Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:32

Hebben andere nederlandse kranten er al iets over geplaatst?
Mischien morgen, zo ja als iemand het dan zou plaatsen zou leuk zijn Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:49

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:23

vraag je je werkelijk af of dat artikel klopt slimmerik?
ik vind het nogal onzinnig eigenlijk!

een groot deel van de eigenaars is wel een apart volk,maar hebben ze daarom dan meer op hun kerfstok?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:31

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:48

Snoevie schreef:

een groot deel van de eigenaars is wel een apart volk,maar hebben ze daarom dan meer op hun kerfstok?

Nou in dit geval kén ik dus de eigenaars....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:51

Ergens zal er wel een kern van waarheid inzitten. Maar ook goede mensen kunnen voor zulk soort honden vallen en ook slechte mensen kunnen voor JR's bijv kiezen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:51

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:

Nou in dit geval kén ik dus de eigenaars....

dan kun je ook alleen maar conclusies trekken uit DIT geval Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:00

Klopt. Ik stel die conclusie ook niet in het algemeen. Ik heb n.b. zélf ook rottweilers gehad en misschien is dat onze volgende hond ook weer. En die staan ook niet bekend als lieverdjes maar met een consequente en duidelijke opvoeding heb je er geweldige honden aan.

Mijn conclusie gaat meer uit naar de RAD honden.... dat het toch vaak gezien wordt als een verlengde van de (agressieve) arm van de eigenaar en de "status" die zo'n eigenaar hiermee wil bereiken. Het in het krantenartikel bedoelde gezin vind ik (persoonlijk) hier een duidelijk voorbeeld van. En écht deze mensen wisten het wel degelijk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:10

Ik ben ook een rottweiler fan, maar deze honden komen toch vaker in het nieuws (negatief) dan staffords.
Ook hebben ze op de lijst gestaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:18

Ja, en niet geheel onterecht. In verkeerde handen zijn het slagers.... Maar dat geldt voor alle, vooral grote honden.

"verkeerde" mensen kicken óók op dat soort honden. Al helemaal als ze verboden zijn. Ze hebben geen weet van hoe je zo'n hond moet opvoeden etc. Daardoor krijg je dus vaak die bijt incidenten.

Helaas door de "bijt" kracht en vooral de vasthoudendheid van de pitbulls en pitbull-achtigen zijn die dus verboden.
Dát onderscheidt ze dus van de anderen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:31

Over die bijtkracht zijn onze meningen verdeeld dus daar ga ik niet meer op in
Alle grote honden in verkeerde handen zijn slagers Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:36

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:41

Goh raken we het toch nog eens eens hier zo Haha! Knipoog

idd alle honden kunnen slagers worden.
Alleen worden dat soort honden dus grote honden genoemd terwijl ik een staff en een rottweiler en zo toch echt tot de "middenklassers" vind toebehoren...

Over echt grote honden praat ik meer over 50kg+ massief en/of heel hoog 50cm+
En misschien heel gek maar de meeste van deze rassen van wat ik beschrijf zijn vaak geen aggressieve rassen en staan ook niet op de lijst..

Enerzijds ook erg logisch weer want bijna alleen echte liefhebbers hebben het er voor over 1 of 2 van zulk soort "kalfen" in huis te nemen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:42

griebels schreef:
Ik ben ook een rottweiler fan, maar deze honden komen toch vaker in het nieuws (negatief) dan staffords.

Volgens mij staan ze er nog steeds op,evenals Fila's, Mastino's en Amstaffs.
Of er moet intussen iets veranderd zijn.
Er moest in ieder geval aan strenge voorwaarden worden voldaan om er mee te fokken. M.A.G test etc.

Wat betreft beeldvorming van eigenaren van dit soort honden.
Ze hebben vaak niet zo'n aaibaarheidsfaktor als het margriet of page gezinnetje. Dus ? Je bent omdat je van de standaard afwijkt een potentieele
crimineel of aggressieveling?
Het kan dus niet zo zijn dat je geniet van het spel van de spieren onder de huid van je hond zijn actieviteit en zijn alertheid op zijn omgeving....
DAN , ben je dus al een bedreiging... Het hebben van een stoere hond die niet uitnodigt tot, en niet tot de verbeelding spreekt van, kirrende, op de knieen vallende, wildvreemden, die je hond zo nodig moeten aaien....
Mensen met grote terreinauto's zijn ook al fout.

By the way,Slimmerik,het onderzoekje waar je aan refereert was een kranteartikeltje uit zo'n tabloid.... Van vorig jaar.
Het is toen zelfs een topic geweest. Het eerste krantenartikel kon ik helaas niet lezen,op de 1 of andere manier krijg ik hem niet vergroot.

Kamervragen over dierenleed door overheid.
Tweede kamerleden Dion Graus PVV,Krista van Velzen SP,en Marianne Thieme PvdD gaan om opheldering vragen over de werkwijze van de Dienst
Regelingen. Dion Graus heeft een R.A.D debat aangevraagd.
De Spits van vandaag, zit gewoon op je startpagina, bij kranten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:45

De Spits is ook een tabloid....

Maar niettemin vind ik een onderzoek heel zinvol en nodig...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:53

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:59

Pfffff, zo'n kreng heeft me ook al eens achter in de kuit te pakken gehad.... Vraag me toch af of ze niet bewusteloos of zo geweest is toen ze eraan begonnen zijn....brrrrr

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:59

slimmerik schreef:
Ja, en niet geheel onterecht. In verkeerde handen zijn het slagers.... Maar dat geldt voor alle, vooral grote honden.

