Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:24

ik ben ook overgestapt op kvv ipv brok(royal canin) Hij laat nu geen stinkscheten meer, eet veel beter, poept minder dus tot nu toe alleen voordelen. Ben wel pas sinds een weekje aan de gang.
Ze hadden bij ons trouwens alleen smuldier vlees en pens compleet dus ik wissel die nu elke dag een beetje af, is het belangrijk dat hij dan nog andere diersoorten binnen krijgt?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:42

princesmax schreef:
Ze hadden bij ons trouwens alleen smuldier vlees en pens compleet dus ik wissel die nu elke dag een beetje af, is het belangrijk dat hij dan nog andere diersoorten binnen krijgt?

Ja, dat is heel belangrijk! De meeste mensen gaan uit van minimaal 4 diersoorten per 2 weken. In de praktijk zie je dat men vaak richting de 7/8 diersoorten gaat, maar dat is dan een beetje de 'hobby' die erachter zit. Als ik jou was, zou ik niet alleen smaken, maar ook merken afwisselen.

Overigens, misschien zijn dit soort vragen in dit topic wel meer op zijn plaats: [BB] BARF

kimmie261

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:00

nee bij kvv welke kompleet is, is het totaal niet belangrijk verschillende diersoorten te voeren,is echt een totaal nieuwe rage onder het vleesvoeren,dat je met een komplete maaltijd als kvv ook verschillende diersoorten moet voeren,maar echt...niet waar..

mag wel ,maar totaal niet nodig...daar het voer nl kompleet gemaakt is door een premix...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:11

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:27

kimmie261 schreef:
mag wel ,maar totaal niet nodig...daar het voer nl kompleet gemaakt is door een premix...

Misschien verkeerd van mij, maar ging even uit van KVV zonder premix.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:28

mag ik vragen wat men hier van vind?
http://www.eukanuba.nl/nl-NL/familie-la ... cific.jspx

ik zelf vind het dus de grootste onzin dat er voor "elk" ras een ander brokje bestaat en de redenen erbij maken me aan het lachen.. best triest dat hun verkoop praatjes toch werken..

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:48

essiesilly schreef:
ik zelf vind het dus de grootste onzin dat er voor "elk" ras een ander brokje bestaat en de redenen erbij maken me aan het lachen..

Een van mijn rassen zit er niet bij, wat nu? :roll:

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:20

Grappig en commerciele verkoop praat. wel zie ik goede resultaten met Hills Healty mobilitie voor de gewrichten van de hond natuurlijk niet genezend maar wel pijnverzachtend.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:21

En Sonja misschien willen ze ook wel een brokje maken voor jou hond whaha kan er vast nog wel bij hihi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:36

Ik mijn honden nu sinds een paar weken (nuja zak 13kg is bijna op) op Purizon vis staan, ging aanvankelijk bij 1 goed, andere heb ik heel traag omgewend en dat ging ook goed, tot meneer bedacht de voerton te plunderen, waarna ze beide mooi aan de diarree waren en hij 2 dagen geen hap door zn keel kreeg, een kuurtje finidiar verder heb ik ze sinds de laatste dagen weer goed, beide nu. Hopen dat het zo blijft, bij de een is de ontlasting normaal vast, bij de andere bijna ideaal, maar zo goed als. erg weinig ontlasting tov vorige voer, niet meer dan wanneer ze vlees krijgen. Ze drinken wel een stuk meer als ervoor, maar dat zal met het voer te maken hebben. Mss hoge eiwitgehalte? verder zie ik weinig verschil. Ik ga de gok wagen en een volgende zak bestellen. Ze eten het ontzettend graag (maarja is bij elk voer wel zo) :), vooral de kleinste is heel enthousiast, voor die hier kwam kreeg die pedigree bij zn vorige baasjes, en hondje is toch een stuk veranderd. vooral het gewicht is optimaal nu. van een rechthoekje, naar een slanke hond met taille. Zeker met het gewicht eraf voelt hij zich super.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:42

Ik ben geen tegenstander van vers vlees, alleen deed onze hond het er niet goed op (kvv).
Wij voeren nu http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 6858,d.Yms
en dit bevalt ons en de honden erg goed.
Zijn er meer mensen die Platinum voeren (wordt ook gewoon naar Nederland geleverd).

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:56

Darf is ook een goede kvv niet met premix maar wel volledig en het is biologisch. Ze hebben ook vlees die niet volledig is daar staat dan geen kvv bij. Vind het een ontzettend mooi produkt. 5 kg kost 17eu.
ze hebben een website www.darf.info

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:35

Sonja89 schreef:
essiesilly schreef:
ik zelf vind het dus de grootste onzin dat er voor "elk" ras een ander brokje bestaat en de redenen erbij maken me aan het lachen..

Een van mijn rassen zit er niet bij, wat nu? :roll:

Niks voeren.. Dat is dan jammer voor ´m! :D

Mijn supersexy kruising Pyr met Golden retriever-reu doet het nog steeds voortreffelijk op HAVO, KVV dus.. Beer krijgt mergpijpjes voor het knagen en de extra´s van het merg. Regelmatig een rauw ei. Rijst, boontjes, aardappeltjes.. Van alles wat :) .

Hij heeft wat mindere weken gehad, denk een virusje wat hier ronddwarrelde.. dus z´n darmflora was niet optimaal.. Reinigingskuur van ´Puur´ en Bokashi door zijn voer en hij doet het weer!
Zijn er hier nog meer mensen die Bokashi geven? Ik vind het werkelijk wonderbaarlijk spul en geloof er echt in!

