Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:18

Haha, dankje :D ! Ze heet Beertje, niet echt een originele naam :+ , wij zijn het derde gezin waar ze heen ging (ze werd telkens terug gebracht) en ze is dus al een paar keer van naam gewisseld en weer terug, dus wij hebben maar gewoon haar eerste naam gehouden. Ookal heb ik me ook laten vertellen dat honden snel reageren op een nieuwe naam, maarja.

Ik heb trouwens wel de leukste foto's uitgekozen, hoor ;) . Beertje heeft nu nog van die flapoortjes en het is niet gegarandeerd dat die omhoog gaan staan (we verwachten het wel), dus ik heb de foto's er uitgepikt waar net één van de twee iig omhoog staat :D .

merrieveulen

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:57

Leuke hond heb je, het herderbloed zie ik er ook wel in, de hazewind niet op deze foto's, hihi! :D
Ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, idd goede kans dat de oren nog gaan staan. Weet je ook waarom ze steeds werd teruggebracht?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:01

Jemig, al het derde gezin.
Triest hoor.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:48

Was ook mijn eerste gedacht mazzeltje!
Spijtig dat mensen nog altijd niet nadenken voor ze een hondje adopteren, zeker met die buitenlandertjes waar vaak weinig over geweten is.

Iris, worden de honden zonder voorafgaand gesprek geplaatst via die stichting?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:45

merrieveulen schreef:
Leuke hond heb je, het herderbloed zie ik er ook wel in, de hazewind niet op deze foto's, hihi! :D
Ben benieuwd hoe ze er straks uit gaat zien, idd goede kans dat de oren nog gaan staan. Weet je ook waarom ze steeds werd teruggebracht?

Nee, dat dacht ik al :) . Wat je op de foto's niet zo goed ziet is haar (kleine) kopje en haar typische achterhand (noem je dat zo?), ook is haar gedrag iets van een hazewindhond. Wat ze namenlijk doet als ze met een hond speelt: heel hard gaan rennen en dan wil ze dat die hond haar achterna gaat. Hazewindhonden houden heel erg van renspelletjes, dus vandaar deze link :D .

Merrieveulen: Ja, ik weet waarom wij het derde gezin zijn.. Het eerste gezin had nog een pup en die twee speelden alleen maar, dat ging niet meer goed of zo, en bij het tweede gezin werd die vrouw helemaal panisch hoe ze een hond moest opvoeden, dus die heeft haar weer terug gebracht. Het heeft dus beide keren niet met de hond te maken gehad, dat kan ik me ook niet voorstellen. Een vierde gezin komt er niet hoor! :D :D .

En gerban: Je hebt geen gesprek met de stichting zelf, maar wel met het gastgezin waar de hond dan verblijft en als de hond eenmaal in huis is, komt er na een weekje nog wel iemand van de stichting kijken. Niet helemaal mijn idee, maarja, we hebben wel weer een leuk beestje in huis rondlopen!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:24

leuke hond heb je iris, de zwarte versie van mijn hond :)
Als ze het karakter delen ga je een gouden hond krijgen.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:00

Vertel eens wat over jouw hond, testebeest. Als je wilt :D .

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:51

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:15

ElineS: Mijn vorige hond (pointer, foto staat op de eerste pagina) kwam uit asiel La Linea, zelfde asiel dus! Toen heette de stichting Animal in Need, ik ken de naam SCF niet, dus ik weet niet of er nu het een en ander veranderd is.
De screening bestond gewoon uit een vragenlijstje, meer niet. De hond konden we op het vliegveld op gaan halen, maar omdat wij eerst nog een vakantie geboekt hadden, is hij heel even naar een opvanggezin in Rotterdam gegaan. Daar hebben wij hem toen gehaald.
Onze hond had wel last van schurft en wormen toen we hem meekregen. Hij heeft in het begin dus wel behoorlijk wat gekost bij de dierenarts. Ook bleek hij later een onverklaarbare huidziekte te hebben, waardoor we hem in moesten laten slapen op 6jarige leeftijd. Dat laatste is echter absoluut niet de schuld van de stichting hoor, want dat had niemand vantevoren kunnen weten.

Ricardo staat ook op de site met wat meer foto's: http://www.animalinneed.com/en/dogs-40-54.html
Ik zou als ik jou was wel even checken of je een gezondheidsverklaring van de dierenarts mee krijgt, en of hij wel in een opvanggezin in Nederland kan, zodat je hem kan bekijken voordat je definitief besluit.
Nogmaals: Het kan goed zijn dat SCF dingen anders geregeld heeft dan het toenmalige AIN, dus het kan allemaal wel verbeterd zijn intussen! Voor mij is het namelijk alweer 7 jaar geleden :) .

Moet wel zeggen dat die hond de aller-aller-allerliefste hond was die ik ooit ben tegengekomen, ookal had hij wel zijn rare trekjes. Ik heb er absoluut geen spijt van!

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:47

Dankje ElineS!

