Mischien morgen, zo ja als iemand het dan zou plaatsen zou leuk zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Dit stond er vanmorgen bij ons in de krant:
http://img520.imageshack.us/img520/3766/kirua8.jpg
Ik vraag me toch af of dit artikel klopt:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_301678.html
Snoevie schreef:vraag je je werkelijk af of dat artikel klopt slimmerik?
ik vind het nogal onzinnig eigenlijk!
een groot deel van de eigenaars is wel een apart volk,maar hebben ze daarom dan meer op hun kerfstok?
slimmerik schreef:Snoevie schreef:vraag je je werkelijk af of dat artikel klopt slimmerik?
ik vind het nogal onzinnig eigenlijk!
een groot deel van de eigenaars is wel een apart volk,maar hebben ze daarom dan meer op hun kerfstok?
Nou in dit geval kén ik dus de eigenaars....
griebels schreef:Ik ben ook een rottweiler fan, maar deze honden komen toch vaker in het nieuws (negatief) dan staffords.
Ook hebben ze op de lijst gestaan.
slimmerik schreef:Ja, en niet geheel onterecht. In verkeerde handen zijn het slagers.... Maar dat geldt voor alle, vooral grote honden.
Helemaal mee eens![]()
"verkeerde" mensen kicken óók op dat soort honden. Al helemaal als ze verboden zijn. Ze hebben geen weet van hoe je zo'n hond moet opvoeden etc. Daardoor krijg je dus vaak die bijt incidenten.
Alweer![]()
Helaas door de "bijt" kracht en vooral de vasthoudendheid van de pitbulls en pitbull-achtigen zijn die dus verboden.
Dát onderscheidt ze dus van de anderen.
CherokeeChum schreef:griebels schreef:Ik ben ook een rottweiler fan, maar deze honden komen toch vaker in het nieuws (negatief) dan staffords.
Ook hebben ze op de lijst gestaan.
Volgens mij staan ze er nog steeds op,evenals Fila's, Mastino's en Amstaffs.
Of er moet intussen iets veranderd zijn.
Er moest in ieder geval aan strenge voorwaarden worden voldaan om er mee te fokken. M.A.G test etc.
Citaat:Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen. Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen van deze rassen.
griebels schreef:Bij mijn weten moeten ze de fokkers zich alleen aan een streng fokbeleid houden. Maar volgens mij was de Rottweiler van de lijst afgehaald.
Alleen de Dogo Argentino's, Fila brasilliero, Mastino Napoletano's, en er was er nog een maar daar km ik zo 1 2 3 ff niet op
Daarnaast de Staff, en de Rottweiler stond erop maar is eraf gehaald...
Tenminste.. dat is het laatste wat ik van 'de' lijst vernomen heb.
slimmerik schreef:De Spits is ook een tabloid....
Yep!
Maar niettemin vind ik een onderzoek heel zinvol en nodig...
slimmerik schreef:Citaat:Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen. Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen van deze rassen.