Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silver_Bolly

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:48

Jaa ik heb de borstband wat langer gemaakt. Ik baal ook van die sneeuw! Moet straks naar stage ( loop stage op een woning voor mensen met een beperking.) En heb de meiden beloofd om naar de limburgse pony spring kampioenschappen te gaan kijken. Hoop dat dat wel door kan gaan.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:40

Wat ligt er daar een sneeuw!(hier ligt niks!) Vrijdag a.s gaan wij kijken bij Lara een hondje uit Roemenië

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:40

Heeft er hier iemand zin om een keer te meeten? Het is eerder gebleken dat de hele groep bij elkaar samen te krijgen onmogelijk gaat worden. Het lijkt me leuk om hier een meeting te organiseren. Er is hier in de buurt een klein gebiedje wat helemaal omheind is en waar de hondjes dus los kunnen. Het hoeft geen hele groep te zijn hoor, 1 of 2 mensen is ook gezellig! Ik woon in noord limburg.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:42

Lijkt me leuk, maar voor mij toch wat te ver...

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:17

Noord-limburg zou voor mij misschien te doen zijn, mits ik een auto kan lenen of met iemand mee zou kunnen rijden. En afhankelijk van de datum natuurlijk! Ik woon zelf in noord-brabant.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 01:05

Ik meld me hier ook even als jullie het goed vinden.

Ik heb geen hondje geadopteerd.
Maar ben wel vrijwilliger bij een stichting namelijk abandoned pets foundation oftewel apf2007.

Hiervoor doe ik voor en nacontroles en vang hondjes op voordat ze geadopteerd worden om te kijken hoe het hondje is in een gezin.

Ik zag dit topic en na alles gelezen te hebben vond ik dat ik toch even moest reageren.
En moest laten weten hoe goed en mooi ik het vind dat de meesten van jullie zo blij zijn met een hondje uit het buitenland

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 02:24

merrieveulen schreef:
Haha jullie honden sporen niet!

:+ hier ook zulke mafkezen:
Afbeelding
Alle houdingen zijn al zo'n beetje uitgeprobeerd :=
Rest van de mafkezen :+

Nog even een vraagje, nu we het toch over dikke honden hebben ;)
Doodle, onze jongste (nu 2jr) blijft nogal dun, is niet zo'n grote eter (doet vaak nogal moeilijk, vind niet gauw iets lekker). Heeft iemand een tip om er wat meer "spek" op te krijgen? Spieren heeft ie wel, maar z'n ribben/ruggegraat zijn iets té zichtbaar.. -O- Hij wordt regelmatig door de DA gecheckt, hij is gewoon gezond. Ze rennen erg veel, wel gaan ze gecontroleerd los (dus niet 24/7 want hij houd niet op met spelen :D )
We zijn nu langzaam maar zeker op vers voer over aan het gaan, hopen dat dat wat voor hem is.
De andere drie zijn goed op gewicht en krijgen hetzelfde voer (porties wel aangepast aan de maat hond)
Hier een plaatje van meneer, is redelijk recent:
Afbeelding
Zo lijkt het nog mee te vallen maar zodra ie ligt of zit kun je zn wel ribben zien.
Hij is sowieso wat slanker gebouwd dan de rest, maar er mag toch wel wat meer "op" ;)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 06:53

Goed werk Mepril!
En Amanda, zo ziet hij er niet te dun uit eigenlijk..
We hadden vroeger een hele magere hond en die kreeg elke dag een bordje Brinta!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:00

Mazzeltje, hoe is het met je hondje afgelopen tijdens het bezoek?

Amanda, grappig, jouw honden weten zich ook in alle bochten te wringen.
(met magere honden geen ervaring)

Mepril, leuk dat je erbij komt.

Silver, lijkt met leuk, moet alleen eens kijken hoe lang met in de auto is.

Gisteren Nina voor de eerste keer los laten lopen (met een bang hart), ging goed, doen we dus nog!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:08

Lola heeft metbhet bezoek, precies als ik van te voren dacht op haar kleedje in het hoekje van de bank gelegen.
Ze is er niet vandaan geweest, maar wel alle lekkere hapjes aangenomen die ze kreeg.
Mijn nichtje van 7 is redelijk druk en vrolijk en daar was ze eigenlijk niet bang van, ze is echt vnl bang van mannen.
Zo op het eerste oog lijktbhetof ze dan nog redelijk ontspannen op de bank ligt, maar vergis je niet, ze durft er echt niet af!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:11

Ik heb de eerste keren gewoon de lange lijn op de grond los laten glijden.
Doooooodeng!
En in de tijd daarna er een korte lijn van gemaakt en haar zo los laten lopen, en daarna helemaal los.
Haar niet uitbhetoog verliezend en steeds bij me geroepen en een klein brokje gegeven.
Maar ze heeft eigenlijk altijd goed naar me geluisterd.
Mijn man kan haar absoluut nietlos laten lopen, denk niet dat we haarooit nog terug zien...

