Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:06

Dat is ook zo Pauline en dat is precies waarom ik ook schreef dat we beter een update af kunnen wachten voor we overhaaste conclusies trekken ;).
Maar het gevoel wat nu onder een aantal bokkers heerst begrijp ik ook heel goed.

Zelf gaan zoeken is inderdaad geen goed plan.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:36

easygoing schreef:
Zelf gaan zoeken is inderdaad geen goed plan.


Zo bedoelde ik het ook niet. Het was meer een tip naar de eigenaar om in overweging te nemen. Zij beslist en orienteert :j

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:43

Nogmaals, ik wil niemand voor het hoofd stoten en we zitten hier toch allemaal met een en dezelfde hoop dat Beans gevonden wordt.
Maar ik wil toch nog even reageren op dit:

peugotje schreef:
Joh, wat denken jullie negatief... Het lijkt mij dat je als eigenaar inderdaad ook andere verplichtingen hebt, en ik vind het vreemd dat jullie er niet vanuit gaan dat dat afspraken zijn waar ze niet onderuit komen. Het lijkt me niet dat ze gestopt zijn voor een afspraak bij de kapper.
Zoals hierboven beschreven, misschien een oppas oid, maar het zal vast een goede reden geweest zijn. Kom op, als je denkt een goede kans je hebben om haar te vinden, ga je niet zómaar stoppen.

En dan nog, een spoor betekend alleen dat ze 3 dagen geleden nog leefde, en meer eigenlijk niet. Ik neem aan dat de mensen van de speurhonden echt wel de kennis in huis hebben om in te schatten wat haalbaar is.

Negatief denken kun je het noemen, ik noem het realistisch.
Ze zullen vast niet gestopt zijn voor de kapper nee, maar ik kan me niet voorstellen dat die afspraken dusdanig belangrijk waren dat ze niet afgezegd kunnen worden.
Beans is al zolang weg dat de uren cruciaal kunnen zijn. Als er een spoor was, zoals in deze situatie het geval was, dan zou ik zorgen dat we dat spoor zouden volgen no matter what.

Ik kan me voorstellen dat de eigenaresse van Beans dit ook niet leuk vindt om te lezen (zou ik zelf ook niet leuk vinden), maar ik kan er met mijn gedachten echt niet bij.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:55

Roosch schreef:
Negatief denken kun je het noemen, ik noem het realistisch.
Ze zullen vast niet gestopt zijn voor de kapper nee, maar ik kan me niet voorstellen dat die afspraken dusdanig belangrijk waren dat ze niet afgezegd kunnen worden.loigt dat aan de zoekers of aan jou voorstellingsvermogen ,? ik kan me wel een paar voorbeelden indenken van apfsraken die niet verzet kunnen worden, de wereld is niet zo weekhartig dat alles kan wijken voor het zoeken naar een hond...helaas, was het maar so'n feeest
Beans is al zolang weg dat de uren cruciaal kunnen zijn. Als er een spoor was, zoals in deze situatie het geval was, dan zou ik zorgen dat we dat spoor zouden volgen no matter what.jij zou.... ik denk dat je pas met zekerheid kunt zeggen wat je zou doen , als je zelf in de situatie zit ...

Ik kan me voorstellen dat de eigenaresse van Beans dit ook niet leuk vindt om te lezen (zou ik zelf ook niet leuk vinden), maar ik kan er met mijn gedachten echt niet bij.

wat er al eerder gezegd is, veroordelen is een beetje makkelijk...

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:56

Kom jongens laten we niet gaan bekvechten, laten we de update afwachten.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:00

Let op: T/m zondag as niet aanwezig en beschikbaar voor moderatorwerkzaamheden ivm reisje buitenland ;)

Dit staat in het onderschrift van Leonoor. We zullen dus nog even geduld moeten hebben voor een update, dat hoeft dus niet aan de eigenaresse van Beans te liggen, maar kan ook hierin zitten.
Ik hoop dat ze dit weekend het spoor weer opgepikt hebben en dat we binnenkort meer nieuws lezen.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:40

luister is... Niek zou echt de zoektocht niet zomaar stoppen!!Maanden is ze op zoek, en nu reageren jullie zo!
Ze had vast een hele goeie rede.. anders had ze echt doorgegaan!
Vind dit eigenlijk heel triest dat jullie dit zeggen terwijl Niek en Yvette al maanden op zoek zijn naar Beans en dat door weer en wind! Dus denk even na voor je iets typt, dis kan zeer kwetsend zijn..

