[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:35

Ik heb inderdaad nergens gezegd dat 1 hond geen goed idee is. En vanaf het begin aangegeven dat ik twee honden te veel van het goede vind.
Ik heb wel aangegeven dat ons hele idee van het hebben van een hond misschien niet verstandig is.

Thirty

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:01

Als het nemen van een hond niet verstandig is, is het nemen van 1 hond geen goed idee nee.
Die conclusie trok ik eruit.

Ik blijf bij mijn standpunt - een hond hoort geen hele dag alleen thuis te zijn, Twee eigenlijk ook niet, maar al beter dan een. Het zijn roedeldieren.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:20

Aah oke, ik snap dat dat verwarrend over kan komen.

Ik weet echt nog niet of we het gaan doen, we denken er eerst nog even goed over na. :)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:39

goed idee

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:51

Precies, gewoon lekker op je gemak alle opties bekijken en pas als je 200% overtuigd bent eraan beginnen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:19

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:29

EvaC schreef:
.

Ik weet echt nog niet of we het gaan doen, we denken er eerst nog even goed over na. :)

EvaC, ik snap je grote wens maar ik zou er NIET aan beginnen met 2 fulltime banen. Je bezorgt je buren overlast als de hond het beu is om alleen te zijn en gaat blaffen. Als hij een beetje waaks is zal hij ook elke keer aanslaan en je bent er niet om hem te stoppen. Hij ontwikkelt dan vervelend gedrag. Maar vooral het tijdgebrek. Je moet toch na je werk ook nog naar sport of verjaardagen of naar de winkel en eens op vakantie, niet te vergeten overwerk of files. Je hond is dan wel heel veel alleen hoor. Het is een hele verantwoording. En juist als je een dierenvriend bent zul je inzien dat je het niet moet doen. Misschien komt er een tijd in je leven dat alles beter uitkomt voor een hond erbij.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:05

We hebben besloten om het niet te doen. Hoe graag we het ook willen. Vooral ook omdat we weten dat we vanaf nu nog minder tijd zullen hebben en een tijd flink op onze centjes moeten gaan letten.

Dus idd wat jij zegt vitelli, wie weet komt er ooit een tijd dat het wel kan. Iig allemaal erg bedankt voor de tips en het meedenken! :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:55

Goed van je dat je een beslissing hebt gemaakt! Als je idd niet voldoende tijd en geld hebt, is het voor niemand een prettige situatie... Een hond komt vanzelf wel, als de tijd er rijp voor is. Mn vriend en ik wilden ook al heel lang een hond, maar onze situatie was steeds niet handig. Nu door de hulp van mn moeder (daar gaat ze 3 dagen per week naartoe) en met een geschikt huis, konden we het toch eindelijk doen!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 10:48

Wat een wijs besluit EvaC. Als iedereen zo serieus nadacht over de aanschaf van een hond, zouden er niet zoveel honden in de asielen belanden. Ik wens je de liefste hond van de wereld toe als de omstandigheden het toelaten.

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:32

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben op zoek na een klein lief hondje wat er leuk uit ziet.
Helaas hebben wij onze maltezer leeuwtje gister in moeten laten slapen. Omdat onze Rottweiler erg alleen is nu zijn wij nu al op zoek na een nieuw vriendje. Het is de bedoeling dat ze na mijn examens komt zodat ik alle tijd heb om der veel tijd en aandacht te geven.

Het enige probleem is, dat ik niet weet welk ras ik wil. xD

Het moet een lief, klein hondje zijn wat goed met andere honden om kan gaan. Ze mag best wel eigenwijs zijn. Wij hebben inmiddels best veel ervaring met verschillende rottweiders, dus wat lastiger te trainen is niet erg. Wel moet der van naturen geen kwaat in zitten natuurlijk, dus echt geen jachthond. Daar hebben wij slechte ervaringen mee. xD
Gewoon een lief schattig beestje. Wij hebben grond genoeg zodat ze lekker der energie kwijt kan. Ook uitlaten is voor ons regelmatig geen probleem. Ze slaapt gewoon binnen en mag wanneer ze wil naar buiten.

Weet der iemand hier een leuk hondenras? Ik heb al verschillende test gedaan, maar iedere keer kwamen er weer andere honden uit die wij niet zoeken.
Alvast bedankt! :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:44

Ik zou niet voor 'heel' klein gaan, ivm de grootte van jullie andere hond. Mocht er een keer trammelant komen, is een klein hondje zo doormidden. En nee, niet zeggen 'dat doet ie anders nooit' :D, het kan altijd gebeuren.

Ik zou kiezen voor een Havenezer. Sportief, niet zo superklein, maar nog wel klein ;) Sportief en een makkelijk karakter.

