Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Desty schreef:Die heeft genoeg planten Daghara! Wat voor garnaaltjes wil je erin?
Ik heb heugelijk nieuws![]()
Een zwanger roodoogje! Ik moet een naam voor ze gaan verzinnen denk ik. Roodoogjes is ook niet zo flatterend
[ Afbeelding ]
Lara schreef:Aaaah zo lief Skessa!!
Hier zijn de planaria inderdaad zo goed als weg. Ik heb ze iig niet meer gezien maar wil nog wel eigenlijk deze week een paar keer die val zetten om te zien.
Jis_ schreef:Ahhhh cute! Gefeliciteerd![]()
Over een weekje ga ik garnaaltjes bestellenhet worden Neo's om het toch wat simpeler te houden en omdat ik heel graag wat micro krabjes erbij wil (die ik deze week ga ophalen) en die sluiten qua behoefte waterwaarden beter aan met Neo's.
Ik heb een ph van 7,2. GH is 8 en KH is 6. 60% osmose en 40% kraanwater.
Na het weghalen van wat drijfplanten is de Limnophila Sessiliflora weer gaan groeien gelukkig.
Beetje last van bruine alg op het moment maar de slakken gaan er goed opze hebben wat sepia en wat proteïnevoer gekregen ook en groeien erg hard met mooie huisjes.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dag 1
[ Afbeelding ]
Dag 32
[ Afbeelding ]

snap niet hoe het komt, andere bakken hadden wel gewoon lucht en de kraantjes stonden hetzelfde, ik heb er niet aangezeten. Minstens 6 dode garnalen geteld. Ik heb ook geen idee hoe lang het zo is geweest. Had wel geluk dat ik een oxydator in m'n bakje heb staan, ze zaten er allemaal op arme beessies. Gauw waterwissel gedaan en extra luchtsteentje erin gedaan die tot morgen sowieso aan blijft.