BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 20:00

Heeft er nog iemand interesse in een beetje kvv?
Heb ze bij degomeat vandaan, maar mijn katten eten het niet (meer).
Geef ze al een tijdje barf, maar dacht met vakantie is het wel handig om wat kvv bij te voeren, maar ze halen hun neus er voor op :')

Gratis af te halen omgeving rotterdam.

Wijslander

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:27

Gans van Jurgen inderdaad :D Vorig jaar heeft Yuko er zooo heerlijk van gesmuld en wil het binnenkort ook eens aan patiënt Xerox geven...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:51

Een vraagje voor de kenners onder ons:

Ik heb Luposan Kruidenkracht bestelt, eigenlijk voor de hond en kat.
Ingredienten:
Minerale stoffen: Calcium, fosfor, magnesium, natrium, kiezelzuur
Aminozuren: zoals methionine, lysine, cystine
Sporenelementen: jodium, ijzer, koper, zink, selenium, mangaan, chroom, kalium
Vitaminen: pro vitamine A, D, E, K, C, B1, B2, biotine
Onverzadigde vetzuren: zoals omega 3 en omega 6

Nu vroeg ik me alleen af of ik dit wel veilig aan mijn kat kan geven omdat hij struviet blaasgruis gehad heeft en teveel magnesium in het voer blaasgruis in de hand werkt. Plus dat het eigenlijk voor de hond ontworpen is. Zolang ik het niet weet geef ik het uiteraard alleen aan de hond.
Iemand een idee?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 23:30

ik zou het niet zomaar geven, waarom wil je het precies geven? vind er nogal veel "ingrediënten" inzitten die ze makkelijk uit hun voeding kunnen halen, net als de omega kan je uiteraard ook in de vorm van vis geven :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:59

Ik portioneer botten ook niet hoor, zoals ik ze krijg voer ik ze.
Maar ik heb dan ook een heel grote hond, al het kleinere spul krijgt hij meerdere stukken van, lamsribben krijgt hij ook gewoon een 'hele' van. (dingen wegen ook niks)
Zoveel echt groot botwerk is er niet, koppen zijn het grootste en daar voer ik dan ook nog een kilo pens bij.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:22

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:03

Cool! Hopen dat ze dat hier in de buurt ook gaan doen haha

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:24

essiesilly schreef:
ik zou het niet zomaar geven, waarom wil je het precies geven? vind er nogal veel "ingrediënten" inzitten die ze makkelijk uit hun voeding kunnen halen, net als de omega kan je uiteraard ook in de vorm van vis geven :)

Ik heb het eigenlijk als probeersel gekocht om te kijken of ik verschil merk in vitaliteit. Mijn kat is de jongste niet meer (ook nog niet oud, hij is 8) en ik wil hem dus graag alvast ondersteunen bij zijn immuunsysteem e.d. om zo gezond mogelijk oud te worden. Dit geldt uiteraard ook voor mijn hond, maar die is pas 4 dus heeft het nog niet heel hard nodig (en hij krijgt dus wel extra's naast het vlees, de kat niet).

Daarnaast ben ik dus pietje precies (zoals je misschien al gemerkt had uit mijn vorige vraag over de gemalen boekmaag) dus wil graag het beste voor de beestjes. Heb al een keer Lupoderm gekocht (van hetzelfde bedrijf als dit kruidenmengsel) en was daar erg tevreden over. Alleen dat was puur huid & vacht gericht (kat had toen huidproblemen) dus wou eens iets anders van hun proberen.

Misschien dat ik m'n vraag maar even aan een voedingsdeskundige & evt. DA ga stellen voor de zekerheid.

Tot dusver geef ik het nu dus alleen aan de hond om te kijken of ik verschil merk in algehele welzijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 23:54

Als je de weerstand wilt verhogen zou ik eest eens kijken naar kokos olie, puur natuur en echt top spul! Verder is variatie in je menu het sleutelwoord en als je dan ook nog verschillende groenten toevoegd ben je super aan de gang :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:20

Gaaf die link, inderdaad iets voor hier in Ned :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:52

essiesilly schreef:
Als je de weerstand wilt verhogen zou ik eest eens kijken naar kokos olie, puur natuur en echt top spul! Verder is variatie in je menu het sleutelwoord en als je dan ook nog verschillende groenten toevoegd ben je super aan de gang :)

Ik bestel elke keer andere soorten spiervlees en botsoorten. (Kan dus wel zijn dat ik de ene keer konijnenspiervlees koop en de volgende keer konijnenbot maar blijf dus wel wisselen) Daarnaast koop ik orgaanmix die maag, nier, lever & hart bevat van 4 verschillende diersoorten. En ik koop dus gemalen boekmaag als 'groente' + pens met 3 soorten vis erdoor.
Afwisseling genoeg dus, op de groente na dan. (Deed ik eerst wel maar kwam toch vaak op dezelfde groentes uit)

Het supplement is niet alleen voor de weerstand. Volgens de site:
•Verbetering van de opname van voedingsstoffen
•Gezonde botopbouw en stevig kraakbeen
•Glanzende vacht en een gezonde huid
•Optimale stofwisseling
•Regulering en reiniging van het spijsverteringskanaal en de afvoer van schadelijke stoffen
•Regelmatige natuurlijke lediging van de anaalklier
•Ondersteuning van de eigen afweerkrachten

