BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:40

Ja, bij biologische kipproducten heb je idd geen last van antibiotica.

Andere dieren krijgen normaal als slachtvee zo min mogelijk, maar kippen krijgen t vanaf de geboorte tot slachting preventief, omdat ze zo dicht op elkaar zitten. Tegen ontstekingen van de pootjes...

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:46

We gaan morgen kijken naar een vriezertje! :D

Balen dat Drenthe niet in de buurt is, ik wil hier echt richting de Lupa gaan en had dan met liefde wat voor je meegenomen!

Nu...hier tijd om te gaan zoeken wat ik met Barf kan..ik heb me daar toen niet verder in verdiept...alleju iets met bomen en bos weer. Tijd om te gaan rekenen!

Mag ik daarnaast nog een korte vraag aan jullie voorleggen? Ik heb mijn ouders sinds vandaag om voor hun hond. Die staat al jaren op brok en vreet het gewoon niet meer. Heb al meerdere keren geopperd dat ze op zijn minst naar het kvv kunnen gaan en vanaf vandaag willen ze dat.

Het betreft een boerenfox van 13j11m. Volgens de berekening zou hij rond de 375 gram mogen (rond de 12 kilo) Het is echter echt een senior. Mijn moeder is inmiddels zo ver dat ze hem ook dingen bij wil voeren, wat zouden jullie aanraden naast kvv? Wat zou goed zijn voor een senior? Yogurht, ei, groente?

He..ben blij dat er dit soort topics zijn! Vroeger moest je het maar alleen uitzoeken :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:07

Yoghurt, eitje en groentes zijn altijd goed! :j En ze zou ook nog gedroogde snacks kunnen voeren... Die kun je zo kopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:10

Super lolleke!
Ik zou het overstappen van zo n oudje geleidelijk aan doen, en ja dat betekend dus dat je moet gaan mengen
Daarnaast zou ik eerst zorgen dat hij het netjes doet op de KVV die je kiest (kies aub ook meteen een goede) en dan pas dingen gaan toevoegen. Dan kan je idd kiezen voor een ei (rauw met schil)2x pw, knoflook 2x pw een teentje of iets minder. En een keer een scheutje yoghurt. Daarnaast zijn er nog taaaall van zeer gezonde dingen. Bijv kokos olie waar ik heel erg over te spreken ben en chiazaad

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:22

Een hond van bijna 14 overzetten op vlees kan nog best een gedoe zijn. Het kan ook heel goed zijn dat het niet meer mogelijk is omdat het maag-darmstelsel er niet op ingesteld is. Wat daarin ook meespeelt is of de hond zijn leven lang alleen maar brok heeft gegeten of ook regelmatig iets anders. (Hoe meer variatie er in het menu heeft gezeten hoe meer het maag-darmstelsel aan kan)

Dus inderdaad heel geleidelijk aan beginnen, ik zou zelfs beginnen met kvv als snack erbij geven (dus hele kleine beetjes) en als dat goed gaat langzaamaan de kvv met de brok vervangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:16

Limoen, misschien je vraag ook op het HF stellen, daar zitten misschien ook mensen bij je in de buurt? Gaat het al iets beter met de kleine meid? :(:)

Tay heeft zijn eerste konijnkarkas op, wat heb ik geluk met 2 van die keurig etende honden!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:46

Hij heeft al stukjes meegesnoept hier met die van ons, en dat gaat prima. Verder in zijn leven al veel variatie op gelukkig. Maar ouders wisten niet beter.
Mengen ga ik ze dan nu sowieso aanraden. Hij eet zijn brok eigenlijk niet, dus daar ligt wel de cru. Weet niet hoe hij dat oppakt met mengen. Hier kreeg hij tussendoor 50-100 gram meegesnoept en hem daar nooit slecht op zien reageren (overgeven, kokhalzen, niet lekker zijn of wat dan ook)

En de rest van de tips ook natuurlijk! Zou fijn zijn als hij weer lekker gaat eten. Want hij eet nu praktisch niet meer behalve het hoognodige en dat wat mijn vader hem laat meensoepen :(:)

Konijnenkarkas! Tof...ik ben me weer gaan verdiepen in het barfen :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:53

Maar je mag vlees en brokken toch niet mengen vanwege de ph van het maagzuur dat verschilt met brokken en vlees? Dat is mij altijd verteld. Wel dat je sochtends brok en savonds vlees kunt geven bijv, maar niet tegelijk op hetzelfde eetmoment...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 20:58

zo n ramp is dat niet hoor
lolleke als hij al met regelmaat kvv (?) gewend is kan je hem ook wel zo over zetten, eerste dagen even wat warm water er over (en afkoelen natuurlijk)

speciaal voor jou lolleke ;)
een van mijn pupjes op 6.5 week leeftijd *D Afbeelding

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:10

Wow wat een gave foto!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:43

Watch out, dangerous preditor! Ontzettend gave foto :j

Als de hond de brok nu toch niet eet en hij 100g goed verdraagt zou ik inderdaad het mengen overslaan.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:47

Oh wauw wat een foto! Thanks! Retetof...Dat dat helemaal op gaat hé...hahaha!
Vanmiddag vriezer kijken..hoop echt dat het wat is. En anders weer verder zoeken.

