Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:18

zijn Anetome Helena's geen optie?
Zijn leuk gekleurd, en vreten slakken zo weg, enige 'probleem' is dat als er veel slakken zijn, zij veel gaan fokken, maar zodra de slakken op zijn stopt dat ook en leven ze gewoon van afval en visvoer (ik voer ze extra met van die tabletjes voor algenetertjes. )

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:05

ik heb een vraagje.

ik heb nu een grote bak van ongeveer 1,20m. en er zitten meerdere soorten plantjes in (hoge en lage) er zwemmen nu 5 of 6 volwassen guppen in en 2 kleinere guppen, er zwemmen ook 2 blackmolly's en 1 platy in. nu wil ik meer visjes er in hebben, en ik wil wel dat ze met elkaar in 1 bak kunnen !

beestjes die op de grond blijven en bij mijn huidige visjes kunnen zijn ook welkom !

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:14

Ik zou gewoon je schooltjes aanvullen. Platy's en blackmolly's zijn liever met wat meer :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:35

Cory's :D die zijn echt leuk

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 03:29

Inderdaad corydoras,, verder ben ik niet weg van je bestand en zou ze dan ook per direct weg doen maar dat is een kwestie van smaak,, ik zou inderdaad zoals boven genoemd meerdere van 1 soort nemen,, maar pas op met de levendbarende je hebt er gouw een overschot van.. Ik zou persoonlijk geen andere vis dan de corys doen omdat de vissen die je hebt door alle waterlagen zwemmen en zo veel stress kunnen veroorzaken bij de andere vissen ( school of terroritaal ) mocht je een ander visbestand overwegen willen we je daar natuurlijk graag bij helpen :)

Antwoord op degene met de clown botias,, anantome helena is inderdaad een leuke vervangen,, kweken wel snel als er veel slakken zijn om op te eten,, gerust stellende gedachte is dat je hier nog best wat aan kan verdienen de anentome helena is een gewillige slak dus je zou ze zo weer kwijt zijn ook :)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 09:56

dan ga ik denk ik toch maar kijken voor de helenas, heb ze in mijn vorige bak ook gehad al had ik toen alsnog wel best wat slakken overal.
hoeveel raden jullie aan voor mijn bak van een meter?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:25

Ik zou zeggen begin met een stuk of 5 als er meer nodig zijn voor je bak dan vermeerdren ze vanzelf tot de slakkenplaag onder controle is :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:45

Helena's zou je idd ook kunnen nemen. En anders gewoon met de hand de slakjes verwijderen zodat het geen plaag wordt, uiteraard je vissen spaarzaam voeren.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:35

Vissen altijd spaarzaam voeren ivm nitriet :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:13

NikeTroela schreef:
Saintelette schreef:
Hoi! mag ik me ook melden?
Wij hebben een 180 liter aquarium met 8 neons, 3 gele 'platjes en 2 rode (maar die zijn niet zo plat :') ), 4 sumatranen, 1 papegaai vis (mannetje is vorige week overleden), 2 maanvissen, algeneter en een aantal coelies.

alleen wij zitten nu met een probleem.. We hebben de bak nu al meer dan een jaar (bijna anderhalf), en sinds een jaar dus ook twee maanvissen. Eerst legden de maanvissen samen eitjes en waren ze heel close, maar sinds kort vallen ze elkaar aan wat dus ook steeds heftiger wordt. Vanmiddag zat er zelfs eentje dubbelgevouwen tussen de ruitenwisser en het glas, volledig in paniek.. Iemand tips ofzo? Snap niet dat ze ineens zo gemeen zijn tegen elkaar..

Oh en we hebben ook nog een kleine bak, met een goudvis van 11 jaar erin. Visje is al helemaal wit en is zo'n 15 cm groot :p echt een bejaarde joekel!

Voor een Papegaaivis en 2 maanvissen vind ik je bak beetje klein.. Want als ik aan een maanvis denk, dan denk ik al gauw aan een
maanvis van 20 cm.. Weet niet hoe groot die van jou nu zijn..
Persoonlijk zie ik maanvissen in een bak mijn weinig andere vissen.. Maar als ik dan toch weer naar je bestand kijkt valt het aan de ene
kant toch wel weer mee.. Als ik jou was zou ik eens kijken wat er gebeurt als je die grote eruit haalt..
Jou bak is niet veel groter als die van mij en vind voor mijn bak een maanvis van 20 cm al te groot voor in mijn bak, laat staan 2 van
zulke groters plus dat er dan nog een papegaai bijzit.. Ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk wat e

We kochten de maanvissen toen ze mini's waren, nu zijn ze zon 10 cm, niet super groot. Het pappegaaivrouwtje is hooguit 5cm.. Hebben overlegd met de mensen van de winkel, die zagen het niet als een probleem.. Eruit halen is niet echt een optie, hebben geen andere bak (en al helemaal niet verwarmd) en ook geen ruimte om er nog een neer te zetten..
Het is zo vreemd, eerst legde de maanvissen continue eitjes met zn tweeën (onafscheidelijk), en nu vallen ze elkaar aan. De ene dag valt de geel/wit/zwarte de gestreepte aan, de andere dag is het weer andersom...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:52

Hallo ik heb hier twee kersenbuik cicliden man waarvan de een geen leven heeft en de ander de bak domineerd de dominant is erg mooi. wie wil hem overnemen? eventueel de nader ook door iemand anders, heeft alleen bij guppen gezeten en is ook wel sloop graag maar veel minder als deze. Toch nog steeds twee jonge gupjes in de bak, jaaahhaaaaaaa :D

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 02:49

Dan weet ik niks voor je maanvissen..

