Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:26

Wat een mooie kast voor je hamsters!

Waar ga je die 2 hamsters laten die je misschien ook nog krijgt? Ga je dan de onderste verdieping van de kast gebruiken voor 1? :P
Wel gaaf hoor! En heb je ze allemaal echt puur als huisdier of wil je er ook mee fokken?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:32

Bedankt, ik ben er ook ontzettend blij mee :)

Waar ik ze ga zetten weet ik nog niet zo goed. De onderste verdieping is inderdaad een optie. Malinche is ook echt ontzettend oud aan het worden, dus ik gok dat zij er niet super lang meer zal zijn (al hoop ik van wel). Verder heb ik nog een Jenny en een Mary leeg staan, dus kooien genoeg. Ik weet alleen nog niet waar ik die kwijt zou kunnen :P
Cartouche en Babiche zijn ondertussen ook al 1.5... Natuurlijk hoop ik dat ze de 3 halen maar daar kan je helaas niet van uit gaan. Ik wil dus graag terug wat jong grut in huis.

Het zijn in principe allemaal huisdiertjes. Ik wil al wel lang eens een nestje en dat zou mogen met de uk uit het 2e nestje. Mocht die nest niet doorgaan zoek ik denk ik verder naar een ventje dat hier ooit papa mag worden. Lijkt me erg mooi om mee te maken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:45

Inderdaad ruimte genoeg dan :) Jammer is dat he dat ze maar zo kort leven. Wel leuk inderdaad om er dan al wat jonkies bij te hebben. Helemaal zonder is zo leeg dan ineens.
Een nestje is zo leuk :+: M'n vrouwtje is 2 dagen geleden bevallen van een nestje. Ze zit nu alleen nog bij de fokster waar ze gedekt is. We hadden allebei niet verwacht dat ze al drachtig zou zijn aangezien ze 4-5 dagen eerder nog een hele dekking had gehad... Maar zogauw de jongen wat ouder zijn, kan ik ze ophalen!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:04

Ah wat leuk Emma!

Ik heb op het moment nog 2 hamstertjes. Sheldon, een zwarte langhaar man syr van nu 1 jaar en 4 maanden en Damon een campbelli dwerg van nu 2 jaar en 2 maanden :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:17

Ja ik ben ook echt heel blij :D Of ja, ene kant wel heel blij maar aan de andere kant ook wel jammer dat ze niet hier bevallen is. Maar ze is daar in hele goede handen dus dat is op zich alleen maar fijn zo in die eerste weken :)

Sheldon vind ik ook wel een toffe naam trouwens. Ben ook al druk aan 't nadenken over hoe ik de hamster wil noemen die ik ga houden.
En wat een oude campbelli al!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:05

Mijn syrtje word ook oud... ze is niet zo vlot meer, word een beetje dof... ik heb maar een paar extra trappetjes voor haar gehaald zodat ze niet zo hoog hoeft te vallen.

Ze komt nog van de veldhoven club af, dus ze zou zo maar al dik een jaar kunnen zijn geweest voordat ze bij mij kwam |(

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:16

Najoveh,wow wat een kast!mooi gedaan.

Hwb net mn hamster gewogen en gemeten (had op de vorige pagina gezegd dat ik ging meten).we dachten eerst dat mijn sparky een obese hamster zou wezen maar dat is dus uiteindelijk gelukkig niet zo. Hij is ietsjes groter dan 9cm en weegt 60 gram en volgens de lijst dus prima op gewicht *\o/*

Mijn hamstertje is nu 6 maandjes oud. Ik moet er nu nog niet aan denken als ie dood is. Het is mijn enige huisdiertje (oke vissen maar die zijn niet echt om op schoot te zetten.haha) maar als hij er niet meer is koop ik zsm weer een andere.kan niet meer zonder! Helaas is er voor meerdere hammies hier geen plaats.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 18:13

Helaas mij ene reddertje..crash rip :'(
Gister voer gehaald en hoe fout ook eventjes gekeken bij de hammies daar en zie ik een nest syren uit wEek 14 en 1 langhaar syr!
Dus gevraagt of ik even mocht aaien en ja hoor de langhaar drect wakker en als eerste lekker brutaal naar mij toe en zijn broertjes volgde.
Dus vandaag de langhaar omgedoopt tot Sid (ice age) opgehaald

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 23:47

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:33

Ben een maand lang weg geweest. Mijn hamster logeerde bij mijn ouders. heb het idee dat ze wat afgevallen is. Ze is super actief, drinkt regelmatig, eet gewoon nog en haar tanden hebben een goede lengte. Wat zou het kunnen zijn?

(mijn ouders hebben haar genoeg eten gegeven en goed verzorgd. Laat dat voorop staan ;) )

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:34

Leeftijd?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:40

Ze is in mei 1 jaar geworden. Lijkt me zo sterk dat dat nu al invloed heeft. Ze weegt overigens 166 gram. Toch nog best een gezond gewicht?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:44

Geen idee, is een syr dus?
Mijn rus is ook 1/3e van d'r gewicht kwijt en wel levendig, had het op het hamsterforum gevraagd en die zeiden dat het leeftijd kon zijn. Mijn hamster heb ik in juni 2011 gekocht, dus zal ongeveer even oud zijn.
Zij krijgt nu pap, gemaakt met koffiemelk, om aan te komen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:47

Ja inderdaad een syr. Net even geoogled en het gewicht van een syr ligt gemiddeld tussen de 150 en 180 gram? Naja komende tijd goed in de gaten houden en anders inderdaad met pap aan de slag.

