Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:42

Mijn dochter heeft een asielhond uit spanje gehaald. Die kreeg royal canin brokken en deed het daar heel slecht op. Toen hij hier kwam was hij ontzettend mager. We hebben hem op kvv gezet. Daar raakte hij enorm van aan de diarree. Toen maar weer op brok van de da, speciaal voer enzo... bleef hij het slecht op doen. De laatste maanden steelt hij alles wat eetbaar is wanneer mijn dochter naar school is en de hond alleen thuis is ( ze woont op zichzelf). Nu hij behalve brokken dus ook veel brood, koekjes, frikandellen, koetjesrepen, appels en soms zelfs en deel verpakking eet gaat het super goed met hem en is hij mooi op gewicht en goed te pas. Ik zou panisch worden als mijn hond zo zou eten maar blijkbaar is dat voor hem het beste :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:50

:S daar zou ik maar goed mee uitkijken... koetjesrepen?? verpakkingen??
dat is niet voor hem het beste hoor, dat snap je hopenlijk zelf ook wel ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:51

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:55

Nou hoef je niet bang te zijn voor koetjesrepen bij gebrek aan chocola, maar er zijn grenzen aan wat gezond is voor een hond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:04

Hij maakt kasten open en steelt het eten. Het is niet zo dat hij het gevoerd krijgt, hij gaat gewoon op zoek en is erg slim en behendig. Ik gaf alleen maar een greep uit wat hij oa al te pakken heeft weten te krijgen. Hij heeft gewoon beschikking over normaal hondenvoer maar zijn voorkeur ligt blijkbaar elders. Ik zei niet voor niets dat ik panisch zou worden als mijn hond dergelijke dingen zou hebben gegeten . Maar vreemd genoeg gaat het nu wel stukken beter met hem terwijl je zou verwachten dat hij aan dat soort dingen dood zou gaan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:08

stukken beter.. en dat zal er aan liggen dat hij allerlei heel ongezonde dingen pikt?
als hij alles open maakt is de oplossing toch makkelijk... of alles op slot of hem in een ruimte leggen als ze weg is waar hij nergens bij kan.. ik zou het risico niet willen nemen hoor dat mijn honden al dat soort dingen binnen krijgen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:13

Billy schreef:
Nou hoef je niet bang te zijn voor koetjesrepen bij gebrek aan chocola, maar er zijn grenzen aan wat gezond is voor een hond...

Het is toch een chocoladereep, of ben ik nu in de war? -O-

Hoe dan ook, lijkt me toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar ervoor te zorgen dat de hond niet bij dit soort snacks kan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:15

Ja, maar er zit nauwelijks chocola in. cacao fantasie is dat, dan fantaseer je de chocola erbij :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:16

Billy schreef:
Ja, maar er zit nauwelijks chocola in. cacao fantasie is dat, dan fantaseer je de chocola erbij :D

Voel ik me even voor de gek gehouden 8)7 Voor de hond dan wel een meevaller zullen we maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:23

Daarom liggen dingen als chocola nu wel buiten zijn bereik. Maar meneer gaat slopen als hij helemaal nergens bij kan dus ligt er nu een broodje en en appel en en frikandel oid zo dat hij daar bij kan. Ik ben normaal gesproken totaal anti- met de pot mee eten! Mijn honden krijgen kvv van carnivoer en de lukullus brok dus ik zou normaal gesproken iemand ook voor gek verklaren, maar dankzij deze hond heb ik wel ingezien dat er uitzonderingen zijn. Niet iedere hond doet het goed op kvv/barf of brokken, al was ik daar altijd wel heilig van overtuigd zoals velen hier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:25

Och ik vind met de pot mee eten helemaal niet erg, beter dan jaar in jaar uit dezelfde goedkope oliebol gewoon omdat het je niet interesseert wat je hond binnenkrijgt...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:59

Anoniem schreef:
Daarom liggen dingen als chocola nu wel buiten zijn bereik. Maar meneer gaat slopen als hij helemaal nergens bij kan dus ligt er nu een broodje en en appel en en frikandel oid zo dat hij daar bij kan. Ik ben normaal gesproken totaal anti- met de pot mee eten! Mijn honden krijgen kvv van carnivoer en de lukullus brok dus ik zou normaal gesproken iemand ook voor gek verklaren, maar dankzij deze hond heb ik wel ingezien dat er uitzonderingen zijn. Niet iedere hond doet het goed op kvv/barf of brokken, al was ik daar altijd wel heilig van overtuigd zoals velen hier.