Brok eet hij vrijwel niet. Mijn moeder was nu elke dag aan het aank*tten met yoghurt, mengsels, slobeers en weet ik alles, best slecht eigenlijk. Dus gezegd dat ze gek is. Dat zij ook niet dr hele leven droog brood met friet eet :D En ondertussen vreet die hond lekker alles mee wat er onder de tafel valt dus wat tips en trics gegeven waar ze eens op moesten gaan letten. En ze ziet het helemaal zitten gelukkig.
Kleine porties kvv gingen goed, dus toch gemengd nu, maar hij eet om de brok heen. Nouja, dan maar even een paar weekjes een ander ritme en misschien wat gewichtsverlies. Hij zal er allicht veel beter uitkomen :D Gisteren heeft hij er 100gr bij gekregen, met water inderdaad, en daar is geen 'reactie' op gekomen. Dus dat krijgt hij nu eerst een weekje.
Scheelt, over 2 weken is hij bijna 4 weken hier, dus dan komt het ook wel goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:55

Na heel lang van dokteren met onze boxer tot de conclusie moeten komen dat na een paar jaar barf/kvv voor haar niet het beste is.
Om de haverklap zaten we weer met spoed bij de da omdat ze weer een allergische reactie had. Ze zat dan vol met grote bulten, oren, keel, kortom alles zat vol met vocht.
Vaak wit tandvlees, rond haar ogen, huid helemaal kapot bijten van de jeuk.....

Ik degene die altijd het hardste riep dat in er mijn hond geen brok zou komen.....Maar op een eind ben je ten einde raad en ga je steeds meer dingen proberen......En ja zo ook brok
Maar pfff het voelde niet goed eigenlijk!
In het begin stonk ze je de tent uit maar na een paar dagen werd dat beter gelukkig.
Ze stond een maand op brok toen ik me realiseerde dat ze geen allergische reactie meer had gehad.
Toch zo eigenwijs als ik ben haar weer terug gezet op rauw. En helaas binnen een week was het weer klaar en zaten we weer bij de da....
Helaas dus toch maar weer terug naar brok, en dat gaat nu alweer een paar maandjes goed. En geen enkele reactie meer gehad. Geen jeuk, etc.

Voor de liefhebber heb ik teab nog een tafel model vrieskist met bovenklep staan. En nog een hele partij vlees/vis. Oa herbi mixen, nekken, pens, sardientjes en meer.
Foto's kan ik je mailen, stuur hiervoor even een pb met je mailadres.
Ophalen in Wieringerwerf (kop van Noord Holland)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:28

Kiki, heb je ooit een allergietest gedaan? Of een eliminatiedieet geprobeerd? Er zijn echt maar een heel klein percentage honden die allergisch zijn voor alle dierlijke eiwitten, dus grote kans dat er maar 1 of 2 diersoorten de boosdoener zijn.

Maar snap het ook wel als je op brok wilt blijven staan, een graanvrije brok al geprobeerd? (Acana hadden ze van de graanvrije brok die ik geprobeerd heb de mooiste poep op hier, Orijen heb ik niet geprobeerd)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:02

Eliminatie dieet is eigenlijk onmogelijk omdat ze alles wel heeft gegeten. De da heeft heel veel testen en onderzoeken gedaan, maar eigenlijk is er nergens wat uitkomen.

Het rare is ze heeft al vanaf pup af aan al op vers gestaan (ze is nu 6 jr oud) en het is begonnen toen ze net 4 jr was.

Volgens de da is het zoeken naar een speld in een hooi berg. Gelukkig hebben we een pro vers da, hij is niet eens begonnen over het feit dat we beter over konden stappen op brok hihi.
De brok waar ze nu op staat laat ik haar opstaan en ga niet meer wisselen, omdat ze het hier nu heel goed opdoet. Klinkt cru, maar jammer dat er graag etc inzit......Ik hoop dat je snap wat ik bedoel!

