Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:01

Ik wacht tot na de eerste krolsheid omdat ik heb vernomen dat dan de aanmaak van sommige belangrijke hormonen worden overgenomen door de bijschorsnieren.
En ik weet dan dat ze de volwassenheid enigzins heeft bereikt.

We wachten nog even af tot ze echt heel maf gaat doen :D

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:06

EeCee schreef:
Wat een lieve foto's weer!

@Dipstaartje; Ze zit wel mooi in haar vacht zo te zien. Maar ik neem aan dat je dus veel zelf moet doen voor haar qua wassen :D

Heb ik een vraagje over krols zijn. Lila is dus een poesje van ondertussen acht maanden. Ze is heel energiek en rent als een malloot door het huis maar ik zie nog steeds geen tekenen van evt. krolsheid. Ze ligt af en toe wel te rollen en kletst wel wat maar wat zijn nou echt krolse signalen? (Ik heb dus nog nooit een jonge poes in huis gehad ;) )

Kan het zijn dat ze heel weinig gaat tonen omdat ze samen met twee, weliswaar gecastreerde, katers is?
Ik wil haar na de eerste krolsheid laten steriliseren.

hahaha

dat klopt en gebruik gewoon badschuim voor haar, dus ze ruikt ook nog lekker, de eerste paar dagen en daarna kan ik weer opnieuw beginnen.
maar goed dat hebben we er voor over

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:08

EeCee schreef:
Ik wacht tot na de eerste krolsheid omdat ik heb vernomen dat dan de aanmaak van sommige belangrijke hormonen worden overgenomen door de bijschorsnieren.
En ik weet dan dat ze de volwassenheid enigzins heeft bereikt.

We wachten nog even af tot ze echt heel maf gaat doen :D

wens je veel succes en slapeloze nachten

fox was nog niet geholpen toen ze naar nederland kwam omdat ze eerst bij moest komen van alles.

nou we hebben het geweten.
zodra die krolsheid over was mocht ze gelijk naar de da
wat een ramp was dat

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:09

Chaos schreef:
Vorige pagina ook mooie katten trouwens!! <3
Die grijze en sneeuwbengaal(?) zijn wauwie!!
En daar onder nog 2 katten waarvan ik niet zie staan wat voor, een kleintje tegen een grote aan slapend. <3

die grote is gewoon een huis tuin en keuken kat
en die kleine is een kruising pers x rex dus langharig met krullen <3 chocoladebruin met wit

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:12

listiglistje: Bedankt voor je tip! Ga ik zeker proberen

Meer mensen met tips van mijn post:
Lui_ schreef:
ik heb eigenlijk een vraag en misschien dat jullie tips hebben. Ik ga binnenkort samenwonen en neem 2 katten mee. Hiervan is er 1 die (gecastreerd) nog weleens wil "sproeien" maar er komt niet altijd wat uit. Dit doet hij vaak met nieuwe/vreemde spullen. Nu gaat die ook mee verhuizen en nu hoop ik niet dat dit erger wordt en dat het echt sproeien gaat worden zeg maar. Hij doet het niet altijd en kan natuurlijk zijn dat het helemaal niet gebeurd, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken als hij gaat verhuizen en toch het een en ander aan stress met zich mee brengt.

Bedankt voor de eventuele tips, dit kan ik altijd weer meenemen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:29

dipstaartje schreef:
wens je veel succes en slapeloze nachten

fox was nog niet geholpen toen ze naar nederland kwam omdat ze eerst bij moest komen van alles.

nou we hebben het geweten.
zodra die krolsheid over was mocht ze gelijk naar de da
wat een ramp was dat

Oh dear.... :P

Miepie77

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:54

Mijn 4 dametjes en heer zijn niet geholpen omdat ik er mee fok en ik doe ze als ze krols zijn snachts in de bench, geeft een vertrouwd gevoel en na een minuut of 3 zijn ze eigenlijk wel gewoon stil, als ik dat niet doe gaan ze dag en nacht omdraaien en tegenmekaar opbrullen, aangezien ze vrijwel synchroon krols zijn.
Tegen het sproeien, mijn katten doen het gelukkig niet maar weet van kennissen dat feromonen goed werken, zo'n verstuiver en verder als er iets gebeurt het zo snel mogelijk weghalen met bv Urineoff, niet met bleek of Amonia want dan gaan ze er juist overheen sproeien, Biotex schijnt ook goed te neutraliseren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:57

Bij Beau zagen we niet dat ze krols was hoor :n We hebben overlegd met de DA en besloten haar op 9 maanden toch maar te castreren.........

Voor sproeien heb ik geen tips want dat heeft Jack nooit gedaan en die is ondertussen gecastreerd dus ga er vanuit dat hij het ook niet meer gaat doen.

Gisteren had Jack ineens een kerstbal uit de boom gehengeld, gelukkig zijn ze van plastic dus kan er niet zo veel mee gebeuren :+

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:31

Dankjewel voor de complimentjes! Ben ook zo trots op me kleine vriendjes :)

Bij die van mij merk je het krols zijn luid en duidelijk, ze schreeuwt de hele boel bij elkaar. De hond waar ze normaal niet dol op is mag alles bij der doen en ze vind alles best. Maar er zijn ook katten waar je het niet aan hoeft te merken.

