Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:weet niet wat voor vers vlees je dan voert...maar ruwe as is wel wat anders als ruwe celstof..
ruwe as zijn letterlijk restanten na verbranding,of je moet je vlees verbranden voor voeren...
kimmie261 schreef:weet niet wat voor vers vlees je dan voert...maar ruwe as is wel wat anders als ruwe celstof..
ruwe as zijn letterlijk restanten na verbranding,of je moet je vlees verbranden voor voeren...![]()
ruwe as moet zo laag mogelijk zijn,liefst onder de 6 %,is dat hoger is het gewoon voor de nieren belastend...
Jade schreef:voorzover ik van google begrijp is as het percentage wat overblijft wanneer het voer verbrand wordt; o.a. mineralen. dus niet zozeer dat er ruwe as in zit door de verbranding of verhitting van voedingsstoffen in de brok/vlees, maar hetgene wat overblijft als je het in de oven zou zetten en de pyrolyse aan
heb alleen niet meer dan dat teruggevonden, dus als iemand nadere uitleg kan geven houd ik me aanbevolen
Tieme schreef:k wil dus even uit de wereld helpen dat as iets slechts is. Doen die voederfabrikanten allemaal moeite om waardevolle stoffen toe te voegen, gaan wij roepen dat ze er balaststoffen in gooien. Beetje jammer........
Chiqa schreef:Ik hoorde het ook al voor het eerst maar ken die stof verder niet dus kon er verder weinig zinnigs over vertellen, jij heb er zo te lezen wel verstand van interessant stuk.