Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:51

Tja, eigenlijk wilden we eens wat anders, maar deze kwam op ons pad, ook een Labrador, is fokteefje geweest en nu drie nestjes nu hier met pré-pensioen.

Idd graag wat dingen die toch ook even iets langer houden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:11

Barbet schreef:
Kimmie261, dat is heel fijn voor jouw hond, dat hij het op het voer wat jij hem geeft, het goed doet.
Ik zou zeggen, gewoon blijven doen.

Dat doe ik ook met mijn huisdieren.
Ik voer ze ook, zoals ik dat wil.
En ik heb trouwens ook nog 2 katten van 19 en 20 jaar die ook hun hele lang al op brokken leven.
En katten in het wild, die vlees eten, worden gemiddeld maar 6 -8 jaar.

Even hoor.
Katten die in het wild leven sterven aan heel wat verschillende dingen en er zijn erbij die heel oud worden maar ook die idd ziek worden. Katten die op straat leven eten dan ook alles, denk aan zieke muizen, vogels etc. Wat wij onze dieren voeren ook het vlees heeft niets met dat van dien.

Er zijn idd dieren die hun hele leven op brokken leven en daar oud op worden. Maar er zijn ook een heleboel dieren en met name katten die een voedsel intolerantie ontwikkelen en dan vaak de rest van hun leven op prednison moeten.

Er is niets mis met brok mijn katten krijgen brok en vlees maar wel een dieet en goed uitgezocht naar hun behoeftes. Dat doen mensen die vers voeren vaak ook. Dat is meestal uitgebalanceerd, ons hondje krijgt dan ook rauw vlees.

het voer dat in NL verkocht wordt is van goede kwaliteit. echter bevatten de brokken en het vlees uit de supermarkt vooral ingrediènten die onze dieren niet nodig hebben en ontbreken juist die ingrediènten die wel nodig zijn waardoor ze dus tekorten op gaan lopen.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 04-11-15 08:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:19

Ik voer vers vlees .
Maar wel in de vorm van worsten .
Echt karkassen willen ze meestal niet .
Of gaan ze verstoppen ergens in de tuin .

Wel voer ik soms lams ribbetjes ...
Dat eten ze dan weer wel ...
Zie mijn honden er beter uit zijn gaan zien sinds de verse voeding .
Ook de epilepsie is weg gebleven bij mijn border kruising ...