Bokashi zijn gefermenteerde kruiden, grassen en zaden.. Die zich ook in de maag of magen bevinden van rund, eland of andere gras -en planteneters, en dus gegeten worden voor de weerstand en darmflora.
Het is geheel natuurlijk, en het wordt ook ontstaan door een natuurlijk proces. Het ruikt een beetje naar kuilgras, wat natuurlijk ook een fermentatie-proces heeft gehad.
Hier een link voor geinteresseerde.. Bij mindere weerstand of darm/ontlastingstoornissen kan ik het van harte aanbevelen! Kan tevens ook voor paarden.

Link naar Bio-Ron --> http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... kashi.html

Ter illustratie, hoe een Pyrenese berghond met Golden retriever eruit ziet ;) ;

`Zei er iemand mergpijpjes van de slager?!´
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1120_n.jpg

De goorlel van Zuid Holland *\%/*
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7461_n.jpg

´Iemand enig idee hoe de Pyreneeén zijn ontstaan? :P ´
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9596_n.jpg

Spinnenpletters VOF.. Door Beer en Buurman..
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1580_n.jpg

Vis-expert! :D
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2401_n.jpg

´I´m sexy and I know it´ :7
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3209_n.jpg

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:12

Leuke foto's, WolinLotte. Bokashi zegt me niks, zal er eens naar kijken. Klinkt wel interessant, al lijkt het mij niet nodig gezien de afwisseling die ze hier al krijgen (o.a. boekmaag).

Maar ehh... Rijst? Aardappels? Waarom?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:58

Tja niet nodig.. ´In de natuur´ (zegt ze nou ´in de natuur?´ :P ) trekken ze de maag open en is al dit goeds te vinden, dus het past gewoon in het rantsoen eens in de zoveel tijd. Ik geef gewoon in het voor en najaar een kuur, als hij gaat ruien en er de meeste loopse teefjes zijn.. Toevallig krijgt hij het nu ook. Hij eet het zelfs zo uit de hand, als ik het pak begint hij te kwispelen!
Overigens is écht vuile pens tegenwoordig moeilijk te vinden, of de maag is door antibiotica ontdaan van de bacterién of de magen worden schoon aangeleverd.

Gewoon, als vulling :) .. Als er gekookte aardappeltjes over zijn, of wat rijst. Maar dit is zelden. Beer krijgt 1 kg vlees per dag, maar als hij een zéér actieve dag achter z´n kiezen heeft (lees: een héle dag op de Veluwe rondbanjeren of veel km naast de fiets) krijgt hij wat extra vulling met een scheutje olie en/of een ei.

Hebben jullie dat ook, dat je de poep van je hond moet zoeken?! :P Beer krijgt aardig wat vlees.. Maar kakt als een konijn.. Verbruikt alles. Mooi spul, dat KVV! ;)

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:05

whahaha kakt als een konijn :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:10

leuke hond wolinlotte
ik heb toch echt goooooore (vuile dus ;) ) pens in de vriezer liggen, ziet zo de etensresten er nog inzitten gatver!!
de rest krijgen ze hier kokosolie en m n teefje eet zelf hooi van de paarden.. hmzz tsja

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:12

@Wolinlotte: prachtige hond <3

Hahahaha, die van mij liggen nu in het hooi in de schuur te slapen/op te drogen van door de modder banjeren, wie weet nemen ze af en toe een hapje. Als ze weer opgedroogd zijn, mogen ze weer naar binnen :') .
Bevalt me erg goed, was zo nat de afgelopen tijd en ze hebben een mooi bedje in het hooi.

Mmmm, zie altijd konijnenkeutels in de rijbak liggen, misschien toch 1 van de hondjes :D .

Iemand nog een leuk adres waar je via internet fijn en voordelig kauwmateriaal kunt kopen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:27

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:50

http://www.tommydog.de
die verzendt gratis naar nederland boven de 65 euro meen ik.
Kwaliteit is prima, spul is snel in huis.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:23

die is alleen wel heel duur... := ( en avaluna woont in duitsland :) )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:50

Ik vind het niet zo duur hoor, ligt eraan wat je koopt.
Daarbij heb ik weinig aan een zaak die niet naar nederland verstuurt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:18

die link die ik gaf heeft runderkophuid voor: 1 kg RINDERKOPF​HAUT Kopfhaut - goldbraun getrocknet​
EUR 6,95 ( 10 kilo 63,95)

bij die tommydog is 1 kilo 10,90 ( 10 kilo 88 euro)

vind dat best in prijs schelen.. :) ,als je in nederland woont heb je inderdaad niets aan die link die ik eerder gaf..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:37

Hier werken in NL en wonen in DE idd, dus kan overal bestellen.
Bedankt voor de links!
Wat bestel jij meestal, Kimmie?

Hier krijgen ze meestal hetzelfde :o , varkensoren, huid, gevulde hoefjes, pensstaven e.d.

Wij hebben trouwens sinds anderhalve week een hondje op proef, volgens mij bevalt het haar wel :D <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:06

ik bestel van rund: kopfhaut,dorrfleisch,ziemer,strossen,euter,en ik heb om te proberen schweinewangen besteld,en die vallen errug in de smaak,en meestal wel iets van varkensoren/stukjes...en had konijnenoren meebesteld,maar dat is echt secondewerk..

ik had laatst 8 kilo kauwsnacks besteld voor iets meer als 50 euro,nou das toch netjes :j

maar zie nu ook dat ze ribben hebben van rund...hmmzz is voor de volgende bestelling :D

ze leveren echt heel snel en spul ziet er heel goed uit..

en leuk een hond erbij,wat voor 1??