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:05

Arm ding! Toch goed dat ze op de bank durft blijven liggen en niet in een donker hoekje wegkruipt.

Nina heeft het ook niet zo op mannen, ze is niet panisch maar heeft ze toch liever op een afstand. Eigenlijk best raar, ze zat als pup al in het asiel.

Ik heb het loslopen geoefend aan een flexilijn en ze dan gisteren toch maar eens losgelaten, telkens teruggeroepen en een koekje gegeven. Ze blijft goed in de buurt, gelukkig is Maxx er nog waar ze dicht bijblijft en die onmiddellijk komt als je hem roept (dat is ook ooit anders geweest).

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 10:49

Jonas kan goed los, tot hij iets van wild ziet, dan is hij weg. Zijn net terug van onze ochtend wandeling. Hij heeft met 3 andere honden gespeeld en dat ging redelijk goed. 1 keer werd hij afgesnauwd door een ridgeback maar gelukkig konden de andere 2 hondjes hem weer zover krijgen dat hij mee speelde. Goede ervaring dus voor hem geweest!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:00

Trisco kan heel goed los, hij had in het begin nogal last van verlatingsangst. Dat is er nu wel uit, maar hij zal me toch niet snel uit het oog verliezen, haha. Heb ik er toch nog voordeel van! :D

_l_amanda_l_: Ik merk dat Trisco met vers voer veel stabieler blijft qua gewicht, dus ik hoop dat het voor jouw hond ook werkt. Nou heeft Trisco wel ook een voedselallergie waardoor hij brokken niet goed kon verwerken vanwege de gluten, maar op vers vlees is hij ook meteen een stukje aangekomen en hij blijft nu ook zo. In het begin heb ik hem wat schapenvet bijgevoerd, dat hielp ook wel. Ook goed voor zijn vacht trouwens! Ik heb het idee dat dikker worden wel vooral te maken heeft met eiwitten, dus dat het voeren van meer eiwitten wel helpt.
Zo op de foto ziet je hond er niet echt veel te mager uit, maar ik kan me voorstellen dat je wel een kilo extra erop wilt. Met zo'n hond blijft het wel lastig, echt dik zal je m nooit krijgen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:11

mepril welkom

Mazzeltje wel vervelend dat ze zo bang is voor mannen.

En doodle vind ik er niet echt mager uit zien hoor denk al hij veel dikker word snel juist door zal slaan.

Mijn hond gister lekker weer met vriendin mee is geweest.Vriendin had 5km hardgelopen.
Clyde die afstand wel 2x afgelegd heeft.Lekker rondgerend in het bos.
Morgen mag hij weer mee :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:25

:Y) niet? Mja, op deze foto lijkt het mee te vallen, als hij zit steekt zn ruggegraat/ribben zo uit (hier bv)
Nu zijn wij dat slanke modelletje wel gewend, maar hij blijft wel erg iel (we hebben hem nu anderhalf jaar)
Vers vlees gaan we iig proberen! We geven nu ong. 1/3e vers, rest rijst en brok.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:31

Toen wij onze Jonas net kregen was hij ook aan de dunne kant. We hebben hem toen een tijdje wat rijst en kip bij gegeven. Niet lang hoor want hij hoefde maar 2 a 3 kilo aan te komen. Maar het hielp wel bij hem.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:00

Jeetje dames, wat gaan jullie snel! Ik ben ff op vakantie en hup er zijn 2 babies geboren (congratz!) en allerlei nieuwe hondjes bij gekomen. Leuk hoor!

Ik heb Noel in een pension gedaan (vakantie was al geboekt lang voordat de hond in beeld kwam...) en vond dat helemaal niet leuk. De hond is er (behalve flinke diarree) niet minder van geworden, maar die hokkentoestand is gewoon niks voor mij... De volgende keer regel ik opvang in huis, want dat scheelt toch een hoop extra werk voor mij. Ik moet nu sommige dingen toch weer opnieuw bevestigen. "Oh, ben jij hier de leider?" Gelukkig is Noel een makkelijke hond en pikt hij het snel weer op.

Voor degenen die Noel nog niet kennen: podencologica.blogspot.com
Daar vind je foto's.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:41

Wauw jullie zijn zeker snel gegaan, pff ik ben hier ook even twee daagies niet haha!