Ik heb hier ook 8 kersenbuiken.. Mannetjes kunnen nooit samen. Hier gaat dat goed omdat het broertjes zijn.. En ze allemaal een vrouwtje hebben..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:52

Ik ben weer op een 1 meter aqua aan het bieden :)

Ik zit er trouwens aan te denken om het 60cm aqua dan ook te behouden en het dan zo te doen:

in het 1m aqua de neon tetra's met glasmeervallen (omdat de leerlingen die nog steeds zo geweldig vinden)

in het 60cm aqua de guppen en blackmolly's

Is dat een goed idee? of juist helemaal niet? en dan ook, waarom niet? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:55

Ik zou echt geen glasmeervallen houden; veel te veeleisende vissen. Je zit ook met de vakanties immers...
Neon tetra's zou ik ook niet nemen; zijn gevoelig voor de beruchte neon tetra ziekte. Ik heb zelf vuurneons en daar heb ik nog geen ellende mee gehad :) itt tot de neon tetra's want bij ziekte legden die als eerste het loodje :+

Voor een bak van 1 meter zou ik wel een extern filter aanraden :) geen idee hoe stil die zijn overigens :=

Wat leuk ik zelf erg leuk vind is bv een appelslak erin :) en kijken naar een algeneter; je hebt grappige soorten ertussen! Altijd leuk zo'n raamplakker :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:02

Het aqua zou zo'n 200 liter moeten zijn en kwam dit filter tegen op zooplus
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... etra/22670 (de 1000 dus)

Ik heb wel een stil filter nodig, het water mag je wel horen maar ik wil zo min mogelijk gezoem/geruis horen.

Zouden de glasmeervallen niet te doen zijn denk je? Heb wel eea gelezen op internet maar kom niet tegen dat ze zo moeilijk zijn?
http://totalfish.blogse.nl/log/info-ove ... erval.html even een stukje van internet

neon tetra's hebben we al :) gaat tot nu toe goed, al wist ik (uiteraard) niet van de neon tetra ziekte..... Die gaan dus niet de deur uit, zou niet weten waarheen ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:03

een raamplakker is wel de bedoeling inderdaad :D
die wilde ik al maar daar is het huidige aqua niet groot genoeg voor helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:04

Neon tetra's kun je ook combineren met andere tetra's ; mijn vuurneons vormen een mooie school met de enige overgebleven neon tetra namelijk :)

Glasmeervallen houden sowieso niet van drukke vissen; dus geen tetra's erbij. Kun je beter kijken naar corydorassen :) (wel zandbodem of hele fijne grindbodem hebben dan)

Binnenfilter zou ik echt niet doen; extern buitenfilter is bijna een must voor zoveel inhoud.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-11-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:04

Zeker een extern filter ja voor een 100 cm. Ik heb 2 Eheims, 2224. Muisstil en super simpele dingen. Gewoon aansluiten en klaar.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:05

de tetra's dan bij de guppen behouden?
en appelslakjes en raamplakkers bij de meervallen?

Meer tetra's komen er niet bij als de tetra's in het kleinere aqua blijven :)
ze zijn nu met 10, volgens mij is dat genoeg?

Waarom beter extern filter? en is mijn geplaatste filter niet ok?
(even voor mij info, heb nu sinds 2 maandjes een aqua voor het eerst)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 19-11-12 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:06

Vuurneon ze houden niet van drukke vissen en Cory's zijn rustig :') Ze zijn drukker dan mijn guppen hahaha. Alleen de barbelen zijn nog drukker s ochtends. s Avonds zijn ze wel relaxed. Die Cory's zijn de hele dag op de bodem bezig (territorium van de meerval) en zwemmen elke keer naar het oppervlak en dan weer hard omlaag. Nee ze zijn alles behalve rustig haha

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:07

ik las dat glasmeervallen niet op de bodem leven?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:08

glasmeervallen alleen zonder andere vissen is ook geen punt hoor, alleen slakjes en raamplakker vind ik prima :)
dan behoud ik de tetra's en guppen in het kleinere aqua :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:08

In de 1 meterbak zou ik dan liever de tetra's aanvullen tot een grotere school (is prachtig om te zien immers en leerzaam!) want dat zijn vooral middenbewoners. Corydorassen leven op de bodem dus die hebben geen last van elkaar.
Plakvissen zitten overal en nergens :') maar zijn niet echt actieve zwemmers.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:09

ik heb een bak van 130 met van alles erin. een berg chiclide maar geen idee welk soort :') ze zijn vrij groot. Tetera's en maanvissen zitten er ook gewoon tussen :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:12

Ik wil er eigenlijk niet teveel soorten bij :)
ik vind de glasmeervallen erg leuk, ook voor de leerlingen.

de tetra's uitbreiden alleen als ze bij de glasmeervallen kunnen, als dat beter niet kan dan houd ik ze liever zo in het kleinere aqua :)

Heb wel wat spijt van de guppen achteraf.... die vind ik eigenlijk het minst leuk en dat voortplanten is voor de kinderen wel leuk maar voor je bak niet zo :+ raak je natuurlijk ook aan de straatstenen niet kwijt hahaha