Ik hoorde juist dat je het beter voor de eerste krolsheid kon doen, want hier door groeit de baarmoeder? Of het was alleen bij honden :=

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:33

Lila is een prachtig gebouwd, nagenoeg helemaal kaal Sphynx poesje maar het fokken van dit ras laat ik echt aan pro's over :o

Citaat:
Gisteren had Jack ineens een kerstbal uit de boom gehengeld, gelukkig zijn ze van plastic dus kan er niet zo veel mee gebeuren

Die kunnen wel flink stuiteren :+

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:51

Ik ga zelf een krabpaal maken komende kerstvakantie, ben zo benieuwd als het eenmaal af is!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:08

Leuk Limoen. Heb je al een tekening?
Wij willen dat volgend jaar ook gaan doen voor in de nog te bouwen kennel.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:12

Het ontwerp is er, alleen niet echt een tekening haha. Zal kijken of ik straks wat kan "inscannen".

Edit: Hier het idee.

Ja ja, ook wij gaan ons eraan wagen. Zelf een krabpaal maken.

Het gaat een beetje een combinatie worden van een Petfun krabpaal en een Katzen-Deko.de krabpaal. Ik heb de foto's van de mandjes etc. daar dan ook even vandaan geplukt om een idee te geven, we gaan wel alle mandjes etc. zelf maken.

Het wordt een paal voor aan de wand, het hout wordt gebroken wit op een brocante-achtige manier zodat het bij de stijl van ons huis past. De mandjes en hangmatjes etc. worden van een lekker gebroken wit "badstofje".

Een echte tekening heb ik niet echt. Alleen deze snelle tekening uit de losse hand om het idee voor te leggen aan m'n vader die hem gaat bouwen:
Afbeelding

Ik weet nog niet of er aan de bovenkant een hangmatje gaat komen of dat het mandje daar komt. Dat kan ook nog omgewisseld worden.

In ieder geval komt er ergens een ronde plaat hout op de maat van het mandje, daar komt zo'n soort mandje op:
Afbeelding

Er komen 2 bedjes aan, waarvan één met een hangmatje eronder:
Afbeelding

Afbeelding

Dit is het idee, onze uitvoering gaat wel iets anders worden dan dit natuurlijk. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat!
Gewoon het idee dat we 'm zelf maken *\o/* Zo een kopen is natuurlijk makkelijker, maar dat is boven mijn budget, dus hebben we besloten hem zelf te gaan maken. Een leuk projectje voor in de kerstvakantie.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:40

Nou de eerste bloempot is hier ook gesneuveld, die stuitert jammer genoeg niet zo als de kerstballen :n
Ben allang blij dat ik geen beschadiging heb op de vloer al vind ik het wel enorm zonde van mijn bloempot.
Heel boos geworden op Jack uiteraard en die is nu al een poosje verdacht rustig!
Jack wordt altijd zo blij als ik thuis kom dat ie nogal rare capriolen uit gaat halen voor het raam, deze keer ging het dus mis :+
Als ik zometeen nog tijd heb gaan we een poosje aan het tuigje naar buiten!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:47

@ Limoen: Ben erg benieuwd naar het resultaat van je krabpaal. Wel foto's laten zien hier dan he;)
@SAKKIA: ahja bloempotten... Heb ooit n poging gedaan om ze op de vensterbank te zetten, 5 minuten later lag ie al in scherven op de grond :')

Net Mowgli onder de kerstboom vandaan kunnen plukken. N simpel 'Mohoo... Hey! HEy MO!' helpt tegenwoordig niet meer. Volgens mij is ie aan t puberen ofzo :Y)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:51

ik heb een krabpaal via ebay gekocht , was niet duur en super groot

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:02

SAKKIA schreef:
Nou de eerste bloempot is hier ook gesneuveld, die stuitert jammer genoeg niet zo als de kerstballen :n
Ben allang blij dat ik geen beschadiging heb op de vloer al vind ik het wel enorm zonde van mijn bloempot.
Heel boos geworden op Jack uiteraard en die is nu al een poosje verdacht rustig!
Jack wordt altijd zo blij als ik thuis kom dat ie nogal rare capriolen uit gaat halen voor het raam, deze keer ging het dus mis :+
Als ik zometeen nog tijd heb gaan we een poosje aan het tuigje naar buiten!

_O- Yoko heeft in haar jonge jaren eens een sierfles omgegooit... met lampenolie over onze bijna nieuwe teakhouten kast! Rotpoezies ook!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:15

Ik heb nu ook zo'n krabpaal als die je op Ebay koopt en bij Zooplus etc.
Ik vind ze van zeer slechte kwaliteit en ook erg lelijk :D Bij ons is het bovenste deel afgebroken toen ik 9 kittens had rondhobbelen.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:25

hij staat hier nu een jaar, en het touw is aan het verslijten maar dat is niet zo gek met 4 volwassen volslagen idioten katten

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:25

Ooooeh gaaf. Kan je vader dan niet meteen 1 voor mij maken? :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:03

Ik heb er een van Zooplus maar na 2 jaar en 2 katten is die echt aan zijn eind. Ik wil graag zelf een maken, want de bestaande vind ik of oerlelijk of onbetaalbaar.

Zwenneke hoe kom je aan die planken met die hangmat? Nooit gezien!! :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:21

Ik heb er ook een van Zooplus en die hebben we nu 2 jaar. Hij werd aanbevolen voor de zwaardere rassen, zoals Main Coon, dus ik dacht: die zal dan ook wel hufter..eeh..Bengaalproof zijn :D Hij ziet er nog steeds goed uit :j

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:25

Mijn krabpaal werd ook aanbevolen voor zwaardere rassen.. maar hij hangt al helemaal scheef :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:27

:=

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:46

Chaos schreef:
Ik heb er een van Zooplus maar na 2 jaar en 2 katten is die echt aan zijn eind. Ik wil graag zelf een maken, want de bestaande vind ik of oerlelijk of onbetaalbaar.

Zwenneke hoe kom je aan die planken met die hangmat? Nooit gezien!! :))

In Duitsland gekocht! http://www.fressnapf.de/shop/more4cats- ... um-terreno