Waarom maak je die pap aan met koffiemelk trouwens en niet met gewone melk?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:48

Dames ik weet dat het niet niet hoort maar ik heb een probleem!

Ik heb een ik denk russische dwerhamster gevonden(denk een man)
Welke nu in een kooitje zit met atribuuten maar niet kan blijven..
Zo wel onze hond als 2 katten proberen alles om hem te pakken te krijgen en te vermoorden..

Hij zat in de tuin en is hardstikke mak en hand tam..

Is hier misschien iemand die hem voor niks wil hebben?!
Als hij het maar goed krijgt!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:48

Wat is een beetje?
Ik gok dat het door de warmte en het logeren komt. Zolang ze er verder goed uitziet en niet verder afvalt is er niets aan de hand.

166 is op zich een mooi gewicht, maar dat hangt volledig van de hamster af. Ik heb hier al kleine syren gehad die met 160g moddervet zouden zijn, en grote die met hetzelfde gewicht te mager zijn. Naar de hamster zelf kijken dus, en je niet vastpinnen op gewicht :)

xManon_: russen kunnen soms een hoop afvallen zonder rede. Zolang ze niet blijven afvallen en er nog steeds goed uit zien moet je je geen zorgen maken.

japielover: Gut, arm ding... Ik zou hem ergens proberen zetten waar de hond/katten er niet aankunnen (badkamer ofzo?), anders kan dat erg veel stress opleveren voor het diertje.
Je zou hem kunnen aanbieden op het hamsterforum: http://forum.dehamster.nl/index.php

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:56

Najoveh schreef:
Wat is een beetje?
Ik gok dat het door de warmte en het logeren komt. Zolang ze er verder goed uitziet en niet verder afvalt is er niets aan de hand.

166 is op zich een mooi gewicht, maar dat hangt volledig van de hamster af. Ik heb hier al kleine syren gehad die met 160g moddervet zouden zijn, en grote die met hetzelfde gewicht te mager zijn. Naar de hamster zelf kijken dus, en je niet vastpinnen op gewicht :)

xManon_: russen kunnen soms een hoop afvallen zonder rede. Zolang ze niet blijven afvallen en er nog steeds goed uit zien moet je je geen zorgen maken.

japielover: Gut, arm ding... Ik zou hem ergens proberen zetten waar de hond/katten er niet aankunnen (badkamer ofzo?), anders kan dat erg veel stress opleveren voor het diertje.
Je zou hem kunnen aanbieden op het hamsterforum: http://forum.dehamster.nl/index.php

Hij staat lekker hoog op mijn slaapkamer waar de andere niet mogen komen maar zodra ik de deur open doe hangt meneer jackrussel onder de tafel..
Ik weet dat stres slecht voor ze is dus staat hij lekker rustig daar :)

moet ik mij aanmelden op dat form?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:02

Ja, dat wel. Je zou ook marktplaats ofzo kunnen proberen maar daar staan nu al ontzettend veel hamsters op (vakantie) en daar heb je niet bepaald garantie dat ze goed terecht komen...

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:16

Jammer,hier geen plek voor nog een hammie. Succes met zoeken.

Heeft er iemand een tip voor verkoeling voor de hamster? aangezien het morgen nogal warm word.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:49

lies1994 schreef:
Jammer,hier geen plek voor nog een hammie. Succes met zoeken.

Heeft er iemand een tip voor verkoeling voor de hamster? aangezien het morgen nogal warm word.

Ik heb laatst toen het warm was schoteltjes in de kooien gelegd die van tevoren in de vriezer hebben gelegen.
Ik weet niet of de hammies er gebruik van hebben gemaakt, maar kwaad kan het denk ik niet. Merkte wel dat ze het toen warm hadden, aangezien ze buiten hun huisje lagen te slapen.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:25

Oke!bedankt voor de tip.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:28

Ik heb ook 2 hamstertjes!
Totaal versxhillend zijn ze!
Ze heten:
snoopy
en
speedy!!

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:12

Ik heb een hamster genaamd Starbucks. Hij is een Syrische hamster in de kleur zwart witband.
Heb hem gratis gekregen van de dierenwinkel. Hij zou erg agressief zijn en ze konden hem niet verkopen. Agressief is hij niet, alleen laat wel duidelijk merken als hij iets niet wil.

ben continu druk bezig nieuwe dingen voor hem te kopen om zijn hok uit te breiden hahaha. Hij zit in een Ferplast Mary. Buizen werken meestal niet omdat hij te groot is voor de meeste :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:22

Mijn hamster had net een dicht oogje. Heb het schoongemaakt met gekookt water en nu is hij weer open.
Waardoor zou dat komen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:27

Dat kan misschien komen door een stofje of een zandkorreltje in z'n oog? Als 't nu weer open is en er verder goed uit ziet, zou ik me er verder geen zorgen over maken :)

Mijn hamster ligt op een schoteltje te slapen wat ik in de vriezer had gelegd. Vind het zo sneu dat 'ie 't zo warm heeft.