@ Silverbolly, ik zou graag willen dat hij van de angst voor de trap afkomt, ten eerste omdat hij überhaupt angsten te overwinnen heeft (simpelweg het principe van vasthouden aan die angst dus zeg maar), maar praktisch gezien ook, omdat ik hem nu moet dragen als ik hem in bad wil doen. nu komt dat niet zó vaak voor maar toch. Ik heb liever dat hij dan gewoon loopt.
Leuke foto's heb je, het tuigje zit idd mooi zo!
Gis zou er ook een heel eind vandoor gaan als hij wild ziet, vanmorgen staken er reeën het bospad over, ik was blij dat ik 'm aan de lijn had haha!

Meeting lijkt met hartstikke leuk maar limburg wordt voor mij echt te ver, hihi!

@ Mepril welkom!

@ Amanda whaha die ligfoto is geweldig!
Ik snap wat je bedoelt met iets meer vulling erop, ik zou 'm idd ook liever ietsje rijker zien, hoewel het er natuurlijk ook wel het type hond naar is. Als ie gespierd genoeg is heb je 't dus over een beetje gezonde vetopslag, op zich zou dat te doen moeten zijn door wat vetter te voeren. Mijn hond krijgt bijv. regelmatig een kippennek, die zijn heel vet. Verder simpelweg iets meer geven van de dingetjes die hij wel lekker vindt.
In mijn ervaring is het ook wel individu-afhankelijk, sommige dieren blijven altijd wat schraal, andere altijd iets te rond. En op zich hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Ik snap wat je bedoelt en ik zou 'm denk ik ook graag wat flinker zien, maar ik vind hem ook niet ongezond of eng.

@ Mazzeltje, mooi dat het zo goed ging! Dat ze de bank niet af durft is jammer maar wel goed te doen, iig weet ze dat ze daar veilig is en daar kan ze dus altijd op terugvallen.
Jammer toch dat ze zo bang is voor jouw man, als jullie samen lopen met haar en ze is los, komt ze dan ook niet naar jou toe?

Gis hadden we na drie dagen al los, haha! Maar goed die had ook al in een gezin gewoond en hij was aan de riem aan het spelen met een andere hond, eigenaar van die hond zei dat haar hond wel in haar buurt bleef dus toen durfden wij het ook wel aan. Was een mooi achteraf stukje zonder verkeer dus een prima oefenplek. Gis luisterde ook meteen prima. Op het moment is dat af en toe iets minder, hij heeft laatst een paar kolderdagen gehad waarbij ik af en toe ECHT niet in de picture was. Gelukkig had ik hem vast, als hij zulke buien heeft komt hij niet los, als er dan iets gebeurt... vergeef het mezelf nooit.

Gis is vrijdag jarig en krijgt o.a. gepofte kippenpootjes, schapenpens en Rodi vers met kip (niet om allemaal ineens te eten hoor, meneertje is op dieet, en tot nu toe 1,5 kilo afgevallen.), haha! Ik wilde ook een rugzakje voor op zijn tuig, maar ik vind de K9 tas best groot (3L), wilde eigenlijk kleinere... iemand ideeën?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:12

Ja hoor als we samen lopen komt ze gewoon naar mij toe.
Bij mij liep ze ook al na 2 weken le, terwijl ze recht uit Spanje kwam na 4 1/2 jr asiel.
Maaaaaar, ik ben geen enge man hè!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:31

Oh maar het scheelt wel dat ze iig bij je komt, kan ze toch loslopen. anders wordt het wel een heel moeilijk geval.
Ik vind het wel super als je een hondje na zo lang in het asiel al zo snel los kan doen. De mijne was natuurlijk anders, die kwam uit een gezinssituatie dus is dat toch anders.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:39

Hallo,

Ik zou me ook graag willen melden. Ik heb niet alles doorgelezen, ik weet niet of dat erg is?
Wij hebben nu sinds 3 weken een adoptiehondje uit Roemenië, van de stichting DogsAdoption. Het is een vrouwtjes hond van nu 6,5 maand oud ongeveer. We hebben totaal geen zekerheid wat voor rassen er in zitten, maar we neigen wel naar sws twee rassen: iets van een herder en een hazewindhond. Dit merken we niet alleen aan het uiterlijk, maar ook erg aan het gedrag. Het is onze eerste buitenlandse hond, maar het bevalt ons zeker :D .

Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja, en die 'we' zijn mijn ouders en twee zusjes :) .
Ehm, is dit genoeg informatie (of te veel)?

Groetjes, Iris.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:01

Welkom hier Iris. Leuke hond hebben jullie zeg! Hoe heet ze?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:06

Welkom Iris, mooie hond heb je!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:02

Welkom Iris!
Leuke hond!