Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NikeTroela schreef:Saintelette schreef:Hoi! mag ik me ook melden?
Wij hebben een 180 liter aquarium met 8 neons, 3 gele 'platjes en 2 rode (maar die zijn niet zo plat), 4 sumatranen, 1 papegaai vis (mannetje is vorige week overleden), 2 maanvissen, algeneter en een aantal coelies.
alleen wij zitten nu met een probleem.. We hebben de bak nu al meer dan een jaar (bijna anderhalf), en sinds een jaar dus ook twee maanvissen. Eerst legden de maanvissen samen eitjes en waren ze heel close, maar sinds kort vallen ze elkaar aan wat dus ook steeds heftiger wordt. Vanmiddag zat er zelfs eentje dubbelgevouwen tussen de ruitenwisser en het glas, volledig in paniek.. Iemand tips ofzo? Snap niet dat ze ineens zo gemeen zijn tegen elkaar..
Oh en we hebben ook nog een kleine bak, met een goudvis van 11 jaar erin. Visje is al helemaal wit en is zo'n 15 cm groot :p echt een bejaarde joekel!
Voor een Papegaaivis en 2 maanvissen vind ik je bak beetje klein.. Want als ik aan een maanvis denk, dan denk ik al gauw aan een
maanvis van 20 cm.. Weet niet hoe groot die van jou nu zijn..
Persoonlijk zie ik maanvissen in een bak mijn weinig andere vissen.. Maar als ik dan toch weer naar je bestand kijkt valt het aan de ene
kant toch wel weer mee.. Als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurt als je die grote eruit haalt..
Jou bak is niet veel groter als die van mij en vind voor mijn bak een maanvis van 20 cm al te groot voor in mijn bak, laat staan 2 van
zulke groters plus dat er dan nog een papegaai bijzit.. Ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk wat e