Onze vorige hond had een granen allergie en toen na de overstap op vers d'r zo onwijs zien opknappen dat er in onze ogen niets beters was dan vers. Eigenlijk denk ik daar nog steeds zo over, alleen nu niet voor haar.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:38

In de brokken ook al meerdere merken geprobeerd neem ik aan dan. Snap het inderdaad wel, als je je hond eindelijk op iets hebt wat werkt ga je daar niet graag meer vanaf. Je kunt wel proberen om in hoeveelheden te wisselen (dus de ene dag 200g en de andere dag 400g als ze gemiddeld 300g nodig heeft). Dan houdt je de maag en darm toch wat sterker.

En je kan als het een tijd goed gaat proberen dingen toe te voegen (yoghurt/eitje/vis/knoflook/handje graanvrije brok). Elke toevoeging minimaal 2 weken (maar de voorkeur heeft zelfs 4) volhouden voor je iets nieuws toevoegt.
Zo kun je dan uiteindelijk toch een uitgebreid en gevarieerd menu in elkaar zetten met gezonde dingen. Alleen dan zonder rauw vlees en op brok.

En die variatie houdt je hond toch gezonder. (Nu ben ik zelf niet falikant tegen brok, maar vooral tegen elke dag hetzelfde in dezelfde hoeveelheid waarbij het merendeel graan is)

Mocht je daarna heldhaftig worden zou je zelfs nog wat (orgaan)vlees toe kunnen gaan voegen (maar vermijd dan kip, eend, rund, lam/schaap en geit in het begin).

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:38

jaaa ik heb weer geitjes :P heb er maar 3 want heb ze van nadia gekregen maar dat zullen ze vast heeeeel lekker vinden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:27

Wil jij nog konijn van ramses, Es?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:35

joooaaaahhh *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* wat mot dat kosten :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:17

Ik dacht 17 euro voor 10 kilo? Halverwege september, dus als jij nou. 15 kilo nodig hebt haha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 10:49

Ff kijken hoeveel ik dan nodig heb.
Bisou eet ook al barf mee hoor :D vanmorgen ribben van de mooie geitjes op :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:28

Hallo mensen :)

Onze Boxer heeft helaas al een poos last van jeuk onder zijn kin. We zijn naar de DA geweest en we hebben prednison en antibiotica meegekregen voor 2 weken. Het ging inderdaad beter, maar nu de pillen op zijn krijgt hij weer last. We zullen binnenkort terug gaan naar de DA. Hij zei vorige keer dat we dan eventueel moeten kijken naar voedsel allergieën. Nu las ik op internet dat je superdure brokken kunt aanschaffen, maar ook met BARF een eliminatie-dieet kunt samenstellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hèèl graag wat informatie! Zou er erg blij mee zijn. De hond krijgt nu al vlees, dus daar is hij wel aan gewend. Ook informatie over een goed adres waar ik BARF kan halen in Drenthe zou fijn zijn.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:28

Ja ik Martine :) Welkom hier! Hier een Boxer die jeuk had onder zijn kin en nog talloze andere klachten. Hij blijkt atopie te hebben, wat in veel gevallen samengaat met voedselallergie. Ook aan de prednison en antibiotica gezeten en maart 2012 begonnen met een eliminatiedieet o.b.v. BARF. Binnen 4 maanden volledig medicatievrij en nog steeds. De jeuk is in de goede (winter)maanden verdwenen en in de slechte maanden (deze periode) nog steeds goed te hanteren met een paar kleine aanpassingen.

Voor ik verder van wal steek... Heb je jezelf ingelezen op http://www.barfplaats.nl? Daar is al een schat van informatie te vinden. Ook houd ik hier een soort blog bij (met af en toe een paar foto's) over ons eliminatiedieet. Dit is de directe link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 708.0.html. Op dit moment heeft hij bultjes, zoals je aan de titel kunt zien. Maar als je het topic doorleest, zie je dat het sinds het dieet eigenlijk alleen maar bergopwaarts is gegaan.

Een pagina terug vind je ook nog 2 foto's van mijn Boxer, 1 van voor de start van het eliminatiedieet en 1 van een maand geleden.

Mocht je nog vragen hebben... Vanavond heb ik alle tijd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:41

ik ga met Sonja mee, registreer je even op barfplaats en lees even goed rond, staat echt heel veel goeie info op ,

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:16

even een vraagje van een stille meelezer. Ik het schouderkarbonade gekocht. Nu heb ik er wat stukken bot, vlees en pees afgehaald omdat dat niet in de pan mee moest. Kan ik dit aan mijn 14 weken oude weimaraner pup geven? Hij eet wel kvv atm maar heeft nog nooit echt vlees met bot erin gehad. En kan dit bot dan niet splinteren?
Alvast bedankt!