Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:55

Zo'n hokken zijn zeker ook wel tweedehands te vinden. Wat ook handig is, is een tweedehands aluminium voliere en daar gewoon een kippenhokje inzetten :).

@ de vlaamse reuzen: als hij er geld voor gaat vragen denk ik niet dat opvangen iets kunnen doen.
Weet dat er een tijdje geleden in Drunen knaagdierenflatten met inhoud te koop waren. Inhoud waren 51 konijnen en cavia's. De drinkflesjes op de foto's waren zwart van de algen (niet groen, maar zwart! Water was niet meer te bekennen). Wilde helaas ook niet meewerken, want vroeg zich voor de flatten en de dieren 350 euro.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:56

Zwarte(?!!) drinkflessen.. :( Het is toch om te huilen..

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:57

Aangezien hier allemaal konijnenhouders zitten, plaats ik mijn topic hier even. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.
[BB] Cotton comfort bedding

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:00

Mijn konijnen zitten op vlas, kan je helaas niet helpen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:01

Hier zit nu nog alles op zaagsel, maar we gaan waarschijnlijk overstappen naar vlas aangezien dat goedkoper is als je grote hoeveelheden koopt.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:04

Ah okee. Toch bedankt.
Zal ook eens kijken naar vlas.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:16

Zaagsel koop ik ook in grote balen hoor. Mijne zitten op alles momenteel. Nachthok zaagsel daghok vlas met stro.
Vlas en zaagsel koop ik in balen van 20 kilo bij de welkoop. Hooi en stro koop ik bij balen bij de boer voor 3 euro ps.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:19

Mochten er mensen dichtbij de duitse grens wonen. Daar is qua zaagsel, hooi, stro een stuk goedkoper dan in nederland. Ze hebben er ook veelal dezelfde merken qua voer ed

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:20

Ik heb even een voicemail ingesproken bij een dierenopvang waar ik bij betrokken ben,
ik weet niet of ze wat kunnen doen, maar misschien kunnen ze toch helpen op een of andere manier :(

Dierenopvang zouden niets kunnen doen,
heb wel even een klacht geschreven naar het FOD voor dierenwelzijn,
maar na verhalen gehoord te hebben van het FOD denk ik niet
dat ze veel/iets gaan doen :n

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:28

desi92 schreef:
Mochten er mensen dichtbij de duitse grens wonen. Daar is qua zaagsel, hooi, stro een stuk goedkoper dan in nederland. Ze hebben er ook veelal dezelfde merken qua voer ed

Waar ga je precies kopen dan desi ?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:55

vaak in emmerich bij kaufland en naar een zaak daar in de stad, weet niet hoe die heet , maar 1x in de 6 weken ga ik met de auto naar nijmegen omdat ik dan naar het ziekenhuis moet, en dan ga ik op de terugweg naar kleve bij fresnapf grote dierenspeciaalzaak, die ook grote zakken los hooi/stro hebben en stuk goedkoper dan wat je er hiervoor zou betalen.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:02

Tof , dank je wel voor je antwoord . Ik ga daar eens kijken dan !

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:00

Wat een leuk topic! Had het nog niet eerder gezien. Misschien dat iemand hier ons wel kan helpen.

In september hebben wij 2 konijntjes gekocht, bij 2 verschillende fokkers. Ze heten: snuf en teddy. Allebei zouden vrouwtjes zijn. Maar snuf zit wel erg vaak boven op teddy. We weten eigenlijk zeker dat teddy een vrouwtje is. Bij snuf was het wat lastiger te zien omdat die niet stil wou blijven liggen. Met een beetje oefenen lukt dat nu wel redelijk goed! Helaas vermoed ik dat snuf toch wel een mannetje is :(

Sinds 3 weken bijt teddy, de fokker gemailt waar dit door zou kunnen komen. Misschien komt het omdat ze last van haar hormonen begint te krijgen en geslachtsrijp wordt. Maar aangezien snuf nu een mannetje blijkt te zijn vrezen we dat ze zwanger is. Zou haar bijt gedrag hier ook mee te maken kunnen hebben? Herkent iemand het bijten van jonge konijntjes?
Zijn er ook nog andere manieren waar je door kunt voelen/weten dat ze zwanger is? Geloof dat je het aan haar tepels kunt voelen.. Maar dat weet ik eigenlijk ook niet zeker.
Is er iemand die het antwoordt hier op weet?
Groetjes Julia

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:19

Als je de geslachten niet zeker weet zou ik ze nu al uit elkaar halen. Vrouwtjes samen gaat soms goed, maar soms ook niet. Dus als het twee vrouwtjes zijn kunnen ze ook ruzie hebben.

