Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:27

Over kaakdruk heb ik ook nog een artikel gevonden:

Citaat:
Bull Terriër 60 kg/cm2
Rottweiler 58 kg/cm2
Duitse Herdershond 57 kg/cm2
Bouvier 54 kg/cm2
Boxer 52 kg/cm2
Airdale terriër 52 kg/cm2
Dobermann Pinscher 51 kg/cm2
Schotse Herdershond 49 kg/cm2
Hollandse Herder 48 kg/cm2
Mechelse Herder 45 kg/cm2

bron: http://www.marcelshondenpagina.nl/weten ... gheden.php

De pitbull staat hier niet bij...

Ook over zgn kaakklem heb ik nog gevonden dat het een onzin verhaal is:

http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:30

Klopt dat de pitbull er niet bij staan, evenmin als de AmStaff.
Hoe meer je gaat zoeken hoe meer je dingen tegenkomt die wij al verteld hadden Knipoog

- kaakklem bestaat niet;
- rottweiler heeft grotere bijtkracht dan de herder en de Amstaff;
- dat de laser-asiels niet zo goed zijn voor de honden als men denkt;
- en ben benieuwd wat je nog gaat vinden Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:32

Heej zoek zelf ook eens?? Boos! Knipoog

De pitbull en de am staff zijn helemaal niet meegenomen in het onderzoek zo ver ik weet.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:36

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:38

Ga het zeker lezen maar niet nu (tijdgebrek). Laat mijn bevindingen daarna hier horen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:08

Het artikkel heeft alleen in de spits gestaan, voor zover ik gehoord heb staat het niet in andere kranten. Lijkt me dan wel dat je hiermee rekening houd. Dierennieuws is hot, en zeker zo een dingen, als het echt zo extreem was zouden de andere kranten ook hun stukje van meepikken Lachen

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:50

Slimmerik@ Net dat filmpje een stukje uit je onderschrift gekeken.. Ik kan het niet aanzien!! Ik heb um na 1MIN uitgezet.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:31

slimmerik wat wil je eigelijk zeggen met dat filmpje?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:06

Wat mij ontzettend stoort aan dat filmpje is dat domme volk wat er als kippen zonder kop omheen loopt te drentelen en niet adeqaat ingrijpt. De hond in questie is trouwens Amstaff,hij is veel te zwaar van bouw en te groot voor een pit.
Het is vervelend om naar te kijken,maar ik heb wel heftigere dingen gezien op cursus terreinen notabene.
Duitse dog die een pup verscheurde bijvoorbeeld. Herder die een serieuze hap uit het been van zijn geleider nam omdat het zijn beurt niet was om de pakwerker te mogen bijten etc.
Er zij zat van dit soort filmpjes,laatst nog weer een herhaling op animal planet van een rottie die een hap uit zijn redder nam.
De hond kreeg een evaluatie en een 2e kans en deed het nog een keer,bij de zelfde persoon. Terwijl zijn trainer hem aan de riem had....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:29

CherokeeChum schreef:
Wat mij ontzettend stoort aan dat filmpje is dat domme volk wat er als kippen zonder kop omheen loopt te drentelen en niet adeqaat ingrijpt. De hond in questie is trouwens Amstaff,hij is veel te zwaar van bouw en te groot voor een pit.
Het is vervelend om naar te kijken,maar ik heb wel heftigere dingen gezien op cursus terreinen notabene.
Duitse dog die een pup verscheurde bijvoorbeeld. Herder die een serieuze hap uit het been van zijn geleider nam omdat het zijn beurt niet was om de pakwerker te mogen bijten etc.
Er zij zat van dit soort filmpjes,laatst nog weer een herhaling op animal planet van een rottie die een hap uit zijn redder nam.
De hond kreeg een evaluatie en een 2e kans en deed het nog een keer,bij de zelfde persoon. Terwijl zijn trainer hem aan de riem had....

dat was dus het eerste wat mij opviel mensen die alleen maar staan te kijken en niet ingrijpen, dat op animal planet heb ik ook gezien Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:30

Ik geef die mensen gelijk, niet iedereen gaat zich moeien met een agressieve hond. Jij mag het proberen hoor

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:49

hoef ik niet meer te proberen , heb ik al eens gedaan en ging me prima af , ik maak in ras geen onderscheid vechtende honden blijven vechtende honden , je moet alleen uitkijken dat ze geen hapje van je nemen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:04

Er is een verschil tussen vechtende honden die vechten om de rang, en vechten om agressie los van ras. Laatste ga ik niet tussenstaan, buur van men tante had twee honden altijd lief geen probleem plots ging het mis op dat moment zaten ze in de tuin.
Zijn op dat moment ook niet tussengekomen te gevaarlijk en wouden eerst het kind binnen brengen, maar bloed hing tot de muren Scheve mond , de één was overleden, en de andere hebben ze moeten afschieten wegens agressief gedrag naar mensen toe en te zwaar gewond. Ik werd misselijk van het zicht

Maar blijf er bij op zo een moment ga ik niet ertussen staan, één hapje op een ongelukkige plaats kan al veel gevolgen hebben. Maar het is natuurlijk altijd moeilijk om te zeggen hoe je reageerd, je kunt wel zeggen zo en zo maar meestal als het gebeurd reageer je heel anders. Vaak is het te hopen dat het niet gebeurd Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:08

CherokeeChum schreef:
Wat mij ontzettend stoort aan dat filmpje is dat domme volk wat er als kippen zonder kop omheen loopt te drentelen en niet adeqaat ingrijpt.

Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:41

nou een klein hapje van een dom baasje kan toch geen kwaad(ahum *kuch* hihi )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:49

Snoevie schreef:
nou een klein hapje van een dom baasje kan toch geen kwaad(ahum *kuch* hihi )

Daar ben ik het absoluut mee eens, maar om iemand dom te noemen omdat hij of zij niet ingrijpt nee daar kan ik niet om heen, dat is gewoon analyse van de situatie en keuzes. Maar dom nee Lachen

Ik heb ooit is gesproken dat ik met een erg agressieve hond in contact kwam op mijn werk, dat ik niet snapte dat hij niet ingesapen werd niemand. Dat was gewoon een gevaar. Maar om me te moeien met die hond, nee hoor geen haar aan men hoofd die daar aan denkt. Als een kind aangevallen word waarschijnlijk wel dan, denk je ook niet aan gevaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:22

griebels schreef:
wel in een ander onderzoek waar jij niet aan wilde Knipoog

en ik ben van alles aan het zoeken..
Zie hier:
en dan vooral alles lezen Ja

http://members.home.nl/christy.bjorn/het_ras.htm

Ik heb het gelezen... Zouden wat mij betreft ook verboden mogen worden.... Bloos

Is echt vanuit het oogpunt van de liefhebber geschreven... die foto's van die kinderenknuffels vind ik helemaal om te janken...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:59

slimmerik ik stelde een vraag

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:00

Weet ik...in dit topic is daar al twee keer uitleg over geweest...

18 juni 14.05 uur:

slimmerik schreef:
Verdikke heel eind getypt.... gooit ie internet eruit.

Mijn onderschrift verwijst naar een wetenschappelijk onderzoek. Het onderschrift van de petitie verwijst naar burgerlijke ongehoorzaamheid. Misschien ga ik proberen nog meer mensen zover te krijgen hier op bokt mijn onderschrift te gebruiken Haha! Pling (grapje hoor !!)

Ben benieuwd dat wanneer de motie wordt aangenomen en alle kruisingen weer toegestaan worden... wie dit dan later aan de ouders van de vermoorde kinderen gaat uitleggen.

19 jun1 00.51 uur:

slimmerik schreef:
Ik was idd even off line....

Mijn onderschrift is omdat ik behalve om honden óók om mensen én kinderen geef !!! En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen) Bovendien hoef ik zo niet steeds de link op te zoeken. Heb trouwens al tig positieve reacties hierop gehad.

Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

Ook ik heb niks tegen respectvol discusieëren. Haha!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:28

slimmerik schreef:
Ben benieuwd dat wanneer de motie wordt aangenomen en alle kruisingen weer toegestaan worden... wie dit dan later aan de ouders van de vermoorde kinderen gaat uitleggen.

sorry vind je niet dat je nou een overdrijft? Rolleyes Nors opkijken

slimmerik schreef:
En om mensen met een indentiteitsprobleem in te laten zien wat ze in huis kunnen/willen halen. (laten ze gewoon een Hummer of Jaguar kopen)

dit slaat nergens op Koe ik vind het dingen vergelijken die je niet kunt vergelijken of duid je op een soort van statussymbool?

slimmerik schreef:
Ik vind jullie onderschrift n.l. een verwerpelijk doel steunen. Door de petitie te ondertekenen steun je de mensen die willens en wetens zo'n verboden hond in huis gehaald hebben.

over welke petitie hebben we het hier?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:31

Ik heb eerdere posten van mij aangehaald om aan te geven dat ik op dezelfde vraag als jouw vraag al twee keer eerder geantwoord heb......misschien even daar in de buurt teruglezen en liever geen herhaling van de discussie.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:36

ik ben net 15 en heb even gekeken vind het niet heel erg schokkend.. wel heel erg en zielig natuurlijk! maar waarom word zoon hond dan in beslag genomen?? waar slaat dat op! als zoon lief beeesje nog nooit wat verkeerds gedaan heeft?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:36

Rolleyes

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:37

ik zie dat je eerder post heb geplaatst , heb je dan speciek al geantwoord in dit topic op de vragen die ik nu stel?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:39

ik heb inderdaad al eerder gepost alleen toen niet gekeken.. maar nu vraag ik me alleen af waarom zoon hond als hij niks doet in beslag word genomen?? erg raren vraag ofzo?