Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:00

Mijn marktplaats 'parel' moet nodig geverfd worden en begint te rotten , hij is (was) zo mooi <3
Afbeelding
En nu is ie aan het aftakelen , er zit een bodem met gaatjes in voor de urine maar daar moet nog een plaat op. De verf was origineel blauw en dit is grondverf :o , en het deurtje is overleden.

Al met al verwaarloosd -O- , nooit zal ik nog zo'n hokkie vinden :')

Tianbelli

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:23

Heeft toch een mooie oude dag bij je gehad :(
En wat een schattig konijntje heb je daar! Ik heb een zwak voor zwartjes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:32

haha die is vandaag gecastreerd :') , en ik heb 2 zwartjes <3 . Al gaat deze zwarte nog weg :)

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:38

Jammer, hoe meer zwartjes, hoe beter <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:43

:x Heb op de zorgboerderij genoeg zwartjes gezien , in die 3 jaar daar :x (en al het andere jonge grut ><)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:49

Wat een heerlijke konijntjes komen er voor bij <3

Ik blijf je hok leuk vinden TM :P

Als het goed is heb ik ook een hok gevonden voor het nieuwe koppel, moet nog ff geverft worden, ren er aan en dan koppelen :D

Jullie nog namen ? Daniel is een klein wit mannetje, en de naamloze is een Black en Tan meisje

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:53

Oh, beu gezien?
Nouja, meer zwart voor mij :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:07

Hebben jullie misschien een tip voor een 'krantenscheurend' konijn? Noa trekt alle kranten onder de bodembedekker weg en maakt ze klein. Hooi heeft ze onbeperkt, een vriendje is er, speelgerei is aanwezig en ze mag regelmatig loslopen. We leggen er ook al een losse krant bij in, dit lijkt iets te helpen.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 08:16

Oh, ik heb ook zo'n speelvogels :')
Als er genoeg krant op de bodem ligt, blijft er steeds wel wat liggen,
een stuk prop in het hok leggen helpt inderdaad ook.
Ze moeten iets hebben om mee te spelen zeker, en scheuren is fun :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:19

Geen kranten ?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:19

Doen die van mij ook...hoe meer krant op de bodem des te meer pret......scheuren maar! Geen tips dus.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:24

Waarom gebruiken jullie kranten ;?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:33

Ik heb in me kooien binnen kranten onder het vlas. Zodat het niet zo blijft plakken aan de bodem. Ze plassen niet altijd op hun wc. Dus puur gemakzucht. Maar heeft weinig zin hoor als ze alles scheuren. Maar ze hebben er lol mee ook belangrijk.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 09:45

Kranten zijn ongezond voor ze, je kan beter elke week je kooi schoonmaken met schoonmaakazijn.
Haalt gelijk alle urine vlekken weg en het ruikt lekker

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:26

Doe ik ook hoor met schoonmaak azijn. Maar ze scheuren ze alleen eten ze niet op. En na 20 jaar konijnen gehad te hebben (bij moeders thuis al) nooit een ziek konijn gehad door kranten.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:48

ik heb die er na de eerste week gelijk uit gehaald, konijn trok het eruit en at het op. Als ik een kartonnen door erbij doe, waar in in en op kan zitten, scheurt ie er stukken af en een het op, dus dat doen we ook maar niet meer, weet niet of dat kwaad kan, maar lijkt me dat de darmpjes er verstopt van kunnen raken ?

verder geen tips mbt de kranten oplossing,

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:51

Mijn konijnen scheurde ook de kranten kapot. Gebruik nu houtkorrels om het vocht op te nemen;)

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:33

@laptopmuis
Bedankt voor je reactie! Ben gister even naar de petsplace geweest, en zou vandaag even langskomen met 't konijntje. Die vrouw fokt zelf ook met konijnen en heeft er naar mijn idee wel verstand van. Ze zei alleen wel dat 9 van de 10 keer het eerste nestjes van de voedster dood wordt geboren! :(
Ik laat nog wel even weten wat ze gezegt heeft.

@Laura_x_
Kranten zijn idd niet erg gezond voor konijnen. Dat komt door de inkt die er op zit. In plaats daarvan zou je ook wat wc papier op de bodem kunnen leggen. Als hij er dan aan knabbelt is het niet zo erg.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:48

Heb hier al heel wat voedsters gehad die met 4 maanden moeder waren... en die nestjes leefde allemaal... Waren ook veel broer en zus kinders... mensen hebben een oeps-nest en brengen de jongen dan als ze te groot worden. Maar met 12 weken kunnen ze zich onderling voortplanten. Dus bijna alle voedsters die met die leeftijd nog bij de mannetjes zitten worden moeder.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:58

My_Shadow schreef:
@laptopmuis
Bedankt voor je reactie! Ben gister even naar de petsplace geweest, en zou vandaag even langskomen met 't konijntje. Die vrouw fokt zelf ook met konijnen en heeft er naar mijn idee wel verstand van. Ze zei alleen wel dat 9 van de 10 keer het eerste nestjes van de voedster dood wordt geboren! :(
Ik laat nog wel even weten wat ze gezegt heeft.

@Laura_x_
Kranten zijn idd niet erg gezond voor konijnen. Dat komt door de inkt die er op zit. In plaats daarvan zou je ook wat wc papier op de bodem kunnen leggen. Als hij er dan aan knabbelt is het niet zo erg.

Hmmm als bij haar 9 van de 10 eerste nestjes doodgeboren worden vraag ik me af hoeveel ze er vanaf weet...

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:11

Daar denk ik ook zo over, Moonfight. :x

Vandaag foto's getrokken van m'n drie Parel-voedsters,
en van de castraat.
Ook nog een poging gedaan voor m'n Parel-ram, maar die springt telkens van de tafel af -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:25

Mannen :') , kranten nog nooit gebruikt stinkt me teveel aan mijn handen :r Het is vlas en stro , alleen had die gecastreerde boef in zijn voerbak lopen pissen :r . Hij is glukkig actiever en zal zo nog bij hem langs!

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:05

Ze bedoelt 9 van de 10 keer wordt het eerste nestje van een voedster dood geboren, dat klopt soms ook wel, vooral in de ras fokkerij, bij mij gelukkig niet.De kleurdwerg standaard moeten de schouders en heupen even breed zijn en dat vind ik zon onzin zeker bij voedsters je moet wel rekening met man/vrouw houden, ik fok ze dus wat groffer in de heupen en sindsdien geen enkel probleem meer met de eerste en volgende nestjes.

EEN TIP: als je een voedster dekt zorg dat ze niet te dik is die is slecht voor de vruchtbaarheid, zorg ook dat ze de hele dracht goed op gewicht zijn vet gaat bij konijnen namelijk ook op het bekken zitten, echt geheid succes! en te dikke konijnen is sowiezo doods oorzaak nummer 1!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:08

Wij fokken op de kinderboerderij al jaren met verschillende rassen konijnen. Maar nog nooit een dood geboren nest gehad.... Lijkt me niet gezond hoor als er 9 van 10 eerste nestjes doodgeboren worden. Dan klopt er iets niet in het fokbeleid...

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:17

Het castraatje:
Afbeelding

De Parelfeh voedster van 2010:
Afbeelding

De Parelfeh voedster van 2011, heeft zo'n 'rare' knik in de toppen van haar oren, scoorde een 94,5 in 2011:
Afbeelding

En de Parelfeh voedster van 2012:
Afbeelding