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:53

Zo'n maatje zoeken we ook ongeveer, het hoeft zeker geen maat chiwawa te zijn! Gewoon een leuk middelmaatje, maar zeker niet zo groot als een Rottweiler.

Ik ben alleen bang dat mijn broer de Havanezer te meisjesachtig vindt. Maar het is zeker een leuk hondje! Zal het eventjes bij mijn moeder voorstellen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:27

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:52

Die zijn idd erg leuk! Ik heb net op marktplaats gekeken en kwam erg leuke kruisigen tegen met boomers! Binnenkort eventjes gaan kijken, ben benieuwd!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:58

Een boomer is geen ras. Dat zijn kruisinghondjes waarbij geen testen zijn gedaan en je werkelijk niets van de achtergrond af weet. Kunnen dus behoorlijk ongezond zijn, plus het karakter is niet voorspelbaar.

Kim_Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:03

Oow okee! Dat wist ik niet. Dankjewel dat je het eventjes melt.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:09

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:50

Ik ben opzoek naar een leuk hondenras, het is nog niet zeker of de hond er komt maar ik wil me alvast oriënteren op de rassen.

We wonen in een rijtjeshuis dat vrij ruim is en met een vrij ruime achtertuin.

De hond:
- zal 4 tot 5 uur per dag alleen zitten max. (ik weet dat dit getraind moet worden maar het ene ras kan het beter als het ander)
- moet makkelijk te trainen zijn, ik wil er namelijk graag agility (of een andere hondensport) mee gaan doen en ben ook bereid de nodige tijd erin te gaan steken.
- het word onze eerste hond.
- niet al te consequente baas nodig (ik ben niet altijd even goed in consequent blijven en kan soms een beetje onzeker worden).
- moet bij een autistisch persoon kunnen (ik ben zelf autistisch, natuurlijk hangt het ook van het karakter van de hond zelf af maar toch).
- vachtverzorging maakt me niet uit, of het nu een korthaar is of een langhaar.

En dan nog de vraag, is een pup beter of een herplaatser?

Ik ga er sowieso wel een cursus mee volgen, dat is misschien wel beter als het je eerste hond word.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:55

Een volwassen stabiele herplaatser. Vergeet niet eerst ruimschoots de tijd te nemen om het dier aan je huis en leefritme te laten wennen. Een weekje is niet genoeg!

Ik zou kijken naar een leuke Golden Retriever.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:18

Eigenlijk kunnen heel veel rassen wel bij wat je beschrijft, behalve misschien de echte werkrassen :)
Wat vind je zelf mooi?
Een herplaatser is inderdaad het verstandigste denk ik, vanwege het alleen zijn. Ook al heb je een aantal weken vrij, dan nog is dat voor een pup vrij moeilijk.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:09

Ja een pup leek me eigenlijk al niet zo'n goede optie, zelf ben ik heel erg fan van herders. Voornamelijk de Schotse Collie :D
Alleen dat zijn volgens mij meer werkhonden, ik ben wel opzoek naar een middelgroot ras. Ik houd niet zo van kleine rassen, beneden de 48 cm vind ik eigenlijk aan de kleine kant.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:11

herders zijn al snel echte werkhonden die niet altijd heel erg makkelijk zijn, daar moet je wel heel goed in zoeken wat bij je past qua karakter
ik vind border collies heel erg leuk zijn super lieve zachtaardige honden maar hebben veel werk nodig (er zijn wel showlijnen die minder drive hebben maar dan nog hebben ze genoeg uitdaging nodig :) )

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:12

Nee die rassen zou ik niet aan beginnen. Niet echt geschikt als eerste hond, en als je niet van plan bent serieus te gaan sporten, en dagelijks lang te gaan wandelen (minstens een uur) + elke dag geestelijk de hond moe maken, dan zijn deze rassen echt af te raden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:10

Nee daarom kan ik inderdaad beter niet voor een herder kiezen, ik denk niet dat ik ze geestelijk genoeg bezig kan houden. Lichamelijk wel, ik ben gek op lopen en loop ook gauw 2 uur maar geestelijk kan ik het niet denk ik. Maar een Golden retriever leek me ook wel wat, mede omdat je die vaak ook ziet als hulphonden en ik de hond eigenlijk ook wel (met hulp uiteraard) wil gaan trainen tot hulphond. (Ik heb zelf geen recht op een hulphond/autisme hond maar je kan met honden wel mee doen aan cursussen om ze toch als dusdanig te trainen) Mijn tante heeft een labrador maar die vind ik zelf toch niet zo als ik heel eerlijk ben, die hebben toch een wat consequentere baas nodig volgens mij.