Ik ging net zeggen, mss een hondje wat gewoon niet gewend is dat het voer hem voorgezet wordt, zwerfhonden hebben nl geleerd voer te zoeken en zijn er ontzettend goed in. zn gewone voer 'verstoppen'? en de rest heel goed wegbergen?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:02

Billy schreef:
Och ik vind met de pot mee eten helemaal niet erg, beter dan jaar in jaar uit dezelfde goedkope oliebol gewoon omdat het je niet interesseert wat je hond binnenkrijgt...

Maar met de pot mee-eten is toch wel iets anders dan appels en frikandellen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:05

ik heb hier meerdere honden gehad die aan de diarree gingen van overstap brok---> vlees,dat hoort er een beetje bij,en gaat binnen een paar dagen wel weer over...

diarree bij overstappen zou voor mij geen reden zijn een hond op brokken te houden,TENZIJ een hond echt ziek toont/wordt tijdens de diarree....maar zolang ze zich verder goed voelen,dan maar een paar dagen spuitpoep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:23

Wij hebben met deze hond een heel dierenarts verhaal achter de rug. Ik denk dat de achtergrond van deze hond de reden ervan is dat hij blijkbaar bepaalde etenswaren beter kan verwerken dan andere. Misschien toch en soort selectie aanpassingsproces. Wie zal het zeggen. Hij is nu eindelijk goed op gewicht en energierijk en speels. Dat is beter dan broodmager met ruggegraat en heupbotten eruit stekend en lusteloos de hele dag in een hoekje liggend. Als zo'n hond na wekenlang diarree en uiteindelijk infuus en speciaal voer weer normale ontlasting maar nog steeds broodmager en lusteloos blijft, maandenlang, en dan nu zo goed is dan ga ik mijn dochter niet vertellen dat die hond koste wat kost weer op kvv moet. Dat heeft niks met verwend te maken. Een hond kiest er zélf niet voor om doodziek en uit gedroogd te raken en de hele dag slap in een hoekje in de kamer te liggen rillen. Het is trouwens geen hondje maar een hond van 70 cm schofthoogte.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:38

Ik heb weer een vers vlees vraag :Y) Ondanks dat dit topic gaat over de tegenstanders van vers vlees :')

Ik wissel Carnibest af met Smuldier voor mijn 2 hondjes, maar nu staat er op maar één pakje van smuldier 'compleet'. Op de rest staat gewoon vlees/hart oid. Niet compleet dus.
Nu vroeg ik me af, kan ik gewoon een paar dagen compleet voeren, dan een dagje een pakje met hart (bvb) en dan weer een aantal dagen compleet?
Lijkt mij zelf niet namelijk dat ze tekorten krijgen van 1 keer in de week eens een niet -complete versie eten..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:47

Aranel schreef:
Ondanks dat dit topic gaat over de tegenstanders van vers vlees :')

.

Ik denk dat die hypothetische "tegenstanders" van vers vlees helemaal niet bestaan. Het is een naam die barfers geven aan iedereen die het durft een kritisch geluid te laten horen ten aanzien van de wonderlijke claims en theorieen uit dat kamp. Ik vermoed onder het motto als je niet vóór ons bent ben je tégen.
Ik heb bijvoorbeeld niet tegen rauw voeren, maar ik wordt er regelmatig voor uitgemaakt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:57

kugger... soms word ik echt moe van je...
wat nou dat kamp :S en tegenstanders? dit topic is niet gemaakt door een barfer hoor.. ik citeer uit de openingspost
"Ik ben toevallig tegen vers vlees voeding."

dat je er voor uitgemaakt word komt wellicht door je zeer negatieve toon, zoals al vaker tegen je gezegd is hier in het topic

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:16

essiesilly schreef:
kugger... soms word ik echt moe van je...
wat nou dat kamp :S en tegenstanders? dit topic is niet gemaakt door een barfer hoor.. ik citeer uit de openingspost
"Ik ben toevallig tegen vers vlees voeding."

dat je er voor uitgemaakt word komt wellicht door je zeer negatieve toon, zoals al vaker tegen je gezegd is hier in het topic

