[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:41

EvaC schreef:
Dat is een beetje het punt, ik wil liever anderen niet belasten met het feit dat ik zo graag een huisdier wil. De ouders van mijn vriend zullen het waarschijnlijk niet zo'n punt vinden, maar mijn ouders wel. Maar dan zit je weer met het probleem dat "de oppas" ook elke dag voor jouw hond moet zorgen en ik vind niet dat ik dat kan vragen van mijn schoonouders of mijn eigen ouders. Een uitlaatservice is dan wel een optie.

Dus ruwweg gezegd is het eigenlijk geen goed idee omdat het niet eerlijk is tegenover het dier?

Uitlaatservice is duur 5 dagen per week.
Maar als je verder geen andere optie is, en dat is te prijzig nee. Dan kwijnt zo'n dier weg. Zeker als je ook nog 's avonds eens de hort op bent.

EvaC

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:16

Dan gaat het gewoon niet door. Simipel. Dat risico loop ik dan gewoon liever niet. In ieder geval erg bedankt voor de reacties!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:19

twee honden kan misschien nog wel ;) Mits je 's avonds alle tijd aan ze kunt besteden en in het weekend natuurlijk ook.
En dan zou ik je hele achtertuin/bos goed afzetten zodat ze lekker de ruimte hebben om te struinen. Maar als dat niet gaat, zou ik er vanaf zien.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:52

Twee vind ik dan meteen weer een beetje te veel van het goede :P De tuin afzetten is inderdaad ook een optie, maar dan zit je weer met poep in de tuin en ik vind het best fijn om zomers met mijn blote voeten door het gras te kunnen lopen ;) 's Avonds en in het weekend tijd besteden is absoluut geen probleem. Vanaf half 5 ben ik eigenlijk altijd thuis en op vrijdag ben ik altijd om half 3 al vrij.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:00

Tja, ik zou zowiezo altijd voor 2 gaan....bij zowat elke diersoort. Ik vind dat het makkelijk moet kunnen, met 2 volwassen honden, en een ruime ren. Die hebben het denk ik dan nog beter dan een hond alleen, die maar 3 uur per dag in de keuken hoeft (want die zit wel helemaal alleen, kan zijn behoefte niet kwijt)

Waarschijnlijk vind je in asiels ook wel honden die alleen maar per 2 weg gaan.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:38

Laat ik heel duidelijk zijn, er komen géén 2 honden. Als er uberhaupt al 1 komt. Ik ben degene die er zorg voor moet dragen en twee honden vind ik te gek. Bovendien heb ik nog nooit een hond gehad, op een logé na, en om dan meteen overweldigd te worden door de zorg en aandacht voor 2 zie ik niet zitten.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:41

Ieder zijn ding natuurlijk :)

Ik vind 2 veeeeel makkelijker, toen wij er maar 1 hadden, eiste hij al onze aandacht op. Nu zijn ze met 2 en hebben ze mij bijna niet meer nodig, behalve voor een kroel, en natuurlijk eten :) ik vind 2 honden minder werk, alleen meer kosten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:46

Was niet aanvallend bedoeld hoor. Als ik het zo teruglees lijkt dat een beetje zo.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:48

Nou ik snap je prima hoor EvaC, ik heb sinds een jaar mijn eerste hond in huis, van pup af aan, en echt, ik moet er niet aan dénken om er 2 op te voeden := tzt komt er misschien wel een tweede hoor, maar pas als nummer 1 helemaal goed opgevoed is, en wat minder stuiterballig haha :P

Een hele dag werken en een hond vind ik niet zo'n mooie combinatie, maar het is natuurlijk wel op te lossen met oppas, of bijvoorbeeld een uitlaatservice oid :j Verder, zeker als je een pup in huis hebt, kan die natuurlijk niet meteen hele dagen alleen blijven, maar dat spreekt voor zich :)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:53

Maar ze wil een volwassen hond, dus als het goed is geen stuiterballen meer, en al enigzinds opgevoed. Daar zit ook een verschil in... 2 jonge is wel veel inderdaad, ik heb nu een puber en een pup, mooie, euhm, uitdaging... haha, maar je moest me eens zien lopen over straat soms met die 2 haha.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:55

Inderdaad. Van Diesel zou ik er wel 10 kunnen hebben en het niet merken...Van onze jonge Lab is 1 soms al teveel....Het ligt echt aan de hond zelf.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:59

Oh haha lezen is ook een kunst he, helemaal gemist dat het om een volwassen hond gaat :+ Maargoed dat moet ieder natuurlijk voor zich weten :)

Tja van die van mij zou ik er zó nog een willen, maar niet tegelijkertijd haha, meneer is wat ehm.. veeleisend zeg maar :P qua aandacht en inspanning enzo :P

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:15

Kan gebeuren he :)

Je kunt altijd gaan kijken bij asiels of er 'koppels' zijn, en hoe dat bevalt. Je kunt het er over hebben met de mensen daar, en advies krijgen. Meestal kun je ze ook op proef krijgen.
Maar een hond alleen zou ik inderdaad niet doen. Goed dat je er overnadenkt, zo zouden er meer moeten zijn :D

Dus zolang je situatie niet veranderd, of geen hond, of 2, zou ik zeggen :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:20

Zelfs 2 volwassenen lijkt me nog een behoorlijke kluif eerlijk gezegd ;) Helemaal ook omdat die ook nog vast lekker kunnen stuiterballen.