Leek mij dus het ideale supplement wat alles een beetje helpt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:52

Helaas heb ik mijn hond noodgedwongen tijdelijk terug op brokken moeten zetten.
Onze vriezer is tijdens onze vakantie kapot gegaan al het vlees wat erin zat weg kunnen gooien.
En het ergste was nog dat de winkels dicht waren toen we terug kwamen.
De supermarkt was nog wel open dus nu heeft hij jumbo brokken. :o :o
Hij poept nu heel veel en drinkt veel meer water als normaal en dan heb ik het nog niet eens over die vieze vuile stink scheten gehad -O- -O- -O-
Morgen avond gaan we naar een nieuwe vriezer kijken en hopelijk kopen we die dan ook dan kan onze Milo weer lekker vlees eten _/-\o_ ( en zijn wij van die stink lucht hier in huis af :j )

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:03

Misschien voor de volgende keer dat je om 1 of andere reden geen vlees kan geven: koop kippenvleugels/kipkarbonade oid en kippenlever/kippenhart. Dat heeft elke supermarkt wel ;)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:05

Sassol schreef:
Misschien voor de volgende keer dat je om 1 of andere reden geen vlees kan geven: koop kippenvleugels/kipkarbonade oid en kippenlever/kippenhart. Dat heeft elke supermarkt wel ;)

oh daar heb ik niet eens aan gedacht :Y) bedankt voor de tip! :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:06

princesmax schreef:
Sassol schreef:

oh daar heb ik niet eens aan gedacht :Y) bedankt voor de tip! :j

Haha ja, zit je toch nog vast in de termen 'hondenvoer' hè.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:07

princesmax schreef:
Helaas heb ik mijn hond noodgedwongen tijdelijk terug op brokken moeten zetten.
Onze vriezer is tijdens onze vakantie kapot gegaan al het vlees wat erin zat weg kunnen gooien.
En het ergste was nog dat de winkels dicht waren toen we terug kwamen.
De supermarkt was nog wel open dus nu heeft hij jumbo brokken. :o :o
Hij poept nu heel veel en drinkt veel meer water als normaal en dan heb ik het nog niet eens over die vieze vuile stink scheten gehad -O- -O- -O-
Morgen avond gaan we naar een nieuwe vriezer kijken en hopelijk kopen we die dan ook dan kan onze Milo weer lekker vlees eten _/-\o_ ( en zijn wij van die stink lucht hier in huis af :j )

ik heb vorige week toevallig nog zelf zitten lezen wat de ingrediënten van de jumbo brokken zijn ^) -O- -O-

idd volgende keer lekker kipfilet ofzo halen ;) ik zou lekker de brokken weg gooien en morgen al kvv gaan halen in een dierenwinkel. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:17

Vandaag wat yoghurt met honing gegeven, ik geloof dat het in de smaak viel bij Tay :D Ik ga ook een groente/notenprutje maken, meneer eet tot nu toe alles.

Ik geef hem nu kippennekken zo af en toe naast de KVV, tot nu toe platgeslagen. Hij kraakt keurig, moet ik nog steeds platslaan of kan het nu al gewoon zo? En konijnkarkas is ook zacht genoeg toch?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:27

Als hij ze netjes kraakt, zou ik ze gewoon zo gaan geven. Konijnkarkas is ook prima beginnersbot, mooi zacht!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:29

Ah, das mooi, dan kan hij dus de laatste nekjes eten, konijnkarkas en kwartelkarkasjes. Ik wil binnenkort ook een stuk pens geven, maar op BP roept iedereen dat ze een pup elke dag compleet voeren. Maar ik geef kvv, dus dat kan toch wel? (Weinig tot geen pens in een aantal merken)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:38

Van pups en barf heb ik niet echt verstand, maar ik geloof niet dat ik er zo'n probleem van zou maken... Zeker niet als het voor af en toe is. Wel de ontlasting in de gaten houden, is altijd belangrijk!

Maar ik denk dat essie hier beter over kan adviseren :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 20:42

Meis wees gerust je kan echt wel een maaltijd pens geven! En toen indigo en Ivy nog bij mij waren aten ze kippennek, kwartels, stukjes geit enz dus dat zal tay vast heerlijk vinden :)
(Moet dat nog bij je bestelling?)
Lekker hoor zo n yoghurt ijsje :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:57

Dat heb ik allemaal nog liggen van Tessa :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:26

ah ok mooi zo :)
ik ben zooo blij hoe jolie er uit ziet! <3 echt zoveel mooier geworden na haar nest :j
het pupje Aysa (groen) van Nadia is getiterd en is voor 5 jaar!!!! beschermd en zelfs waarschijnlijk levens lang woooww *\o/*
ik ben ook zo blij dat een aantal jaar geleden mijn ogen open zijn gegaan wbt de paarden ontwormen, normaal zou je zeggen ieder veulen met een dag of 10 ontwormen maar die van mij is eitjes vrij en moeders ook (al jaren) dus die hoeven niks jeee :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:37

Ik had een vraagje over barf tinlo menu kat.

Is dit ook compleet voor kittens? Ipv alleen voor de volwassen kat.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 08:08

Ja dat is gewoon compleet je zou alleen moeten kijken of t fijn genoeg gemalen is