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:45

jentel schreef:
luister is... Niek zou echt de zoektocht niet zomaar stoppen!!Maanden is ze op zoek, en nu reageren jullie zo!
Ze had vast een hele goeie rede.. anders had ze echt doorgegaan!
Vind dit eigenlijk heel triest dat jullie dit zeggen terwijl Niek en Yvette al maanden op zoek zijn naar Beans en dat door weer en wind! Dus denk even na voor je iets typt, dis kan zeer kwetsend zijn..



Kunnen we deze discussie niet laten rusten tot er een update is?

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:49

We zitten hier toch allemaal met de neuzen dezelfde kant uit: We willen dat Beans gevonden wordt.

Toen Ibbel de opmerking in dit topic gooide was ik het met haar eens en vond ik dat ik dat ook even mocht toelichten.
Meningen mogen gegeven worden, toch?

Maar die hele discussie helpt totaal niet mee aan het vinden van Beans.
Ik wacht in spanning de update af en hoop natuurlijk van harte dat Beans gevonden wordt.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:57

laten we inderdaad even een update afwachten!!

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:44

Jet schreef:
Let op: T/m zondag as niet aanwezig en beschikbaar voor moderatorwerkzaamheden ivm reisje buitenland ;)


Sorry, dat was van vorige week, zal het direct uit mijn onderschrift verwijderen. Ik was gisterenavond/nacht niet thuis, maar ik heb tot op heden nog niet een update ontvangen.

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:20

Ik denk dat Niek hele goede redenen heeft om donderdag niet verder te gaan zoeken.
Haar paard is namelijk ziek en heeft heel veel zorg nodig op het moment...
En wat hier eerder genoemd werd telt natuurlijk ook mee. de sporen die gevonden worden kunnen 3 dagen oud zijn...

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:03

Zojuist heb ik een pb gehad van Yvet met de vraag of ik dit wilde plaatsen.
Nou weet ik dat het eigenlijk via de mods gaat maar wilde toch ook gehoor geven aan het verzoek van Yvet.

Citaat:
Ik zie dat er gereageerd wordt omdat mensen het raar vonden dat we niet verder zochten.

Niek moest naar het ziekenhuis ivm serieuze problemen. En ik moest naar mijn pups toe die zonder oppas thuis zaten. Anke heeft geen rijbewijs dus moest met mij mee terug. Natuurlijk is elke hond belangrijk maar vergeet niet dat ik dit in mijn vrije tijd ca. 1 a 2 keer per week doe, naast mijn andere bezigheden. Vaak moet ik per accuut alles omgooien om zo snel mogelijk ergens te zijn. Je moet ergens een grens trekken ivm de gezondheid van je speurhond(en), je honden thuis, je eigen gezondheid, je werk en priveleven. Natuurlijk zou ik ook het liefst 24 van de 24 uur 7 dagen per week willen zoeken maar dat is gewoon onmogelijk. Mijn priveleven, mijn werk en mijn gezondheid heeft hier al regelmatig (ernstig) van te leiden.

Ook Niek zal op een gegeven moment verder moeten.. moeten gaan werken, het zoeken op een lager pitje moeten zetten om er niet aan onderdoor te gaan en omdat ze een gezin heeft met jonge kinderen.

Dat soort beslissingen zijn altijd rot want het juiste moment om naar huis te gaan of om te stoppen met zoeken komt nooit. Het voelt hoe dan ook altijd als falen omdat je het liefst doorgaat tot de hond terug is of je er bij neervalt. Alleen als je er bij neer valt, dan schiet niemand er wat mee op. Niek heeft een gezin met kinderen en ook die moeten aandacht. je kan een kind van 4 niet uitleggen dat mama er 6 maanden niet is omdat ze naar de hond moet zoeken....

