Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:11

Oke! Zal maar eens een keer kijken of ik zo iets in een verveelde bui kan maken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:22

Waar hebben jullie je hamster vandaan? Ben een beetje informatie aan t zoeken over syrische hamsters, wil later als mijn andere 2 dwergen zijn gegaan overstappen op syrtjes..

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:27

Bij mij kwamen Yuma en Florentijn uit een dierenwinkel (doe ik liever niet maar ik wordt soms ook verlieft...), Aiden kwam een 1 malig nestje in de buurt, Quinn heb ik gekregen op de dierenmarkt, Utah heb ik opgehaald van kapaza, Branco kwam uit de hamsteropvang Lisse, Cartouche komt vanbij hamstery Stardust en Babiche van hamstery Hairball :)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:28

Joanieke schreef:
Waar hebben jullie je hamster vandaan? Ben een beetje informatie aan t zoeken over syrische hamsters, wil later als mijn andere 2 dwergen zijn gegaan overstappen op syrtjes..

Ik heb mijn hamster gwn uit de dierenwinkel;
waarom ik voor haar had gekozen:
-ze was schattig/mooi
-ik wou een vrouwtje
-en de leukste reden toen de winkel eigenaar haar oppakte plaste ze in zijn hand, je had zijn gezicht moeten zien _O-

@Nojaveh (ofzo) dat zijn veel hamsters ''respect om al die kooien schoon te maken''

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 11:01

Mijne komt van een fokker via het hamsterforum. Daar kan je nestjes in de gaten houden, erg leuk!

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:50

Nietes: dat zijn gewoon de syren die ik ooit gehad heb hoor (eigenlijk nog 2 meer, maar toen was ik erg klein). Nu heb ik 4 hamsters (2 syren en 2 dwergjes).
Ik heb nog nooit meer dan 5 hamsters tegelijk gehad. Dat is zo'n beetje mijn max voor de moment :P

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:01

Mag ik zeggen dat mijn hamster heel verwend is?

Denk dat dit de eerste hamster is die mee gaat naar de efteling!

We zitten daar over 2 weken 3 dagen in een huisje (voor huisdieren ook) want als ik mn hamster aan mn oma uitleen is ie morgen gelijk dood _O-

We wonen er niet zo heel gek ver daar vandaan dus het is niet zielig hoor,hij zit echt geen uur in de auto ofzo :+

Hopen dat de zeven dwergen hem niet mee nemen,of de grote boze wolf.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:08

Mijn hamster was een van de duizend nog wat hamstertjes uit veldhoven die halsoverkop een nieuw thuisje zochten :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:45

Oh, dat verhaal heb ik ook gehoord ja, echt gaaf eigenlijk dat zoveel beestjes t nog gered hebben :)

Mijn rusje vond t ineens heel interresant toen ik begon te fluiten haha meteen foto gemaakt ;d
Afbeelding

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:06

Hihi,wat een hoofdje <3

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:07

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:12

Leuk diertje :))

Ik weeg mijn hamster af en toe en gisteren woog ze opeens nog maar 40, terwijl ze eerder altijd 56-59 woog. Heb d'r nu dus maar wat meer eten gegeven en ga het even goed in de gaten houden. :=

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:52

Achgos wat een lief beestje! Ik kan er niet tegen,van die schattige kiekjes.haha

Heb mn hamster eigenlijk nog nooit gewogen.zal het gauw eens doen.wat is het gemiddelde gewicht?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:29

Mijn oude Robje Benjamin is overleden. hij is 2 jaar en 8 maanden geworden.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:50

Wat leuk een topic over hamsters!

Ik heb sinds twee weken 2 Roborovski hamsters. Het zat niet in de planning, heb vroeger wel jarenlang tamme ratten gehad maar ben gestopt met knaagdieren te houden. Heb nog wel een tamme muis opgevangen, maar die is ook al zo'n drie jaar terug overleden. Deze twee hamsters komen via via, mijn schoonzus kon iemand en die kon weer iemand die ze had en daar moesten ze weg in verband met een allergie, ze stonden in de schuur. Dat vonden we zo sneu dat we ze hebben opgehaald. Mijn schoonzus heeft er één 'geadopteerd' maar ze wonen hier in huis, mijn schoonzus durfde het niet helemaal aan met haar katten. Ik ben erg blij met ze, vind het gezellig om weer kleine beestjes in huis te hebben en ze zijn zeer vermakelijk om naar te kijken :D

Dit zijn ze:

Afbeelding
Ze zijn gedoopt tot Tom (en) Tom, omdat we de weg niet konden vinden toen we ze gingen halen. Er is me verteld dat ze bijna anderhalf jaar oud zijn (april 2011). Sinds die tijd zitten ze ook bij elkaar, dus het blijven er ook maar 2.

Afbeelding

En mijn hond heeft altijd erg leuk contact met eentje, ze kunnen gefascineerd naar elkaar staren :)) De ander is wat minder sociaal, die gaat het liefst in zijn tunnel zitten en papiertjes scheuren om een nestje te maken.

Ik wil de kooi opnieuw inrichten, nu staan er dingen van hun oude kooi in. Ik vond de oude kooi persoonlijk nogal klein (zeker voor twee) waardoor we een grotere hebben aangeschaft (hier zitten ze op de foto's al in). Zag in in de afgelopen pagina al wat leuks voorbij komen, ben wel benieuwd hoe de kooien van andere bokkers eruit zien. :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:46

lies1994 : wat voor hamster heb je? Verschilt erg per soort, en dan zijn er nog grote verschillen tussen de hamsters zelf. Net als bij mensen heb je grote en kleine hamsters.