Nee, ik heb geen ervaring met die stichting, maar de tips die Karmandi mee geeft zijn denk ik wel heel verstandig!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:51

Ainimal in Need bestaat gewoon nog.
Nog steeds icm het asiel in La Linea.
Ik geloof dat het tegenwoordig wat beter geregeld is bij AIN.
Wij hebben Lola via het AINF, dat is een stichting die uit voormalig medewerkers van AIN bestaat, die waren het ook niet met het toenmalige beleid van AIN eens.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:52

Lola komt uit het asiel van Gandia, Spama Safor.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:46

Arco wat wil je weten over mij hond :)

Hij komt uit spanje en is ook kruising herder greyhound.
Hij kan dominant zijn maar ik heb daar nooit problemen mee gehad aangezien ik daar altijd duidelijk in ben geweest.
Hij is sociaal naar iedereen en luistert prima, maar nooit 100% naar vrienden oid. Hij ziet mij echt alleen als alfa/baas.
Lief naar kinderen konijnen hamsters paarden en katten in huis. Alleen los en hij ziet een koijn of hert wilt hij wel graag jagen. Bij mij komt hij altijd terug (bij anderen gebeurd dat meestal niet )
Hij is nu bijna 11 en vorig jaar wel HD geconstateerd maar met granatulaat prima onder controle.
Verder in huis super rustig en kalm. Alleen hij is bang voor vuurwerk en onweer.
Buiten houd hij erg van rennen ook samen met andere honden. ALleen die houden hem eigenlijk nooit bij
Hij is beschermend voor de kids en mij, op een goede eerlijke manier.

Afbeelding
Afbeelding
Eum nog meer :P

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:53

Wat een heerlijk beest! Die laatste foto, zooooo lief!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:58

Als de hamster in haar bol zat ging ze altijd achter clyde aan haha.

Maar goed die hamster (helaas overleden) had wel meer rare acties

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:39

@ arcodavella, raar toch he hoe makkelijk sommige mensen een hond in huis nemen om dan vervolgens toch maar terug te krabbelen... wordt gewoon niet goed over nagedacht.

@ ElineS, dat is een leuk hondje ja! lijkt wel wat op mijn vorige hond!

@ Testebeest, jouw hond lijkt me echt een superhond, hele lieve foto zo op de bank! En die hamster, ik zie het voor me haha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:57

Heb een keer in nood mijn hond tijdelijk met spoed tijdelijk bij iemand moeten onderbrengen.
Haha had keuze uit bijna 30adressen :+
Maar hij blijft altijd bij mij, dit was een noodsituatie toen ( ;) )

maar idd merrieveulen zal denk ik nooit meer zo'n hond vinden

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:09

Hihi nou ik denk dat men bij de mijne er snel op terugkomt. In huis super, met wandelen moet je echt wel weten wat je doet, hij heeft heel veel steun nodig en een foutje is zo gemaakt. Ik zal hem dan ook niet snel bij de eerste de beste onderbrengen. Mijn opa en oma wilden wel op hem passen, opa is 91 en oma 86. Heel lief, maar nee. Als hij een verkeerde ziet wordt opa zo meegesleurd vrees ik.
Mijn hond was tot voor kort ook heel eenkennig naar mij, inmiddels zijn mijn zusje en ik wel zo'n beetje gelijkwaardig.

Heel bijzonder en echt een cadeau als je zo'n hond krijgt, vind ik. Vind ik trouwens van de mijne ook hoor, zijn problemen hebben tijd nodig maar voor ons is hij echt een heerlijke hond. Net als mijn vorige trouwens, dat was echt een monster toen we haar kregen, maar ook zó'n fijn hondje geworden uiteindelijk, en 15 jaar met ons gedeeld.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:03

Wat een gave hond Iris, waarom kwamen ze haar steeds terug brengen? -O-

En testebeest jouw hond is ook erg leuk. 8-)

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:31

Arcodavella schreef:
Ja, ik weet waarom wij het derde gezin zijn.. Het eerste gezin had nog een pup en die twee speelden alleen maar, dat ging niet meer goed of zo, en bij het tweede gezin werd die vrouw helemaal panisch hoe ze een hond moest opvoeden, dus die heeft haar weer terug gebracht. Het heeft dus beide keren niet met de hond te maken gehad, dat kan ik me ook niet voorstellen. Een vierde gezin komt er niet hoor! :D :D .

@ Lepeltje ^^

Dankje :D .

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:32

Leuk beestje, testebeest!

Ze lijken best heel erg op elkaar qua karakter. Alleen is die van jouw dominant en waaks en is die van ons heeel onzeker en heeft ie nog niet geblaft xd.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:38

Oh oeps overheen gelezen. :o

Gelukkig heeft ze nu een blijvend thuis. :D

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:41

Oh, geeft niet hoor!

Ja, inderdaad. Het lag dus eigenlijk totaal niet aan de hond, maar puur aan de gezinnen. Gelukkig maar!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:48

Tsja mijn hond bleek ook banger uitgevallen dan verwacht bij het eerste gezin en een 'gedragsdeskundige' ofzo had gezegd dat het waarschijnlijk jaren zou duren voordat het een beetje normaal zou zijn. Dus ook terug gebracht, ze bleek vooral wat hulp van andere honden nodig te hebben volgens mij, want toen ze bij mij kwam was het lang zo erg niet meer (nog steeds heeft ze hier een paar weken depri voor zich uit zitten staren in huis, maar dat kwam denk ik doordat ze voor de 3e keer verhuist werd).

http://www.animalinneed.com/en/urgent-cases.html
Die lijkt me zo cute! Mag. Niet. Ophalen. :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:53

Sasja moest bij het vorige gezin weg omdat ze niet met andere honden samen kon.
Dat wij gingen kennismaken hadden we al een hond en het eerste vereiste was dat dat zou klikken.
Dat deed het direct. En hier is ze eigenlijk de sociaalste hond in huis.
Alleen 1 buurt hond heeft ze een probleem mee. Maar ach zij loopt niet los.
En de buurt hond komt niet bij haar in de buurt