Mindim schreef:Nee, een roofdier zal niet aanvallen zonder reden, misschien is idd de gebrek aan ruimte en de frustraties de reden dat de dieren aanvallen.
Inderdaad! Maar dat geldt ook voor gedomesticeerde dieren.
Houd ze op een te kleine ruimte en het kan ook mis gaan!
Mindim schreef:Heel veel dieren worden beneden hun waardigheid gehouden, ben ik helemaal met je eens en als dit topic niet over orka's ging had ik ook nog een heel ander blik die ik kon opentrekken inderdaad

Ook gedomesticeerde dieren en wilde dieren worden in erbarmelijke omstandigheden gehouden, verschrikkelijk, kijk maar naar het wspa, Brooke en noem het maar. )
De insteek is dan ook meer -> Een beter "milieu" begint bij jezelf....
Inderdaad het gaat hier over orca's, maar toch 'vreet' het bij mij dat sommige hier zonder na te denken vreselijk afgeven op organisaties terwijl hun eigen pony/paard twee uurtjes in de paddock komt, omdat het winter is 
Mindim schreef:Maar het gaat hier over orka's en naar mijn idee, kun je die dieren zo verschrikkelijk weinig bieden wat ook nog maar enigszins met hun natuur te maken heeft, dat ik dit wel een uitvergroting vind van diersoorten die je niet in gevangenschap moet willen houden. Opvangen voor uitzet oke, maar ook nog fokken met deze dieren vind ik een no go, zekers niet als je naar de levensverwachting kijkt van deze dieren in gevangenschap en van die in het wild.
Ik ben het hier 100% mee eens! Echter om die levensverwachting maak ik mij niet zo druk... Het gaat mij om de kwaliteit van het leven van deze dieren...
Liever een jaar in hun eigen habitat, dan tien jaar in een onnatuurlijke omgeving!