Als ik straks een jaar overwerkt thuis zit, of mijn speurhonden denken bekijk het maar... zijn er nog meer honden de dupe..

ik vind dat hier wel weer erg makkelijk geoordeeld worden over ons.


yvette

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:11

waar is beans nu voor het laatst gesignaleerd/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:32

Damn, elke keer dat ik op Bokt kom en dit topic weer omhoog zie komen in m'n eigen berichten hoop ik zó voor Beans en baasje dat ze weer bij elkaar zijn he... Wat ontzettend sneu toch dat alle moeite steeds weer voor niets lijkt te zijn. Wat zou ik jullie het succes gunnen... :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) voor baasje en alle helpers.

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:36

zoals al eerder is genoemd: 22 jan. op de grens Itterbeck/Getelo/Langeveen dit is de laatste keer dat Niek haar heeft gezien.
Maar volgens die duitser heeft hij deze week een GR gezien tussen Wielen en Egge geloof ik. Het is natuurlijk niet zeker dat dit Beans is maar zou heel goed kunnen...
Laatst bijgewerkt door Annemiekbram op 20-02-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:41

daar is niek toch geweest.. maar geen spoor kunnen vinden.
Later is het spoor gevonden op een kruispunt.. daar was ik benieuwd naar..

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:44

Sonja_vR schreef:
Roosch schreef:
Negatief denken kun je het noemen, ik noem het realistisch.
Ze zullen vast niet gestopt zijn voor de kapper nee, maar ik kan me niet voorstellen dat die afspraken dusdanig belangrijk waren dat ze niet afgezegd kunnen worden.loigt dat aan de zoekers of aan jou voorstellingsvermogen ,? ik kan me wel een paar voorbeelden indenken van apfsraken die niet verzet kunnen worden, de wereld is niet zo weekhartig dat alles kan wijken voor het zoeken naar een hond...helaas, was het maar so'n feeest
Beans is al zolang weg dat de uren cruciaal kunnen zijn. Als er een spoor was, zoals in deze situatie het geval was, dan zou ik zorgen dat we dat spoor zouden volgen no matter what.jij zou.... ik denk dat je pas met zekerheid kunt zeggen wat je zou doen , als je zelf in de situatie zit ...

Ik kan me voorstellen dat de eigenaresse van Beans dit ook niet leuk vindt om te lezen (zou ik zelf ook niet leuk vinden), maar ik kan er met mijn gedachten echt niet bij.

wat er al eerder gezegd is, veroordelen is een beetje makkelijk...

Wellicht dat je het niet helemaal begrijpt omdat je een ander leven hebt dan de eigenaresse van deze hond... Ik kan me het namelijk wel voorstellen als je werk, een gezin hebt etc. Jammer dat het weer op zoiets uit moet draaien. Ik lees vaak mee in dit topic. Ik hoop dat de hond nog gevonden wordt.

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:18

Oké Eleonoor, je bent er dit weekend dus wel :D , ik twijfelde wel even of het klopte, misschien hadnig om er een datum bij te zetten als je zoiets weer hebt. Niet dat het heel erg is, maar het is net even makkelijker voor anderen.
Iedereen hoopt natuurlijk dat Beans zo snel mogelijk gevonden wordt, maar dat je geen ijzer met handen kunt breken moet toch iedereen wel weten. Hopelijk wordt er weer een spoor gevonden als er weer verder gezocht kan worden en is er dan genoeg tijd om Beans echt te vinden, sterkte aan allen die zich druk maken om en zich bezig houden met het vinden Beans.