Plaisir: wat een schatjes <3
Ik zou wel even de tralieverdiepingen dicht maken. Hier kunnen pootjes tussen schieten en breken. Je kan er fleece (of andere stof), papier/dun karton of placemats tussendoor weven.

Foto's van mijn hokken zal ik eens maken :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:51

Bedankt! Ik ga kijken of ik iets kan vinden om daar wat aan te doen. Ik zag op (volgens mij hamsterforum) iemand die het ook dicht had gemaakt met die flexibele bruggen van hout. Maar vraag me af hoe je zoiets vast kan maken aan de kooi. Fleece heb ik vast nog wel ergens liggen dus ga wel kijken of ik daar iets mee kan!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:19

_Rianne_, gossie wat jammer zeg. Sterkte ermee! Hij heeft gelukkig wel een mooie leeftijd bereikt.

Plaisir, och dat vind ik altijd zulke leuke hammies(misschien een domme vraag maar kunnen die ook in een kooi waarvan de tralies 1cm is? Of gaan ze daar zo doorheen?want het lijk mij leuk om er zo eentje ooit te nemen.)

Najoveh,ja idd heb je gelijk in was alleen vergeten te melden wat het er voor een is,sorry! Het is dus een rusje.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:28

Die wegen gemiddeld zo'n 50g. Maar dan verschilt het nog per hamster. Sommige russen hebben een goed gewicht met 30g, terwijl andere niet te zwaar zijn als ze 80 wegen. Kijk dus vooral naar de hamster zelf. Russen horen mooie bolletjes te zijn. Je mag geen vetkwabben achter de pootjes zien en je mag hun botjes niet super goed voelen. Te dikke russen zijn vaak ook minder energierijk.

Wegen is wel een goede indicatie om te zien of je hamster gezond blijft. (veel) Aankomen of afvallen kan wijzen op ziekte of andere problemen (tanden, suikerziekte,...).
Maar in principe kan je dit meestal ook aan de hamster zelf zien. Ik merk het echt als 1 van mijn hamsters 5g bijkomt of afvalt.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:39

Aha,thanks voor de uitleg.ben benieuwd hieveel die van mij weegt. Snel even een weegschaaltje opzoeken.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:46

Manegepaard schreef:
_O- _O- Alsof dat beestje het wat uitmaakt of zijn huisjes bij elkaar passen.

Ja die van mij is wel zo'n zeur! Nouja..ongeveer
Ik verander zijn interieur wel eens en af en toe is meneer het niet eens met waar ik zijn huisje zet, dan begint ie me toch te krijsen!
En dat blijft ie doen tot ik het huisje weer verplaatst heb (zet ik hem daarna weer terug begint ie gewoon weer te schreeuwen)

Anderhalf jarig russisch dwergje en nog springlevend *\o/*

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:49

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:52

lies1994 schreef:
_Rianne_, gossie wat jammer zeg. Sterkte ermee! Hij heeft gelukkig wel een mooie leeftijd bereikt.

Plaisir, och dat vind ik altijd zulke leuke hammies(misschien een domme vraag maar kunnen die ook in een kooi waarvan de tralies 1cm is? Of gaan ze daar zo doorheen?want het lijk mij leuk om er zo eentje ooit te nemen.)

Najoveh,ja idd heb je gelijk in was alleen vergeten te melden wat het er voor een is,sorry! Het is dus een rusje.

Is geen domme vraag! Volgens diverse internet pagina's is 1cm het maximum. Tom en Tom hebben in hun kooi 1.1cm afstand, heb niet het idee dat ze daar doorheen passen. Maargoed zij doen (tot nu toe) ook geen uitbreek pogingen gelukkig :)) Ik vind deze soort ook erg leuk, ook omdat ze samen kunnen!

Rider01 schreef:
Ja die van mij is wel zo'n zeur! Nouja..ongeveer
Ik verander zijn interieur wel eens en af en toe is meneer het niet eens met waar ik zijn huisje zet, dan begint ie me toch te krijsen!
En dat blijft ie doen tot ik het huisje weer verplaatst heb (zet ik hem daarna weer terug begint ie gewoon weer te schreeuwen)

Anderhalf jarig russisch dwergje en nog springlevend *\o/*

Geweldig :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:02

xManon, ow dank voor de link met de lijst!

Plaisir, oke bedankt! Vind ze toch wel heel erg leuk. Heb zelf altijd rusjes gehad,zou er nu ook wel een ander soort bij willen hebben (natuurlijk niet in dezelfde kooi :+ )

Hoop wel vaker fotos van jouw robjes te mogen zien,vind ze echt heel cute.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:14

Hier zijn mijn hokken dan. Als eerste de hamsterkast die mijn vader voor me gebouwd heeft :+:
Er zitten 3 hokken in van 100x40, en vanonder een opbergkastje waar ik desnoods ook nog een hamster in kwijt kan O:)

Het geheel:
Afbeelding

Cartouche's hok:
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_3549.jpg

Jigglypuff
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_3491.jpg

Malinche
http://i694.photobucket.com/albums/vv30 ... G_3551.jpg

En dan heb ik Babiche nog. Zij zit in een ferplast Jenny (80x50x80).
Afbeelding

Binnenkort komen er als het goed is nog eens 2 syrtjes deze kant op *\o/*
Eentje uit Nederland, dat is zo goed als zeker. Al kan het nog altijd zijn dat de mama niet zwanger wordt, het mis gaat of er te weinig ukken zijn. Maar daar ga ik maar niet van uit :P
De 2e is nog een beetje afwachten. Dat nestje gaat enkel door als er genoeg reserveringen zijn en momenteel moeten er nog zeker 3 bij...