Waarom uit elkaar halen? Als je straks een nest hebt kan het mannetje het vrouwtje tenminste niet direct weer opnieuw dekken.

Wat ik zou doen is naar een dierenarts gaan, naar een opvang of een erkende fokker die je kan helpen met de geslachten.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:48

Morgenochtend hok gaan halen :\
Weet nou nog steeds niet wat ik ermee moet doen,
kan ik beter afbellen, zodat de dieren in de hokken blijven.
Zou ik de dieren moeten meenemen, wat er wel veel zijn :n

Pfff, straks even een praatje slaan met m'n vader en een vrouw van de dierenopvang hoor. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:32

Lastig....

Zo bob is zijn ballen kwijt *\o/* , eerste castratie bij deze DA maar stukken beter _/-\o_ . Meneer was alert en zat gelukkig al aan zijn hooitjes te knagen , hij zit nu lekker in het fietsenhok met deels een handoek over de kooi. Hij was snel bij en was een model patient :') , wat zal de schok groot zijn als hij voelt dat zijn ballen weg zijn :(:)

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:34

gister avond heb ik een tam konijn gevonden, en volgens de buren liep die al 2 weken rond. ik heb hem kunnen vangen en hij zit nu in ons oude cavia hok ( met konijnen voer en hooi ) ouders hebben als gemailt en er komt een berichtje in de wijkkrant. maar als de baas hem niet komt ophalen mag die blijven en komt er een normaal hok maar mijn vraag: het is een ram is het dan mogelijk om er nu nog een ander konijn bij te doen ? & is iemand zn konijn kwijt ;p

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:40

Ja dat is zeker mogelijk, maar de ram moet dan wel gecastreed worden. Dan kan er een voedster bij:)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:43

Hier loopt al jaren een tamme Hollander door de buurt geen idee van wie die is. Hij ziet er goed uit verder. Dus dat is gewoon het buurt konijn.

Is het konijn al gecastreerd? Dan kan je altijd in een opvang laten koppelen.

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:44

nee ! nog niet gecastreerd.

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:26

Ik ga volgende maand voor het eerst een van mijn rammen castreren, dan kan hij bij de 2 pensioen dames.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:52

Laptopmuis schreef:
Zo'n hokken zijn zeker ook wel tweedehands te vinden. Wat ook handig is, is een tweedehands aluminium voliere en daar gewoon een kippenhokje inzetten :).

ik weet niet of dit voor mijn bedoeld was :P maar zit meerdere keren per week op mp te kijken, maar bij ons in de buurt is tot nu toe(!) niks te vinden.
een voliere zit er niet in dat krijg ik never nooit niet voormekaar hier thuis.
zolang ik nog bij mijn ouders woon ben ik vrij beperkt wat betreft de huisvesting voor de konijnen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:23

Ohnee, dat was voor mij denk ik met het achterlijk dure hok wat ik heb gezien ;). Dank voor de tip! Ik heb net al even op marktplaats zitten kijken, je hebt voor 299 ook hondenrennen die flink groot zijn, zo duur en moeilijk kan een dakje erop maken niet zijn. En een net zou ook kunnen, gaat me puur om eventuele roofvogels (die hier helemaal niet zitten) of katten, maar misschien is het voor de nijnen ook wel fijn om met zeil een een overdekte ren te maken. Die hondenrennen hebben wel spijlen waar dan onderste 60-70 cm gaas tegenaan zou moeten. Maar dan nog is het minstens de helft goedkoper.
Tweedehands vind ik ook een goede optie, zal wel met name in het voorjaar worden aangeboden als mensen weer in hun tuin gaan werken.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:27

ghehe okee,
ik ben een beetje aan het rond neuzen of het me gaat lukken om zelf een konijnenhok te bouwen, en of dit goedkoper is. Voordeel is wel dat je dan zelf de afmetingen kan bepalen..maar of me dat in me eentje gaat lukken :P Ik zit daarbij de denken om hout van oude pallets te nemen, deze schaven zodat er geen splinters in zitten en beitsen. Is hout van oude pallets goed hout of niet ?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:49

Ja, als de zomer komt is veel meer aanbod. Nu valt het reuze mee, ook aanbod van konijnen.

We hebben zelf een tweedehands hondenhok gekocht waar de konijnen in wonen. Was véél goedkoper als een konijnenhok en eigenlijk veel handiger. Aangezien ze een ren hebben hoefde ze enkel een schuilhokje.

Staan echt wel mooie ruime hokken op voor weinig.