Nah, ik wordt ervoor uitgemaakt omdat mensen lezen wat ze denken dat er staat, niet wat er daadwerkelijk staat.
De toon wordt als "zeer negatief" ervaren omdat mensen, en jij dus blijkbaar óók, geen enkele kritiek verdragen op het geloof waar ze zich in vastgebeten hebben.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:22

Aranel schreef:
Ik heb weer een vers vlees vraag :Y) Ondanks dat dit topic gaat over de tegenstanders van vers vlees :')

Ja, dat kan! Je hond zal op die manier inderdaad geen tekorten oplopen. Althans, niet voor zover bij mij bekend is...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:26

Kuggur schreef:
Ik denk dat die hypothetische "tegenstanders" van vers vlees helemaal niet bestaan. Het is een naam die barfers geven aan iedereen die het durft een kritisch geluid te laten horen ten aanzien van de wonderlijke claims en theorieen uit dat kamp.

Ik vind dit anders een behoorlijk negatieve toon. Ben het wat dat betreft volledig met essiesilly eens.

Nu maar even een nuttig antwoord op de vraag van Aranel:
Iets wat je waarschijnlijk al weet: als je echt compleet wil voeren is normaal het idee dat je van meerdere smaken (3-5 diersoorten) in een bepaalde tijd voert. Ik voer zelf geen smuldier, maar ik weet niet hoe het met de orgaan-vlees-bot verhouding zit in de niet complete versies, en volgens mij hebben ze niet specifiek smaken van bepaalde diersoorten? Maar als er bijvoorbeeld te veel orgaan in zit heb ik het idee dat het meer bedoeld is als tussendoortje. Ik ga er niet vanuit dat het geheel sterk uit zijn verband word gerukt als je een aantal dagen compleet voert en dan een keer niet compleet. Als je maar niet om-en-om doet denk ik zo.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:37

Stybba schreef:
Ik vind dit anders een behoorlijk negatieve toon. Ben het wat dat betreft volledig met essiesilly eens.

Precies het overgevoelige gejammer waar ik het over heb, bedankt voor de uitstekende illustratie.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:59

Je beschuldigd 'de barfers' ervan iedereen die brok voert in een hokje te plaatsen, terwijl je dat zelf bij de barfers doet (je hebt het immers over 'de barfers'). Dát voert de negatoeve toon aan. Tegelijkertijd probeer je jezelf hieruit te kletsen door te zeggen ik ben niet tegen vers, en iedereen die je daarop wijst laat volgens jou zien dat 'de barfers' alle 'tegenstanders' klein proberen te krijgen.
Ik heb overigens niet echt het gevoel dat ik aangesproken word door jou verhaal, ik voer kvv (geen barfer :)* ) en ben niet tegen brokken, maar ik kan er gewoon niet tegen hoe je in meerdere topics je verhaal probeert te vertellen in zo'n negatieve toon. Als ik jouw reactie lees in een topic over vers voeding (of tegen) voor carnivoren (dus niet paard gerelateerd voordat dit ook weer word gezien als een barf praatje) Hoef ik nog niet eens naar de naam van de auteur te kijken om te weten dat jij het bent. Dat terwijl ik je vast tegen ben gekomen in paardgerelateerde topics, maar daar val je mij niet zo op...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:00

nee kugger dat is dus juist wat ik en dus blijkbaar meerdere mensen met mij bedoelen.. gewoon heel je negatieve sfeer staat me niet aan. daarom ben je ook al meerdere malen getemt in dit topic.. niet omdat mensen geen "enkele kritiek verdragen" van je over hun "geloof" (wat ook JIJ er van maakt.. )

net als je laatste bericht... overgevoelig gejammer :S waar SLAAT dat op joh doe eens ff een keer normaal, heb je niks beters te doen.. sneeuwschuiven? schapendrijven?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:15

Ik ben voor 2.5 maan terug ook overgestapt op KVV, en wou dat ik het veel eerder had gedaan. Onze reu (2jr en 35kg) liet altijd vreselijke stinkscheten en poepte wel 3/4 keer op een dag. Nu 1 à 2 keer per dag een harde keutel, geen scheten meer, een gigantisch glimmende hond en wij blij :D . Onze pup doet het er ook super op! Voor mij nooit weer brok.