Indy29 schreef:Ik snap de hele vraagstelling geloof ik niet!!
Wat heeft een orka nou met een vluchtdier te maken en alsof een vluchtdier niet dodelijk kan zijn.
Als er een bison over je heen denderd voelt ook niet prettig, maar als er een kudde bisons over je heen rent, vraag ik me af of je dat na verteld en dan vraag ik me nog het meest af wat dat met een orka te maken heeft!!!
Trouwens als mijn kleine shetlander echt kwaad wil, kan ie je met gemak ook dooddrukken!!
Maar ik zie de link niet met een orka. sorry!
Nee, een orka heeft idd niets met een paard te maken, mijn punt. Tuurlijk kan een paard je dood trappen, maar een paard is instinctief geneigd te vluchten en een orka om aan te vallen.
Aangezien men paarden met het houden van orca's vergelijkt, vind ik dit een essentieel verschil. Aangezien er met beide dieren getraind wordt, verder zijn de 'wilde' kanten er bij ons huis tuin en keuken paard er wel af en bij een orka niet. Heb iig nog nooit van een huis tuin en keuken orka gehoord. Dus een orka zal sneller uit 'wild' instinct reageren dan een paard.
De trainingen met de orka of die met een paard, lijkt me dan ook een dusdanig verschil.