Ik wil er absoluut niet onbezonnen aan beginnen, vandaar al mijn vragen en opmerkingen :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:21

ik vind het heel wijs hoor evac! 2 honden is niet niks... zijn echt niet altijd makkelijk, nemen vaak ook de niet leuke dingen van elkaar over als er 1 gaat janken gaat de ander ook etc.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:22

Ja, daarom, super goed!

Maar mijn ervaring met 2 honden is dat ze minder stuiterballen, omdat ze gewoon lekker met zijn 2en stuiterballen in de tuin.
Stuiterballen doen ze toch wel, alleen moet je, als je 1 hond hebt, zelf persee steeds mee doen :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:24

hahaha uhhhm peugeotje.. wil je is bij mij thuis komen kijken :') stuiter de stuiter de stuiter met z n 2en :P ja binnen is af dat weten ze maar buiten is lekker spelen rennen en ook met de baas ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:24

EvaC schreef:
Zelfs 2 volwassenen lijkt me nog een behoorlijke kluif eerlijk gezegd ;) Helemaal ook omdat die ook nog vast lekker kunnen stuiterballen.

Ik wil er absoluut niet onbezonnen aan beginnen, vandaar al mijn vragen en opmerkingen :)

kan reuze meevallen hoor. Er zitten vaak ook lieve oudere stelletjes in het asiel. Met dan die grijze snoetjes <3 Die verdienen ook nog een paar mooie jaren en zijn zooo dankbaar :)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:26

Jaaaaa, ook met de baas :) maar ook zonder :) toen we nog 1 hadden, moest ie altijd bij mij zijn, want anders was het piepen... die ging echt niet alleen in de tuin als ik in de kamer zat... als hij wilde spelen kreeg ik het flostouw in mijn gezicht gedrukt, hij had mijn aandacht veel meer nodig.

Nu kan hij niet eens meer met een flostouw bij mij komen, want dan hangt de ander er al in :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:59

EvaC schreef:

Het siert je dat je er zo over nadenkt :) Als je het graag wil, is er vast een oplossing te vinden!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:28

Sancha schreef:
kan reuze meevallen hoor. Er zitten vaak ook lieve oudere stelletjes in het asiel. Met dan die grijze snoetjes <3 Die verdienen ook nog een paar mooie jaren en zijn zooo dankbaar :)

Daarom is het ook zo verleidelijk om het gewoon maar te doen. Al die lieve snoetjes die graag een permanent huisje willen. Daarom zit ik er over te denken, dat mochten we het wel doen, er eentje uit een asiel op te halen. Dat hebben we ook met ons tweede konijntje gedaan en dat is super goed bevallen en inderdaad een stuk dankbaarder.

Pff het is zo moeilijk! Het is natuurlijk een hele beslissing!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:41

Twee hopelijk. Een hond in z'n eentje de hele dag 5 dagen per week is niet zo erg gelukkig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:25

Volgens mij had ze een paar posts geleden al duidelijk gezegd dat ze geen 2 honden wil....

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:14

Toen zei ze dat eentje inderdaad geen goed idee is. En dat is het ook niet -.-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:24

Ik heb nergens zien staan dat ze zelf zegt dat 1 hond geen goed idee is. Ik lees alleen dat ze geen 2 honden wil en dat ze niet ergens onbezonnen aan wil beginnen... Maar wellicht lees ik er overheen hoor, dan bij deze mijn excuus!

Denk toch echt dat het hele "1 hond of 2 honden" gebeuren zeer persoonlijk is. Wij hebben vroeger meerdere honden gehad, maar altijd 1 per keer (tot ze oud waren en overleden) en die waren ab-so-luut niet ongelukkig of zielig. Toevallig hebben ze bij mijn ouders nu 2 honden, die spelen soms samen, maar gaan voornamelijk hun eigen gang. Waarom ze er 2 hebben? De oudste hond is min of meer gehandicapt geraakt, maar mijn moeder traint fanatiek en wou daar niet mee stoppen, daarom heeft ze er een jonge hond bijgenomen waar ze lekker mee kan trainen. Mijn vriend en ik hebben ook een hond, is ook alleen en ook deze hond zit goed in haar vel. Zie echt niet in waarom we er perse 2 zouden moeten hebben.