Helemaal mee eens OK dan!

"verkeerde" mensen kicken óók op dat soort honden. Al helemaal als ze verboden zijn. Ze hebben geen weet van hoe je zo'n hond moet opvoeden etc. Daardoor krijg je dus vaak die bijt incidenten.

Alweer Afgod

Helaas door de "bijt" kracht en vooral de vasthoudendheid van de pitbulls en pitbull-achtigen zijn die dus verboden.
Dát onderscheidt ze dus van de anderen.

Dat is dus helaas niet zo.... Lag het maaar zo eenvoudig.
Ze kunnen weliswaar vaak harder bijten in relatie tot hun lichaamsgewicht,
ze bijten niet harder als bijvoorbeeld een werkherder een Rotweiler of iets dergelijks. Ze kunnen wel heel goed vasthouden= logisch want daar zijn ze wel op gefokt.
En pitbull is slechts een aanduiding van bulldog,gefokt voor de pit= beduidend kleiner en lichter,vorm volgt functie.
De oorsprong is catchdog,een soort van ruige boerderijhond die, en kon jagen,jacht zonder geweer,en een grote prooi of ontsnapt varken in bedwang kon houden,dmv dat zeer goed kunnen vasthouden.
In het zuiden van de VS vind je ze nog,Old Southern Whites. Wat dan weer de oorspronkelijke Bulldog is.
Deze eigenschap vind je in veel rassen.OOK in zeer bekende.
Dit type hond is nl in veel rassen ingekruisd om de moed en vasthoudendheid in de jacht en ander werk te verbeteren.
Je kunt dit nalezen in de boeken van Drs.Prof.Fleig.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:04

CherokeeChum schreef:
griebels schreef:

Volgens mij staan ze er nog steeds op,evenals Fila's, Mastino's en Amstaffs.
Of er moet intussen iets veranderd zijn.
Er moest in ieder geval aan strenge voorwaarden worden voldaan om er mee te fokken. M.A.G test etc.

Bij mijn weten moeten ze de fokkers zich alleen aan een streng fokbeleid houden. Maar volgens mij was de Rottweiler van de lijst afgehaald.
Alleen de Dogo Argentino's, Fila brasilliero, Mastino Napoletano's, en er was er nog een maar daar km ik zo 1 2 3 ff niet op
Daarnaast de Staff, en de Rottweiler stond erop maar is eraf gehaald...
Tenminste.. dat is het laatste wat ik van 'de' lijst vernomen heb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:08

Citaat:
Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen. Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen van deze rassen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:09

griebels schreef:
Bij mijn weten moeten ze de fokkers zich alleen aan een streng fokbeleid houden. Maar volgens mij was de Rottweiler van de lijst afgehaald.
Alleen de Dogo Argentino's, Fila brasilliero, Mastino Napoletano's, en er was er nog een maar daar km ik zo 1 2 3 ff niet op
Daarnaast de Staff, en de Rottweiler stond erop maar is eraf gehaald...
Tenminste.. dat is het laatste wat ik van 'de' lijst vernomen heb.

Edit: even nagezocht... De rottweiler was de 4e.. maar die is er dus afgehaald...
Laatst bijgewerkt door griebels op 26-06-07 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:09

slimmerik schreef:
De Spits is ook een tabloid....
Yep!

Maar niettemin vind ik een onderzoek heel zinvol en nodig...

Ik ook,ik hoop dat er wat nuttigs en constructiefs uit komt.
Iets wat de samenleving verbeterd en het lot van dieren in het algemeen.
Zodat bijtgevallen,door foute eigenaren niet of nauwelijks meer voorkomen.
Dat moet mogelijk zijn,zonder verboden rassen, maar met strenge regelgeving en registratie van alle honden.Ook kruisingen. En eigenaren.
Eisen wat betreft huisvesting,en vaardigheden wat betreft het houden en opvoeden van een hond.Strengere eisen wat dat betreft voor houders van weerbare rassen.Dan vallen een hoop van die Yahoo's al af die het voor een ander verpesten.En ongelukken veroorzaken....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:13

slimmerik schreef:
Citaat:
Als uiteindelijk resultaat van de RAD-regeling geldt er voor de 4 voormalige RAD-rassen, de American Staffordshire Terrier, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, én voor de Rottweiler bij het fokken een verplichting voor beide ouderdieren om met goed gevolg een gedragstest, de MAG-test, af te leggen. Pas indien beide ouders met goed gevolg een MAG-test afgelegd hebben worden er vanuit de Raad van Beheer stambomen afgegeven voor een nest puppen van deze rassen.

De rottweiler heeft een aantal jaar gekregen om de agressie te minderen. Dat is gelukt en is daarom van de lijst afgehaald.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:20

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:23

Op de link die jij geeft staat het ook Knipoog

De minister maakte in december 2000 zijn besluit bekend: een fok- en houdverbod voor de American Staffordshire Terriër, Dogo Argentino, Fila Brasileiro en Mastino Napoletano, zoals geldt voor de Pitt Bull Terriër. Liefhebbers van het vijfde ras dat in de bedreigde zone zat, de Rottweiler, kregen enige jaren de kans zelf maatregelen te treffen om het agressieniveau terug te dringen.

Edit: mijn fout... Ze staan nog wel op de lijst tussen de andere 4 honden.

Ik wist dat er iets was met de Rottweiler, maar niet meer precies wat.
Als ze het agressieniveau konden terugdringen waren de zelfde regels als de dogo's enzo van kracht... Als dat niet het geval was, dezelfde regels als die van de Staff...

Sorry voor de verwarring.