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:09

Citaat:
Beste mensen,

Zowel Yvette als ik hadden liever doorgespeurd, maar hadden belangrijke afspraken (ik in het ziekenhuis, al maanden op gewacht). Soms moet je genoegen nemen met wat je wel kan, ik ben allang opgelucht dat Kaylee spoor had en daarmee vrijwel zeker zegt dat Beans in leven is en ook nog eens een gebied markeert waarvan ik denk dat een verwilderde hond zich prima kan redden: weinig verkeer, mensen, wel stromend schoon (beek)water en genoeg sporen van konijnen, hazen, duiven, etc en toch hier en daar afval van menseneten...
De dierenarts met verdovingsgeweer is 3 dagen standby geweest, maar: om hem in te schakelen moet je wel eerst de hond in het vizier hebben. En met een verdovingsgeweer uitschakelen is en blijft een hachelijke onderneming met behoorlijke risico's. Verdovende middelen in het voer zijn ook geen optie: als een egel, kat, buizerd, etc ervan eet legt die wel het loodje. Ook de hond voor wie het bedoeld is, kan doorlopen en suf worden en daardoor verdrinken, onder een auto komen, etc. De beste mogelijkheid voor Beans is gewoon wat we zaterdag hebben gedaan: zoveel mogelijk mensen informeren via flyers, verzoekbrieven met hondebrokjes in zakjes bij boerderijen door de bus doen met het verzoek deze in een schuur te zetten en de deur te sluiten als een hond naar binnen gaat. Deze week gaan we veel meer van deze actie ondernemen. Laten we reeel blijven: de kans dat ik haar zelf zal zien of vangen is veel kleiner dan de kans dat iemand die heerlijke brokjes in een schuur heeft staan (met blokjes kaas erdoor bijv) en haar toevallig naar binnen ziet gaan en alleen een deur dicht hoeft te doen. Een ding is wel zeker: de melding tussen Egge en Wielen was weer een andere Golden, vrijdag is deze gezien in Kloosterhaar. Het is toch niet te geloven: 5 golden retrievers zijn al gevangen, minimaal 2 lopen er nog los. Onze Beans en een andere... Hoeveel nog meer? Uitsluitsel daarover niet kunnen krijgen van de dierenambulances hier, of vd Tierschutz of Tasso ad andere kant vd grens. Zaterdagavond wel weer een melding van iemand die een golden 's morgens om 7 uur had gezien, ca 2 km ten zuiden van waar Kaylee spoor had. Ik denk dat deze golden heel waarschijnlijk Beans was. Ik geef de zoektocht niet eerder op dan dat ik een officiele doodmelding heb van een dierenarts, politie, boswachterij, jachtopziener, etc. Ik heb 6 weken achtereen dagelijks gezocht, mijn 6 weken aan overuren opgemaakt, en moet echt weer gewoon werken. Kan dus alleen nog in de weekenden echt zoeken en flyeren. Maar: ik ga niet mokken om wat ik niet (meer) kan, neem genoegen met wat ik wel kan doen! En ben blij met alles wat vrienden en vreemden allemaal voor ons doen om Beany toch thuis te krijgen! Want dat blijft het doel natuurlijk!

Groetjes,
Niek

Roosch

Berichten: 36784
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:11

Go Niek, geef de hoop niet op.

Ongelofelijk dat er zoveel GR's rondlopen..

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:13

Ik vind het geweldig om te lezen hoe jij je inzet voor je hond! Echt, diep respect voor jou en natuurlijk ook voor Yvette en de anderen die helpen! Ik hoop dat jullie geduld en inspanningen zo snel mogelijk beloond zullen worden!

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:17


Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:22

Het moet wel zwaar voor je zijn, Niek, weten dat er een spoor was en toch moeten afhaken op dat moment. Vol goede moed het weekend weer doorgaan met flyeren enzo en nu weer vijf werkdagen tegemoet gaan waarin je weet geen tijd te hebben, erg lastig!
Ik hoop inderdaad dat iemand Beans toch kan opsluiten, ik denk ook dat dat de meest kansrijke optie is.
Sterkte maar weer!

group1850
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:06

We zijn overmorgen 8!!!! weken verder. IK moet toch even kwijt dat dit niet gaat werken zo. Waarom niet vrijgeven waar een spoor gevonden is door de speurhonden? De mensen hier weten nu wel wat wel en niet verstandig is. Als er toch meer mensen af en toe eens in dat gebied een kijkje nemen, neemt de kans op een spot van Beans alleen maar toe. Het is weer koud de laatste dagen, Beans houd dit niet tot in de eeuwigheid vol Niek!