een te kleine bak voor ze. Ik wil sowieso kleinere vissen... Heb momenteel nog 1 bijlzalmpje over van het schooltje. Deze ga ik dan weer flink uitbreiden want ik vind ze geweldig.... Dan heb ik nog platy's die ik uit wil breiden en de cory's uitbreiden, zijn er momenteel 4. En overigens de nog 2 plakkers die overal zitten uiteraard, die hou ik! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 07:23

Ik kan voor 45euro de complete bak ophalen, met verlichting, filter, verwarming en pomp. Dat is wel een goede prijs toch?
De ander wil 40euro voor de bak met alleen verlichting, dat is in verhouding veul duurder!

Leuk Batlow! Kun je er lekker je eigen bak van maken :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:26

Voor de eerste gaan, dat is heel goedkoop!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:04

@ Marley
Dan zou ik voor de eerste gaan :)

Ik heb via marktplaats waarschijnlijk een aquarium gevonden met onderkast, verlichting en verwarming voor €50,00.
Waarschijnlijk halen we hem vrijdagavond op :)

Vraagje aan jullie..
Hebben jullie een voedingsbodem in jullie aquarium of niet?
Mijn ouders hadden het wel altijd toen ze een aquarium hadden, maar een klasgenoot die een aantal aquariums heeft gebruikt een flesje met een soort spul voor de planten.
Hij zegt dat een aquarium aardig vies kan worden door een voedingsbodem en dat zo'n flesje ook prima werkt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:16

Ja, als hij em nog heeft dan ga ik voor de eerste :j

leuk Lieszje! wat voor maat bak?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:24

Volgens mijn klasgenoot is het een juwel rekord 800 dus dan moeten dit de maten zijn: 81x36x45 cm :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:03

Het aquarium gaan we vrijdagavond ophalen *\o/*
Vanavond gaan we kijken bij wat ancitrus algeneters (ze hebben 'normale' en albino's) :)
Degene van de algeneters had misschien ook nog wat jonge platy's en black molly's.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:09

Lieszje schreef:
@ Marley
Dan zou ik voor de eerste gaan :)

Ik heb via marktplaats waarschijnlijk een aquarium gevonden met onderkast, verlichting en verwarming voor €50,00.
Waarschijnlijk halen we hem vrijdagavond op :)

Vraagje aan jullie..
Hebben jullie een voedingsbodem in jullie aquarium of niet?
Mijn ouders hadden het wel altijd toen ze een aquarium hadden, maar een klasgenoot die een aantal aquariums heeft gebruikt een flesje met een soort spul voor de planten.
Hij zegt dat een aquarium aardig vies kan worden door een voedingsbodem en dat zo'n flesje ook prima werkt.

Hangt een beetje van het soort planten af, maar in het algemeen kan je ook prima zonder voedingsbodem en in plaats daarvan plantenvoeding in het water geven. Sommige planten, meer moerasplanten als de echinodorus, hebben wel liever voeding bij de wortels, daarvoor kan je bolletjes kopen en die bij de plant in de bodem stoppen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:31

Waar ik heel bang voor ben, schaadt het je vissen niet? Mijn planten groeien slecht, alleen de snelgroeiers doen wel iets en de javavaren maar de rest doet niets. En in mn garnalenbak slaat een plant helemaal bruin uit. Kan dat komen door t gebrek aan voeding?